matt.bela Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Witam wszystkich mam problem gdy przyspieszam silnik dziwnie szarpie. Gdy jezdze sie spokojnie nic sie nie dzieje ale gdy w pewnym momecie przycisne do deski zaczyna szarpac i to czuc po calym samochodzi na 2,3 i 4 biegu w zakresie obrotow 1500 do 3200. Na desce nic sie nie swieci wiec raczej to bedzie problem mechaniczy. Dzieki z gory za wszelka pomoc. )
piotrsob1 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) A czym Ty jeździsz chłopaku ? Oczywiście jeśli to nie jest tajemnica To uzupełnij profil Edytowane 19 Listopada 2014 przez piotrsob1
matt.bela Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Opublikowano 19 Listopada 2014 audi a4 b6 1.9 tdi 2001r mam do wymiany prawa poduszke pod silnikiem i kiedy mu przycisne na prosej to zachowuje sie tak jak by mial silnik z pod maski wyskoczyc ale nie slychac zadnych stukow i innych dziwnych dzwiekow silnik chodzi normalnie nawet podczas jazdy nic nie slychac Czy to moze byc 2mas ? ktos dal mi taka opinie
piotrsob1 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 To najpierw zacznij od tej poduszki, jeśli diagnoza pewna. W sterowniku silnika nie ma błędów ? Podobne objawy dają luźne konektory pompowtryskiwaczy, ale w zaawansowanej fazie powinny być już błędy przerw w obwodzie cewek pompowtrysków Przy takich objawach dwumas ie ma nic do rzeczy
Gość harry19-19 Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 miałem taką przyczynę nie wiem jak to u Ciebie , u mnie okazało się że tam gdzie są pompowtryski no i na listwie są podłączone kable do pompowstrysków , przeczyszczono wstyki i usztywniono kable dosłownie jedzie aż miło a nie potrzebnie wymieniałem inne części takie jak dwumas , poduszki , przepływomierz
Adasko19 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Sprawdź to co pisze kolega wyżej, potem posprawdzaj poduszki pod silnikiem, a na końcu dwumas. Wysłane z Xperii
kamikadzex Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Też mam podobny problem w BPW - Multitronic. Wcześniej miałem problemy przy delikatnym przyspieszaniu, ale dzięki chłopaka z forum udało się problem zniwelować stosując kryze. Jeździłem z 3 miesiace bez żadnych problemów. Gdzieś od tygodnia zaczeło znów telepać. Lecz niestety teraz objawia się to podczas podjazdu pod górkę, wzniesienia przy obrotach 1800 -2000. Dwumas był wymieniany z 70tys.km temu. Próbowałem również dodawać delikatnie gazu, tak do 2 500 obrotów na postoju. No i niestety przy obrotach około 1900 niestety czuć moment w którym trzęsie autem. W Niemieckim Audi powiedzieli mi że auto ma już 280tys/km. I dużo może być powodów. Że do puki się nic nie świeci na desce, można dalej jeździć. Lub dodać więcej gazu aby automat zredukował biegi. W tamtym roku, co do jednego dnia 20.12.2013 Wymieniałem jeden pompowtryskiwacz. Miesiąc temu wymieniali w audi na jednym pompowtryskiwaczu uszczelniacze. Ma ktoś jakieś propozycje pomysły co może być powodem tego zjawiska?
Szerszenik Opublikowano 22 Stycznia 2015 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Witam. Od niedawna jestem posiadaczem audi a4 b6 :] silnik 1.9TDI i chcialem was sie poradzic. Otoz przy ruszaniu badz jazda na wstecznym silnik szarpie. Dzieje sie to tylko na zimnym silniku. Nie podlaczalem pod komputer jeszcze. Mysle ze to poduszki. Dwumasa była wymieniana 60tys km temu. Jakie rady?
Annubis Opublikowano 17 Października 2022 Opublikowano 17 Października 2022 Potrzebuję Waszej pomocy na miarę możliwości, pacjent to Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM AVF 6MT 2003r. Od jakiegoś czasu pojawiały się objawy jakby szarpania, przerywania podczas przyśpieszania (wciśnięcie gazu do końca) w zakresie obrotów od około 2 tyś i w górę (dodatkowo czuć było że auto wtedy słabiej przyśpiesza). Działo się to na każdym biegu, ale na 5 i 6 biegu czuć to było minimalnie. Jak dodawało się delikatnie gazu to wtedy auto nie szarpało, przerywało. Bywały momenty że wszystko było w porządku i przyśpieszał tak jak należy. Od jakiegoś tygodnia podczas przyśpieszania szarpie, przerywa cały czas, czuć to teraz wyraźnie na każdym biegu. Rzekłbym że nawet mocniej niż wcześniej. No i teraz co to może być? Wtryski sprawdzone na komputerze przy zimnym silniku, przy 80*, przy 90*. Dołączam zdjęcia. Wszystko mieści się w zakresach. https://ibb.co/3T8HR7C https://ibb.co/wdm25sj https://ibb.co/VBQW2Tw Turbo od strony zimnej sprawdzone, wirnik nie ma żadnych luzów, ani przód tył (moja-twoja), ani na boki czy góra dół. W żadną stronę nie ma luzu. Wirnik da się kręcić palcem, ale nie wiem jak lekko powinien chodzić. Na pewno jak się nim zakręci palcem to nie pokręci się sam, zatrzymuje się bardzo szybko. Sztanga od gruszki w turbo działa, natomiast nie wiem jak dużo powinna się wysuwać i chować. Przepływomierz sprawdzony, dodatkowo wyczyszczony i również podmieniany na inny, sprawny. Nie przyniosło to żadnego skutku. Przeguby zewnętrzne, wewnętrzne sprawdzone. Na komputerze żadnych błędów. Po odpięciu wężyka podciśnienia od gruszki w turbo, auto nie szarpie, przerywa, ale nie oszukujmy się jedziemy wtedy bez turbo „muł bagienny”. Po odpięciu przepływomierza to samo co po odpięciu wężyka podciśnienia od gruszki w turbo. Pompa vacum w porządku. Planuje dobrać się jeszcze do zbiornika paliwa, sprawdzenia pompy i co tam się dzieje, jak ona wygląda w środku, jak zbiornik wygląda w środku. Dodatkowo sprawdzenie pod maską ciśnienia paliwa jakie podaje pompa ze zbiornika. Dodam jeszcze że podczas przyśpieszania i tego przerywania, szarpania auto kopci na czarno, gdy wszystko było w porządku, nie kopciło aż tyle, aż tak. Na początku myślałem że wtryski dostają za małą dawkę paliwa, tzn. pompa w zbiorniku nie wydala i za mało go podaje, dlatego tak szarpie, przerywa. Następnie myślałem że to wtryski, ale według zdjęć stwierdzam że nie. Chyba że mogą być niesprawne, a na komputerze trzymają wszystkie parametry. Kolejnymi rzeczami były wszystkie rzeczy sprawdzone, wymienione powyżej. Ostatnią rzeczą było turbo, ale trochę je wyeliminowałem po sprawdzeniu go od strony zimnej. Natomiast najbardziej skłaniałbym się ku niemu (może strona ciepła, ewentualnie cokolwiek innego w nim). Podczas przyśpieszania jak załączało się turbo od zawsze było słychać jakby świst, gwizd wiadomo o co chodzi, teraz nie ma tego, albo nie ma w takim stopniu żebym wyraźnie to słyszał. Może to jednak turbo? Można je jakoś sprawdzić kompem? Z jednej strony te szarpanie, przerywanie objawia się właśnie w zakresie obrotów jak wstaje turbo. Natomiast z drugiej strony, po odpięciu wężyka podciśnienia od gruszki turbo lub wypięciu przepływomierza nic nie szarpie, przerywa, ale nie działa wtedy turbo. Spada też zapotrzebowanie na paliwo dostarczane ze zbiornika, więc nie możemy wykluczyć zasilania paliwem ze zbiornika. Wyczytałem jeszcze tutaj że to może końcówki na listwie zasilającej wtryski, jutro ściągam dekiel i będę sprawdzał (podginał je), gdyby to miało nie być, jeszcze jakieś inne pomysły? Sprawdzone, nie są to wtyki z listy zasilającej wtryski.
Gregorski3 Opublikowano 17 Października 2022 Opublikowano 17 Października 2022 Zaślep sobie na próbę EGR blaszką. U mnie też auto szarpało i dawało na czarno z wydechu. Okazało się,że EGR był tak padnięty,że spaliny podnosiły grzybek od EGR i dostawały się do silnika w czasie jazdy.
Pieterb Opublikowano 17 Października 2022 Opublikowano 17 Października 2022 (edytowane) Annubis Po do dublujesz post? Edytowane 17 Października 2022 przez Pieterb
Annubis Opublikowano 17 Października 2022 Opublikowano 17 Października 2022 4 godziny temu, Gregorski3 napisał: Zaślep sobie na próbę EGR blaszką. U mnie też auto szarpało i dawało na czarno z wydechu. Okazało się,że EGR był tak padnięty,że spaliny podnosiły grzybek od EGR i dostawały się do silnika w czasie jazdy. EGR zaślepiony jest od kilku lat, tzn. wywalona rurka i zaślepiony od spodu EGR i zaślepione przy silniku, więc chyba to nie wina EGR? Czy coś jeszcze mam/mogę z nim coś zrobić żeby go wyeliminować? Sprawdzić go jakoś w środku, wymienić na nowy?
Annubis Opublikowano 17 Października 2022 Opublikowano 17 Października 2022 2 godziny temu, Pieterb napisał: Annubis Po do dublujesz post? Nie chciałem robić nowego wątku, napisałem w dwóch różnych, już otwartych. Napisałem dzisiaj w innym, żeby innym osobą pokazała się odpowiedź w wątku.
piotrsob1 Opublikowano 22 Października 2022 Opublikowano 22 Października 2022 Pojeździj jeszcze trochę z tym szarpiącym motorem aż się pojawią błędy w sterowniku silnika. One nakierują Cię na przyczynę. Jak dla mnie to problem ze złączem elektrycznym pierwszej pompki , jak się problem nasili to powinien się pojawić błąd przerwy/zwarcia cewki pierwszego pompowtrysku ....?
Dawid5104 Opublikowano 7 Stycznia 2023 Opublikowano 7 Stycznia 2023 Cześć czy udało się komuś rozwiązać ten problem??
nik23 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Poszukaj dziury w ic albo wężu od turbo.
Annubis Opublikowano 29 Stycznia 2023 Opublikowano 29 Stycznia 2023 W dniu 7.01.2023 o 19:40, Dawid5104 napisał(a): Cześć czy udało się komuś rozwiązać ten problem?? Tak Dawid, po wielkiej walce problem rozwiązany. W środę skończyłem auto, teraz tylko zostały do poprawy drobnostki, bo spala prawie 13l bez deptania, ale to muszę zrzucić dekiel i wtryski wyregulować, bo kątem synchronizacji nie idzie osiągnąć mniejszego spalania i ciężko odpala jak zimny silnik, ale to już pikuś. Problem był przez dziurawe szklanki... Szklanki dziurawe na 2 i 4 cylindrze. Korzystając z okazji powymieniałem wiele dodatkowych rzeczy i teraz będzie spokój. Odwiedziłem kilka miejsc celem diagnostyki w tym dwa warsztaty które zajmują się diagnostyką, regeneracją wtrysków itd. Oczywiście jedna i ta sama diagnoza, wtryski do regeneracji. Już nic nie zostało mi do sprawdzenia, podmienienia więc jazda z wtryskami. Wyjąłem i zawiozłem na początek do sprawdzenia, ale w inne 3 miejsce. Wtryski minimalnie odbiegają od normy dawek jakie powinny mieć, Pan się pyta co dzieje się z autem, opowiedziałem od razu powiedział że to nie przez wtryski i nawet ich regeneracja co nie jest konieczne, nie pomoże. Oby więcej takich ludzi. Po tych informacjach zrzuciłem wałek i wyszło. Nie było żadnych objawów, jak dudnienie z filtra, spadek mocy był minimalny i odczuwalny przez to przerywanie przy przyśpieszaniu. Kiedyś jak już wymieniałem wałek w tym aucie zaraz po zakupie, tam nie było mowy o przerywaniu itd. było specyficzne dudnienie z filtra, którego nie było tym razem i nawet nie pomyślałbym o wałku, szklankach. Polecam zaczynać od zrzucenia dekla i niestety rozrządu, wałka, oglądanie szklanek z zamontowanym wałkiem nie ma sensu.
Dawid5104 Opublikowano 29 Stycznia 2023 Opublikowano 29 Stycznia 2023 Cześć, mi też udało się rozwiązać problem. Okazało się że ze dwu masa hałasowała, a szarpanie to uszkodzone 2 przegłuby wewnętrzne. Temat naprawiony
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się