Skocz do zawartości
IGNOROWANY

4106 - System zbyt bogata na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Czym jest spowodowany błąd 4106 - System zbyt bogata na biegu jałowym ??

Opublikowano

Witam.

Czym jest spowodowany błąd 4106 - System zbyt bogata na biegu jałowym ??

czujnik walu lub walka rozrzadu, lub wina przepustnicy

Opublikowano

Czujnik wału wymieniany.

Opublikowano

Czujnik wału wymieniany.

ZATEM OBLUKAJ TĄ PRZEPUSTNICE

Opublikowano

Czujnik wału wymieniany.

ZATEM OBLUKAJ TĄ PRZEPUSTNICE

Ale pytanie co mam oblukać czy jest brudna , uszkodzona czy co?? bo nie wiem co może się dziać w przepustnicy.

Opublikowano

Czujnik wału wymieniany.

ZATEM OBLUKAJ TĄ PRZEPUSTNICE

Ale pytanie co mam oblukać czy jest brudna , uszkodzona czy co?? bo nie wiem co może się dziać w przepustnicy.

wyczyścić i zrobić adaptacje

Opublikowano

Witam.

Czym jest spowodowany błąd 4106 - System zbyt bogata na biegu jałowym ??

Bez diagnostyki komputerowej to wróżenie ze szklanej kuli . może to być np problem z ukladem paliwowym

Opublikowano

Koledzy mam pytanie czy ktoś stosował ulepszacza do benzyny i czy w jakimś stopniu to pomaga czy raczej szkodzi silnikowi?


Panowie pojawia mi się co jakiś czas:

4106 - Zespół 1; system pomiaru paliwa
P2188 00 [096] - system za bogaty na biegu jałowym
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1

Co w tym temacie mam poczynić? skłaniam się do wymiany pompy paliwa, bo nie mam pomysłu co z tym fantem robić.

Opublikowano

Jakies inne bledy sa czy tylko ten ?

Bledy typu "system za bogaty czy ubogi na biegu jalowym" moga byc spowodowane wieloma czynnikami ,nieszczelnosc w ukladzie dolotowym czy wydechowym ,odma ,regulator cisnienia paliwa czy nawet lambda.

Jak silnik pracuje ,nie szarpie ,nie rzuca nim na wolnych obrotach ?

Opublikowano

Jakies inne bledy sa czy tylko ten ?

Bledy typu "system za bogaty czy ubogi na biegu jalowym" moga byc spowodowane wieloma czynnikami ,nieszczelnosc w ukladzie dolotowym czy wydechowym ,odma ,regulator cisnienia paliwa czy nawet lambda.

Jak silnik pracuje ,nie szarpie ,nie rzuca nim na wolnych obrotach ?

System za bogaty .taki właśnie błąd. Silnik pracuje ładnie nie szarpie nie rzuca na wolnych obrotach żadnych efektów dźwiękowych ani niepokojących.

Dzisiejszy odczyt

Znaleziono 1 błąd:

4106 - Zespół 1; system pomiaru paliwa

P2188 00 [232] - system za bogaty na biegu jałowym

MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00000001

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 3

Koledzy a ja mam pytanie czy wyrzuca błąd jeżeli cewka jest padnięta/uszkodzona lub przegrzana? bo wpadłem może na pomysł że może cewki są przegrzane i pojawiają się problemy z odpalaniem na ciepłym /gorącym silniku...czy mimo tego że żadnego błędu z cewkami jeszcze nie było to czy nie mogą być przegrzane/../. co Wy na to?

Opublikowano

Jak padnie cewka to sa bledy wypadania zaplonu i spalania stukowego.

Opublikowano (edytowane)
Bledy typu "system za bogaty czy ubogi na biegu jalowym" moga byc spowodowane wieloma czynnikami ,nieszczelnosc w ukladzie dolotowym czy wydechowym ,odma ,regulator cisnienia paliwa czy nawet lambda.

Panowie pomocy bo już brak siły. Dalej wyrzuca ten sam błąd. Czujnik wału, wałka rozrządu, wtryski, odma -wymienione na nowe, przepustnica czyszczona, przepływka czyszczona...nie wiem już co mam zrobić żeby ten problem zniknął. Zostaje mi pompa paliwa może ona jest wadliwa ale wydać 1200zł na chybił trafił....co tu robić ...HELP ME

Edytowane przez arrcio
Opublikowano

Arek bogata mieszanka to najprościej mówiąc więcej paliwa w stosunku do powietrza względem tego czego oczekuje w danym momencie ECU.

Sonda lambda odczytuje zawartość tlenu w spalinach daje sygnał do ECU, a ten wysterowuje paliwo tak, aby skład mieszanki był jak najbardziej zbliżony do

wzorcowego. Tolerancja regulacji ma też swoje granice i jak zostanie, któraś przekroczona to jest wtedy błąd.

Ani czujnik wału, ani wałka, ani odma, ani przepustnica moim zdaniem nie ma wpływu na ten akurat błąd.

Pompa? Pompa paliwa z reguły nie zwiększa sama swojej wydajności, a tylko z biegiem czasu zmniejsza więc od pompy szybciej może być błąd

ubogiej mieszanki, a nie bogatej.

Ale już regulator paliwa może płatać figle. W pierwszej kolejności wypada go sprawdzić. W blokach pomiarowych powinien być nawet odczyt

z ciśnienia na listwie wtryskowej.

Jak z paliwem jest wsio OK to trzeba sprawdzić co się dzieje z dopływem powietrza.

Ponadto trzeba by podejrzeć kompem kilka parametrów i porównać z wzorcowymi, a nie na ślepo wymieniać po kolei. :D

Opublikowano

Nie. To jest mało ważna pierdoła do sterowania pompą niskiego ciśnienia w zbiorniku.

Druga ważniejsza pompa wysokiego ciśnienia jest przy silniku i jest sterowana mechanicznie.

Opublikowano

Mowa to jest o tym, aby zrobić właściwie diagnostykę, a nie wymieniać w ciemno.

Nie wiem co ma na celu wklejanie tych linków?

Czekasz, abym Ci powiedział: Tak to jest to?? I wtedy pojedziesz kupisz i wymienisz?

Ja szklanej kuli nie posiadam. Wyżej napisałem z czym może wiązać się błąd. Auto ma od groma różnych czujników i wiele rzeczy można sprawdzić komputerem.

Podstawa to właściwa diagnostyka, a nie zgadywanie i wymiany w ciemno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...