gieras1988 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 (edytowane) Witam Zakładam temat gdyż po 3 dniach szukania na tym jak i na innych forach nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Otóż A4 b5 2.8 ATQ Quattro tiptronic ze zmianą biegów również w kierownicy kombi 2001 wersja USA 1. Do wymiany silnik (mechanik stwierdził że "korbowód wyszedł bokiem") i teraz pytanie, z tego co wyczytałem dotychczas, podejdzie do tego tylko inne ATQ tylko i wyłącznie z automatu też z tiptronic ? Podobno z automatu do manuala wejdzie bez problemu a z manuala do automatu już nie bardzo. Pytam gdyż nie chciałbym kupić złego silnika a te tanie nie są, jeśli jesteśmy przy cenach czy 1900to dobra cena za kompletny silnik bez osprzętu? to że silnik z 2002 roku chyba nie przeszkadza? jeszcze nie wiem czy z automatu czy manuala wyjęty i z jakiego samochodu dokładnie Ewentualnie na jakie niespodzianki mógłbym natrafić przy przekładce, jakie dodatkowe koszta? Raczej będę chciał to zlecić komuś bo nie robiłem jeszcze nic z automatem nic i słabo z dostępnością chociażby garażu, na jaki koszt powinienem się przygotować ? 2. A może by tak wrzucić inny silnik ale z manualem? byłoby taniej ? Proszę o poradę Pozdrawiam prawdopodobnie będzie do wymiany "dół" silnika a mam nadzieję odzyskam cały osprzęt no i głowice, czyli już nie koniecznie muszę kupićsilnik ATQ ? jakie inne oznaczenia podejdą do tiptronica i moich starych głowic? ewentualnie z jakich lat produkcji ? bo rozumiem że całą elektryka zostaje ? czytałem że niektóre wersje różnią się kształtem miski olejowej bo idzie tamtędy stabilizator? Przepraszam za upierdliwość z góry dziękuję za pomoc !! Edytowane 12 Października 2014 przez gieras1988
przemo v6 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Jak masz mozliwost kupic tonio sam dol to kupuj atq i wsio poprzekladaj i po klopocie
gieras1988 Opublikowano 14 Października 2014 Autor Opublikowano 14 Października 2014 (edytowane) no właśnie jest jeden tylko ATQ ale gość w całości tylko sprzedaje za 1900+250 kurier może któryś z forumowiczów posiada na zbyciu coś co by do mnie podeszło ? znalazłem: http://allegro.pl/show_item.php?item=4698898197 pytanie, czy to podejdzie do mojej A4? przebieg 130tys mil, wyjęty z Q z automata z A6 2000r chodzi czy podejdzie cała reszta gratów odemnie czyli elektryka rozrządy itp Edytowane 14 Października 2014 przez gieras1988
ryba85 Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 kolego pytałem znajomego i jakis tam jego znajomy ma cały silnik 2.8.tylko chyba od manuala.
Abmcars1 Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Jak sie sprawa skończyła?
gieras1988 Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) Kupiłem silnik ACK z Passata anglika 98rok w podobno dobrym stanie na tą chwilę auto ma robiony przeszczep, popołudniu będę dzwonił do mechanika i mam nadzieję że jutro będzie albo w najgorszym przypadku w poniedziałek Oczywiście podzielę się na forum co i jak i ew czy były jakieś problemy A jak już wszystko będzie śmigać i odszczurzę auto porobię jakieś fotki i wrzucę w temacie Moje Audi no i jest silnik podnieniony, okazało się, że wszystko ok, trzebabyło tylko przełożyć osprzęt, w starym silniku miałem zawór ERG ale podszedł bez problemu, był jeszcze czujnik poziomu oleju w misce którego w ACK nie ma, ale to na zworkę zrobione żeby błedy nie wyskakiwały no i tak jak pisaliście silnik z manuala podszedł do mojego tipa, tylko taki jakby dystans do przełożenia był z którym mały problem był, ale dało radę A jednak jest problem :/ Po wymianie silnika ATQ z 2001 na ACK z 1998 jest problem (w starym korba bokiem wyszła) Na początku nie było iskry na 3 i 5 garczku, silnik pali na benzynie na pozostałe 4 Po wymianie cewki i kabli iskra jest na wszystkich, silnik dalej nie pali na 3 i 5 garczek na pozostałe 4 pali Dodam że auto stoi u mechanika(dłuugo) gdyż nie mam garażu i niestety musieli mi to zrobić, teraz mają problem z odpaleniem, przód auta jest jeszcze rozłożony także mówią, że nie ma co pod kompa podłączać bo będzie milion błędów Pytałem czy próbowali podmieniać wtryski, możliwe że akurat te 2 powiedzmy padły i nie podają benzyny, no nie próbowali... Samochód ma praktycznie nowy gaz także pytałem czy może próbowali na gazie awaryjnie go odpalić, no też nie próbowali... Dziś podobno mają zobaczyć czy na tym gazie odpali i może te wtryski, podpowiedziałem żeby wykręcili te 2 i zobaczyli czy dają paliwo. Co o tym myślicie koledzy, może przyczyna jest gdzie indziej ? Aha i pytanie kolejne, Czy mogę przejechać samochodem na 4 palacych garczkach około 3-5km? nic się nie stanie ? Edytowane 13 Listopada 2014 przez gieras1988
soul87 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 ryzykujesz uszkodzeniem katalizatorów, nadmiernym ich rozgrzaniem oraz pożarem pod maską ... jezeli wtryski sa dobre i podaja paliwo a silnik paliwa nie przepala to spali sie w kacie..
GTD_RFD Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Najprościej na czas podróży odłączyć wtyczki od tych wtrysków.
gieras1988 Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Opublikowano 16 Listopada 2014 wielkie dzięki za porady no faktycznie powinno być ok jeżeli odepnie się te dwa wtryski żeby nie lały paliwa, jutro mam odebrać samochód to już sobie sam pogrzebę przy nim, zobaczę co mi VAG powie
gieras1988 Opublikowano 17 Listopada 2014 Autor Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) No i d*pa, dalej nic Nie da się podłączyć pod VAGa, nie widzi tak jakby samochodu, nie wiem czy to kwestia tego że to ze Stanów ? ciekawe jest że wtyczka zamiast w popielniczce z tyłu to jest po lewej stronie od kierownicy Sprężanie jest ładne Po podłączeniu innej cewki iskry są niby wszystkie, pali wtedy na 4 gary, ale iskry nie idą że tak powiem w swojej kolejności, tak jakby w momencie kiedy miałaby być na tych 2 garczkach co nie palą to one 'świecą' gdzie indziej, czujnik położenia wału sprawny Odpalany był też na gazie także wtryski są ok, na gazie efekt identyczny Martwi mnie to że nie można go podłączyć pod kompa i martwi dlaczego nastąpiło wykorbienie? Możliwe że przez padnięty ECU padł silnik ?? Edytowane 17 Listopada 2014 przez gieras1988
franekd4 Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 kolejnosc kabli z cewek na swiece sprawdzales?
gieras1988 Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Opublikowano 18 Listopada 2014 osobiście tego nie robiłem, auto stoi u mechanika który przerzucał motor siedział całą sobotę, patrzył sprężanie, właśnie te kable, 3 komplety i różnie kombinował z kolejnością także muszę to niestety wykluczć dziś ma podjechać kolega z komputerem Bosha, mam nadzieję że będzie lepszy niż vag com standardowy i da radę się podłączyć i może coś zlokalizować problem będzie jak jemu też się nie uda, co znając życie się stanie kolejność ok Po podłączeniu Boshem wykasowaniu błędów pojawia się p1579 jakiśbłąd na przepustnicy dodam że na chwilę obecną silnik nie odpala wcale wcześniej chociaż na 4 garczki odpalał
oca69 Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 osobiście tego nie robiłem, auto stoi u mechanika który przerzucał motor siedział całą sobotę, patrzył sprężanie, właśnie te kable, 3 komplety i różnie kombinował z kolejnością także muszę to niestety wykluczć dziś ma podjechać kolega z komputerem Bosha, mam nadzieję że będzie lepszy niż vag com standardowy i da radę się podłączyć i może coś zlokalizować problem będzie jak jemu też się nie uda, co znając życie się stanie kolejność ok Po podłączeniu Boshem wykasowaniu błędów pojawia się p1579 jakiśbłąd na przepustnicy dodam że na chwilę obecną silnik nie odpala wcale wcześniej chociaż na 4 garczki odpalał Przepustnica na linke czy potencjometr ?
gieras1988 Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Opublikowano 18 Listopada 2014 (edytowane) w pełni elektroniczna nie dało sięza bardzo wykasować tego błędu, w sumie wcale się nie dało głupie pytanie, ale jak przy przekładce podłączali skrzynię biegów(automat) to przekłądał wraz z nią wieniec z którego jest czytany sygnał do czujnika położenia wału, czy jak to jest w automacie ? może cośźle ten czujnik zczytuje, co tam mogli ogólnie zj***ć mechaniki ? Edytowane 18 Listopada 2014 przez gieras1988
franekd4 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 posprawdzaj kable i wtyczki 3 pinowe wiszace na scianie grodziowej bo wiem ze da sie podlaczyc je zamiennie,wiazka silnika nie byla cieta lutowana (np.kostki do gazu)?
gieras1988 Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) teoretycznie coś w tym może być, tutaj mam zdjęcie jeszcze przed wymianą silnika, niestety tylko jedno w słabej jakości, ale widać że z cewki kable nie są podłączone zgodnie z numerami na cewce, może gazownik coś popieprzył ? po załozeniu gazu samochód jeździł około miesiąc i wykorbiło silnik https://gm1.ggpht.com/tGnp4MTDSzXYl1ZR65ellPXHWOSJzsPiNj2FumnUI860NtKAYOt5xzFzQgbDmXocS14XX0-Y9COimyReFXmzxF_ZCDunanY6rJKl8tDz5FiV3DQl0O4bWMhzi3OtYKOfqiG1Lh12incl7rXEzDjhiy_xrHrtnDj50yhXnBzAqS2iKRRcsiKgXglgog73s-mRfF5LvK5RSHRdwlTJCzpugTqvi_h42qOSwEyaMXi6X6_jcqTOyYOM0JOmhyTLvCujJjHVBSnlCyzxuwwE9S5KSRpkGOB75rmtJOC91XkLBmTA8Ws9hxRSKOXzl9fGzGyjjzCr7CCYATXBU3daZ9Iq7-glftrzNfpfT9yS2Oryd4hAhGolwcFo6mXKKwOVI6wMOQUuk4PM5tJBpV0TNOSUxT3eFA8lR9k1Hbv4HdoKSyMa2QI3AOH7fxJt2J8zORIL_Ywhr1ZxrhLvAHe-PJm6I9ozATSQxCpP_0tEJ6UVUxJkTFtRCc1rYZt9mQRkTRAlrQ6rruxxhD0I53X9B75RrrJbpwTfhSjG_ujbvue4Dd6UF1iwIxrYbpnldV8kUlhy0V10yzvW3Wsa=w1256-h813-l75-ft te wtyczki to te po lewej zielona i brązowa ? wynika z niego prawdopodobnie że kable ida z cewki: układ tłoków 3---6 2---5 1---4 powinno być wg cewki: 5--4--6 3--2--1 na zdjęciu było tak (prawdopodobnie): 4--3--6 1--5--2 Dodam że żadna kombinacja podlaczenia kabli nie działa Patrzyłem za tymi kostkami na grodziowej i nie widziałem ich, są ale to tylko wtyczki od lambd. W sobotę mechanik mi odlaczy, przepatrzy i podlaczy od nowa całą wiązkę. Może jakas pier**la :/ Edytowane 19 Listopada 2014 przez gieras1988
franekd4 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 zdjecia nie wyswietla popraw link powinno być tak patrzac na cewki od przodu auta : 5--4--6cyl.3--2--1cyl. jak tak masz to kolejnosc kabli zapłonowych jest dobra tak wtyczki zielona i brazawa sprubuj zamienic miejscami jak nie biedzie sie oddrzywal silnik to przeloz z powrotem,wtyczki jak nie sa zamontowane na scianie grodziowej kolo wtyczek sond lambda to znaczy ze wisza luzem za siilnikiem nastepna sprawa zobrazuje to na swoim przykladzie kupilem silnik z passata 2.8 automat z gazem -po przelozeniu silnika gazu nie przekladalem .Przy prubie odpalenia nie oddzywal sie ,sporo czasu szukalem zanim okazalo sie ze trzeba bylo usunac z instalacji silnikowej wtyczki do gazu i polaczyc przewody ze saba zeby bylo przejscie pradu.Jak masz gaz to pospinaj wszystkie kostki i kable od gazu lub wylutuj je i chwilowo polacz przewody instalacji -tak jak powinno byc oryginalnie i sprubuj odpalic auto na samej benzynie.Rozrzad masz napewno dobrze ustawiony,mechanicy wyciagali walki rozrzadu z glowic?
gieras1988 Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Opublikowano 19 Listopada 2014 Może teraz zadziała: http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/silnik_1_263abf0.jpg http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/silnik_1_263abf0.jpg Co do rozrządu to tutaj jest napewno ok, z pomocą blokady od tego silnika także to możemy wykluczyć, jest wsadzony nowy pasek otwierać pokryw nie otwierane były ze względu na oznaczone śrubki co do gwarancji rozruchowej gość zrobił tak wtyczki zielona i brazawa sprubuj zamienic miejscami jak nie biedzie sie oddrzywal silnik to przeloz z powrotem,wtyczki jak nie sa zamontowane na scianie grodziowej kolo wtyczek sond lambda to znaczy ze wisza luzem za siilnikiem Brązowa i zielona to od sond Mam pytanie od czego są te trzypinowe wtyczki co wiszą za tym silnikiem ? zastanawiam się jeszcze w które miejsce gazownik wpiął się z gazem, komputer? Silnik miałem też od Passata, ale bez gazu, za to u siebie mam ten gaz, przed tym wykorbieniem działał, także tutaj przypuszczałem że nie będzie nic trzeba robićz gazem raz a dwa że nic tam nie powinno sięz tym podziać. powinno być tak patrzac na cewki od przodu auta :5--4--6cyl.3--2--1cyl. Mam tak jak opisałeś podłączone po przelozeniu silnika gazu nie przekladalem .Przy prubie odpalenia nie oddzywal sie ,sporo czasu szukalem zanim okazalo sie ze trzeba bylo usunac z instalacji silnikowej wtyczki do gazu i polaczyc przewody ze saba zeby bylo przejscie pradu.Jak masz gaz to pospinaj wszystkie kostki i kable od gazu lub wylutuj je i chwilowo polacz przewody instalacji -tak jak powinno byc oryginalnie i sprubuj odpalic auto na samej benzynie. Tak jak mówiłem, u mnie była przekładka samego motoru, wszystkie wiązki zostały stare przełożony był czujnik położenia wału z mojego bo go nie było w słupku Zaczynam żałować że kupiłem to Audi :/ ale jak to się mówi nadzieja umiera ostatnia
oca69 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Kierowniku na cewce zaplonowej masz numery wybite ktora fajka na którą cewke
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się