SebaM Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Witam. Chciałbym się Was doradzić co może być tego przyczyną ? Czy miał ktoś podobny objaw? Otóż już od czasu kupna samochodu tzn. od jakiś 3 miesięcy odczuwam dziwny objaw bujania autem na biegu jałowym. Dodam jeszcze, że dzieje się to rzadko, przeważnie jak samochód stoi dłużej na odpalonym silniku na luzie i na ciepłym silniku. Na zimnym silniku tego nie ma. Obroty nie falują, są równe. Co to może być? Proszę o opinie
melman_zyrafa Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 IMHO: Dwumas, lejące wtryski albo najzwyczajniej- nic...
SebaM Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2014 IMHO: Dwumas, lejące wtryski albo najzwyczajniej- nic... Z tego co wiem to dwumas ma inne objawy np stukanie przy gaszeniu auta (kumpel wymieniał dwumas i właśnie taki miał objaw). Co do wtrysków to mam nowe od miesiąca i tak jak wcześniej już było bujanie przed wymianą wtrysków tak i teraz jest. Nawet wydaje mi się, że wcześniej było to cześciej i bardziej intensywnie a teraz po wymianie wtrysków jest ale dużo rzadziej. Dodam jeszcze, że jak otworzę maskę i podejdę do silnika podczas tego "bujania" to jest taki objaw tak jakby w pracy silnika coś przerywało. A czy świece żarowe nie mają nic z tym wspólnego ?? Jaki jest w ogóle objaw jeśli, któraś ze świec jest niesprawna ?
DARIO88 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 tez mam podobny problem.Wtryski uszczelnione i wszyscy mechanicy mówia ze dobrze jest ... moze byc to od dwumasa takie bujanie ? dzieje sie tak na wcisnietym sprzegle tez ... dodam ze wydaje mi sie jak by troche przymulony był silnik, nie jest taki dynamiczny ale to moze ze po miescie głownie jezde? jezdze kolego ja miałem wszystkie swiece nie sprawne to samochód ciezko palił ... przy odpalaniu strasznie zatrzesło i był siwy dymek od swiec napewno to nie jest od swiec
Awra Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/ a może?
melman_zyrafa Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Napisałeś, że wymieniłeś wtryski- masz wszystkie uszczelki nowe (te gumowe + miedziane (do kupienia w ASO)).?Dwumas potrafi mieć naprawdę różne objawy- nie tylko stuki przy gaszeniu...
marcin4x4 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 (edytowane) 2mas pełni też funkcję przeciwwagi i może powodować drgania silnika. Nie wiem jak w V6 ale w r4 objawia się to regularnym szarpnięciem co ileś cykli, odczuwalne w środku i widoczne pod maską. Edytowane 15 Grudnia 2014 przez marcin4x4
kamilelektryk Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Pozwolę sobie wtrącić trzy grosze do tematu. Mój silnik ASB też miał problemy z bujaniem na biegu jałowym, obroty nie falowały. Okazało się, że trzy świece żarowe są spalone (cylindry 2, 3, 5). Po wymianie wszystko wróciło do normy. Świece łatwo wstępnie sprawdzić, wystarczy podpiąć się z komputerem i odczytać kody błędów z silnika. Dwumas nie tylko powoduje szarpanie silnikiem, stuki przy gaszeniu, ale też dość charakterystyczny pisk przy redukcji biegu.
JackPara Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 tez mam podobny problem.Wtryski uszczelnione i wszyscy mechanicy mówia ze dobrze jest ... moze byc to od dwumasa takie bujanie ? dzieje sie tak na wcisnietym sprzegle tez ... dodam ze wydaje mi sie jak by troche przymulony był silnik, nie jest taki dynamiczny ale to moze ze po miescie głownie jezde? jezdze kolego ja miałem wszystkie swiece nie sprawne to samochód ciezko palił ... przy odpalaniu strasznie zatrzesło i był siwy dymek od swiec napewno to nie jest od swiec Miałem to samo i wymiana kolektora ssącego z nastawinkami pomogła, na serwisie poparli diagnozę i po wymianie kolaktora bujanie ustało, prawdopodobnie nastawnik stanął, uwaga, nie kupuj samego nastawinika, kup sobie kmpl i jedz do serwisu, ponieważ sama wymiana nie pomoże, trzeba ustawić na kompie wartości nastawnika, koszt kolektora z nastawnikiem to 480 zł po regeneracji + wymiana, w serwisie audi 400 zł
SebaM Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2015 Miałem to samo i wymiana kolektora ssącego z nastawinkami pomogła, na serwisie poparli diagnozę i po wymianie kolaktora bujanie ustało, prawdopodobnie nastawnik stanął, uwaga, nie kupuj samego nastawinika, kup sobie kmpl i jedz do serwisu, ponieważ sama wymiana nie pomoże, trzeba ustawić na kompie wartości nastawnika, koszt kolektora z nastawnikiem to 480 zł po regeneracji + wymiana, w serwisie audi 400 zł dzięki za podpowiedź. w środę zawożę auto do Mechanika, dam znać co było u mnie grane
Urukiora Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Witam I dowiedziałeś się, co było grane? Jaka diagnoza? Pozdrawiam
SebaM Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Niestety nie. Mechanik wyjął i sprawdził na maszynie wtryski i wszystkie są dobre. A co do kolektora ssącego to mówił mi, że to by wyskakiwał błąd na kompie a u mnie nie ma żadnych błędów po podłączeniu komputera. Założył mi nowe podkładki pod wtryski, później jeszcze zmieniałem poduszkę na silniku i jak narazie jest ok. Bujanie ustało, a jeśli jest to tylko minimalne takie które mi nie przeszkadza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się