Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multitronic w A4 B8 2.0TDI szarpie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.06.2015 o 09:23, QaDo napisał:

Szuranie nigdy nie jest związane z dwumasem nie w multitronicu.

Pierwszy temat olej to może rozwiązać problemy "dzwiękowe" i przedłużyć życie skrzyni.

Druga sprawa czyli szarpnięcia przy zmianie lewarka temat bym olał zbyt drogi a nie wpływa na eksploatacje czy komfort podróżowania i z tego co mówi mi moje doświadczenie nie pogorszy się, bynajmniej nie szybko

jaki koszt naprawy ? co się uszkodziło ? pytam bo mam to samo . chodzi szarpnięcie ze zmiany z D na R

Edytowane przez destroy3r
chciałem bardziej szczegółowo napisać o co pytałem
Opublikowano

Ja bym tego nie tykał tylko obserwował czy z czasem nie będzie się pogarszać. U mnie raz szarpnie a raz w ogóle nic nie czuję. A czasem bardzo delikatnie, różnie to wygląda. Taka naprawa może nie być warta skóry za wyprawkę.

Opublikowano

Witam

Również mam problem z swoim multi. 2,0 150km 2014r A4 B8.

Szarpie mi do przodu na wzniesieniach, potrafi zgasnąć silnik. Zawsze na wzniesieniu muszę ruszać agresywnie bo inaczej lipa. Byłem parę dni temu w SSERWIS. Zrobili na nowo adaptację i jak ręką odjął problem. Usłyszałem, że może to nei pomóc i jesli adaptacja mi wyskoczy to czeka mnie remont skrzyni (wymiana pompy i rurki strumieniowej), musza to rozebrać coś tam skleić już na stałe jakiś element skrzyni, że w przyszłości nei będzie już to rozbieralne i muszę się z tym liczyć. Koszt remontu 4tys. No i po 1 dniu adaptacja wyskoczyła i problem powrócił. Nie wiem co mam robić... może to wina sterownika? Pchać się w naprawę? 

Opublikowano

Trudno cokolwiek radzić. Spróbuj skonsultować się jeszcze z jakimś innym serwisem który zajmuje się naprawą skrzyni.

Opublikowano

Koledzy, ja mam podobnie, szarpnięcie przy szybszym ruszaniu tylko do przodu. Poza tym skrzynia chodzi idealnie. Pytałem w Soto Serwis, mechanik powiedział że na 99% padło sprzęglo do jazdy do przodu. Koszt 2.5 tys pln Ale był mało rozmowny i nie zdradził co w tej kwocie się zawiera. Poszukam jeszcze innego mechanik.

Kolega wyżej wspomniał o serwisie pod Lublinem, ma może ktoś namiar?

Opublikowano (edytowane)

A ja mam trochę inne pytanie bo raczej jestem laikiem, w jaki sposób mogę kontrolować ilość oleju w skrzyni(multitronic), wymiana była z 10k km temu, ale chciałbym jakoś sprawdzić ile jest oleju.

Edytowane przez davis693
nie dokończony post
Opublikowano
Cytat

Przy 35 stopniach oleju skrzyni na odpalonym silniku odkrecasz korek i sprawdzasz czy olej się sączy - wtedy masz prawidłowy stan.

Jeśli leci duzo oleju to nadmiar trzeba spuscić.

Natomiast jak nic nie leci a dawno lub nigdy nie uzupełniałeś oleju to lepiej zrobić dolewkę, bo może się okazać ze jest dużo za niski.

 

Opublikowano

Czesc

B8 2.0 150km z 2014r.

Problem z multitronikiem - podczas swobodnego ruszania czyli puszczam hamulec i dodaje stopniowo lecz lekko gaz czuc wyrazne szarpniecie (mysle ze miedzy 1 a 2 biegiem)

Problem jest rowniez przy cofaniu co prawda rusza sam po spuszczeniu hamulca lecz jak dodaje gaz to nic to nie daje dopiero po mocniejszym wcisnieciu

Obydwa problemy na prostej drodze

Olej wymieniany w zeszlym tygodniu w ASO , dodatkowo zrobiony przeglad ktory nie wykazal zadnych nieprawidlowosci. 

W czym moze byc problem ? Czy jechac do specialisty od skrzyn aby to zbadal ?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.05.2019 o 00:03, qkminekp napisał:

Czesc

B8 2.0 150km z 2014r.

Problem z multitronikiem - podczas swobodnego ruszania czyli puszczam hamulec i dodaje stopniowo lecz lekko gaz czuc wyrazne szarpniecie (mysle ze miedzy 1 a 2 biegiem)

Problem jest rowniez przy cofaniu co prawda rusza sam po spuszczeniu hamulca lecz jak dodaje gaz to nic to nie daje dopiero po mocniejszym wcisnieciu

Obydwa problemy na prostej drodze

Olej wymieniany w zeszlym tygodniu w ASO , dodatkowo zrobiony przeglad ktory nie wykazal zadnych nieprawidlowosci. 

W czym moze byc problem ? Czy jechac do specialisty od skrzyn aby to zbadal ?

Cześć, rozwiązałeś już swój problem? Mam podobne objawy.
@edit: U mnie natomiast występuje to bardzo rzadko przy ruszaniu tak raz na jakiś czas się zdarzy, kiedy to nie występuje działa idealnie płynnie i nie ma znaczenia czy daję gaz w podłogę czy ruszam normalnie. Wsteczny natomiast zawsze działał nie tak jak powinien. Przykładowo stojąc na górce przodem w dół i zaczynając cofać auto toczyło się najpierw parę metrów zanim załapało. Na normalnej powierzchni zachowuje się dobrze.

Edytowane przez bangeusz
Opublikowano
W dniu 17.07.2019 o 14:16, bangeusz napisał:

Cześć, rozwiązałeś już swój problem? Mam podobne objawy.
@edit: U mnie natomiast występuje to bardzo rzadko przy ruszaniu tak raz na jakiś czas się zdarzy, kiedy to nie występuje działa idealnie płynnie i nie ma znaczenia czy daję gaz w podłogę czy ruszam normalnie. Wsteczny natomiast zawsze działał nie tak jak powinien. Przykładowo stojąc na górce przodem w dół i zaczynając cofać auto toczyło się najpierw parę metrów zanim załapało. Na normalnej powierzchni zachowuje się dobrze.

Bylem niedługo po tym w ASO, posprawdzali i nic szczególnego nie wykazało dodatkowo wgrali aktualizacje. Od momentu napisania posta te 2 miesiące nie jest lepiej ani gorzej a można się do tego szarpnięcia przyzwyczaić szczególnie ze jak dam lekko więcej gazu to jest wszystko płynie. Jeżdżę dalej zobaczymy  

Opublikowano
W dniu 21.07.2019 o 19:17, qkminekp napisał:

Bylem niedługo po tym w ASO, posprawdzali i nic szczególnego nie wykazało dodatkowo wgrali aktualizacje. Od momentu napisania posta te 2 miesiące nie jest lepiej ani gorzej a można się do tego szarpnięcia przyzwyczaić szczególnie ze jak dam lekko więcej gazu to jest wszystko płynie. Jeżdżę dalej zobaczymy  

I ile Cię wyniosła taka wizyta w ASO?

Opublikowano
W dniu 22.07.2019 o 21:40, qkminekp napisał:

kolo 3 stowek

Postaraj się informować o sytuacji w miarę możliwości. Póki co zostawiasz to tak? Jaki będzie następny krok? Olej kiedy wymieniałeś? 

Opublikowano

Znacie jakiś dobry serwis z okolic krakowa/nowego sącza kto zna się na robocie z multitronikami ;)

Opublikowano

Jest tutaj jakiś ogarnięty mechanik co wypowie się na temat skrzyni multitronic ? Oddałem auto do serwisu co zajmują się niby tylko skrzyniami powiedzieli mi ze urwał się kosz sprzeglowy dzwonię do serwisu i Pan mi mówi ze nie ma kosza sprzeglowego ze to nie możliwe...

Opublikowano (edytowane)

Mam ten sam problem - Mulitronic LLA + silnik CAGA. Szarpie przy ruszaniu, przy ruszaniu pod górę lub krawężnik jeszcze bardziej. 

 

Do tej pory zrobiłem:

 

-Wymianę oleju w skrzyni + filtr

-Wymianę poduszki skrzyni biegów 

-Zestaw naprawczy  łożyska wałka atakującego

-Adaptacje ( miałem duże problemy żeby przeprowadzić poprawnie adaptacje ruszania do przodu walczyłem z tym 3 dni, dopiero gdy się poddałem i dodałem gazu na maksa nie trzymając się instrukcji to nagle dostałem zwrotkę że przebiegła pomyślnie, do tyłu przechodziła za każdym razem)

 

Macie jeszcze jakieś pomysły? Może ktoś z was już znalazł rozwiązanie? 

 

 

Edytowane przez cube4
Opublikowano

Sprawdziłeś czy masz opiłki w oleju podczas zmiany? Za dużo nie wymyślisz skrzynia do remontu :facepalm:

Opublikowano
14 godzin temu, cube4 napisał:

Mam ten sam problem - Mulitronic LLA + silnik CAGA. Szarpie przy ruszaniu, przy ruszaniu pod górę lub krawężnik jeszcze bardziej. 

 

Do tej pory zrobiłem:

 

-Wymianę oleju w skrzyni + filtr

-Wymianę poduszki skrzyni biegów 

-Zestaw naprawczy  łożyska wałka atakującego

-Adaptacje ( miałem duże problemy żeby przeprowadzić poprawnie adaptacje ruszania do przodu walczyłem z tym 3 dni, dopiero gdy się poddałem i dodałem gazu na maksa nie trzymając się instrukcji to nagle dostałem zwrotkę że przebiegła pomyślnie, do tyłu przechodziła za każdym razem)

 

Macie jeszcze jakieś pomysły? Może ktoś z was już znalazł rozwiązanie? 

 

 

Naprawa. Miałem dokładnie te same objawy. Proponuję skorzystać z usługi kolegi Bart s napewno taniej cie wyjdzie niż w jakimś zakładzie specjalizującym się w naprawie skrzyń automatycznym.

Opublikowano

Hej, czy ktoś poleci dobrego specjalistę od multitronica z Krakowa? Szukałem na forum ale nie znalazłem. 

Opublikowano

Jak objawia sie zuzyte kolo dwumasowe w multitronic?

Mam nastepujace objawy ( olej wymieniany zawsze na czas, przed i po wymianie bez roznicy, przebieg 190 tys km) - jak samochod postoi 8-10 godzin i ruszam nic trzymajac obroty na 1600 i przyspieszam trzymajac te obroty to zaczyna szarpac bardzo mocno, po puszczeniu gazu i ponownym przyspieszaniu w ten sam sposob jeszcze raz zaczyna szarpac,kolejne przyspieszanie i problem znika calkowicie. Potem jezdzac caly dzien problem nie wraca az do momentu az auto odstoi wiecej niz 8 albo wiecej godzin.

Dodatkowym objawem jest ( wystepuje caly czas) wyczuwalne ' pukniecie',kopniecie z ukladu napedowego w momencie, gdy po przyspieszaniu ( najbardziej jest to wyczuwalne podczas jazdy autostrada) puszcze natychmiast gaz. Gdy obejmuje gaz bardzo plynnie - brak objawu.

Poduszki pod silnikiem wymienione na nowe, bez zmian.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...