Mozgu Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) Lambda to jest wspolczynnik nadmiaru powietrza. Nie napisalem ze jest tam sonda. Jak nie wiesz co to jest to sie doucz. http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Współczynnik_nadmiaru_powietrza Nie ma tam sondy bo nie jest to w dieselu tak wazne bo tam i tak jest samozaplon. Ale w jakichs realnych granicach musi sie to miescic aby nie bylo zaslony dymnej. Od tego masz przeplywke i czujnik cisnienia doladowania aby jakos skorygowac dawke paliwa do ilosci powietrza Edytowane 19 Listopada 2014 przez Mozgu
kipomek Opublikowano 16 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2014 (edytowane) Witam. Powracam po miesiącu, bo problem mi nie przeszedł, a tylko mnie denerwuje!Wczoraj wymieniłem wężyki podciśnienia, sprawdzałem N75, przeczyściłem cały kolektor dolotowy. Ale nic się nie zmieniło.Auto trupieje przy 100 km/h (włącza sie tryb awaryjny [chyba]). Ale zauważyłem pewną rzecz - być może powód.Jak czytałeś temat od początku, to w 1 poście napisałem, że problemy zaczęły się odkąd odebrałem auto z naprawy klimatyzacji. Od razu! Podejrzewałem, że może inaczej podpięli wężyki podciśnienia ( żeby był lepszy dostęp do naprawy klimatyzacji) Ale całe podciśnienie w okolicach turbiny i N75 jest dobrze (sprawdzałem u siebie w Passacie też z AFN)Prawdopodobny?? powód: Gruszka podciśnienia (niżej poglądowe foto) jest oderwana, przyczepiona na trytrytkę do N75. Dochodzi do niej wężyk podciśnienia, ale chodzi o to, że może jak robili klime, to może uszkodzili tą gruchę i przez to auto nie przyspiesza?powód2: Robiłem test sztangi, i według mnie za mało się rusza jakieś 0,3 cm, a chyba z 1 cm powinno. Jaka przyczyna? Czy jest dobrze? fota gruchy, żeby nie było niejasności: Edytowane 16 Grudnia 2014 przez kipomek
mantix Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Robiłem test sztangi, i według mnie za mało się rusza jakieś 0,3 cm, a chyba z 1 cm powinno. Jaka przyczyna? Czy jest dobrze? no niestety dużo za mało, powinna mieć skok ponad centymetr
kipomek Opublikowano 16 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2014 Robiłem test sztangi, i według mnie za mało się rusza jakieś 0,3 cm, a chyba z 1 cm powinno. Jaka przyczyna? Czy jest dobrze?no niestety dużo za mało, powinna mieć skok ponad centymetr Ano właśnie, tak jak mi się zdawało, że dużo za mało. Jak to naprawić? Czego to przyczyna? Przepływkę sprawdzałem w ten sposób, że wyjąłem z niej zasilanie, i samochód szedł jeszcze gorzej. Ale nie wiem, czy to jest dobrze sprawdzone. Mam dostęp do używanych części, więc staram się to zrobić samemu, najtaniej. Zapomniałem dodać, że na VAGu, wraz ze 100 km/h pojawia się błąd: 00575 - Intake Manifold Pressure; 17-00 - Controll Difference
Mozgu Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 sprawdz wartość podciśnienia jaka masz. Oczywiście potrzebny jest sprzet do tego więc czeka cie wizyta u mechanika. Ale faktycznie moze być tak że przez ta gruszke ucieka i jest za male podcisnienie zeby turbo wysterować. Ta część nazywa się chyb akumulator podcisnienia. Dziwne ze nie wspomniałem o tym wczesniej bo sam to przerabiałem
kipomek Opublikowano 16 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2014 sprawdz wartość podciśnienia jaka masz. Oczywiście potrzebny jest sprzet do tego więc czeka cie wizyta u mechanika. Ale faktycznie moze być tak że przez ta gruszke ucieka i jest za male podcisnienie zeby turbo wysterować. Ta część nazywa się chyb akumulator podcisnienia. Dziwne ze nie wspomniałem o tym wczesniej bo sam to przerabiałem Właśnie najpierw chce zrobić to bez mechanika, po swojemu, najtaniej. W ostateczności, zaprowadze do mechanika.. Kupię tą gruszkę, przywiążę sznurkiem, i podłącze podciśnienie (idzie tam jakiś inny przewód, czy tylko podciśnienie?), jak będzie różnica, to mamy winowajce Jak nie, to szukam dalej.
mantix Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Podmieniałeś n75 z n18? Możesz też założyć wężyk na gruszkę i spróbuj czymś zassać, albo palucha pod gruszkę i spróbuj ruszyć sztangę. Ten błąd to przeładowanie, może kierownice stoją
kipomek Opublikowano 16 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2014 wziąłem N75 z innego auta, i po założeniu, nic się nie zmieniło. Co mi da zassanie tej gruszki ? Mogę wziąść tą gruchę za darmo z innego auta, i zobaczyć , czy ona jest winowajcą. Jeżeli kierownice stoją, to już ostateczność, wyciągnę turbo, i przeczyszczę.Może tego nie dodałem, ale przed zaprowadzeniem auta do klimatyzatora, auto jeżdziło normalnie, rozpędzało do 180... i po wyjechaniu od nich, zapiekły by się kierownice ?
mantix Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Miałem na myśli gruszkę czyli zawór turbiny
kipomek Opublikowano 17 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2014 Czyli chodzi Ci o to, zeby tą sztange turbiny popchac palcem to gory na wylaczonym silniku ?
kipomek Opublikowano 17 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2014 Jak tylko będę mial auto w domu, to ruszam po gruszke, jak ona nie naprawi sprawy, to rozruszam tą sztangę palcem, spróbuje. A jak nie to, to chyba czyszczenie turbo zostaje, chyba że jeszcze raz przepływkę sprawdzić..Jakies inne pomysly?
mantix Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Zobacz sobie wg schematu czy na pewno masz dobrze te podciśnienia podłączone, może faktycznie ci od klimy coś wypieli i potem źle podłączyli.
Hezen Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Tutaj schemat układu podciśnienia: http://images37.fotosik.pl/189/f4efc1dd7255f1f0med.jpg Sprawdzaj wężyk po wężyku, zresztą cały ten układ jest banalny
Tobike Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Zaworek biało-czarny koło filtra powietrza powinien być skierowany czarną stroną do filtra powietrza.
kipomek Opublikowano 18 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2014 Dzięki, jak będę miał auto z powrotem, to od razu sprawdzę jeszcze raz z tym schematem, bo sprawdzałem ale razem z moim passatem tez afn.
goldi Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Dlatego w takuch przypadkach przydalby ci się wakuometr sprawdzasz jakie cisnienie wychodzi z zaworu n75 z vaku pompy i czy gruszka prawidlowo pracuje ale skoro piszesz ze skok sztangi jest mały to albo nie ma podciśnienia albo geometria stoi
kipomek Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2014 Mam nadzieje, ze ta czarna grucha jest winnaa, bo czyszczenie to troche grubsza robota:/
Matt V Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Próbowałes ta sztange rozruszac? Mi odcinało turbo za kazdym razem przy 3200 rpm. Rozruszałem ja konkretnie 2 razy po 15 min. i dopiero po drugim razie pomogło. Tak jak mi polecił goldi. Po ruszaniu sztanga góra doł odrazu przegoniłemna 4 ciągnałem do 4500 obr. narazie jest ok
kipomek Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2014 hehe, no to rozruszam, moze nic nie zepsuje zobaczymy, dopiero w poniedzialek bede mial auto wiec dopiero wtedy zobacze, poki go nie ma, to ciagle szukam mozliwych przyczyn ;p Dzieki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się