Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Wymiana napinacza paska osprzętu i rolki prowadzącej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , chciałem zapytać czy obejdzie się bez demontażu przodu ? osprzęt na jednym pasku .

Opublikowano

Oczywiście...nie ma takiej potrzeby...chyba że mechanik to jakieś monstrum które nie będzie w stanie włożyć tam rąk. ;-)

Opublikowano

czytałem sporo na ten temat , ale zdania były podzielone , że niby samą rolke napinacza można wymienić ... ale z napinaczem już trzeba rwać przód ;) chciałem zamówić już komplet czesci i zrobić to jak Bóg przykazał ... ale jesli obejdzie sie bez szarpania to ogranicze sie do tego co hałasuje ;)

Opublikowano

Delikatnie odsun przód, żaden problem.

Ustawisz wszystko na zicher.

Opublikowano

Wystarczy alternator wymontowac i napinacz wyłazi.

Rolke pośrednią z dołu kręcisz.

Opublikowano

Nic nie musisz wyciągać. Rolka napinacza jest przykręcona od tyłu imbusem 8. Odkręcasz i wyciągasz do góry. Osłony plastikowe pasa delikatnie Ci się ugną.

Nie polecam zmieniać rolki 50zł kosztuje ina a za 92zł kupisz cały napinacz iny a w pudełku będzie LITENS. Wymieniałem u siebie też mam na 1 pasku wszystko.

Opublikowano

Dokładnie jak koledzy piszą, w zeszłym tygodniu wymieniałem napinacz, rolkę prowadzącą i sprzęgiełko alternatora. Fakt że jest troszkę ciasno ale nie trzeba zwalać przodu. Wystarczy wymontować alternator aby odkręcić napinacz - u mnie był klucz 13. Rolkę prowadzącą wymieniałem od dołu imbuls 8. Wszystko poszło bez problemu.

Opublikowano

Nic nie musisz wyciągać. Rolka napinacza jest przykręcona od tyłu imbusem 8. Odkręcasz i wyciągasz do góry. Osłony plastikowe pasa delikatnie Ci się ugną.

Nie polecam zmieniać rolki 50zł kosztuje ina a za 92zł kupisz cały napinacz iny a w pudełku będzie LITENS. Wymieniałem u siebie też mam na 1 pasku wszystko.

Niestety nie jest tak kolorowo w AWX, i AVF z tym napinaczem, w BFB i owszem zrobili coś ludzkiego i tam koszt z Tobą się zgodzę, ale w/w niestety nie :( jeśli się skończy na samej rolce, to zakładaj dobrą rolkę INA i wszystko bo napinacz nie jest tani,. całkiem inna konstrukcja.

W BFB jest on aluminiowy, wygląda jjak kółko, mały a w AVF/ AWX masz na napinaczu rolka ramie i napinacz. (siłownik)

Opublikowano

dzięki za odpowiedzi ;) poszło całkiem sprawnie , ale ... ale piszczy jeszcze bardziej niż wcześniej , na wolnych obrotach jest cicho po dodaniu gazu masakra ... pasek został stary bo był wymieniany jakieś 10 tyś temu ... czy możliwe jest ze pasek musi się " ułożyć " ? rano kupie nowy pasek i będę trzymał mocno kciuki , że po wymianie się uspokoi , ale nie mam wielkich nadziei bo mechanik wspominał coś o pompie wspomagania ... a to już raczej oznacza zrzucanie przodu :/

Opublikowano

Panowie potrzebuje zeby ktos pomogl mi jak wymienic pasek alternatora ? Kto wytlumaczy jak zabrac sie za to ??

Opublikowano

Witam wszyscy piszą, ze można wymienić bez rozbierania przodu, ze  łatwo, ale nikt nie pisze konkretnie jak.Czy mógłby ktos dokladnie napisac jak 

wymienić ten napinacz.Czy robi się to od dołu czy z góry auta? Mam nowy napinacz w ręce i widać ze jest przykręcony tylko na jedna śrubę od tylu, gdzie jest ta śruba w aucie? pod alternatorem?z góry nie mogę jej namierzyć. A i jeszcze jedno nowa rolka plastikowa ma delikatny luz góra dol czy to jest normalne?   napinacz ina taki model

image.png

Dzieki za wszystkie porady i odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, ckakme napisał:

pod alternatorem?

Tak, pod alternatorem. Z góry włóż ręke i jej szukaj

Opublikowano

Ok dzieki za podpowiedz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...