Grzegorz76 Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Witam. Dzisiaj podjąłem próbę ustalenia w jakiej kondycji są moje świece żarowe. Zaznaczam, że wykręcenie nie wchodziło w rachubę, ponieważ po 1, nie mam takiego klucza a po 2 gniazda świec są zasrane różnym badziewiem i nawet gdyby udało mi się je wykręcić więcej szkody bym sobie narobił niż pożytku. Wcześniej musiałbym wyczyścić gniazda sprężonym powietrzem a nie miałem takiej możliwości. Więc próbowałem inaczej. MIERNIK!! Próbowałem mierzyć oporność,tak jak pisali tutaj koledzy ale bez rezultatu. + do trzpienia - do masy i nic. Miernik nie reagował.. Główkowałem i nic nie mogłem wymyślić. W końcu wpadłem na pomysł, żeby zmierzyć napięcie.. i tutaj nareszcie uzyskałem pewne rezultaty na mierniku. Ustawiłem na mierniku 20V , + do + na akumulatorze a - do trzpienia świecy i otrzymałem takie wyniki, z tym, że i tutaj pytanie do szanownych kolegów, czy mają one jakiekolwiek znaczenie tzn czy świadczą o poprawnym działaniu danej świecy żarowej?. Wyniki: 1 świeca - 12,49V 2 świeca - 0,00V 3 świeca - 3,90V 4 świeca - 0,00V 5 świeca - 0,03V 6 świeca - 0,80V Proszę o komentarze, z góry dziękuję Pozdrawiam.
Musashi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 pomiar oporu kazdej ze swiec pomiedzy elektroda srodkowa a masa auta ( blok silnika) powinien dac efekt ok 0,5-2omow pomiar napiecia dla kazdej swiecy na jej kontakcie pownien dac wynik ok 12V[br]Dopisany: 21 Wrzesień 2008, 20:14_________________________________________________wg mnie 1. swiece przepalone, 2. uszkodzone przewody zasilajace swiece, lub uszkodzony przekaznik bezpieczniki przekaznik znajduje sie w podszybiu przy ECU
Musashi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 1. świeca OK reszta do wymiany gdyby byla dobra wykazalby to omomierz. obecnosc napiecia swiadczy tylko o jej zasilaniu.
mcm Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 1. świeca OK reszta do wymiany gdyby byla dobra wykazalby to omomierz. obecnosc napiecia swiadczy tylko o jej zasilaniu. niech kolega zmierzy opór to zobaczymy
YATES Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Ja też muszę sprawdzić świece. Jaki opór powinien być prawidłowy ???
Musashi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 1. świeca OK reszta do wymiany gdyby byla dobra wykazalby to omomierz. obecnosc napiecia swiadczy tylko o jej zasilaniu. niech kolega zmierzy opór to zobaczymy Próbowałem mierzyć oporność,tak jak pisali tutaj koledzy ale bez rezultatu. + do trzpienia - do masy i nic. Miernik nie reagował..
mcm Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 OK moja wina nie doczytałem, wybaczcie ale jestem po weselu :>
PAWEL69 Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Wiyam a oto moja rada...... Ptrzebne materiały: żarówka 12V z dwoma przewodami o długości 1mb jeden z przewdów podłączamy do +AKU drugi do świecy.....( po uprzednim zdjęciu przewodu zasilającego) jeżeli świeczka jest sprawna żarówka zaświeci Natomiast żeby sprawdzić czy dochodzi napięcie do świec, podłączamy jeden z przewodów do - (minus) AKU,drugi koniec po kolei do każdego z przewodów zasilających świece.... (po zdjęciu ze świecy.) to chyba najprostszy sposób pozdrawiam ps. Ustawiłem na mierniku 20V , + do + na akumulatorze a - do trzpienia świecy i otrzymałem takie wyniki, z tym, że i tutaj pytanie do szanownych kolegów, czy mają one jakiekolwiek znaczenie tzn czy świadczą o poprawnym działaniu danej świecy żarowej?. robiąc (mierząc) tym sposobem , zasiliłeś świeczkę poprzez miernik .....przeżył?
Grzegorz76 Opublikowano 21 Września 2008 Autor Opublikowano 21 Września 2008 1. świeca OK reszta do wymiany gdyby byla dobra wykazalby to omomierz. obecnosc napiecia swiadczy tylko o jej zasilaniu. Muszę sprostować, omomierzem nie sprawdzałem wszystkich świec, wybrałem tylko 3 losowo, do których miałem najlepszy dostęp. Tej świecy która miała przepływ 12,49V i wygląda na sprawną nie sprawdzałem. [br]Dopisany: 21 Wrzesień 2008, 21:16_________________________________________________Dajcie mi godzinę, lecę zaraz do garażu i sprawdzę tą "niby sprawną" na omomierzu.
Musashi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Wiyam a oto moja rada...... Ptrzebne materiały: żarówka 12V z dwoma przewodami o długości 1mb jeden z przewdów podłączamy do +AKU drugi do świecy.....( po uprzednim zdjęciu przewodu zasilającego) jeżeli świeczka jest sprawna żarówka zaświeci Natomiast żeby sprawdzić czy dochodzi napięcie do świec, podłączamy jeden z przewodów do - (minus) AKU,drugi koniec po kolei do każdego z przewodów zasilających świece.... (po zdjęciu ze świecy.) to chyba najprostszy sposób pozdrawiam skoro kolega ma miernik po co kombinacje z zarowka [br]Dopisany: 21 Wrzesień 2008, 21:23_________________________________________________BTW, to ze swieca nie jest przepalona nie znaczy, ze jest sprawna. zdarza sie ze, nie grzeje zgodnie ze specyfikacja.
PAWEL69 Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 skoro kolega ma miernik po co kombinacje z zarowka cool1 no to kolega doczyta jak dokonany był pomiar pozdrawiam Ustawiłem na mierniku 20V , + do + na akumulatorze a - do trzpienia świecy
Musashi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Jaki opór powinien być prawidłowy ??? z tego co pamietam, w zaleznosci od swiecy ( producenta i przeznaczenia) 0,5 - 2 omow[br]Dopisany: 21 Wrzesień 2008, 21:28_________________________________________________ no to kolega doczyta jak dokonany był pomiar fakt nie doczytalem sposobu pomiaru napiecia przez grzegorza76 grzegorz76 opor pomierzyles prawidlowo, ( mam nadzieje ze zaplon wylaczony) ale napiecie powinienes mierzyc tak samo jak opornosc tylko na wlaczonym zaplonie i zakresie miernika na pomiar napiecia. czyli minus do masy, + do trzpienia swiecy.
PAWEL69 Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Jaki opór powinien być prawidłowy ??? z tego co pamietam, w zaleznosci od swiecy ( producenta i przeznaczenia) 0,5 - 2 omow[br]Dopisany: 21 Wrzesień 2008, 21:28_________________________________________________ no to kolega doczyta jak dokonany był pomiar fakt nie doczytalem sposobu pomiaru napiecia przez grzegorza76 grzegorz76 opor pomierzyles prawidlowo, ( mam nadzieje ze zaplon wylaczony) ale napiecie powinienes mierzyc tak samo jak opornosc tylko na wlaczonym zaplonie i zakresie miernika na pomiar napiecia. czyli minus do masy, + do trzpienia swiecy. Dlatego właśnie zaproponowałem sposobik z żaróweczką
gadam13 Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 A ja kiedyś metodą doktora cyca sprawdzałem świece Zdjałem wtyczki zasilające świece , kabelek do plusa akumulatora i do świecy ,jeżeli iskrzy to dobra, jeśli nie denatka.Bez miernika itd.
PAWEL69 Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 A ja kiedyś metodą koktora cyca sprawdzałem świece Zdjałem wtyczki zasilające świece , kabelek do plusa akumulatora i do świecy ,jeżeli iskrzy to dobra, jeśli nie denatka.Bez miernika itd. też ok......... jeszcze szbszy sposób.. no i niczego nie sfajczysz
Musashi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Dlatego właśnie zaproponowałem sposobik z żaróweczką A ja kiedyś metodą koktora cyca sprawdzałem świece Zdjałem wtyczki zasilające świece , kabelek do plusa akumulatora i do świecy ,jeżeli iskrzy to dobra, jeśli nie denatka.Bez miernika itd. też ok......... jeszcze szbszy sposób.. no i niczego nie sfajczysz ostroznie podchodze do tego typu metod, koledze smyknie sie kabelek "+" do masy zrobi sie zwarcie i autko pojdzie z dymem - miernik zdecydowanie bezpieczniejszy
gadam13 Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Pod względem BHP zdecydowanie miernik a jak kabelkiem to zdecydowanie jak najcieńszym
Musashi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Pod względem BHP zdecydowanie miernik a jak kabelkiem to zdecydowanie jak najcieńszym kebelek cienszy szybciej i mocniej sie rozgrzewa, cos mi sie wydaje ze nie widzieliscie, w jakim tempie zapala i spala sie samochod...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się