Hezen Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Na początek zrobiłbym tak jak pisalem wczesniej - usunac bledy, przegonic i sprawdzic jakie bledy znow sie pojawią. Kolega wyzej tez dobrze pisze, sprawdzic łopatologicznie co ze sztangą turbiny, nie zaszkodzi vagiem zrobic test sztangi, czy chodzi w pełnym zakresie. Jak moje turbo się zacinało to podczas testu widać było jak sztanga chodzi na "dwa razy" Edit: n75 mozna wykluczyć zamieniając go z n18 (tym ktory steruje egr) Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 6 Listopada 2014 przez Hezen
Mozgu Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) Jesli przegonienie nic nie da, to wyjecie turbo bez kanalu ani niczego takiego w warunkach domowych zajelo mi ponizej godziny. A nakretki od turbo to lepiej tylko nasadkami, latwo sie obrabiaja. Tak wlasna robota mozesz sporo zaoszczedzic. Za piaskowanie turbo zaplacilem 200zl czyli dosc drogo ale powinno starczyc na dluzej niz takie domowe sposoby. A przy zakladaniu dobrze miec zestaw do montazu. Erlinga kosztuje jakies 35 zl Edytowane 7 Listopada 2014 przez Mozgu
kipomek Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Opublikowano 7 Listopada 2014 Piaskowanie polega na oczyszczeniu z wierzchu tylko? Bo nie mam pojęcia jak to w środku?
Hezen Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Z zewnatrz wyczyscic to nie problem, najwazniejsze ze mu bebechy w turbo wyczyscili. Ja wolałem wyczyscic wiertarka + koncowka z miekkiego drutu a potem wypolerowac papierem o malej ziarnistosci. Do wypolerowanego metalu nagar tak bardzo nie przylega. Wysłane z mojego GT-I9100
Mozgu Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Rozebrana byla turbina i muszla i pierscien byly piaskowane. Natomiast wirnik i czesc zimna nie. Jedynie muszla goraca w calosci z zewnatrz i w srodku. Wg mnie piaskowanie jest lepsze niz takie drapanie. Wystarczy zobaczyc jak felgi ca za***iście wyczyszczone po piaskowaniu i to wszystkie zakamarki
Hezen Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) Szczotka druciana z miękkim drutem + wiertarka lub tzw. trzpieniówka Sporo zaoszczędzonej kasy a efekt uzyskałem jak ten użytkownik który zrobił poradnik czyszczenia VNT: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=373199 Do tego papier ścierny i polerka na prawie lusterko Nie wyobrażam sobie czyszczenia samym papierem ścierym osadzonego nagaru - zajęło by to z pół dnia i na pewno bolące ręce. Ja swoją jeszcze raz musze wyciągnąć ze względu na przedmuch między turbina a kolektorem i za razem zajrzę do częsci "zimnej" w celu sprawdzenia czy puszcza olej z tej strony (strona gorąca jest sucha) Booster, sposobów jest kilka - nawet srodek do czyszczenia tarcz hamulcowych nieźle sie spisuje Edytowane 8 Listopada 2014 przez Hezen
booster70 Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Ja uzywalem tez srodka do mycia silnika, ladnie rozpuszcza osad
Mozgu Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Hezen, masz uszczelke miedzy kolektorem a turbina? Ja sie zdziwilem ze nie mialem i jak skrecilem tak to byly przedmuchy, teraz zalozylem tam uszczelke i jest ok. Kumpel w golfie z afn'em tez tej uszczelki nie mial
OLIVER Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Hezen, masz uszczelke miedzy kolektorem a turbina? Ja sie zdziwilem ze nie mialem i jak skrecilem tak to byly przedmuchy, teraz zalozylem tam uszczelke i jest ok. Kumpel w golfie z afn'em tez tej uszczelki nie mial W oryginale tam uszczelka nie występuje....
Mozgu Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 (edytowane) Mysle ze nie zaszkodzi jak zalozylem, balem sie mocno skrecac te nakretki bo dosc latwo sie obrabiaja a w sumie i dostep niezbyt wygodny oraz frustracja ze drugi raz musialem rozebrac bo reklamowalem turbo i moglbym sie targnac na zycie gdyby mi sie ktoras obrobila i problemy z tym zwiazane Edytowane 8 Listopada 2014 przez Mozgu
booster70 Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Ja tez mialem jedna obrobiona ta z gory, odkrecilem kolektor ssacy i bez nerwow poszla
Hezen Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 (edytowane) Hezen, masz uszczelke miedzy kolektorem a turbina? Ja sie zdziwilem ze nie mialem i jak skrecilem tak to byly przedmuchy, teraz zalozylem tam uszczelke i jest ok. Kumpel w golfie z afn'em tez tej uszczelki nie mialNie mam i po skreceniu tez bez uszczelki, mam przedmuch.Uszczelki juz mam kupione i mysle w poniedzialek sie za to zabrac. Przy okazji kata wywale za jedną robotą... dziwie sie ze przedtem tego nie zrobilem. Co do nakretek to jedna mi sie tak obrobila ze w pewnym momencie myslalem ze jej nie odkrece... naszczescie sie udalo. Wszystkie nakretki wymienilem na "kwasiaki" przynajmniej mam pewnosc ze szlag ich nie trafi od temperatury i innych czynnikow. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 8 Listopada 2014 przez Hezen
Mozgu Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Co rozumiesz przez kwasiaki? Ja zalozylem te mosiezne czy jakies co mialem w zestawie, sa delikatnie pozagniatane fabrucznie dzieki czemu sie nie odkreca od drgan. A te ladne metalowe to niech je szlag trafi, jeszcze gorzej sie odkrecaly. Bo takie pierwszy raz zalozylem
Hezen Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 (edytowane) Kwasiaki - stal kwasoodporna czyli krotko mowiac nierdzewne o twardosci 8.8 Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 8 Listopada 2014 przez Hezen
Kenek_2005 Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) Witam--w moim AHU odcinało mi przy 120km/h--wymieniłem zawór N75 i jest ok.Czujnik doładowania turbiny N75 był walnięty,turbina przeładowywała i komp przy 120km/h odcinał dopływ paliwa.--technicznie tak to chyba wyglądało,ale mogę się mylić.Wiem jedno wymieniłem go i po prostu odetchnąłem z ulgą jak w czasie jazdy próbnej po wymianie przekroczyłem barierę 120km/h.--koszt 130 zł+nowe wężyki 6zł. http://allegro.pl/zawor-turbiny-audi-a3-a4-a6-ford-galaxy-1-9tdi-n75-i4801116734.html Nic innego nie robiłem tylko to.--oryginał-PIERBURG Edytowane 17 Listopada 2014 przez Kenek_2005
booster70 Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 Witam--w moim AHU odcinało mi przy 120km/h--wymieniłem zawór N75 i jest ok.Zawór doładowania turbiny N75 był walnięty,turbina przeładowywała i komp przy 120km/h odcinał dopływ paliwa.--technicznie tak to chyba wyglądało,ale mogę się mylić.Wiem jedno wymieniłem go i po prostu odetchnąłem z ulgą jak w czasie jazdy próbnej przekroczyłem barierę 120km/h.--koszt 130 zł+nowe wężyki 6zł. http://allegro.pl/zawor-turbiny-audi-a3-a4-a6-ford-galaxy-1-9tdi-n75-i4801116734.html Nic innego nie robiłem tylko to. nie odcinal paliwa tylko turbina wchodzila w tryb awaryjny
Bartollo Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) A jednak odcina paliwo sterownik żeby nie przekręcić turbo przy przeładowaniu daje mniejszą dawkę stąd brak mocy jak by paliwo dawał normalnie i było by małe doładowanie to z rury byłaby zadyma Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego. Edytowane 17 Listopada 2014 przez Bartollo
Kenek_2005 Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Witam--w moim AHU odcinało mi przy 120km/h--wymieniłem zawór N75 i jest ok.Zawór doładowania turbiny N75 był walnięty,turbina przeładowywała i komp przy 120km/h odcinał dopływ paliwa.--technicznie tak to chyba wyglądało,ale mogę się mylić.Wiem jedno wymieniłem go i po prostu odetchnąłem z ulgą jak w czasie jazdy próbnej przekroczyłem barierę 120km/h.--koszt 130 zł+nowe wężyki 6zł. http://allegro.pl/zawor-turbiny-audi-a3-a4-a6-ford-galaxy-1-9tdi-n75-i4801116734.html Nic innego nie robiłem tylko to. nie odcinal paliwa tylko turbina wchodzila w tryb awaryjny Możliwe że tak właśnie jest jak piszesz.
Mozgu Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Odcina paliwo>malo spalin>brak cisnienia w turbo>wiec malo powietrza wiec malo paliwa zeby zachowac odpowiedni stosunek paliwa i powietrza(lambda bodajrze) i brak mocy Mniej wiecej tak to wyglada
booster70 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Odcina paliwo>malo spalin>brak cisnienia w turbo>wiec malo powietrza wiec malo paliwa zeby zachowac odpowiedni stosunek paliwa i powietrza(lambda bodajrze) i brak mocy Mniej wiecej tak to wyglada mniej wiecej to Ty pomysl co piszesz bo sondy lambdy w 1.9 tdi to ja w zyciu nie widzialem....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się