Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jak zdjac z walu zebatke napedu pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy tym razem mam pytanie w jaki sposób można zdjąć zębatkę napędu pompy oleju aby nie uszkodzić walu silnik 2.0 tdi, dodam ze próbowałem na gorąco zdjąć przy użyciu ściągacza i niestety nie dałem rady i czy po całej operacji założę zębatkę na wal z drugiego linku poniżej. proszę o porady. pozdrawiam.


Chce zdjąć ta zębatkę poniżej

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22444b451bf7f46a.html



a założyć tą poniżej

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43044523986f118d.html

Opublikowano

zabezpiecz motor przed opiłkami i tnij larwę.... aż dziwne ze nie chce zleźć...

Opublikowano

Palnik propan lub odpowiednio ustawiony acetylen. Podgrzewasz i sprawdzasz co jakiś czas np. pirometrem.

Powinno być około 300 C - nie jestem pewien ale zębatka powinna delikatnie zmienić kolor na lekko brązowy.

Wtedy powinna zejść prawie sama.

Druga opcja - cięcie tak jak SotoM podpowiada.

ps.

A propos zębatki.

Czy nie ma ktoś pod ręką nr ori Audi koła zębatego na wał od silnika BRD - sorki za lenistwo.

Opublikowano

Witam koledzy tym razem mam pytanie w jaki sposób można zdjąć zębatkę napędu pompy oleju aby nie uszkodzić walu silnik 2.0 tdi, dodam ze próbowałem na gorąco zdjąć przy użyciu ściągacza i niestety nie dałem rady i czy po całej operacji założę zębatkę na wal z drugiego linku poniżej. proszę o porady. pozdrawiam.

Chce zdjąć ta zębatkę poniżej

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22444b451bf7f46a.html

a założyć tą poniżej

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43044523986f118d.html

Założenie zębatki jest dziecinnie proste bo wystarczy ja podgrzać i wchodzi bez problemu. Co do zdjecia tej zębatki to już jest nieco trudniej. Opiszę jak ja się jej pozbyłem. Użyłem szlifierki kątowej i cienkiej tarczy do cięcia metalu oraz sciągacza, Przed uszkodzeniem podczas ciecia, elementy znajdujące się za zębatką zabezpieczyłem blachą z rowkiem o srednicy czopu wału. Rowek potrzebny do wsunięcia blachy na wał pomiędzy zębatkę a korpus silnika. W zależności od miejsca cięcia rowek możesz obracać. Na czop wału przed zębatką (tam gdzie pracuje uszczelniacz założyłem kawałek rury (moze być duży klucz rurowy, tuleja lub coś innego o srednicy nieznacznie większej od średnicy czopu wału). Zadaniem tych osłon jest zabezpieczenie przed uszkodzeniem (przypadkowym nacieciem) gdy ręka się np. osunie czy szaepnie szlifierką. Po tym można ciąć zębatkę prostolinijnie, w odleglości około 1, 2 lub 3 cm. od czopa wału. Zależy tu jak ostrożnie chce się to wykonać. Dalej wykonać następne cięcie po przeciwnej stronie i kolejne prostopadłe. Dla wygody i precyzji cięcia można obracać wał. Przy takim cięciu rozsypią się sprężynujace i zarazem ruchome elementy zębatki co ułatwi jej zdjęcie sciągaczem. Po takim "okrajaniu" moja zębatka zeszła bezproblemowo przy użyciu sciągacza.

Opublikowano (edytowane)

witam panowie jednak musiałem użyć flexa i po całej operacji zębatka z walu zeszła, teraz tylko na gorąco wcisnąć zębatkę. dziekuje wszystkim za podpowiedzi.

Edytowane przez arek182
Opublikowano (edytowane)

no to składaj....

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Za każdym razem musiałem ciąć , Robiłem to kilka razy i za każdym razem ciąłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...