arrcio Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 Witam. Czym jest spowodowany błąd 4106 - System zbyt bogata na biegu jałowym ??
dota4fun Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 Witam. Czym jest spowodowany błąd 4106 - System zbyt bogata na biegu jałowym ?? czujnik walu lub walka rozrzadu, lub wina przepustnicy
dota4fun Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 Czujnik wału wymieniany. ZATEM OBLUKAJ TĄ PRZEPUSTNICE
arrcio Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Opublikowano 26 Listopada 2014 Czujnik wału wymieniany. ZATEM OBLUKAJ TĄ PRZEPUSTNICE Ale pytanie co mam oblukać czy jest brudna , uszkodzona czy co?? bo nie wiem co może się dziać w przepustnicy.
dota4fun Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Czujnik wału wymieniany. ZATEM OBLUKAJ TĄ PRZEPUSTNICE Ale pytanie co mam oblukać czy jest brudna , uszkodzona czy co?? bo nie wiem co może się dziać w przepustnicy. wyczyścić i zrobić adaptacje
gregor10 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Witam. Czym jest spowodowany błąd 4106 - System zbyt bogata na biegu jałowym ?? Bez diagnostyki komputerowej to wróżenie ze szklanej kuli . może to być np problem z ukladem paliwowym
arrcio Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Koledzy mam pytanie czy ktoś stosował ulepszacza do benzyny i czy w jakimś stopniu to pomaga czy raczej szkodzi silnikowi? Panowie pojawia mi się co jakiś czas: 4106 - Zespół 1; system pomiaru paliwa P2188 00 [096] - system za bogaty na biegu jałowym Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Co w tym temacie mam poczynić? skłaniam się do wymiany pompy paliwa, bo nie mam pomysłu co z tym fantem robić.
MarcinOslo Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Jakies inne bledy sa czy tylko ten ? Bledy typu "system za bogaty czy ubogi na biegu jalowym" moga byc spowodowane wieloma czynnikami ,nieszczelnosc w ukladzie dolotowym czy wydechowym ,odma ,regulator cisnienia paliwa czy nawet lambda. Jak silnik pracuje ,nie szarpie ,nie rzuca nim na wolnych obrotach ?
arrcio Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Jakies inne bledy sa czy tylko ten ? Bledy typu "system za bogaty czy ubogi na biegu jalowym" moga byc spowodowane wieloma czynnikami ,nieszczelnosc w ukladzie dolotowym czy wydechowym ,odma ,regulator cisnienia paliwa czy nawet lambda. Jak silnik pracuje ,nie szarpie ,nie rzuca nim na wolnych obrotach ? System za bogaty .taki właśnie błąd. Silnik pracuje ładnie nie szarpie nie rzuca na wolnych obrotach żadnych efektów dźwiękowych ani niepokojących. Dzisiejszy odczyt Znaleziono 1 błąd: 4106 - Zespół 1; system pomiaru paliwa P2188 00 [232] - system za bogaty na biegu jałowym MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 3 Koledzy a ja mam pytanie czy wyrzuca błąd jeżeli cewka jest padnięta/uszkodzona lub przegrzana? bo wpadłem może na pomysł że może cewki są przegrzane i pojawiają się problemy z odpalaniem na ciepłym /gorącym silniku...czy mimo tego że żadnego błędu z cewkami jeszcze nie było to czy nie mogą być przegrzane/../. co Wy na to?
MarcinOslo Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Jak padnie cewka to sa bledy wypadania zaplonu i spalania stukowego.
arrcio Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 (edytowane) Bledy typu "system za bogaty czy ubogi na biegu jalowym" moga byc spowodowane wieloma czynnikami ,nieszczelnosc w ukladzie dolotowym czy wydechowym ,odma ,regulator cisnienia paliwa czy nawet lambda. Panowie pomocy bo już brak siły. Dalej wyrzuca ten sam błąd. Czujnik wału, wałka rozrządu, wtryski, odma -wymienione na nowe, przepustnica czyszczona, przepływka czyszczona...nie wiem już co mam zrobić żeby ten problem zniknął. Zostaje mi pompa paliwa może ona jest wadliwa ale wydać 1200zł na chybił trafił....co tu robić ...HELP ME Edytowane 3 Grudnia 2016 przez arrcio
Galetto Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Arek bogata mieszanka to najprościej mówiąc więcej paliwa w stosunku do powietrza względem tego czego oczekuje w danym momencie ECU. Sonda lambda odczytuje zawartość tlenu w spalinach daje sygnał do ECU, a ten wysterowuje paliwo tak, aby skład mieszanki był jak najbardziej zbliżony do wzorcowego. Tolerancja regulacji ma też swoje granice i jak zostanie, któraś przekroczona to jest wtedy błąd. Ani czujnik wału, ani wałka, ani odma, ani przepustnica moim zdaniem nie ma wpływu na ten akurat błąd. Pompa? Pompa paliwa z reguły nie zwiększa sama swojej wydajności, a tylko z biegiem czasu zmniejsza więc od pompy szybciej może być błąd ubogiej mieszanki, a nie bogatej. Ale już regulator paliwa może płatać figle. W pierwszej kolejności wypada go sprawdzić. W blokach pomiarowych powinien być nawet odczyt z ciśnienia na listwie wtryskowej. Jak z paliwem jest wsio OK to trzeba sprawdzić co się dzieje z dopływem powietrza. Ponadto trzeba by podejrzeć kompem kilka parametrów i porównać z wzorcowymi, a nie na ślepo wymieniać po kolei.
arrcio Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 O tym mówisz?? http://allegro.pl/audi-a4-b8-a5-sterownik-pompy-paliwa-8k0906093c-i5104828167.html
Galetto Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Nie. To jest mało ważna pierdoła do sterowania pompą niskiego ciśnienia w zbiorniku. Druga ważniejsza pompa wysokiego ciśnienia jest przy silniku i jest sterowana mechanicznie.
arrcio Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 No to czyli o tym mowa? http://allegro.pl/audi-a4-b8-a6-a5-q5-2-0-tfsi-cdn-pompa-paliwa-i6572956104.html
Galetto Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Mowa to jest o tym, aby zrobić właściwie diagnostykę, a nie wymieniać w ciemno. Nie wiem co ma na celu wklejanie tych linków? Czekasz, abym Ci powiedział: Tak to jest to?? I wtedy pojedziesz kupisz i wymienisz? Ja szklanej kuli nie posiadam. Wyżej napisałem z czym może wiązać się błąd. Auto ma od groma różnych czujników i wiele rzeczy można sprawdzić komputerem. Podstawa to właściwa diagnostyka, a nie zgadywanie i wymiany w ciemno.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się