icemerc 5 Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Siemka. Pytanie na które do końca nie znalazłem odpowiedzi u wuja google a nie ukrywam, że w związku z poszukiwaniem B6 w TDI dosyć istotne. Jaka jest różnica konstrukcyjna między AVB a AVF ?? Jedni piszą, że to to samo tylko elektroniką moc zmniejszono dla mniejszego podatku, inny zaś, że to całkiem inna bajka i AVB jest wadliwy itp.... Bede wdzięczny za odpowiedz Pozdrawiam i szczesliwego Nowego Roku Link to comment Share on other sites More sharing options...
kresek 0 Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Inne wtryski, turbo, program, kolektor ssacy i korby. Reszta to samo. I jeszcze były 115 i 116km również w 1,9. Link to comment Share on other sites More sharing options...
C4NC3R 7 Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 AVF AWX ASZ ARL(wszystkie powyżej 130 KM) mają ten sam, mocniejszy dół. Reszta to zmiany w osprzęcie(pompo-wtryski, turbina, program, chłodnica oleju, IC) AVB jest tak samo wadliwy jak i AVF czy ARL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek02 1 Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 to ze robia slabsze auta z powodu podatku to bzdura. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekg 4 Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 to ze robia slabsze auta z powodu podatku to bzdura. Skąd ta pewność? Bo na Polsce Europa się nie kończy i w niektórych krajach za moc płaci się sporo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
C4NC3R 7 Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Np. w Holandii płaci się podatek drogowy za auto i wysokoś opłaty zależy od masy, mocy i rodzaju zasilania. I tak za taką B6 jak moja wychodzi coś koło 2400E na rok Link to comment Share on other sites More sharing options...
icemerc 5 Posted January 1, 2015 Author Share Posted January 1, 2015 (edited) dzieki za info wszystkim. W sumie zdrowy rozsadek podpowiada, że jak sie trafi zdrowa sztuka AVB to nie wybrzydzać tylko brac a nie na siłe szukac AVF lub AWX.... C4_KAWONczyli wychodzi na to, że AVB nie jest takim złym silnikiem? Edited January 1, 2015 by icemerc Link to comment Share on other sites More sharing options...
C4NC3R 7 Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Ani zły ani dobry. Nawet nie wiem ile on ma koni ale jak 101/105 to w budzie b6 to to nie będzie jechać, a i na grubsze mody słaba baza... Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 AVB ma 101 koników. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mateusz233 3 Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Jezdzilem AVB i AVF. Wedlug mnie daje rade. AVF ma sporo mocniejszy dół. Link to comment Share on other sites More sharing options...
icemerc 5 Posted January 2, 2015 Author Share Posted January 2, 2015 Dzieki Mateusz za info. Zobaczymy co sie znajdzie w dziewiczym stanie czy avb czy avf zawsze zostaje w zapasie sofcik Link to comment Share on other sites More sharing options...
zrywka 1 Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Prawie 2 lata temu szukalsm dla ojca b6 w 1.9 . Oczywiscie podstawa poszukiwan to avf lub awx. Niestety wiekszosc to byly ulepy. Znalazlem idealnego avb'ka (m.in. skora,mce high, tempomat, 300 000 km, pdc, chl i pare innych dodatkow). Tatus nie byl zadowolony ze 101 kucy i 250 Nm. Pomiar na hamowni o wynik 109 km i 270 Nm. Niezle jak na serie. No to zapodalem programik i wyszko 142 km i 322 Nm. Czyli lepiej niz seria w avf/awx. Ja jestem zadowolony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
icemerc 5 Posted January 2, 2015 Author Share Posted January 2, 2015 (edited) Arek wychodze z podobnego założenia i jak awx czy avf mają byc ulepami to wole avb kupic i miec lalke niz sie pozniej bujac i pakowac kase w trupa .... tylko ciekawe czy w moim budzecie takowe znajde... a powiedz mi jak ze spalaniem po takim sofcie?? miastro jakas trasa itp... ? Edited January 2, 2015 by icemerc Link to comment Share on other sites More sharing options...
wesz82 84 Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Po sofcie jak będziesz jeździł tak jak wcześniej to spalanie zawsze będzie mniejsze. Jak dopiero się pobawisz to wtedy wzrośnie ale bez przesady. Zacznijmy od tego ze AVF tez swoimi osiągami jaj nie urywa można powiedzieć ze jego moc to taki dolny próg od którego można w miarę pojeździć Nie wyobrażam sobie jak spisuje się avb Link to comment Share on other sites More sharing options...
zrywka 1 Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Ojcu pali tak 5, 5 l/100 km ale on glownie trase robi. Ja jak jezdzilem przez chwilke to tak do 7, 5 po miescie (wiadomo korki w Krakowie) i 6, 5 trasa.tyle ze ja nie jezdze do 100 km i delikatnie jak moj ojciec. Takze spalanie wzroslo ale niezauwazalnie.jakies 0, 2 do 0, 4 l. Ale komfort podrozowania nieporownywalny. Generalnie avb w standardzie bez pasazerow jakos tam jedzie nie ma tragedii, ale z pssazerami to juz mil jest. Teraz to inna bajka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekg 4 Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 (edited) Jeździ a niby jak ma się spisywać. Jeździłem w życiu większymi zawalidrogami. Powiem też tak, jeździłem Mondeo ze 140 koniami TDCI i wcale d*py nie urywało, no lepiej szło ale bez jakiegoś szału. Każda sroka swój ogon chwali ale AVB radzi sobie z tym autem na bardzo przyzwoitym poziomie i to w serii. Też zależy kto czego potrzebuje bo jeden kupuje auto żeby się przemieszczać a drugi musi się pobawić. W tym drugim przypadku rzeczywiście będzie mało. Ale do zabawy to ja bym sobie kupił prawdziwy samochód a nie niemieckiego starocia z parszywym klekotem pod maską Edited January 2, 2015 by marekg Link to comment Share on other sites More sharing options...
zrywka 1 Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Pół roku później pomogłem kupić szwagrowi u nas na forum avf'a ale tez po sofcie na 163 kuce. I to rakieta jest i 6 biegow. Tyle ze kombi troche ciezsza, a ojca sedan. Szwagrowi tak do 8,0 pali a jak jego żona na trase wyskoczy to wraca ze wskazaniem na kompie 4,5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekg 4 Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Seryjny AVB mieści się w 5.5 litrach na trasie spokojnie. Minimum jakie kiedyś osiągnąłem to 4.8. No ale ja mam emerycki styl jazdy, również na autostardzie. Miasto to różnie bywa, zazwyczaj tłukę się wiecznie na zimnym silniku po 3 kilometry i stop więc siorbie i 9 litrów w takich warunkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
icemerc 5 Posted January 2, 2015 Author Share Posted January 2, 2015 ogółem od momentu urodzenia sie mojej córki przeszły mi aspiracje na mega mocne i szybkie TDI. AEL-e miałem dwa, jednego sprzedałem ojcu 170 PS 350 NM, drugi poszedł do innego klubowego kolegi zrobiony na 180 i 400 NM. Czas na spokojna jazde, ekonomiczna i bezpieczna.... na trasie jade ekonomicznie czyli 110-120 KM\h w mieście nie przekraczam 80 km\h.... Po prostu mi jakoś przeszło... jak sie trafi 130 to bedzie zostawiona w serii, jak zdrowe 101 to lekki soft i nic wiecej.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mateusz233 3 Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 (edited) 101 po sofcie będzie dawac wiecej frajdy niz seria 130. Szukaj co zdrowsze. Przy AVF duzym plusem jest skrzynia 6 biegowa. Edited January 4, 2015 by mateusz233 Link to comment Share on other sites More sharing options...
icemerc 5 Posted January 4, 2015 Author Share Posted January 4, 2015 dokładnie szukam co zdrowsze a w 130-stkach jest w czym wybieram, przebierać i grymasić.... 101 jakoś mało jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zieluu 2 Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 od ponad roku użytkuje avb'ka w avance, seria, prawda - 4 osoby ciężko rozbujać i spalanie większe, ale jak dla jednej osoby fajna sprawa, w trasie zszedłem do 4,9/100, w mieście róóżnie, jak bez korków (10km w jedna strone) to około 6/100 wg komputera plany są, nie jakieś wielkie - fmic + program, ale tylko i wyłącznie żeby zmiejszyć spalanie i efekt "muła" przy niskij biegach żeby go rozbujać "słyszałem ze jest awaryjny" - nie słuchalbym takich tekstów, bo każde auto jest inne i jednemu padnie to, jednemu tamto, ja od tego czasu co mam oprócz termostatu i czujn. temp nic nie wymieniałem (odpukac) i śmiga elegancko - JESTEM ZADOWOLONY Link to comment Share on other sites More sharing options...
marekg 4 Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Bo nie różni się niczym od AWX/AVF co czyniłoby go bardziej usterkowym. Nie ma ani jednego powodu, żeby AVB miał jakąkolwiek skłonność do awarii większą niż wspomniani, mocniejsi bracia. Dotyczą go jedynie typowe i wspólne dla wszystkich TDI PD bolączki jeśli już. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zieluu 2 Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Bo nie różni się niczym od AWX/AVF co czyniłoby go bardziej usterkowym. Nie ma ani jednego powodu, żeby AVB miał jakąkolwiek skłonność do awarii większą niż wspomniani, mocniejsi bracia. Dotyczą go jedynie typowe i wspólne dla wszystkich TDI PD bolączki jeśli już. dokładnie tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobikos 77 Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 AVB to różnice w silniku (co zostało opisane w drugim poście), skrzyni (krótsza niż 130km), hamulcach (280 mm przód). W standardzie można uznać że jedzie, natomiast po sofcie jest miło ale te hamulce... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bouzuki 5 Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 Hamulce można zmienić na większe,tak jak w innych.Najważniejsze,aby silnik zdrowy był, Link to comment Share on other sites More sharing options...
zrywka 1 Posted January 11, 2015 Share Posted January 11, 2015 Arek wychodze z podobnego założenia i jak awx czy avf mają byc ulepami to wole avb kupic i miec lalke niz sie pozniej bujac i pakowac kase w trupa .... tylko ciekawe czy w moim budzecie takowe znajde... a powiedz mi jak ze spalaniem po takim sofcie?? miastro jakas trasa itp... ? my daliśmy za niego 23500 miał książkę prowadzoną prawie do końca, czyli 298 000 km, wszystkie kluczyki 2 kluczyki standardowe, 1 x plastik, 1 x serwisowy i no i pełne wyposażenie oprócz elektryki tył i elektrycznych siedzeń. a tak jak pisałem wyżej MCE High, grzane d*py przód, zmierzchy nie zmierzchy, alusy 15", tempomat i rocznik 2003.do tego sedan, tak jak tatuś chciał i czarny, tak jak tatuś chciał. oglądaliśmy tego samego dnia AWX`a 2001 rok, 145000 na deklu, niby S-line, ale tylko na znaczku na grilu, 1 x kluczyk standard, zero książki, a koleś nie miał nawet przeglądu zrobionego, nie mówiąc o OC itp. i chciał za niego 21000 zł. zakup wakacje 2013 r. Szwagra AVF w kombi MCE LOW, kombi, niebieskawo-stalowy kolor, alusy 16", elektryka przód+tył, rolety tył, hak,1 be, 254 000 km, 2003 r. 23 500 zł z klubu od kolegi, po programie na 163 KM. Też spisuje mu się bardzo dobrze, a jedynie mu na tylniej klapie rdza wyszła. Myślę, że to okazja była, bo szwagier z pół roku jeździł za takim. Resztę co oglądałem, to były takie ulepy, że szkoda gadać. Szukałem oprócz B6 tki również C5 tki. Najlepsze to było jak pojechałem C5 tkę w 1.9 tdi oglądać z 2004 r. moją B5 AJM z 2000r. Jak się przejechałem z gościem, podłaczyłem pod kompa i posprawdzałem to szkoda gadki. od razu gościowi powiedziałem że nie jestem zainteresowany (chciał 24 000 zł). jak się zapytał ile mogę dać, to powiedziałem 11 000 zł. gościu mało się nie popłakał, a po chwili chciał się zamieniać za moją B5 hehehehehe Ale mówię wam, to to była tragedia. Najbardziej mnie śmieszy, jak handlarze (sprzedający), lakierem do paznokci zamalowują zdartą farbę, np. na włączniku świateł albo przyciskach szyb. dla mnie to żenada. Myślę, że aktualnie AVB`ka z 2003 r. znajdziesz za 21 000 zł spokojnie. AVB to różnice w silniku (co zostało opisane w drugim poście), skrzyni (krótsza niż 130km), hamulcach (280 mm przód). W standardzie można uznać że jedzie, natomiast po sofcie jest miło ale te hamulce... U mnie jest 288 z przodu na hamplach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobikos 77 Posted January 11, 2015 Share Posted January 11, 2015 U mnie jest 288 z przodu na hamplach. Jeśli nic nie robiłeś przy hamulcach i nie zamawiałeś części to sprawdź to dokładnie. Ja miałem 280. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zrywka 1 Posted January 11, 2015 Share Posted January 11, 2015 OK, sprawdzę. ale co do hamulców, to naprawdę nie mam żadnych zastrzeżeń. a w B6 chyba jest już elekctryczna vacum pompa, więc bardzo dobrze się spisują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bouzuki 5 Posted January 11, 2015 Share Posted January 11, 2015 Ja także w AVB miałem z przodu 280-tki.Zmieniłem na 312-tki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now