Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Zamiennik DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wielkie dzięki kopytko19 za odpowiedzi i poświęcony czas..

Widziałem że jeszcze kolega izkalp montował taki zamiennik i liczyłem że wypowie się może w tym temacie jak mu się to sprawuje..

Opublikowano

Wielkie dzięki kopytko19 za odpowiedzi i poświęcony czas..

Widziałem że jeszcze kolega izkalp montował taki zamiennik i liczyłem że wypowie się może w tym temacie jak mu się to sprawuje..

Sprawuje się tak jak by go nie było jest lepszy niż OE.

Opublikowano

Jako ,że tamat wiecznie żywy postanowiłem podzielić się informacjami po półtora roku jazdy i 55k KM które przybyły na liczniku.

Wydaje mi sie ,ze jest to już wiarygodna informacja ze względu na przejechane Km.

Tak jak i wcześniej wspominałem uważam ,że zapchany DPF w 80% przypadków to jest objaw a nie przyczyna:) Tak było i u mnie.

Przed tym zanim DPF został zapchany wypalanie uruchamiało się co 100Km przed samym zapchaniem co 20 :P

Po wymianie częstotliwość spadła do 300-400km jednak było to jednak nadal nie to samo co przed usterką.

Dopiero po regeneracji głowicy , częstotliwość zaczęła się zmniejszać , w tym momencie wypalanie uruchamia się co 1 lub 2 zbiorniki.

Dodatkowo zauważyłem że zależne jest to gdzie się tankuje najrzadziej BP ultimate a dziwnie często na shel V power nitro.

Więc staram się tankować jak najczęściej na BP(wiem opinie są różne ) choć na różnych stacjach jest różnie ja znalazłem swoją i tylko tam tankuje:P -przynajmniej się staram.

Dlatego na moim przykładzie mogę śmiało powiedzieć zamiennik JMJ jest ok i śmiało polecam oszczędność tych kilku tys zł. Kupcie coś dziecku w zamian:P Jak macie :P

Wiadomo znajdzie sie ktoś kto napisze ,ze "mi po 10k km " padł. ok ale jestem pewny ,że to nie filtr jest winowajcą.

Dodam ,ze przez ten cały okres nie było żadnego błędu na komputerze itp.

Ps. W innych tematach przeczytałem ,ze były problemy z gwintami czujników, potwierdzam , dziwnie ciasne były i trzeba je było lekko pod-gwintować. Dodatkowo nie jest tak idealnie spasowany na kołnierze ale po kilku miesiącach od montażu przy regeneracji głowicy nie było problemów. Temperatura dopasowała wszystko :)

Opublikowano (edytowane)

Jak Wam się spisuje zamiennik DPFa? Stoję przed wyborem usunięcia albo zamiennika JMJ cena 930zł. Obecnie będę miał ok 9km do pracy w jedną stronę więc silnik dobrze się nie nagrzeje. Usunięcie to +/- 700zł tylko czy za jakiś czas znowu nie będzie problemów z zamiennikiem ze względu na krótkie odcinki...

Edytowane przez Brzozek
Opublikowano

Jak silnik w dobrym stanie to zakładaj zamiennik, jak padaka to usuwaj :decayed:

Opublikowano

Jak silnik w dobrym stanie to zakładaj zamiennik, jak padaka to usuwaj :decayed:

Widzę że sporo pozytywów na temat JMJ - ja też stoję przed dylematem zakupu nowego DPF-a. Wypala mi się co 200 km i trochę zaczyna się zamulać :( Czy nadal podtrzymujecie że warto ?

Opublikowano

Wyrzuć DPF :) po

1: brak wypalania

2: nie zapcha się

3: pieniądze wydane w błoto na inny który po jakimś czasie znowu sie zapcha i będzie wypalać

Wstaw w DPF rure a pudło zostaw orginał i nie będzie widać że go nie ma nawet :P

Opublikowano

Wyrzuć DPF :) po

1: brak wypalania

2: nie zapcha się

3: pieniądze wydane w błoto na inny który po jakimś czasie znowu sie zapcha i będzie wypalać

Wstaw w DPF rure a pudło zostaw orginał i nie będzie widać że go nie ma nawet :P

Następny mądrala się znalazł :P

Starą cegłę sprzedasz za ok 500 PLN-ów , dołożysz drugie tyle , kupujesz opisywany tutaj zamiennik i masz kłopot z bańki na następne 150 kkm , auto cały czas z homologacją i nie trujesz ludzi :naughty:

Oczywiście żeby tak było silnik i jego osprzęt musi być sprawny , jak motor to stary kibel już jest , rzyga olejem i wali dymem, to tylko kastracja ratuje :P

Opublikowano (edytowane)

Wstaw w DPF rure a pudło zostaw orginał i nie będzie widać że go nie ma nawet :P

Chyba nie wiesz co piszesz...

Może nie będzie słychać odgłosy pracy turbiny co zależy od kondycji jej kondycji, natomiast pierwszy lepszy mechanik diagnosta który zna oryginalność dpfu zwrócenie uwagę na oryginalność spawu i odrazu stwierdzi ingerencję w Dpf

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

lepszy mechanik diagnosta który zna oryginalność dpfu zwrócenie uwagę na oryginalność spawu i odrazu stwierdzi ingerencję w Dpf
wystarczy popatrzec na wydech i nawet maski nie trzeba podnosic :decayed:
Opublikowano

Jak silnik w dobrym stanie to zakładaj zamiennik, jak padaka to usuwaj :decayed:

Wymienilem na zamiennik - póki co zrobiłem 400 km i sprawdzajac Vag-em jeszcze nie było wypalania, zapełnienie po trasie 0% i auto odzyskało moc :D i zero kopcenia. Dodatkowo wyczysciłem cały układ EGR i kolektor ssacy, sporo syfu się nazbierało :decayed:. Radość z jazdy wróciła, turbo zaczeło ciągnąć od 2k rpm :banan:

Opublikowano (edytowane)

Wymienilem na zamiennik - póki co zrobiłem 400 km i sprawdzajac Vag-em jeszcze nie było wypalania, zapełnienie po trasie 0% i auto odzyskało moc :D i zero kopcenia. Dodatkowo wyczysciłem cały układ EGR i kolektor ssacy, sporo syfu się nazbierało :decayed:. Radość z jazdy wróciła, turbo zaczeło ciągnąć od 2k rpm :banan:

No i jak widać na Twoim przykładzie, wycięcie cegły nie jest jedyną słuszną decyzją :P

Chętnie poczytam Twoje opinie z jego eksploatacji , mam nadzieje że co parę tysięcy coś podrzucisz dla potomnych, jak się auto z tym wynalazkiem sprawuje :D:hi:

Napisz do mnie na PW czy ori DPF-a już opchnąłeś, bo jak jeszcze nie i nie jest mechanicznie ani termicznie uszkodzony i nie jest zalany olejem , to może bym go łyknął do prób, mam pomysł na wywalenie z niego popiołu :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Koledzy ,a ja tu troche z innej beczki , pytanie skierowane do tych co wymienili ,juz swoje DPF ,bądź w najblizszym czasie zamierzaja takie cos zrobić .

Potrzebował bym na 2 dni pozyczyć od kogoś taki zapchany,bądz pusty DPF ,żeby wykonac sobie na jego podstawie szablon ,do wykonania DP zamiast tego ustrojstwa ,a swojego auta nie chce mi sie unieruchamiac na kilka dni ,zeby wytargac go od siebie .

Poratuje ktoś ? jak trafi sie takowa osoba ,to w ramach podziekowania ,moge wykonac tak że ,taki downpipe ,dla tej osoby ,wyłącznie za cene materiału.

Oczywiscie towar zwroce nie naruszony i wysylki pokrywam w obydwie strony .

Opublikowano

usunięcie DPF bez przynajmniej, wstawienia zamiast niego katalizatora, skutkuje truciem siebie i innych :cool1:

Opublikowano (edytowane)

niebawem ,montuje downpipe zamiast tego pustego DPF i sie podziele wrazeniami akustycznymi , mam nadzieje ,ze to "pierdzenie" zniknie.

bcfd70b30dd2.jpg
Edytowane przez bartez80
Opublikowano (edytowane)

Jakieś to dłuższe wygląda jak do 1.8t...

Przygarnął bym pusta puche...jeśli jest Ci zbędna....

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Tak jest deko dłuższe niż w 1,8 t

Opublikowano

No to musisz to skrócić bo nie upchniesz tego...

Opublikowano (edytowane)

Jak nie upchnę jak jest to zrobione z szablonu , który został zrobiony z tego Dpfa leżącego obok.

EDIt : widze ze zle odczytalem twojego poprzedniego posta :) czytalem z telefonu i myslalem ze pytales o to czy jest dluzszy niz od 1,8 t heheheh

flansze w tym DP sa w przestrzeni pod maska ,dokladnie w tych samych miejscach ,co od DPF-a ,a to ,ze wdaje sie dluzsze to normalka,bo jak zrobilem takich downpipe kilka sztuk i polozylem je obok ,to kzdy kolejny wydawal sie dluszy od poprzedniego ,a wszystkie byly wykonane z tego samego szablonu....

Edytowane przez bartez80

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...