Skocz do zawartości
IGNOROWANY

demontaż (wyjęcie) alternatora w 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, jak najprościej wyjąć alternator przy 1.8T?

Wg instrukcji należy zlać płyn chłodniczy z chłodnicy, zdemontować górną rurę, a następnie zająć się już samym alternatorem. Nie ma innego, prostszego sposobu?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

to jest najprostszy sposob

Opublikowano (edytowane)

Opis wymiany termostatu ale alternator też trzeba demontować

Z dolnego węża wyjmij czujnik temperatury, wcześniej podstaw jakąś miskę aby złapać płyn.

Wystarczy trochę upuścić

Zobacz tu:

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/189157-DIY-B6-A4-1-8T-Thermostat-Replacement

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

Dzięki, wszystko jak na dłoni.

Płynu upuścić po ostygnięciu silnika (przy zamkniętym termostacie)?

Opublikowano

Generalnie bez większej różnicy, ale gorącym płynem możesz się poparzyć, więc nie radzę ;)

Opublikowano (edytowane)

Nie trzeba spuszczać żadnego płynu.... Chyba że w bex jest inaczej niż w aeb.... Ja pierwszy raz demontowałem, a drugi raz to już zmieniałem regulator ze szczotkami bez demontażu alternatora....

Co z nim się stało???

Sorry faktycznie w bex wygląda na to że pasuje ją zdemontować,

Edytowane przez koziol1172
Opublikowano

To wiem ;)

Myślałem, że przy zamkniętym termostacie zleci płyn z góry chłodnicy i tej grubej rury. Przy otwartym może i z samej nagrzewnicy.. czy to bez wpływu?


Nie trzeba spuszczać żadnego płynu.... Chyba że w bex jest inaczej niż w aeb.... Ja pierwszy raz demontowałem, a drugi raz to już zmieniałem regulator ze szczotkami bez demontażu alternatora....

Co z nim się stało???

w 1.8T jest inaczej zamontowany

Opublikowano

PS AEB to też 1.8 T tylko stare z pierwszych produkcji :wink:

Opublikowano (edytowane)

z instrukcji:

http://s10.ifotos.pl/img/altek-2pn_wpnwsqp.png

a tu widać różnice w mocowaniu alternatora: http://s2.ifotos.pl/img/altek-4pn_wpnwsqe.png

w AEB śruby mocujące są równolegle do osi wirnika

Edycja:

Nie ma potrzeby spuszczania części płynu chłodniczego ani demontażu rury do chłodnicy. Wystarczy zdemontować część dolotu i alternator spokojnie wychodzi. Dla ułatwienia dostępu do rury dolotu dobrze jest wyjąć lampę (4 śruby torx30, górne wykręcamy, dolne tylko poluźniamy).

Edytowane przez erchi
Opublikowano

z instrukcji:

http://s10.ifotos.pl/img/altek-2pn_wpnwsqp.png

a tu widać różnice w mocowaniu alternatora: http://s2.ifotos.pl/img/altek-4pn_wpnwsqe.png

w AEB śruby mocujące są równolegle do osi wirnika

Edycja:

Nie ma potrzeby spuszczania części płynu chłodniczego ani demontażu rury do chłodnicy. Wystarczy zdemontować część dolotu i alternator spokojnie wychodzi. Dla ułatwienia dostępu do rury dolotu dobrze jest wyjąć lampę (4 śruby torx30, górne wykręcamy, dolne tylko poluźniamy).

Możesz opisać to dokładniej jak "zdemontować część dolotu"?

Opublikowano

Nie ma potrzeby spuszczania części płynu chłodniczego ani demontażu rury do chłodnicy. Wystarczy zdemontować część dolotu i alternator spokojnie wychodzi. Dla ułatwienia dostępu do rury dolotu dobrze jest wyjąć lampę (4 śruby torx30, górne wykręcamy, dolne tylko poluźniamy).

A co za problem z tym płynem?

Jakby roboty nie wiadomo ile, a jak wygodniej odkręcać alternator.

Podstawić wanienkę pod dolny wąż z chłodnicy i wyjąć czujnik temperatury, upuścić ze 2 litry i po kłopocie.

Przewód wodny wystarczy odchylić jak również przewód dolotowy przy przepustnicy.

Oczywiście każdy robi jak chce, zawsze można sobie ułatwić.

Niektórzy wymieniają rozrząd bez demontażu pasa przedniego :)

Opublikowano

A sięgniesz ten czujnik od góry/spuścisz płyn bez kanału? :)

Wbrew pozorom rura nie przeszkadza aż tak, jakby się wydawało. Demontaż lampy (cztery śrubki), poluzowanie opasek rury między intercoolerem a przepustnicą, zdjęcie rury, odkręcenie przepustnicy, wykręcenie śrub mocujących alternator i tyle.

Główny przewód "+" przy alternatorze - klucz nasadowy 15. Do wymiany regulatora Bosch dodatkowo klucz nasadowy 13 i wkrętak krzyżak, Valeo - klucz nasadowy 6 (lub 7).

Opublikowano

A sięgniesz ten czujnik od góry/spuścisz płyn bez kanału? :)

Bez problemu ale od dołu, kanału wcale nie trzeba

Opublikowano

przy 1BE/BV zdjąć i założyć dolną osłonę silnika to będzie wyczyn! :hi:

Opublikowano

Etam a lewarek od czego jest.Rzecież trochę trzeba podnieść auto

Opublikowano

Można podnosić i kombinować, a można zdemontować tylko rurę od intercoolera i przepustnicę. Jak komu wygodnie :)

Opublikowano (edytowane)

Pany takie pytanie

jesli mam Valeo 06B 903 016 S to musi byc o takim samym oznaczeniu czy wystarczy jak bedzie spelnial parametry?

Na alledrogo znalazlem z koncowka AE i AF z silnika BFB, podejdzie do AVJa?

i koncowka P ale to juz jest Bosch....

Edytowane przez KubaMpakiet
Opublikowano

U siebie zamiast Valeo 120A wstawiłem Bosch 140A.

Opublikowano (edytowane)

Padlo kolko na alternatorze, mam go juz na stole, tyle ze w reichu :kwasny: szczescie ze dojechalem

jest jakas trudnosc z wymiana tego?

czy lepiej ze szrotu caly zapakowac?

Edytowane przez KubaMpakiet
Opublikowano

U siebie zamiast Valeo 120A wstawiłem Bosch 140A.

Kolego możesz podać oznaczenie tego Boscha ? była różnica w sprzęgle alternatora (grubość paska) ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...