quadral20004 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Podczas przyspieszania to raczej nie lozyska
Przemkoo Opublikowano 3 Września 2016 Opublikowano 3 Września 2016 No dobra Panowie ale taka sytuacja , prawe koło, wjadę na krawężnik 5 cm z prędkością 10-15 km na godzinę jest stuknięcie, ruszam do tyłu, lekkie przyhamowanie jest stuknięcie, zaobserwowałem właśnie te 2 przypadki w którym mi puknie w prawym kole (pasażer) może to być właśnie ten luz półosi ? Dodam że żadnego luzu w zawieszeniu nie ma. mam to samo, teraz i nie mam pojecia co to jest, przegub wymienilem faktycznie byl zly, ale glosy nie ustały, nie wiem czy to te luzy na lozysku półosiy czy co innego
dbor_k Opublikowano 12 Września 2016 Opublikowano 12 Września 2016 A czy to jest przypadłość manualu czy multitronic ma też ten problem z luzem łożyska?
quadral20004 Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 wszytskie skrzynie audi b8 maja z tym problem
emdzej91 Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 (edytowane) Automat od firmy ZF nie ma z tym problemu i skrzynie w v6 i v8 silnikach tez nie maja Tutaj TPI po Niemiecku [pdf]: http://www.easypaste.org/file/1TPvfk/TPI.2023718.13.1.pdf?lang=pl i film: Edytowane 15 Września 2016 przez emdzej91
iwadrian Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 Automat od firmy ZF nie ma z tym problemu i skrzynie w v6 i v8 silnikach tez nie maja Tutaj TPI po Niemiecku [pdf]: http://www.easypaste.org/file/1TPvfk/TPI.2023718.13.1.pdf?lang=pl i film: Przy takiej skali problemu i gdy audi szkoli mechaników jak to naprawiać, powinna być ogłoszona akcja serwisowa.
damianw Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Hej Panowie, u mnie podobna sytuacja. Hałasy od bardzo długiego czasu dobiegały, ale oczywiście nie mogłem zlokalizować skąd. W końcu dotarłem do tego wątku i wyszło dokłanie jak w tym topiku. Miałem ostatnio serwis w ASO i wspomniałem o tym, podałem numer TPI. Panowie szybko znaleźli w systemie, więc zleciłem naprawę. Trochę im zeszło, bo rzekomo nie było na statnie łożyska. Przy odbiorze auta powiedziano mi, że zalecane i max ilość podkładek okazała się za mała, bo luzy występowały nadal. Mieli już się poddać, ale na stanie znaleźli jeszcze 2 podkładki i udało im się ten luz usunąć. Oczywiście hałasów już nie ma i nareszcie cisza błoga. Powiedzieli, że nie powinno się nic dziać, jednak jeśli się powtórzy to zalecana będzie wymiana skrzyni na nową/wolną od tej wady. Wiedzą też o tulejowaniu, ale w serwisie nie podejmują się takich robót. Więc póki co jeżdzę jednak jeśli (odpukać w niemalowane) się powtórzy to definitywnie zlecę demontaż skrzyni i poszukam firmy która mi wstawi tuleje metalową na wymiar, bo szukanie używanej skrzyni, która nie będzie miałatej wady jest loterią, a za nową kilkadziesiąt tysi płacić nie będe.
krystian3769 Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Kape zmieniali czy zostawili starą?
emdzej91 Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Hej Panowie, u mnie podobna sytuacja. Hałasy od bardzo długiego czasu dobiegały, ale oczywiście nie mogłem zlokalizować skąd. W końcu dotarłem do tego wątku i wyszło dokłanie jak w tym topiku. Miałem ostatnio serwis w ASO i wspomniałem o tym, podałem numer TPI. Panowie szybko znaleźli w systemie, więc zleciłem naprawę. Trochę im zeszło, bo rzekomo nie było na statnie łożyska. Przy odbiorze auta powiedziano mi, że zalecane i max ilość podkładek okazała się za mała, bo luzy występowały nadal. Mieli już się poddać, ale na stanie znaleźli jeszcze 2 podkładki i udało im się ten luz usunąć. Oczywiście hałasów już nie ma i nareszcie cisza błoga. Powiedzieli, że nie powinno się nic dziać, jednak jeśli się powtórzy to zalecana będzie wymiana skrzyni na nową/wolną od tej wady. Wiedzą też o tulejowaniu, ale w serwisie nie podejmują się takich robót. Więc póki co jeżdzę jednak jeśli (odpukać w niemalowane) się powtórzy to definitywnie zlecę demontaż skrzyni i poszukam firmy która mi wstawi tuleje metalową na wymiar, bo szukanie używanej skrzyni, która nie będzie miałatej wady jest loterią, a za nową kilkadziesiąt tysi płacić nie będe. U mnie po takiej naprawie za 2 dni stukniecie wrocilo (robil mi majster serwisu AUDI prywanie swoim warsztacie w DE), a moj mechanik w PL odrazu powiedzial zebym to olal i przy wymianie sprzegla sie wyjmie skrzynie i kolo w Stalowej Woli od reki tuleje wprasowuje za stowke Kape zmieniali czy zostawili starą? Jezeli w ASO robil i dal numer TPI to musieli dac nowa bo w tpi pisze ktore czesci trzeba wymienic przy takiej naprawie
damianw Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Kape zmieniali czy zostawili starą? Tak, kapę nową dali, z resztą wszystko co było w TPI wymienili na nowe. Póki co zorbiłem ponad 2500 km (serwis robiłem w Szczecinie podczas wakacji więc podróż do Francji gdzie mieszkam plus kilkaset km zrobilne tutaj) i nadal jest cisza.
krystian3769 Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Kape zmieniali czy zostawili starą?Tak, kapę nową dali, z resztą wszystko co było w TPI wymienili na nowe.Póki co zorbiłem ponad 2500 km (serwis robiłem w Szczecinie podczas wakacji więc podróż do Francji gdzie mieszkam plus kilkaset km zrobilne tutaj) i nadal jest cisza. Pytam bo piszesz że musieli dołożyć więcej podkładek. A nowa kapa jest przetłoczona w miejscu łożyska. I ona sama już w znacznym stopniu je dociska. Co do sposobu naprawy to ja też robiłem to w ASO ponad 2 lata temu i przejechałem już na tym 40k. Jak narazie żadnego luzu nie mam.
damianw Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Kape zmieniali czy zostawili starą?Tak, kapę nową dali, z resztą wszystko co było w TPI wymienili na nowe.Póki co zorbiłem ponad 2500 km (serwis robiłem w Szczecinie podczas wakacji więc podróż do Francji gdzie mieszkam plus kilkaset km zrobilne tutaj) i nadal jest cisza. Pytam bo piszesz że musieli dołożyć więcej podkładek. A nowa kapa jest przetłoczona w miejscu łożyska. I ona sama już w znacznym stopniu je dociska. Co do sposobu naprawy to ja też robiłem to w ASO ponad 2 lata temu i przejechałem już na tym 40k. Jak narazie żadnego luzu nie mam. Tak, jest nowa kapa napewno, ale nie mogę potwierdzić czy ostatnia wersja. Bo jak sprawdzałem w ETCE to ta podana w TPI nie jest ostatnią wersją. Wiem, że ta ostatnie ma przetłoczenia jednak na swojej nie widziałem aż tak dokładnie. Musiałbym sprawdzić na fakturze nr i wtedy porównać. Powiedzieli, że dali 6 podkładek a czy tak naprawdę jest to nie wiem, sprawdzać nie będę bo bym musiał to poroskręcać a warunków technicznych brak. Niemniej jednak luzów nie sprawdzałem, ale wiem że jest cisza a o to mi chodziło. Będę nasłuchiwał. Z resztą na papierze nie mam napisane, że zalecają wymianę skrzyni, a wedle regulaminu mam 2 lata gwaracji, co przy moich przelotach daje jakieś 40-50kkm. I wydaje mi się, że prędzej auto zmienie niż się do nich zgłosze, bo już 4 lata nim latam i kusi, żeby zmienić na coś innego.
l.e.s.t.e.r Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 Panowie ja mam inny objaw, przy maksymalnym skręcie w lewo i przyspieszaniu terkota jakby przegub ? Czy to też będzie wina luzu w skrzyni ?
quadral20004 Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 (edytowane) nie! to przegub na bank Edytowane 10 Października 2016 przez quadral20004
l.e.s.t.e.r Opublikowano 13 Października 2016 Opublikowano 13 Października 2016 (edytowane) Dzisiaj rozebrali półoś , przegub zewnętrzny poniżej na zdjęciach. Jutro przychodzi nowy, mam nadzieję że to "terkotanie" to wina tego przegubu. Luzu ani grama nie ma na lewym łożysku w skrzyni. Edytowane 13 Października 2016 przez l.e.s.t.e.r
Zbig208 Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Byłem dzisiaj na przeglądzie i poprosiłem diagnostę o sprawdzenie czy są luzy na półosiach. Stwierdził że brak luzu i jest ok. Czy profilaktycznie wymienić łożyska i kapy?
Wihajster Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Czy profilaktycznie wymienić łożyska i kapy? ja tak zrobilem
l.e.s.t.e.r Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Przy okazji przegubu sprawdzałem ten luz i nie ma ani grama. Ja odpuściłem. Przeczytałem cały ten wątek i piszą w nim głownie ludzie którzy mają samochody z początku produkcji 2008 - 2010. Każdy twierdzi że dzieje się to przy przebiegu powyżej 160k km. Śmiem twierdzić że samochody z tych lat w 90% mają nalatane między 300 000 a 400 000 km. Ja jak kupowałem swoje Audi to miało 3 lata i przejechane 157 000 km, to był przebieg wiarygodny ,90% aut sprzedawanych miało takie przebiegi. Teraz te auta mają po 9 lat a w ogłoszeniach ciężko znaleźć samochód który by miał więcej niż 200 000 km. Prosta matematyka, cudów nie ma.
Zbig208 Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Ja mam z końca 2008 roku i 125 000 przebiegu. Chyba poczekam do 150 000 i wymienię.
l.e.s.t.e.r Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Jeśli jesteś pewny przebiegu auta to jak bym to olał, sprawdzać tylko przy wymianie oleju. Jak się pojawi luz to robić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się