Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ATQ padnięty silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Zakładam temat gdyż po 3 dniach szukania na tym jak i na innych forach nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Otóż A4 b5 2.8 ATQ Quattro tiptronic ze zmianą biegów również w kierownicy kombi 2001 wersja USA

1. Do wymiany silnik (mechanik stwierdził że "korbowód wyszedł bokiem") i teraz pytanie, z tego co wyczytałem dotychczas, podejdzie do tego tylko inne ATQ tylko i wyłącznie z automatu też z tiptronic ?

Podobno z automatu do manuala wejdzie bez problemu a z manuala do automatu już nie bardzo.

Pytam gdyż nie chciałbym kupić złego silnika a te tanie nie są, jeśli jesteśmy przy cenach czy 1900to dobra cena za kompletny silnik bez osprzętu? to że silnik z 2002 roku chyba nie przeszkadza? jeszcze nie wiem czy z automatu czy manuala wyjęty i z jakiego samochodu dokładnie

Ewentualnie na jakie niespodzianki mógłbym natrafić przy przekładce, jakie dodatkowe koszta?

Raczej będę chciał to zlecić komuś bo nie robiłem jeszcze nic z automatem nic i słabo z dostępnością chociażby garażu, na jaki koszt powinienem się przygotować ?

2. A może by tak wrzucić inny silnik ale z manualem? byłoby taniej ?

Proszę o poradę

Pozdrawiam


prawdopodobnie będzie do wymiany "dół" silnika a mam nadzieję odzyskam cały osprzęt no i głowice, czyli już nie koniecznie muszę kupićsilnik ATQ ? jakie inne oznaczenia podejdą do tiptronica i moich starych głowic?
ewentualnie z jakich lat produkcji ? bo rozumiem że całą elektryka zostaje ?
czytałem że niektóre wersje różnią się kształtem miski olejowej bo idzie tamtędy stabilizator?
Przepraszam za upierdliwość icon_smile.gif
z góry dziękuję za pomoc !!

Edytowane przez gieras1988
Opublikowano

Jak masz mozliwost kupic tonio sam dol to kupuj atq i wsio poprzekladaj i po klopocie

Opublikowano (edytowane)

no właśnie jest jeden tylko ATQ ale gość w całości tylko sprzedaje za 1900+250 kurier

może któryś z forumowiczów posiada na zbyciu coś co by do mnie podeszło ?

znalazłem: http://allegro.pl/show_item.php?item=4698898197

pytanie, czy to podejdzie do mojej A4?

przebieg 130tys mil, wyjęty z Q z automata z A6 2000r

chodzi czy podejdzie cała reszta gratów odemnie czyli elektryka rozrządy itp

Edytowane przez gieras1988
Opublikowano

kolego pytałem znajomego i jakis tam jego znajomy ma cały silnik 2.8.tylko chyba od manuala.

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem silnik ACK z Passata anglika 98rok w podobno dobrym stanie

na tą chwilę auto ma robiony przeszczep, popołudniu będę dzwonił do mechanika i mam nadzieję że jutro będzie albo w najgorszym przypadku w poniedziałek

Oczywiście podzielę się na forum co i jak i ew czy były jakieś problemy

A jak już wszystko będzie śmigać i odszczurzę auto porobię jakieś fotki i wrzucę w temacie Moje Audi :)


no i jest

silnik podnieniony, okazało się, że wszystko ok, trzebabyło tylko przełożyć osprzęt, w starym silniku miałem zawór ERG ale podszedł bez problemu, był jeszcze czujnik poziomu oleju w misce którego w ACK nie ma, ale to na zworkę zrobione żeby błedy nie wyskakiwały

no i tak jak pisaliście silnik z manuala podszedł do mojego tipa, tylko taki jakby dystans do przełożenia był z którym mały problem był, ale dało radę :)


A jednak jest problem :/

Po wymianie silnika ATQ z 2001 na ACK z 1998 jest problem (w starym korba bokiem wyszła)

Na początku nie było iskry na 3 i 5 garczku, silnik pali na benzynie na pozostałe 4

Po wymianie cewki i kabli iskra jest na wszystkich, silnik dalej nie pali na 3 i 5 garczek na pozostałe 4 pali

Dodam że auto stoi u mechanika(dłuugo) gdyż nie mam garażu i niestety musieli mi to zrobić, teraz mają problem z odpaleniem, przód auta jest jeszcze rozłożony także mówią, że nie ma co pod kompa podłączać bo będzie milion błędów

Pytałem czy próbowali podmieniać wtryski, możliwe że akurat te 2 powiedzmy padły i nie podają benzyny, no nie próbowali...

Samochód ma praktycznie nowy gaz także pytałem czy może próbowali na gazie awaryjnie go odpalić, no też nie próbowali...

Dziś podobno mają zobaczyć czy na tym gazie odpali i może te wtryski, podpowiedziałem żeby wykręcili te 2 i zobaczyli czy dają paliwo.

Co o tym myślicie koledzy, może przyczyna jest gdzie indziej ?

Aha i pytanie kolejne,

Czy mogę przejechać samochodem na 4 palacych garczkach około 3-5km? nic się nie stanie ?

Edytowane przez gieras1988
Opublikowano

ryzykujesz uszkodzeniem katalizatorów, nadmiernym ich rozgrzaniem oraz pożarem pod maską ... jezeli wtryski sa dobre i podaja paliwo a silnik paliwa nie przepala to spali sie w kacie..

Opublikowano

Najprościej na czas podróży odłączyć wtyczki od tych wtrysków.

Opublikowano

wielkie dzięki za porady

no faktycznie powinno być ok jeżeli odepnie się te dwa wtryski żeby nie lały paliwa,

jutro mam odebrać samochód to już sobie sam pogrzebę przy nim, zobaczę co mi VAG powie

Opublikowano

Sprezanie sprawdź.

Opublikowano (edytowane)

No i d*pa, dalej nic

Nie da się podłączyć pod VAGa, nie widzi tak jakby samochodu, nie wiem czy to kwestia tego że to ze Stanów ? ciekawe jest że wtyczka zamiast w popielniczce z tyłu to jest po lewej stronie od kierownicy

Sprężanie jest ładne

Po podłączeniu innej cewki iskry są niby wszystkie, pali wtedy na 4 gary, ale iskry nie idą że tak powiem w swojej kolejności, tak jakby w momencie kiedy miałaby być na tych 2 garczkach co nie palą to one 'świecą' gdzie indziej, czujnik położenia wału sprawny

Odpalany był też na gazie także wtryski są ok, na gazie efekt identyczny

Martwi mnie to że nie można go podłączyć pod kompa i martwi dlaczego nastąpiło wykorbienie? Możliwe że przez padnięty ECU padł silnik ?? :wallbash:

Edytowane przez gieras1988
Opublikowano

kolejnosc kabli z cewek na swiece sprawdzales?

Opublikowano

osobiście tego nie robiłem, auto stoi u mechanika który przerzucał motor

siedział całą sobotę, patrzył sprężanie, właśnie te kable, 3 komplety i różnie kombinował z kolejnością także muszę to niestety wykluczć

dziś ma podjechać kolega z komputerem Bosha, mam nadzieję że będzie lepszy niż vag com standardowy i da radę się podłączyć i może coś zlokalizować

problem będzie jak jemu też się nie uda, co znając życie się stanie


kolejność ok

Po podłączeniu Boshem wykasowaniu błędów pojawia się p1579 jakiśbłąd na przepustnicy
dodam że na chwilę obecną silnik nie odpala wcale
wcześniej chociaż na 4 garczki odpalał

Opublikowano

osobiście tego nie robiłem, auto stoi u mechanika który przerzucał motor

siedział całą sobotę, patrzył sprężanie, właśnie te kable, 3 komplety i różnie kombinował z kolejnością także muszę to niestety wykluczć

dziś ma podjechać kolega z komputerem Bosha, mam nadzieję że będzie lepszy niż vag com standardowy i da radę się podłączyć i może coś zlokalizować

problem będzie jak jemu też się nie uda, co znając życie się stanie

kolejność ok

Po podłączeniu Boshem wykasowaniu błędów pojawia się p1579 jakiśbłąd na przepustnicy

dodam że na chwilę obecną silnik nie odpala wcale

wcześniej chociaż na 4 garczki odpalał

Przepustnica na linke czy potencjometr ?

Opublikowano (edytowane)

w pełni elektroniczna


nie dało sięza bardzo wykasować tego błędu, w sumie wcale się nie dało


głupie pytanie, ale jak przy przekładce podłączali skrzynię biegów(automat) to przekłądał wraz z nią wieniec z którego jest czytany sygnał do czujnika położenia wału, czy jak to jest w automacie ?

może cośźle ten czujnik zczytuje, co tam mogli ogólnie zj***ć mechaniki ?

Edytowane przez gieras1988
Opublikowano

posprawdzaj kable i wtyczki 3 pinowe wiszace na scianie grodziowej bo wiem ze da sie podlaczyc je zamiennie,wiazka silnika nie byla cieta lutowana (np.kostki do gazu)?

Opublikowano (edytowane)

teoretycznie coś w tym może być, tutaj mam zdjęcie jeszcze przed wymianą silnika, niestety tylko jedno w słabej jakości, ale widać że z cewki kable nie są podłączone zgodnie z numerami na cewce, może gazownik coś popieprzył ? po załozeniu gazu samochód jeździł około miesiąc i wykorbiło silnik

https://gm1.ggpht.com/tGnp4MTDSzXYl1ZR65ellPXHWOSJzsPiNj2FumnUI860NtKAYOt5xzFzQgbDmXocS14XX0-Y9COimyReFXmzxF_ZCDunanY6rJKl8tDz5FiV3DQl0O4bWMhzi3OtYKOfqiG1Lh12incl7rXEzDjhiy_xrHrtnDj50yhXnBzAqS2iKRRcsiKgXglgog73s-mRfF5LvK5RSHRdwlTJCzpugTqvi_h42qOSwEyaMXi6X6_jcqTOyYOM0JOmhyTLvCujJjHVBSnlCyzxuwwE9S5KSRpkGOB75rmtJOC91XkLBmTA8Ws9hxRSKOXzl9fGzGyjjzCr7CCYATXBU3daZ9Iq7-glftrzNfpfT9yS2Oryd4hAhGolwcFo6mXKKwOVI6wMOQUuk4PM5tJBpV0TNOSUxT3eFA8lR9k1Hbv4HdoKSyMa2QI3AOH7fxJt2J8zORIL_Ywhr1ZxrhLvAHe-PJm6I9ozATSQxCpP_0tEJ6UVUxJkTFtRCc1rYZt9mQRkTRAlrQ6rruxxhD0I53X9B75RrrJbpwTfhSjG_ujbvue4Dd6UF1iwIxrYbpnldV8kUlhy0V10yzvW3Wsa=w1256-h813-l75-ft

te wtyczki to te po lewej zielona i brązowa ?

wynika z niego prawdopodobnie że kable ida z cewki:

układ tłoków

3---6

2---5

1---4

powinno być wg cewki:

5--4--6

3--2--1

na zdjęciu było tak (prawdopodobnie):

4--3--6

1--5--2


Dodam że żadna kombinacja podlaczenia kabli nie działa
Patrzyłem za tymi kostkami na grodziowej i nie widziałem ich, są ale to tylko wtyczki od lambd.
W sobotę mechanik mi odlaczy, przepatrzy i podlaczy od nowa całą wiązkę. Może jakas pier**la :/ Edytowane przez gieras1988
Opublikowano

zdjecia nie wyswietla popraw link

powinno być tak patrzac na cewki od przodu auta :

5--4--6cyl.
3--2--1cyl.

jak tak masz to kolejnosc kabli zapłonowych jest dobra

tak wtyczki zielona i brazawa sprubuj zamienic miejscami jak nie biedzie sie oddrzywal silnik to przeloz z powrotem,wtyczki jak nie sa zamontowane na scianie grodziowej kolo wtyczek sond lambda to znaczy ze wisza luzem za siilnikiem

nastepna sprawa zobrazuje to na swoim przykladzie kupilem silnik z passata 2.8 automat z gazem -po przelozeniu silnika gazu nie przekladalem .Przy prubie odpalenia nie oddzywal sie ,sporo czasu szukalem zanim okazalo sie ze trzeba bylo usunac z instalacji silnikowej wtyczki do gazu i polaczyc przewody ze saba zeby bylo przejscie pradu.Jak masz gaz to pospinaj wszystkie kostki i kable od gazu lub wylutuj je i chwilowo polacz przewody instalacji -tak jak powinno byc oryginalnie i sprubuj odpalic auto na samej benzynie.Rozrzad masz napewno dobrze ustawiony,mechanicy wyciagali walki rozrzadu z glowic?

Opublikowano

Może teraz zadziała: http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/silnik_1_263abf0.jpg http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/silnik_1_263abf0.jpg

Co do rozrządu to tutaj jest napewno ok, z pomocą blokady od tego silnika także to możemy wykluczyć, jest wsadzony nowy pasek

otwierać pokryw nie otwierane były ze względu na oznaczone śrubki co do gwarancji rozruchowej gość zrobił

tak wtyczki zielona i brazawa sprubuj zamienic miejscami jak nie biedzie sie oddrzywal silnik to przeloz z powrotem,wtyczki jak nie sa zamontowane na scianie grodziowej kolo wtyczek sond lambda to znaczy ze wisza luzem za siilnikiem

Brązowa i zielona to od sond

Mam pytanie od czego są te trzypinowe wtyczki co wiszą za tym silnikiem ?

zastanawiam się jeszcze w które miejsce gazownik wpiął się z gazem, komputer?

Silnik miałem też od Passata, ale bez gazu, za to u siebie mam ten gaz, przed tym wykorbieniem działał, także tutaj przypuszczałem że nie będzie nic trzeba robićz gazem raz a dwa że nic tam nie powinno sięz tym podziać.


powinno być tak patrzac na cewki od przodu auta :

5--4--6cyl.
3--2--1cyl.

Mam tak jak opisałeś podłączone


po przelozeniu silnika gazu nie przekladalem .Przy prubie odpalenia nie oddzywal sie ,sporo czasu szukalem zanim okazalo sie ze trzeba bylo usunac z instalacji silnikowej wtyczki do gazu i polaczyc przewody ze saba zeby bylo przejscie pradu.Jak masz gaz to pospinaj wszystkie kostki i kable od gazu lub wylutuj je i chwilowo polacz przewody instalacji -tak jak powinno byc oryginalnie i sprubuj odpalic auto na samej benzynie.

Tak jak mówiłem, u mnie była przekładka samego motoru, wszystkie wiązki zostały stare

przełożony był czujnik położenia wału z mojego bo go nie było w słupku

Zaczynam żałować że kupiłem to Audi :/

ale jak to się mówi nadzieja umiera ostatnia :)

Opublikowano

Kierowniku na cewce zaplonowej masz numery wybite ktora fajka na którą cewke :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...