Jump to content
IGNORED

Niskie cisnienie oleju


Czarodziejka:)
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam dosyć poważny problem z moim autkiem,mianowicie... Zaczęło się od tego,że oddałam auto do mechanika na zmiane oleju.Po zmianie oleju dojechałam do domu ok 10km i wszystko było ok. Drugiego dnia pojechałam 20km i pojawił sie problem po tych 20km, zapaliła sie czerwona kontrolka z konewka i napisem Oldruck.Wrociłam laweta do mechanika, okazało sie ze zamiast oleju 5w40 wlał 5w40 liqui Molly. po podrozy na lawecie zmienił znow na 5w40 Castrol ale problem znikła na jakies kilka km.Teraz cały czas zapala sie czerwona kontrolka po przejechaniu ok20km jak pozadnie sie zagrzeje.Dziś była u mechanika INNEGO !! i okazuje sie, ze moje auto ma tylko 0,5bara cisnienia oleju na ok 2tys obrotów.Pomozcie, od czego zacząć ?? pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Miałaś naprawdę dobry olej a zmieniłaś na Cas....a. Też taki miałem i zmieniłem na LM. (jest naj.)

Czyszczenie smoka powinno pomóc, przy okazji zrób diagnostykę komputerową oraz logi. Po logach będzie można powiedzieć coś więcej.

Link to comment
Share on other sites

Miałaś naprawdę dobry olej a zmieniłaś na Cas....a. Też taki miałem i zmieniłem na LM. (jest naj.)

Czyszczenie smoka powinno pomóc, przy okazji zrób diagnostykę komputerową oraz logi. Po logach będzie można powiedzieć coś więcej.

Wlasnie moja Audii miła Castrola a ja chciałam jej zmienic na Lqui Moly.

miska w dół i czyszczenie smoka

Właśnie jutro już się umówiłam się

, na czyszczenie:)

Link to comment
Share on other sites

najbardziej optymistyczna wersja to taka że wystarczy czyszczenie smoka i oby tak było :wink:

Link to comment
Share on other sites

Miałaś naprawdę dobry olej a zmieniłaś na Cas....a. Też taki miałem i zmieniłem na LM. (jest naj.)

Czyszczenie smoka powinno pomóc, przy okazji zrób diagnostykę komputerową oraz logi. Po logach będzie można powiedzieć coś więcej.

Wlasnie moja Audii miła Castrola a ja chciałam jej zmienic na Lqui Moly.

miska w dół i czyszczenie smoka

Właśnie jutro już się umówiłam się

, na czyszczenie:)

Oj.zrozumiałem wspak. Pisz o postępach w reaktywacji.

Link to comment
Share on other sites

Jednak mechanik zadswonil, ze się pomylil i ciśnienie jest dobre bo na 2tys ok5barow. Smok właśnie wyczyszczony, ciśnienie ok i kontrolka sie zapalila znow, ale przejechałam pare km więcej. Juz w tym momencie nie mam pojęcia co ja boli. A dodatkowo ucieka mi plyn chlodniczy w okolicach odmy, na pewno go nie bierze, ale ubywa.

Link to comment
Share on other sites

może czujnik ciśnienia oleju uwalony albo gdzieś na kablach/kostce przerwa :eusathink:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ciśnienie jest ok.a na to wskazuje to zostaje tylko czujnik. Kupuj tylko ory.aby mieć pewność sprawności lub możliwość wymiany. Niestety obecnie wszelkiego rodzaju czujniki zeszły na psy i co drugi to złom.

Link to comment
Share on other sites

Czujnik zmieniony znów na nowy ale na dzis w hurtowni mieli tylko czujnik KW, więc taki został założony. A na przewodzie olejowy do turbiny pojawia sie plyn chłodniczy, gdzieś cieknie gazowalam auto godzinę i nie mogliśmy zlokalizować wycieku, masakra

Czujnik zmieniony znów na nowy ale na dzis w hurtowni mieli tylko czujnik KW, więc taki został założony. A na przewodzie olejowy do turbiny pojawia sie plyn chłodniczy, gdzieś cieknie gazowalam auto godzinę i nie mogliśmy zlokalizować wycieku, masakra

Link to comment
Share on other sites

A co na to mechanik? Jakieś propozycje ( oczywiście mowa o naprawie auta) . Coś przecież musi znaleźć.

Link to comment
Share on other sites

Pojedź na jakąs myjnię która zajmuje się mycim silników, umyj silnik a potem badajcie z mechaniorem gdzie cieknie. Na brudnym silniku ciężko zauważyć.

Zobacz czy oleju Ci nie ubywa oraz czy płyn chłodniczy jest czysty lub czy jest w nim olej oraz czy kopci ci na biało lub niebiesko...

Edited by Marynarz____
Link to comment
Share on other sites

Haha no inne propozycje tez juz padly ale mniejsza z tym, mechanik nie ma pomysłów, mowi, ze na pewno jakis przewód cieknie, wymienialam tez czujnik ukladu chlodzacego silnik, co sie z tym wiąże spuszczany byl płyn, jest czysciutki auto tez nie kopci silnik pracuje jak dotychczas, niunia jest z lpg i od kiedy ja mam czasami na wolnych obrotach zdarzy sie jej raz zafalowac i wraca do normy od razu. Jak sie odrobinę znam na samochodach tak ona dla mnie jest czarna magia...

Link to comment
Share on other sites

pompa oleju do mycia i zalej go 5w50 jak to niepomoze wymien pompe i dalej zalej 5w50


mozesz zalac valvo, bo widze ze tu na forum jest pewna moda ze rok katuja motul :facepalm: a pozniej Lm a reszta to juz beee :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeżdżę na MOTUL 8100 X-cess 5W40 i jest ok. Dokładnie coś z pompa musi być nie tak ;/ Ma być ok na 5W40

Link to comment
Share on other sites

No ale gdyby smok był brudny, zapchany to nie było by problemów z ciśnieniem??

A z reszta smok juz wyczyszczony.

Link to comment
Share on other sites

I co ? Pomogło czyszczenie ?

Link to comment
Share on other sites

skoro cisnienie jest dobre to znaczy że pompa działa prawidłowo więc po co ją zmieniać. Jest różnica w ciśnieniach przed i po czyszczeniu? Faktycznie smok był zapchany?
Bo jakby smok był zapchany to na pewno ciśnienie byłoby niższe a jest ono tu kwestią podstawową.

Link to comment
Share on other sites

Srandardowo zapalala sie kontrolka oleju tak jak pisalam wyzej ok 20km, wracajac wczoraj od mechanika trochę wiecej km nie zapalila sie niby. No ale wczoraj po samej wymianie czujnika tez sie nie zapalila a na drugi dzień juz tak.

Nie ma zadnej roznicy przed i po na wolnych obrotach ma 1,8bara a na 2tys obrotów 4,7bara.

Link to comment
Share on other sites

od czujnika. Może gdzieś jest naderwany i albo styka albo nie.

Link to comment
Share on other sites

od czujnika. Może gdzieś jest naderwany i albo styka albo nie.

hmm, no o tym nie pomyslałam, ale gdyby tak było czujnik zapalał by sie niezależnie od tego czy sie zagrzeje czy nie... a on zapala sie tylko po zagrzaniu do 90stopni czyli gdzies w granicach 20km. Dzis jade ja sprawdzic po wczorajszej kolejnej wymiania czujnika.Dam znac :) Trzymajcie kciuki mam nadzieje, ze sie nie zapali :)

Link to comment
Share on other sites

a może warto byłoby podłączyć manometr kiedy zapali się kontrolka i zobaczyć czy faktycznie ciśnienie jest za niskie. To wskazywałoby jednak naproblem z czujnikiem / kablem.

Edited by kawowy19
Link to comment
Share on other sites

a może warto byłoby podłączyć manometr kiedy zapali się kontrolka i zobaczyć czy faktycznie ciśnienie jest za niskie. To wskazywałoby na jednak problem z czujnikim

Podpinana jest zawsze na goracym silniku, a gdy wkrecisz manometr musisz wykręcić czujnik wiec olej mimo wszystko i tak sie zapali bo nie ma czujnika :)

Link to comment
Share on other sites

nie o to chodzi mi chodziło. Silnik pracuje zapala sie kontrolka. Gasisz, wykręcacie czujnik, wkręcacie manometr i sprawdzacie ciśnienie. Jeśli jest ok to nie ma innej opcji jak coś z czujnikiem albo okablowaniem. Bo w rzeczywistości sprawa wygląda tak że ciśnienie jest dobre a mimo to zapala się kontrolka więc wskazuje to na usterkę instalacji albo czujnika

Edited by kawowy19
Link to comment
Share on other sites

tak tez zrobilismy wczoraj, jak wjechałam na podnosnik zapalił sie olej, od razu manometr i mierzenie i było ok tak jak pisalam 1,8 na wolnych i 4,7 na 2tys obrotów :) Mechanik tez powiedzial, ze mimo iz jest nowy czujnik tez moze byc wadliwy i zmienilismy znow na inny od wczoraj zrobiłam tylko 30km i nie zapalil sie, za chwile jade pojezdzic i sprawdzic

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...