Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z 1 i wstecznym. Manual


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wiem że temat był poruszany na forum nie raz ale trudno znaleźć jednoznacznej odpowiedzi .

Mam problem z wbiciem biegu 1 oraz wstecznego. Chodz czasami wchodzą idealnie ale w większości czuje opór poduszki są całe na skrzyni oraz silniku drążek wybieraka zregerowany brak jakich kolwiek luzu a problem pozostaje.

Proszę o pomoc w rozwiklaniu tej zagadki , dodam pacjent to A4 B6. 2002R 2.0 ALT SKRZYNIA MANUALNA 5 BIEGOWA

Opublikowano

Witam!
Mam identyczny problem co kolega halek091.
Moje auto to również audi a4 b6 2.0 ALT rocznik 2002, orginalny przebieg 76tyś. km, skrzynia manualna 5bieg., auto w b. dobrym stanie.
Problem z pracą skrzyni biegów. Na zimnym silniku jest ok nawet w ujemnych temperaturach. Problem pojawia się po rozgrzaniu. Biegi wchodzą z wyjątkowym oporem - szczególnie 1 i wsteczny. Dodam że olej wymieniony na oryginał G 052 911 A2 (cena około 135zł za litr !!!!!), zalany nawet rewitalizant dedykowany do tej skrzyni biegów. W początkowym okresie było lepiej ale obecnie problem nadal powrócił. Najgorzej jest jak zjade z trasy do miasta i na pierwszym skrzyżowaniu chce wbić 1 bieg. Opór jest tak duży (wszystkie 5 biegów), że boję się że coś uszkodzę. Podobno to mogą być synchronizatory. Wiem że wiąże się to niestety z remontem skrzyni. Auto ma blisko 13 lat więc będe pewnie musiał skontrolować przy okazji takie elementy jak:
- poduszki silnika i skrzyni biegów
- sprzęgło + koło dwumasowe
- wysprzęglik
Bardzo proszę o pomoc bo obawiam się sporych wydatków.
Z GÓRY dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Raczej wątpię, żeby ci na raz padło 5 synchronizatorów, ja bym się sprzęgła czepił...

Opublikowano

A poduszkę skrzyni sprawdzałeś? Nie poluzowała?

Opublikowano

Raczej na problem poduszki nie wygląda w moim przypadku gdyż koła się toczą to 1 wejdzie bez problemu a gdyż się zatrzymam to już jest problem a 2 to jak się spodoba raz idealnie a częściej z zgrzytem trzeba aż poprosić

Opublikowano

Jeśli to nie wina mocowania silnika lub skrzyni ( siedzi jak trzeba) to może być wina synchronizatora .

Opublikowano

a sprzęgło w jakim masz stanie? może nie rozsprzęgla całkowicie i dlatego masz problem

Opublikowano

Sprzęgło oryginalne nie wymieniam przebieg 230 tyś bierze u góry także możliwe .czasami nie ma problemu działa bez problemu

Opublikowano

Panowie podepne się pod temat i w moim przypadku jest podobnie chociaz mam problem najbardziej z 2 ( czuje opor i delikatny zgrzyt ) czasami wsteczny nie wchodzi do końca .Sprawdziłem jeden myk tzn. przesmarowałem wybierak lewarka (smarem miedzianym) i odziwo pomogło wszystko grało ale tylko przez praę dni .Przed przesmarowaniem lewarek drgał po przesmarowaniu jest znacząca poprawa . CO do dwumasa troche bije ale chyba jeszcze nie czas mozliwe że sprzęgło gdzie szukać problemu ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam, u mnie podobnie. Na zimnym biegi elegancko wchodzą, ale poduszki mam do wymiany. Poszła poduszka skrzyni i olejowe. Ciężko je zdiagnozować bo olej z nich szybko wysycha, ponoć u podstawy zostaje czerwony nalot ale niestety nie zauważyłem. Proponuje przy otwartej masce i zaciągniętym recznym ruszać, u mnie silnik lata jak wściekły do góry i trochę drga na jałowym, innych objawów nie ma poza problemami z wrzucaniem 1,2 i wstecznego

Opublikowano

Witam!
W Poniedziałek odstawiam auto do mojego mechanika (spec od grupy Volkswagena) i jestem gotów wymienić kompletne sprzęgło wraz z dwumasą, wysprzęglik, poduszkę skrzyni biegów i czołową silnika (te dwie duże olejowe raczej w porządku - brak objawów zużycia - również wizualnych). Na koniec zaleję do skrzyni b. dobry i drogi olej o oznaczeniu G052 911 A2. Jeśli to nie pomoże to już sam nie wiem. Nie wierzę żeby auto z oryginalnym przebiegiem 76tyś km miało takie problemy z (głównie) 1 i wstecznego biegu. To bardzo irytujące bo auto mam w idealnym stanie.
Proszę o pomoc w sprawie synchronizatorów (bo chyba tylko one mi zostaną:):

- ile kosztują?

- jak się je wymienia?
Z góry dzięki za podpowiedz
Jak odbiorę auto od mechanika dam znać o efektach:

POZDRAWIAM WSZYSTKICH.

Opublikowano

Wylane poduszki olejowe widać bardzo krótko, czerwony płyn bardzo szybko wysycha i wydaje się na oko że wszystko jest ok. U mnie dwumas i sprzęgło wymienione 40 tyś temu. Bardziej bym podejrzewał naderwana poduszkę czy stary płyn hydrauliczny bądź zapowietrzony układ

Opublikowano

76 tysięcy to co auto stało przez 10 lat w muzeum a jeździło tylko 3 lata ?

Opublikowano

W stodole pod sianem :) czasem perełka się trafi. Znajomy z gazety kupił w Niemczech od babki co zabierali jej prawko, przebieg symboliczny

Opublikowano

Jak tam panowie, temat rozwiazany?? Mnie już szlak trafia z tą 1, rzadko wejdzie dobrze, sprzęgło wymieniłem całe a jedynka dalej nie chce wchodzić. Chyba wymienię skrzynie. Jaka skrzynia może iść zamiennie za GBA 6 bieg p&p bez rzeźb.

Opublikowano

Cieplej się zrobiło i problem prawie nie występuje. Trochę czasem drży buda na jałowym, poduszki wymagają wymiany. Profilaktycznie może by płyn hydrauliczny wymienić, stary może łapać wilgoć

Opublikowano

U mnie czy ciepło czy zimno czy na ruchu czy postoju tak samo nie chce wchodzic. Najpierw muszę powoli przytrzymać wajche dopiero wejdzie 1. A czasem jak szybko to zazgrzyta, płyn wymieniany podczas wymiany sprzęgła.

Opublikowano

synchronizatory do przegladu

Opublikowano

Młodzieży a mam takie pytanko: Co może znaczyć takie dziwne harczenie tylko na pierwszym biegu.Nie wiem do czego to porównać ale dźwięk jest cały czas jednolity i taki sam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...