Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Częste zapychanie DPF-A


julio4350

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!


Mam problem w swojej a4b7 2.0TDI BPW mianowicie od miesiąca cały czas zapycha mi się DPF do tego stopnia, że auto wchodzi w tryb serwisowy, bo samo nie potrafi sobie poradzić z procedurą wypalania.


Nawet mam trudności z wypaleniem filtra przez VCDS-a ponieważ temperatura przed i za filtrem nie może osiągnąć 700stopni-maksymalnie osiąga 600stopni i wypalanie filtra schodzi mi bardzo długo.


No ale nawet jeśli wypalę filtr to po zrobieniu 300km znowu zapala się kontrolka DPF i tak w koło.


Podmieniałem czujnik różnicy ciśnień i nic to nie dało.


Co może powodować taki stan rzeczy?


Pozdrawiam


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od porządnej diagnostyki silnika, musi on produkować sadze w grubo ponadprzeciętnych ilościach.

Może niedomykający się EGR, może mała nieszczelność dolotu, przyczyn możę być przynajmniej kilkanaście.

Poza tym sprawdź oczujnikowanie silnika , bo ono odpowiada za poprawną pracę DPF-a podczas aktywnej jego regeneracji .

Ostatnio robiłem próbę swoim na S8 i bez problemu przed turbiną pojawiała się temperatura 856 st. C, to jest dokładnie tyle , na ile limiter ustawił Marek , po zrobieniu mapy.

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dew , to że mu się filtr zapych , to nie jest wina samej puszki, tylko silnika albo jego osprzętu, (może być jeszcze lipnego paliwa).

Może się okazać żę wywali albo opróżni puszkę i dopiero się zrobi problem , bo batory będzie taki , że wstyd będzie wyjechać na ulicę :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej "bogatej karierze" po kazdej kastracji i sofcie z wydechu tylko górskie powietrze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No , tylko przeprowadzając kastracje, nie spowodujesz automatycznie usunięcia np. nieszczelności w dolocie, co może być przyczyną kłopotów kolegi.

Dla tego ja bym zaczął od znalezienia przyczyny , a nie eliminowania skutków :naughty:

Większość mechaników bardzo lubi wycinać DPF-y, bo to czysta kasa od nie znających się jeleni :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w paru warsztatach w sprawie wypalenia , pytałem o środek TUNAP który polecił mi SotoM (nie znają nie wiedzą o co chodzi) wypalają w inny sposób koszt 400 zł :facepalm: wszyscy proponują usunięcie. Za usunięcie (mechanicznie i programowo) znalazłem warsztat za 700 zł.

Znalazłem też warsztat który proponuje mi za 1000 zł USUNIECIE DPF-a mechanicznie i programowo SOFT na 170 KM i wyłączenie w sterowniku zaworu EGR.

Ten zawór ma być cały czas zamknięty po wyłączeniu w sterowniku ....

Mam pytanie panowie czy warto zrobić opcję za 1000 zł, boję sie tego dymienia po usunięciu..

Drugie pytanie czy ten zawór jest potrzebny w pracy i i funkcjonowaniu silnika cz można go wyłączyć i nic się nie będzie działo ???

DPF u mnie jest skazany na częste zapychanie (jazda tylko miasto)

proszę o radę....

Edytowane przez tomekk30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatni tez czesto załącza mi sie tryb wypalania , i w serwisach zawsze pytaja sie czy jeżdżę na oleju z norma do Dpf-a, to chyba bodajże 506.....,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jak już wspomniano co jest przyczyną, jak się okaże że filtr sam w sobie to wtedy dopiero kastracja. Szukaj warszatu co ma dobre opinie i duży przerób, żebyś nie trafił na tanich papraków i drugi raz ktoś to będzie potem znowu doprowadzał po nich do ładu, oczywiście ze Twoje $$$.

Edytowane przez Jakoob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuń go w cholerę i przynajmniej będziesz miał spokuj na zawsze... Dpf i egr to tylko ustrojstwo które wpływać ma pozytywnie na środowisko...a dla nas to tylko kosztowny problem przez które to nie mamy wygody i zadowolenia z jazdy autem.

Także jeśli poruszasz się tylko po miescie to usuwaj to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie te 300km to głównie trasa

Po diagnostyce silnika zero błędów, pompowtryski w normie.

Po wypaleniu filtra do 0% i zakończeniu procedury wypalania przez VCDS( długi czas mi to zajmuje bo nie mam odpowiedniej temp tak jak wyżej pisałem) jade dalej autem i na kanale 75 w oknie 3 w oczach rośnie procentowo zapychanie filtra mino że jadę cały czas.

No tragedia myślę o tym EGR- jutro zajrzę do niego ale nie wiem czy to coś zmieni ponieważ żadnego błędu nie ma w sterowniku silnika.

Czy jest jeszcze coś na co można zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przepływomierz zawyża, i sterownik leje paliwem pod tą zawyżoną ilość powietrza, a to powoduje produkcję sadzy ,

Dolot pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym sprawdzony pod kątem nieszczelności?

Bo to właśnie jego nieszczelność bym podejżewał w pierwszym rzędzie jako przyczynę.

Może być na tyle niewielka, że komp jej nie wyłapie jako błąd :decayed:

Tak jak napisałem wcześniej sprawdź też EGR-a , czy się zamyka całkowicie ( na próbę możęsz go zaślepić i pojeździć , obserwując zapełnianie filtra).

Dyskoteką na blacie się nie przejmuj, jak go odetkasz i pokasujesz błędy , to wszystko wróci do normy :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

wszystko sprawdzone i nic nie pomogło.

Dzisiaj próbowałem wypalać filtr przez vcds i temp max 600stopni.

Zapchanie zeszło do 15% zapchania i dalej się już nie chce wypalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kastracja pozostaje albo go zdjąć i potraktować kwasem do felg.

potem karcher

ze 3-4 godziny zabawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kastruj+soft i się nie czaj ani chwili.

auto się odmuli i będziesz miał święty spokój z zapychaniem.A o dymienie się nie martw,dobry tuner ogarnie sprawę.DPF zabierz i sprzedaj :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie Patryk 20 ostatnio wymieniałem wałek rozrządu bo jeden z popychaczy się uszkodził i wytarła się jedna z krzywek na wałku. Założyłem wałek i popychacze od 1.9 130koni(niczym się nie różniło od mojego) i w sumie po tej naprawie tak się DPF często zapycha. No ale auto poza tym chodzi rewelacyjnie.

Czy to może mieć jakiś związek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


no właśnie Patryk 20 ostatnio wymieniałem wałek rozrządu bo jeden z popychaczy się uszkodził i wytarła się jedna z krzywek na wałku. Założyłem wałek i popychacze od 1.9 130koni

No widzisz, od tej informacji powinieneś zacząć pisać wątek :decayed: .

Oczywiście że problem z wypalaniem DPF-a ma związek z zamontowaniem wałka rozrządu od silnika bez DPF-a .

Ten wałek , który zamontowałeś ma inny profil krzywek napędzających pompowtryski, nie przewidują one możliwości dotrysku regeneracyjnego DPF-a.

I tak sterownik wysterowuje pompki w celu wykonania dotrysku, a tu tłoczki w pompowtryskach zamiast być w fazie pompowania, są w fazie napełniania :hi:

Teraz masz dwa wyjścia , albo zamontować właściwy wałek rozrządu, albo DPF-a wywalić :naughty:

A wszystko przez brak wiedzy, jeżeli robiłeś to sam , to pół biedy.

Ale jeżeli robił Ci to ktoś, kto mechaniką zarabia na życie, to bardzo źle świadczy o jego merytorycznym przygotowaniu do zawodu. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...