Voucher Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 (edytowane) Witam, Byłem ostatnio na stacji diagnostycznej celem sprawdzenia wysokości świateł. Pan, który mi to sprawdzał stwierdził, że światła święcą trochę za nisko i przy próbie regulacji prawej lampy, gdy włożył imbus od strony błotnika nie był w stanie podnieść zasięgu świateł (jedynie obniżyć). Czy spotkaliście się z takim przypadkiem? Dodam że xenon jest ori i nic nie było przy nim modzone. Być może potrzebna jest regulacja za pomocą VAG? Dzięki za odp. Edytowane 23 Listopada 2014 przez Voucher 1
krzysiekvtec Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Jesli recznie nie poszlo to wag cudów nie zrobi i nie podniesie skoro nie ma juz czym, lampy stoja na podstawach ktore tez sa regulowane i na nich da sie podniesc lampy. 1
Voucher Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Opublikowano 23 Listopada 2014 A w jaki sposób te podstawy się reguluje?
Fido Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 Popuść dwie górne śruby mocujące lampę i podnieś ją trochę.
zibione Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 Żeby w ogóle regulować lampy xenonowe w naszych B6 trzeba wspomóc się VAGiem. http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=7
Voucher Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Opublikowano 24 Listopada 2014 Pytanie tylko dlaczego nie można ruszyć mechanicznej regulacji? Jest jakiś limit? Nigdy się z czymś takim nie spotkałem.
krzysiekvtec Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 jesli skonczy ci sie regulacja to bedzie pykalo i ciężej szlo wiec to juz koniec regulacji. Nie trzeba vaga wszystko da sie zrobic recznie
MAT1000 Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Vag jest po to by wyzerowac silniczki, potem ustawic lampy i wtedy samopoziom ma do czego sie odnosic przy poziomowaniu.
krzysiekvtec Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Ja przy włączonym xenonie podnosze recznie i w takiej pozycji zostają po ponownym odpaleniu auta, niz nie zeruje 1
lukaszooo Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Czyli masz xenon bez opcji samo poziomowania czyli popostu ktoś go sobie dołożył. Ori xenon wychodził w pakiecie: xenon, spryski, samopoziom. Według przepisów jesli nie masz sprysków i samopoziomu a masz lampy xenonowe łamiesz prawo. Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy ma sie samopoziom jest zdjęcie lewego koła, na dolnym przednim wahaczu powinna byc plastikowa niebieska raczka łącząca wahacz z czujnikiem. Samopoziom po włączeniu świateł mijania opuszcza soczewkę do minimum następnie podnosi do zapamiętanej pozycji niezależnie od obciążenia samochodu. Tam jak pisali koledzy wyżej aby ustawić ori xenon potrzebny jest Vag, uruchamia sie nastawy podstawowe silniczki ustawiają sie w pozycji 0 i dopiero ustawiamy lampy. Bez uruchomienia vaga można kręcić do usranej śmierci a soczewka będzie świeciła w to samo miejsce chyba ze podniesiemy lampy na tyle ze soczewka nie będzie mogła sie juz opuścić (ograniczniki) w konsekwencji prowadzi to do spalenia lub ukręcenia regulacji wysokości soczewki czyli silniczków.
Voucher Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Opublikowano 28 Listopada 2014 No dobra, kto będzie tak dobry i za piwko ustawi mi te xenony?
lukaszooo Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 Sama robota vagiem jest prosta, problem jest z prawidłowym ustawieniem wysokości świecenia, są jakieś wyliczenia w jakiej odległości od ściany ma stac samochód i na jakiej wysokości ma byc granica światła lecz osobiście tak próbowałem i wyszła lipa...... Ja zrobiłem to na stacji diagnostycznej podczas przeglądu, uruchomiłem procedurę gość ustawił na tym urządzeniu wysokość i jest gitara
Voucher Opublikowano 29 Listopada 2014 Autor Opublikowano 29 Listopada 2014 (edytowane) Łukasz, A gdy podpiąłeś vaga i uruchomiłeś procedurę, to jak ustawiły Ci się światła do regulacji mechanicznej? Pytam, bo tak jak nadmieniłem na początku, będąc na stacji disgnostycznej diagnosta stwierdził iz nie można juz podnieść światel, jedynie obniżyć. Czy w takim wypadku po podpięciu vaga, wysokość świateł pójdzie do góry aby można było je opuścić? Edytowane 29 Listopada 2014 przez Voucher
lukaszooo Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 (edytowane) Napewno masz samopoziomowanie i spryskiwacze xenonów ???? Jesli tak to po odpaleniu światła powinny zachować sie tak jak na tym filmie Jesli światła tak sie zachowują to znaczy ze samopoziom działa prawidłowo. Tak jak pisałem wyżej jesli samopoziom jest sprawny to ręcznie możesz ustawiać lempy do usranej smierci a i tak będzie lipa, chyba ze podniesiesz je na tyle ze soczewka bedzie dobijała do ogranicznika. Procedura jest taka: podpinasz vaga wchodzisz w xenon przeważnie jest to grupa:55, następnie : basic sentens 04, wybierasz kanał 01, czekasz chwile i soczewki powinny ustawić sie w swojej pozycji 0, dopiero po tym zabiegu możesz ustawiać lampy. Na koniec wchodzisz w kanał 02 i wtedy sterownik samopoziomu zapamiętuje położenie. Chyba jaśniej sie nie da tego opisać Jeśli ktoś zastanawia sie po chu..... ten samopoziom i spryski ????? Jak kazdy wie xenon jest bardzo oślepiający dla innych użytkowników drogi, aby temu zapobiec zastosowano samopoziom .Każdy wie ze gdy jedziemy w 5 osób d*pa samochodu siada a światła świecą wysoko i oslepiają innych, aby temu zapobiec jest właśnie samopoziom który zczytuje na podstawie ugięcia wahacza pod jakim kątem znajduje sie auto. Spryski natomiast dbają aby klosz był czysty ponieważ zabrudzony klosz rozprasza światło xenonu i oslepia innych Każdy podzespół w samochodach ma homologacje, xenon aby uzyskać homologacje musi być połączony z samopoziomowaniem i spryskiwaczami, jesli nie posiada tych sysetmów nie posiada również homologacji czyli zagraża bezpieczeństwu Edytowane 29 Listopada 2014 przez lukaszooo
Voucher Opublikowano 29 Listopada 2014 Autor Opublikowano 29 Listopada 2014 Tak, na pewno mam samopoziom i działa, bo zachowuje sie podobnie jak w filmiku, tylko wpierw leci w dół, a dopiero potem do góry. Podejrzewam jednak, że regulacja mechaniczna dobiegła juz do ogranicznika, bo poketło stawia opór przy próbie podnieśienia wysokości. Postaram się ogarnąć ten temat przy najbliższej okazji.
lukaszooo Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 Lepiej szybko sie tym zajmij bo jesli dobija do ogranicznika to momentalnie wytrze się plastikowy trybik i będziesz miał silniczek do wymiany, przerabiałem to u siebie.
Voucher Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2014 No i ogarnięte . Pojechałem na stacje z lapkiem i zrobiłem co trzeba .
r7adek Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Czyli masz xenon bez opcji samo poziomowania czyli popostu ktoś go sobie dołożył. Ori xenon wychodził w pakiecie: xenon, spryski, samopoziom. Według przepisów jesli nie masz sprysków i samopoziomu a masz lampy xenonowe łamiesz prawo. Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy ma sie samopoziom jest zdjęcie lewego koła, na dolnym przednim wahaczu powinna byc plastikowa niebieska raczka łącząca wahacz z czujnikiem. Samopoziom po włączeniu świateł mijania opuszcza soczewkę do minimum następnie podnosi do zapamiętanej pozycji niezależnie od obciążenia samochodu. Tam jak pisali koledzy wyżej aby ustawić ori xenon potrzebny jest Vag, uruchamia sie nastawy podstawowe silniczki ustawiają sie w pozycji 0 i dopiero ustawiamy lampy. Bez uruchomienia vaga można kręcić do usranej śmierci a soczewka będzie świeciła w to samo miejsce chyba ze podniesiemy lampy na tyle ze soczewka nie będzie mogła sie juz opuścić (ograniczniki) w konsekwencji prowadzi to do spalenia lub ukręcenia regulacji wysokości soczewki czyli silniczków.[/quote U mnie są dwa czujniki poziomowania na lewym przednim dolnym wahaczu oraz lewym tylnym. Niestety padł mi jeden z nich bo poziomowanie nie działa.
lukaszooo Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Tak czujniki znajdują sie na obu lewych kołach. Podepnij vaga napewno błedy pokażą w czym problem, jesli błędów nie bedzie czujniki sprawdza sie podpinając vaga i wczytując: meas blocks 08 nie pamiętam który kanał ale odrazu będziesz wiedział o co chodzi, podnosząc przednie lub tylne koło wartości powinny sie zmieniać jesli tak nie jest czujnik jest uwalony.
r7adek Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Byłem u mechanika, po podpięciu do kompa pokazało błąd lewego tylnego czujnika, zwarcie lub przerwany obwód. Czyli pewnie padł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się