Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Wyprucie katalizatora


norbert26

Rekomendowane odpowiedzi

Po przeczytaniu całego wątku chyba się też skusze na wycięcie kata-byłem na vag-u i gość powiedział że autko nie zasysa tyle luftu ile powinien a co za tym idzie nie doładowuje do wymaganej wartości-turbawka (kierownice niezapieczone!) i przepływka ok! wyrok padł na kata!

W to miejsce mam zamiar wspawać tłumik przelotowy szukałem na allegro jest tego pełno czy ktoś może doradzić jaki będzie najlepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś może filmik z nagraniem jak chodzi a4 1.9tdi po wycięciu kata??

też bym taki filmik zobaczył, robił ktoś może taki zabieg na Śląsku i może mi kogoś polecić? Ja niestety nie potrafię spawać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradźcie mi jakiś dobry warsztat do wycięcia kata. Najlepiej z okolic trójmiasta lub Wrocławia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jednego "Asa" :wink4: który by się podjął wywalenie kata. Dokładniej to chce wspawać do środka rure, wypełnić watą i zaspawać. Rurki lub tłumika przelotowego nie chce się podjąć za bardzo bo dużo roboty i kąty trzeba zachować itd. Za całą usługe chce 250zł nie za drogo czy cena mieści się w normie ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie z rurką jest mniej roboty, niż z wstawianiem jej do puszki po kacie.

Jeśli koleś jest przekonany, że spawy będą szczelne (przed zamknięciem puszki radzę sprawdzić) - to działaj. Taniej trudno będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mniej roboty będzie miał a to dlatego bo nie będzie musiał bawić się z kątami i dlatego taki pomysł (ktoś już robił taki manewr na forum :mysli:).

Jeszcze tylko pytanie czy wypełniać taką puche czy może być sama rurka ? Z innym tłumikarzem gadałem to twierdził, że nie trzeba niczym wypełniać... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal uważam, że prostsze będzie wywalenie kata i zastąpienie go rurą. Szukaj w temacie "Jak pomóc turbinie?" - to nie takie trudne :cool1:

Wypełnianie puszki, w którą wstawicie rurę nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal uważam, że prostsze będzie wywalenie kata i zastąpienie go rurą. Szukaj w temacie "Jak pomóc turbinie?" - to nie takie trudne :cool1:

Wypełnianie puszki, w którą wstawicie rurę nie ma sensu.

Wiesz to, że będzie mniej roboty to twierdzi tłumikarz :wink4:

Dzięki za naprowadzenie, zaraz oblukam... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmarnowałeś 70zł.

Miałbyś za to jakieś 25 dobrych piw :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmarnowałeś 70zł.

Miałbyś za to jakieś 25 dobrych piw :cool1:

A ile kosztuje cienkościenna odporna na temperaturę rura?

A czy diagnosta przy przeglądzie nie zapyta się o katalizator (zakładam że rurę w jego miejsce wstawiamy)?

A z drugiej strony ... raczej nie zaszkodzi :>

Co do piw .... trzeba mieć z kim i kiedy wypić :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie mogę nic znaleść tylko http://www.allegro.pl/item498365260_tasma_bandaz_termoodporny_rolka_10_m_re5pect.html. Kiedyś czytałem o tym na forum hondy i tam właśnie obwijali kolektory

Ogolnie ten zabieg sie robi zeby utrzymac wysoka temperature spalin, aby nie tracily na szybkosci poruszania sie w kierunku wydechu koncowego. Dodatkowo jest to izolacja termiczna zeby pod maska sie za bardzo nie nagrzewalo powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zmiana średnicy z 63mm na 60mm (tam gdzie był kat) zrobi dużą różnicę na wylot spalin ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy silniku 2,5 TDI [AKN 150kM] wycięcie katalizatora nie zaburzy pracy silnika? Czy ktoś może robił to u siebie? Czy można jakoś zdiagnozować zatkanie katalizatora?

1. Wycięcie kata może wpłynąć na czas zagrzania sondy lambda - nie zagrzeje się tak szybko i dłużej silnik będzie pracował na dawce paliwa dla zimnego silnika.

Ja wyciąłem u siebie z sharana vr6 - katalizator był bardzo gorący, po wycięciu okazało się że był całkowicie zabity.

Teraz silnik ładnie się sprawuje a zużycie paliwa też jest niższe niż przy zatkanym katalizatorze.

Zdiagnozowanie można zrobić Vagiem - opisywane gdzieś tu na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak będzie wspawana rurka 2.5" auto nie będzie głośniejsze niż z katalizatorem? u mnie poprzedni właściciel zamontował strumienice zamiast katalizatora i wydaje mi się że za głośno chodzi podczas dodawania gazu, czy jak to wytne i rure wstawie będzie ciszej czy jak zależy mi bardzo na cichym dzwięku to kupić katalizator? nie zależy mi na przyroście cudownej mocy, chce żeby jeździł normalnie i nie brzęczał jak poldek z silnikiem rovera. A może lepiej w to miejsce wspawać tłumik przelotowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jak zależy mi bardzo na cichym dzwięku to kupić katalizator? nie zależy mi na przyroście cudownej mocy, chce żeby jeździł normalnie i nie brzęczał jak poldek z silnikiem rovera. A może lepiej w to miejsce wspawać tłumik przelotowy?

Wstaw uniwersalny katalizator - w wolnossaku rurki, strumienice i inne cudawianki nic nie pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...