Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 18.02.2020 o 17:39, Norbas napisał:

No to powidzenia. Oby nic więcej nie wypadło. Daj znać co i jak :) 

Udało się, temat rozwiązany!

Jeszcze raz pojeździliśmy, nasłuchiwaliśmy szumów i stwierdziliśmy, że najpierw ogarniemy łożysko w kole. Strzał w 10, bo praktycznie rozpadło się w rękach. Po złożeniu wszystkiego w całość jazda testowa - lepiej, ale wciąż coś nie tak jak powinno. Dla sprawdzenia zobaczyliśmy stan łożyska w drugim kole i to również było w stanie agonalnym. Wymienione 2 łożyska i w końcu cisza podczas jazdy i hamowania. Półośka siedzi mocno. Mam zdjęcia łożysk to wrzucę potem u siebie w wątku żebyś mógł zobaczyć jak wyglądały 

Opublikowano
3 godziny temu, t_stepniak napisał:

Udało się, temat rozwiązany!

Jeszcze raz pojeździliśmy, nasłuchiwaliśmy szumów i stwierdziliśmy, że najpierw ogarniemy łożysko w kole. Strzał w 10, bo praktycznie rozpadło się w rękach. Po złożeniu wszystkiego w całość jazda testowa - lepiej, ale wciąż coś nie tak jak powinno. Dla sprawdzenia zobaczyliśmy stan łożyska w drugim kole i to również było w stanie agonalnym. Wymienione 2 łożyska i w końcu cisza podczas jazdy i hamowania. Półośka siedzi mocno. Mam zdjęcia łożysk to wrzucę potem u siebie w wątku żebyś mógł zobaczyć jak wyglądały 

No to super. Czyli nie wymieniliscie łożysk ze zdjęcia co wkleiłeś ? 

Opublikowano

Panowie u mnie ta sama sytuacja 240tys km i stukanie na biegu jałowym. W domu szybko na kanał zdjęcie kola i wyjęcie półośki widać łożysko w korpusie skrzyni. Okazuje się ze łożysko wyrobiło gniazdo łożysko jak dobrze pamietam ma 61mm a gniazdo było 61,8. Zrobiłem najlepszym sposobem jakim się dało zamówiłem na Allegro zestaw naprawczy z poprawionym trójkątem dociskowym i dorobiłem tulejkę z blachy do gniazda w korpusie. Tulejkę należy dobrze spasować z łożyskiem tak żeby łożysko wbić z niewielka siłą bo jak wiemy korpus aluminiowy jak narazie zrobiłem 5tys km cisza spokoj

Opublikowano (edytowane)

Dziś podstawiłem auto do mechanika w celu wymiany łożyska w korpusie skrzyni biegów z lewej strony. Tak jak podejrzewałem - łożysko do wymiany ale jeszcze jedna niespodzianka wyszła - czeka mnie tulejowanie otworu w skrzyni...szok. U mnie sama wymiana łożyska nic nie da - łożysko lata góra - dół.   

Edytowane przez Kaziora
Opublikowano (edytowane)

 

               

W dniu 23.02.2020 o 20:02, Polec95 napisał:

Zrobiłem najlepszym sposobem jakim się dało zamówiłem na Allegro zestaw naprawczy z poprawionym trójkątem dociskowym i dorobiłem tulejkę z blachy do gniazda w korpusie. Tulejkę należy dobrze spasować z łożyskiem tak żeby łożysko wbić z niewielka siłą bo jak wiemy korpus aluminiowy jak narazie zrobiłem 5tys km cisza spokoj

Jak zrobiłeś tą tulejkę ? Masz może zdjęcie?  Duży miałeś luz w gnieździe? 

Edytowane przez ibanezratm
Opublikowano

Śledząc ten wątek oraz zbierając informację na ten temat wnioskuję, że niektórzy mają mała bądź też znaczny luz.

1. wymieniają samo łożysko oraz dokładają pierścienie z zestawu na allegro 

2. przy większym luzie stosują klej do łożysk 

3. następnie w grę wchodzi tulejowanie otworu ale to już znacząco podbija cenę naprawy

4. są osoby które stosują rożnego rodzaju tuleje lub inne blachy, itp. - nie daje to dobrych rezultatów.

Pytanie. Czy jest tu ktoś kto stosował płynny metal (dwuskłanikowy klej stosowany do napraw ubytków w odlewach aluminiowych), czy zdało by to egzamin jeżeli otwór łożyska się wyrobił powyżej 2mm średnicy?

 

Opublikowano

Przeczytałem cały temat i nigdzie nie znalazłem informacji że występowały dwa typy łożysk z prawej strony, czyli mechanizmu różnicowego.
Chcę podzielić się z Wami tą informacją, żeby nikt nie popełnił tego błędu co ja i nie zamówił nieodpowiednich łożysk (niestety nie mogę zwrócić, chętnie odsprzedam :) )


Wszędzie przewijają się numery: 0B4409218C oraz 0B4409123E, niestety ale z tego co się dowiedziałem po 15 sierpnia 2011 roku łożyska zostały zastąpione innymi.
0B4409218C zastąpiono 0B1409422A
0B4409123E zastąpiono 0B1409123.


Mam natomiast pytanie: jak wybijaliście zewnętrzną bieżnię łożyska ze skrzyni? Chodzi mi tutaj o lewe łożysko mechanizmu różnicowego.

Opublikowano (edytowane)

Panowie czy problem występuje również w quattro? U siebie posiadam luz, aczkolwiek jest to luz ruszając w stronę przegubu zewnętrznego do wewnętrznego. Luz góra dół i boki jest bardzo mały, praktycznie żaden, czy jest to powód do zmartwienia ? Czy robił ktoś już może taką operację z prawej strony? 

Edytowane przez furiel
Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim, wczoraj u siebie wymieniałem łożysko od lewej flanszy skrzyni czyli od wału koronowego, powiem że nie trzeba rozpinać zawieszenia ani nawet stabilizatora. U mnie było słychać takie rzęzienie przy większych prędkościach do tego było czuć wibracje ale inne niż np. od niewyważonego koła (inna częstotliwość), teraz jest dużo ciszej i nie ma drgań. Posiadam A4 B8 quattro CAHA . Co więcej na łożysku i nie było luzów osiowych góra dół ale za to był luz osiowy wzdłużny czyli lewo prawo. U siebie po pomiarach dodałem 2 podkładki o gr. 0.3 mm. i delikatnie wkleiłem łożysko. 

Problemy z wibracjami zaczęły się dziać po tym jak około pół roku temu wjechałem w dziurę na asfalcie i skrzywiłem lewą felgę. Za jakiś miesiąc od tego zdarzenia padło mi łożysko w lewym kole. Wymieniłem i było ciszej ale i tak hałas i wibracje nie dawały mi spokoju ,więc postanowiłem zajrzeć do przegubu wewnętrznego wymieniłem całą półoś i dalej to samo. Dopiero później na forum znalazłem ten wątek
i skojarzyłem, że to może być to.

Gdyby ktoś chciał szczegółową instrukcje jak wymienić to łożysko niech pisze na pw. Zrobiłem też kilka zdjęć wrzucę później.

 

20200521_140500.jpg

20200521_140513.jpg

Edytowane przez renegat207
Opublikowano
W dniu 11.05.2020 o 22:51, furiel napisał:

Panowie czy problem występuje również w quattro? U siebie posiadam luz, aczkolwiek jest to luz ruszając w stronę przegubu zewnętrznego do wewnętrznego. Luz góra dół i boki jest bardzo mały, praktycznie żaden, czy jest to powód do zmartwienia ? Czy robił ktoś już może taką operację z prawej strony? 

Masz luz na przegubie zewnętrznym 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.04.2020 o 21:51, marcin910w napisał:

Przeczytałem cały temat i nigdzie nie znalazłem informacji że występowały dwa typy łożysk z prawej strony, czyli mechanizmu różnicowego.

W ETCE a nawet w katalogach online typu 

WWW.OEMEPC.COM

Oś przednia, układ kierowniczy Mechanizm różnicowy walek atakujacy+kolo talerzowe dla 6-biegowej skrzyni manual. G >> 15 08 1 0B1 symb.skrzyni: napęd prz.+ JST,LLQ,JJG, KXP,LLQ,LLN...

jest to zaznaczone G >> 15 08 1 0B1   czyli mechanizm różnicowy skrzyni  0B1 od początku produkcji do 15 08 1  ma osobny katalog od mechanizmu  G 15 08 1 >>   czyli produkcji po dacie 15 08 2011 Tam numery części się zgadzają. 

Oryginalne łożysko 0B4409218C można  z tego co mi powiedziano zamienić takim   

Lozysko-4T-LM806649-806610-NTN-53-975x88
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 90,30 zł - Łożysko 4T-LM806649/806610 NTN 53,975x88,9x19,05 (7318901165). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

Natomiast łożysko 0B4409123E  to trudniejszy temat.  ZTCW to chyba INA 712219410  jest odpowiednim zamiennikiem ale pewien nie jestem. Można zastosować takie 

LM503349-310-SNR-Lozysko-stozkowe-45-98x
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 108 zł - LM503349/310 SNR Łożysko stożkowe 45,98x74,97X18 (7292920470). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

ale to łożysko ma 18mm zamiast 20,4 wiec trzeba pokombinować z dorobieniem podkładki.

Prawdopodombie najlepszym zamiennikiem będzie Timken KLM503349-902M9    ma wymiar 20.2   zamiast 20.4  pewnie podejdzie bez  kombinowania

SHOP.ERIKS.NL

Tapered roller bearings have tapered inner and outer ring raceways and tapered rollers. They are designed to accommodate combined loads, i.e. simultan

Tak przy okazji jak poszła wymiana łożysk?  Coś się poprawiło po tym? 

Edytowane przez zbigor
Opublikowano

Panowie jak zlikwidować luz z prawej strony? Wymiana łożysk nic nie dała i jest tak jak było przed wymianą. Jest na to jakiś sposób? 

Opublikowano (edytowane)

Podkładki sie tam daje i nowe ulepszone wsporniki. Sama wymiana łożysk nic nie da. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Podkładki sie tam daje i nowe ulepszone wsporniki. Sama wymiana łożysk nic nie da. 

Jakie wsporniki?

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Gniady napisał:

Jakie wsporniki?

Ten trójkąt dociskający łożysko.

Tu masz cały zestaw naprawczy

s-l400.jpg
WWW.EBAY.DE

Finden Sie Top-Angebote für REPARATURSATZ...

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Ale ja pytam o prawą strone nie o lewą!

Opublikowano (edytowane)

Sa też takie same zestawy do drugiej strony. Wrzuciłem linka żebyś widział o czym piszę.

Nie krzycz tylko usiądź i wklep w wyszukiwarke.

Ja pi...le. taka to wdzięczność za pomoc. Brawo.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
6 minut temu, Muskel1 napisał:

Sa też takie same zestawy do drugiej strony. Wrzuciłem linka żebyś widział o czym piszę.

Nie krzycz tylko usiądź i wklep w wyszukiwarke.

Ja pi...le. taka to wdzięczność za pomoc. Brawo.

W tych linkach widze tylko zestaw naprawczy na lewą strone a nie na prawą no chyba że źle patrze. I nikt tu nie krzyczy spokojnie.

Opublikowano (edytowane)

Muszę skorygować. Nie ma do prawej strony bo po prawej stronie są tam dwa łożyska stożkowe z tego co wyczytałem. Myślałem że po obu stronach jest tak samo:facepalm:

 
Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Muszę skorygować. Nie ma do prawej strony bo po prawej stronie są tam dwa łożyska stożkowe z tego co wyczytałem. Myślałem że po obu stronach jest tak samo:facepalm:

 

No właśnie na prawą nic takiego nie znalazłem i nie wiem jak sie tego luzu pozbyć, mechanik rozkłada ręce a mi budą telepie jak cholera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...