kamda89 Opublikowano 10 Października 2014 Opublikowano 10 Października 2014 (edytowane) Potrzebna Pomoc Logi Do oceny Otóż Panowie jest jakiś problem z turbo. Nie włącza się na 3 i 4 oraz 5 biegu i czasami też na 2. Co może być nie tak?? wydaje mi się że to nie zapieczone kierownice bo nie łapie błędu notlaufa Dodam jeszcze że od dłuższego czasu męczę się z błędem: 00550 - Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermittent Jak do tej pory jeździł w miare ok ale ostatnio jakby turbiny zabrakło udało mi się zrobić takie logi mam nadzieje że pomożecie. DYNAMICZNE: Grupa 011: http://vaglog.pl/log_189001.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_189002.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_189003.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_189004.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_188999.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_189000.html BASIC SETTINGS: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_189011.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_189012.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_189013.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_189014.html STATYCZNE: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_189005.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_189006.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_189007.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log_189008.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_189009.html Grupa 023: http://vaglog.pl/log_189010.html Jeśli będzie trzeba zrobie jeszcze Panowie zależy mi na czasie, tylko dziś mam dostęp do warsztatu.. Edytowane 11 Października 2014 przez kamda89
PAWEL69 Opublikowano 11 Października 2014 Opublikowano 11 Października 2014 Witaj Na początek sprawdż poprawność ustawienia rozrządu bo tu tkwi problem.... Gorszy scenariusz to pompa wtryskowa ma już dość,u Ciebie nie przestawia kąta ale..... patrz punkt 1 Pzdr.Paweł
kamda89 Opublikowano 11 Października 2014 Autor Opublikowano 11 Października 2014 Dzięki za odpowiedz.. Kolego trochę mnie zaskoczyłeś tym rozrządem.... był sprawdzany jakiś czas temu i niby wszystko ok. Wiem że mam jakiś problem z przestawianiem kąta wtrysku ale jak do tej pory jakoś się jeździło i turbo działało a od kilku dni nie chce jechać. Czy to że nie przestawia kąta wtrysku ma wpływ na moc?? Po czym poznajesz że jest problem z rozrządem?? (ucze się powoli interpretować logi) Jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie ustawienia rozrządu??? PS pompa robiona jakiś rok temu.
PAWEL69 Opublikowano 11 Października 2014 Opublikowano 11 Października 2014 Czy to że nie przestawia kąta wtrysku ma wpływ na moc oczywiście Po czym poznajesz że jest problem z rozrządem?? blok 000 stat.oraz bs. http://vaglog.pl/log_189011.html blok 004 http://vaglog.pl/log_189013.html Jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie ustawienia rozrządu???
kamda89 Opublikowano 11 Października 2014 Autor Opublikowano 11 Października 2014 ok wiec dlaczego do tej pory turbo chodziło w miare mimo występowania błędu 550?? jeszcze pytanie odnośnie logów na co dokładnie patrzysz w bloku 000 st. oraz w bs tylko początek wtrysku??
wiktorsam Opublikowano 11 Października 2014 Opublikowano 11 Października 2014 w 000 basic setings 3 kolumna to statyczny kąt wtrysku powinien być w okolicach 49-51 u ciebie jest 100 więc coś z ustawieniem rozrządu/pompy jest nie tak
kamda89 Opublikowano 12 Października 2014 Autor Opublikowano 12 Października 2014 Ok w tym tygodniu postaram się sprawdzić rozrząd i ustawić kąt wtrysku... jakie logi powtórzyć jak już to będzie zrobione??
PAWEL69 Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 jakie logi powtórzyć jak już to będzie zrobione?? stat.000 001 004 dyn.000 001 004 003 008 010 011 bs.000 004 011 Pzdr.Paweł
kamda89 Opublikowano 16 Października 2014 Autor Opublikowano 16 Października 2014 Rozrząd sprawdzony wszystko jest jak powinno być. Czeka mnie zatem wizyta u pompiarza. Co mam mu powiedzieć?? jak go naprowadzić?? Co to może być?? Powiedzieć że nie przestawia kąta wtrysku?? może to być coś z N108 lub nastawnikiem?? Pompa byla uszczelniana jakies 1.5roku temu wiec moze nie ma potrzeby jej całej rozbierać
ciahciah Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 wężyki układu podciśnienia te zniszczone powymieniaj pompa wtryskowa przestawia dynamiczny kąt co widać w 004bs ale i to nie koniecznie musi świadczyć o tym ze n108 jest w 100% sprawny, to ze jej brakuje zakresu jest z winy źle ustawionego statycznego kąta wtrysku czyli ustawienia pompy względem wału korbowego ale to nie jedyna usterka, w pompie tez jest problem który można naprawić bez wyjmowania jej, do sprawdzenia zaworki i sprężyna nastawiacza kąta, pewnie nikt na to nigdy nie wpadł ale n108 można spr przy pomocy pomiaru ciśnienia w trakcie 004bs albo podając bezpośrednio napięcie na n108 by spr pełne wysterowanie zaworka w celu porównania różnic ciśnień, nie wiem czy na aucie n108 da rade wymienić bo nie miałem nigdy takiej potrzeby ale ostatnie co może być to błędnego złożenia pompy 1,5 roku temu a raczej omyłkowe złożenie na częściach z całkiem innej pompy czy rozrząd był sprawdzany przy użyciu blokad? w koło zębate pompy był wsadzony bolec i idealnie równo wszedł na swoje miejsce? nie pod skosem? zacznij zabawę od skorygowania statycznego kąta na 50 po mimo tego ze to może być psu na budę ale.. i pomiaru ciśnienia pompy, na jałowym powinno być 5-10bar, a przy 4000obr nie wiele więcej, jak powyżej 2000obr będzie już 16bar rozruszaj zaworek w pompie a najlepiej wymień na drugi
kamda89 Opublikowano 30 Października 2014 Autor Opublikowano 30 Października 2014 Auto wróciło od pompiarza, kilka dni temu ale nie miałem kiedy i gdzie zrobić logów dynamicznych więc pisze dopiero dziś. Podobno z pompą jest wszystko ok zdaniem pompiarza problem tkwi w rozrządzie a dokładniej w tym że może być luz na kole pasowym( prawdopodobnie klin) i kąt wtrysku rozjezdza się w czasie jazdy. Zaraz po odebraniu auta zrobiłem logi żeby porównać co się dzieje: Logi statyczne z przed tygodnia: BASIC SETTINGS: Grupa 011: http://vaglog.pl/log_190560.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_190559.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_190558.html STATYCZNE: Grupa 004: http://vaglog.pl/log_190557.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_190556.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_190555.html Auto chodziło dużo ciszej, podczas jazdy czuć było kiedy włącza się turbo. Dziś postanowiłem zrobić logi dynamiczne: DYNAMICZNE: Grupa 001: http://vaglog.pl/log_191313.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_191314.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_191315.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_191316.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_191317.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_191318.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_191319.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_191320.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_191321.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_191322.html W czasie robienia logów dynamicznych auto zaczęło głośniej chodzić, turbo czasami się nie włączało Więc na koniec zrobiłem jeszcze logi statyczne i BS: BASIC SETTINGS: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_191326.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_191327.html STATYCZNE: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_191325.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_191324.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_191323.html Statyczny kąt wtrysku przestawiony Słuszna diagnoza pompiarza?? co to może jeszcze być oprócz klina?? napinacz?? coś jeszcze???
ciahciah Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 nie klin a pół księżyc jest na wale, zakładając że z pompą ok diagnoza pompiarza jest jak najbardziej racjonalne jakie było ciśnienie w pompie na biegu jałowym? według mnie pompa nie jest ok, ja to widzę w logach ale mimo tego to wcale nie musi być główna przyczyna problemu bo może być i klin i pompa, po ogarnięciu koła zębatego wału i wymianie klina koła zębatego pompy zrób logi, albo podjedz do pompiarza i powiedz żeby ci podmienił zaworek w pokrywce nastawnika na inny sprawny z fabryczną nastawą ~1,05mm, po tej podmianie zrób 000 i 004 tylko od 1000obr
krzysiek1606 Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 zostaw narazie pompe wspokoju i zaimij sie wymiana dolnego kolka rozrzadu i nie zapomnij zfrezowac czolo walu
kamda89 Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 (edytowane) jakie było ciśnienie w pompie na biegu jałowym? O to nawet nie pytałem, powiedzieli że z pompą na 100% wszystko ok więc nie dociekałem, co ich będę pouczał jak ja zielony w tym temacie jestem. Zajmę się na razie rozrządem, zobaczymy co tam będzie... ale powoli zaczynam tracić wiarę w to auto i w mechaników w moich okolicach, tylko kasa idzie a rezultatów zero....... A może zna ktoś ogarniętego mechanika w Rzeszowie lub okolicach który by się tym zajął kompleksowo??? Więc dziś odpaliłem i auto chodziło normalnie cicho, czuć włączające się turbo, pod odpięciu wtrysku sterującego auto chodziło znacznie głośniej no i całkowity brak mocy. Chodziło Identycznie jak wczoraj podczas robienia logów. Zrobiłem logi statyczne grup 000 oraz 004 co mnie zdziwiło kąt wtrysku jest ok a jeszcze wczoraj wieczorem był przyśpieszony. Wychodzi na to że kąt wtrysku zmienia się pod obiciążeniem kiedy mocno go butuje( np. podczas robienia logów) to przyśpiesza kiedy jade spokojnie kąt wtrysku zachowuje swoje wartości. oto logi: BASIC SETTINGS: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_191405.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_191406.html STATYCZNE: Grupa 004: http://vaglog.pl/log_191404.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_191403.html Witam ponownie, dziś auto wróciło od innego pompiarza. Według niego rozrząd ok. Wymienił za to zawór regulacji ciśnienia wewnętrznego pompy bo podobno był uszkodzony( całkowicie się rozpadł w środku). Czy to może być winowajca całego zamieszania??? Jak na razie nie wyrzuca błędu 00550 ( przejechane ok 15 km) Dzis udało mi się tylko zrobić takie logi: BASIC SETTINGS: Grupa 004: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs Grupa 000: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs STATYCZNE: Grupa 000: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs Grupa 004: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs Widać coś po nich?? jakaś poprawa?? Resztę postaram się zrobić jutro Edytowane 27 Listopada 2014 przez kamda89
ciahciah Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 (edytowane) odrazu było widomo co nie gra, przynajmniej dla nie, jak już ci wymienił zaworek to mógł go ustawić jak nalęży, tamten za mało puszczał a ten za dużo, auto bedzie słabiej zapalac teraz, bardziej śmierdzące spaliny będą na postoju i bardziej przymulone będzie na niskich obr zanim zrobisz reszte logów ogarnij zniszczone wężyki układu podciśnienia bo tam tez widać problem Edytowane 29 Listopada 2014 przez ciahciah
kamda89 Opublikowano 29 Listopada 2014 Autor Opublikowano 29 Listopada 2014 Dokładnie kolego, czasami musi trochę dłużej zakręcić żeby zapalił. W sumie to sam nie wiem czemu tego nie ustawili chyba będzie trzeba tam wrócić. Na jaką wartość powinni to ustawić?? da rade zrobić to na samochodzie??? bo z tego co wiem to pompy nie wyciągali. Dziś biorę się za wężyki.
ciahciah Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 (edytowane) na jaka wartość to należy ustawić to pompiarz dobrze wie, ale jeżeli ustawi na nominalne bardzo możliwe ze będzie musiał tez skorygować sprężynę nastawiacza w pompie, to też skoryguje na aucie ale dostęp marny i trzeba mieć specjalny klucz, ja taki sobie dorobiłem, wiec kto jak kto ale pompiarz tym bardziej powinien mieć i umieć to skorygować jak należy, jak pompiarz będzie zdziwiony powiedz mu że można wszystko spr na aucie na podstawie logów to co on jest w stanie spr wyłącznie na maszynie probierczej, tylko trzeba mieć o tym wiedzę większą niż nie jeden pompiarz:) spytaj go przy okazji czy wsadzenie większego podsadzenie-podkładki pod tłokorozdzielacz podniesie ciśnienie wtrysku czy nie:) samodzielnie tez to zrobisz, jak coś na pw mogę pomóc ale już nie za darmo Edytowane 29 Listopada 2014 przez ciahciah
kamda89 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2014 Wężyki podciśnienia wymienione oto logi po tym zabiegu: BASIC SETTINGS: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_195300.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_195301.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_195302.html STATYCZNE: Grupa 004: http://vaglog.pl/log_195299.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_195298.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_195297.html DYNAMICZNE: Grupa 011: http://vaglog.pl/log_195296.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_195295.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_195294.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_195292.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_195291.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_195290.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_195289.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_195288.html Z regulacją pompy jeszcze będę walczył
ciahciah Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) pomyśl o wymianie gruszki turbiny jak już pisałem zaworki w pompie do ogarnięcia, teraz to jest w sumie gorzej niż było, aż dziwne ze auto tak dobrze się odpycha mimo tego możesz jeszcze dawkę jałowa przestawić na 3,0mg który zaworek pompiarz wymienił? Edytowane 1 Grudnia 2014 przez ciahciah
kamda89 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2014 Wymienił zaworek regulacji ciśnienia wewnętrznego ( ten który wbija się od góry) Dzwoniłem przed chwilą do pompiarza, powiedział że tego zaworka się nie ustawia, jak chce może zrobić mi diagnostykę pompy za jedyne 700zł he he, chyba zaczne szukać jakiejś używanej pompy. Co radzicie??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się