marionozzo Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) Witam panowie temat może i wałkowany milion razy na forum i przeczytałem wszystkie ale w końcu zgłupiałem i nie wiem co wymienić. Sprawa jest tego typu samochód się nie dogrzewa temperatura maksymalna jaką osiąga na wskaźniku to 80 stopni a wiec co zdiagnozowałem 1. Zrobiłem vagiem test wskazówek pięknie działają w całym zakresie wiec jest ok 2. Porównałem z rana temperatury na vagu a wiec tak na dworze +5 engine :+5,4 dalej tem zasysanego powietrza tak jak i silnika i paliwa też +5,4 wiec jest oo w grupie instruments (17) temperatura na potrzeby wskaźnika 30 stopni jest ok bo to początek skali czujnika. jest ok to w drogę 3. samochód zagrzany do max czyli 80 stopni na wskaźniku i tak engine 80,1 temperatura cieczy 77,9 jest w klasie dopuszczalny błąd chyba do 5 stopni jak gdzieś czytałem wskaźnik pokazuje 80 stopni na kanale 49 pokazuje 77 na 51 90 ale wiadomo jak to z 51 jest 4. Po pomiarach wysiadam z auta górny wąż chłodnicy gorący dolny ciepły wiec termostat przepuszcza. Przy nagrzewaniu auta wąż zimny prawidłowo Więc co tu jest uszkodzone czujni g2/ g62 mimo tego że pokazują podobne wartości czy termostat ???? bo już sam nie wiem niedawno robiłem rozrząd spuszczałem płyn i gotowałem przy okazji termostat domyka i książkowo otwiera się 7 mm do pełnego otwarcia układ odpowietrzony prawidłowo płyn to febi koncentrat g12 2 litry reszta destylki. Z góry dziękuje za pomysły i sugestie jak usunąć ten problem Edytowane 30 Listopada 2014 przez marionozzo
Robero321 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Wygląda jak by termostat za szybko otwierał duży obieg. Jaka jest jego temp otwarcia ?
marionozzo Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) temperatura otwarcia termostatu to 87 stopni i teraz pytanie czy jak troszkę butowałem to termostat otwiera sie prawidłowo bo jest taka temperatura cieczy a czujnik przekłamuje, czy może termostat za wcześnie się otwiera nie wiem ja nie potrafię tego trafnie zdiagnozować. Edytowane 30 Listopada 2014 przez marionozzo
Robero321 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Wydaje mi się że za wcześnie się otwiera. Sprawdzić by się przydało na takim który otwiera przy wyzszej temp
piotrsob1 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Wina termostatu, w miarę starzenia mają tendencję do otwierania się przy niższej temperaturze
Robero321 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Ewentualnie jeszcze jak masz zakamieniony ukkład to też może być podobny objaw. Uklad odkamieniałeś kiedykolwiek ?
marionozzo Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Opublikowano 30 Listopada 2014 a skąd ma być kamień w układzie układ był płukany przy wymianie rozrządu latem i zalewany świeżym febi g12 odpowietrzony wiec na pewno jest ok
elmo814 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 własnie jak kolga wspomniał sprawdz tez stan chłodnicy
Robero321 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 W jaki sposób płukałeś i czym ? Kamień skąd a myślisz że co masz w układzie jak nie wodę z dodatkiem płynu czy koncentratu ? Coś jest nie ok jeśli masz za niską temperaturę. W środku po rozgrzaniu z nawiewu leci ciepłe powietrze , gorące czy letnie?
ciapeksenior Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Miałem to samo testowanie vagiem, wymieniałem termostaty, czujniki kilka razy okazało się że czujnik, założyłem dobry czujnik g62 i po problemie. Na początku zakładałem niby oryginał zielony, potem założyłem niebieski i jest ok.
piotrsob1 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Miałem to samo testowanie vagiem, wymieniałem termostaty, czujniki kilka razy okazało się że czujnik, założyłem dobry czujnik g62 i po problemie. Na początku zakładałem niby oryginał zielony, potem założyłem niebieski i jest ok. Założę sie że tym vagiem to testowałeś na ciepłym silniku, jak byś porównał nim temperatury po nocy, to od razu by wyszło że czujnik uwalony. Kolega , który założył wątek sprawdził to na początku, czujniki sprawne
PePe_a4b5 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 Jak dla mnie to do wymiany termostat.
heretic Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 mam dokladnie ten sam problem co autor wątku, rok temu wymieniałem termostat i czujnik 4pinowy, (oba oryginały), teraz temperatura mi wariuje dochodzi do 85 spada do 70 itd. auto spalanie ma normalne, chcialem jeszcze wymienic czujnik 2 pinowy, ale okazuje sie że u mnie go nie ma, po latajacej temperaturze winiłbym czujnik, tymbardziej ze różnice w vagu pokazuje o ok 20 stopni, ja sproboje na początek wymienić czujnik g2/g62.
rafal1234 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Miałem to samo silnik też nie mógł osiągnąć 80 stopni. czujniki g2 i g 62 pokazywały podobną temp. (około 5 stopni różnicy). Wymieniłem termostat i od razu pomogło.Koszt 23 zł 30 min pracy
piotrsob1 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Ewentualnie jeszcze jak masz zakamieniony ukkład to też może być podobny objaw. Uklad odkamieniałeś kiedykolwiek ? własnie jak kolga wspomniał sprawdz tez stan chłodnicy Panowie, trochę pomyślunku, zakamieniony układ chłodzenia, niedrożna chłodnica, mogą być przyczyną przegrzewania się motorowni w lecie, ale nie niedogrzania w zimę
Robero321 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Ewentualnie jeszcze jak masz zakamieniony ukkład to też może być podobny objaw. Uklad odkamieniałeś kiedykolwiek ? Panowie, trochę pomyślunku, zakamieniony układ chłodzenia, niedrożna chłodnica, mogą być przyczyną przegrzewania się motorowni w lecie, ale nie niedogrzania w zimę Kolego trochę pomyślunku bo troche mijasz się z prawdą. Zwroć uwagę że nie napisałem o chłodnicy tylko o układzie jako całości i o ile przy zakamieninej chłodnicy masz rację będzie się przegrzewał o tyle jesli zakamieniona jest nagrzewnica takiego efektu nie będzie. Bedzie za to leciało zimne powietrze z nawiewów Przy zakamieninej nagrzewnicy będzie miał zimne powietrze w środku bo kamień w nagrzewnicy jest dość dobrym izolatorem ciepła i pomimo że przez nagrzewnice w jakimś stopniu przepływa gorący płyn o tyle nie nagrzewa zewnętrznych ścianek w dostateczny sposób aby mogło się ogrzeć od nich powietrze które idzie potem do nawiewu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się