Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI CAHA-termostat diagnoza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dnia 30.01.2017 o 20:43, Johny85 napisał:

A co jak wam powiem, że ten typ tak nie ma i powinien normalnie osiągać 90 ? O winowajcy o dziwo mało kto wie ?

Skoro wiesz to podziel się co powoduje nie trzymanie tej temperatury ? u mnie na całe szczęście termostat pomógł

Opublikowano
Dnia 20.01.2017 o 23:04, michael130 napisał:

Koledzy dzisiaj wymieniłem termostat oryginalny z Aso . Przerąbane z wymiana , ale temperature 90 stopni trzyma cały czas . Nie ma żadnych wachan temperatury , trzyma cały czas . Musi być oryginalny z Aso . Gdy będziecie wyieniac kupcie sobie jeszcze oringi . Nie trzeba demontować alternatora ?.

A możesz kolego opisać (jakiś tutorial), zdjęcie, strzałki, co należy zdemontować?

Opublikowano

Kolego Johny85 jeśli wiesz coś co może pomóc to chętnie usłyszymy co to za niewiadoma.

Ja osobiście mam ten sam problem tyle, że autostrada do 160km/h też nie pomaga . Jedynie kiedy widziałem 90 stopni u mnie to jak wypalał się DPF oraz kiedy wracam do domu . Ostatni odcinek drogi to 2km pod góre. Jazda na drugim biegu pod tą góre po trasie i rozgrzewa silnik do 90stopni :/ Co powiedzą koledy o samych termostatach bo widze, że są dwa rodzaje. Temperatura otwarcia 82 stopnie i jak w naszych starych autach 87 stopni. Dodam, że kolega michael130 podał nr orginału  03L121111AD , który jak sprawdzam teraz to otwiera się przy 87 stopnich. Byłbym zapomniał mam Quattro to też dodatkowe obciążenie i wyższe spalanie, a na mrozie bez systemu dogrzewania powietrza w kabinie po 10km dalej wieje chłodne powietrze. :( Co wy na to? 

Opublikowano
Godzinę temu, Ronivw napisał:

Co powiedzą koledy o samych termostatach bo widze, że są dwa rodzaje. Temperatura otwarcia 82 stopnie i jak w naszych starych autach 87 stopni. Dodam, że kolega michael130 podał nr orginału  03L121111AD

Każda część ma indywidualny numer katalogowy i termostat który ma temperaturę otwarcia 82 stopnie na pewno ma inny numer, z tym że największa wagę należy przykładać do literek na końcu kodu, w tym przypadku "AD" brak tych literek lub inne, powodują że mimo że wizualnie część jest taka sama, nie mniej parametry mogą się znacznie różnic.

Opublikowano

Źle się wyraziłem. Nr termostatu 03L121111AD odnosi się tylko do 87 stopni. A dostępne są do naszych silników takie które otwierają się przy 82 stopniach. Pytanie czy np. koledzy którzy zmieniali termostat nie dostali tego 82? Ten termostat występuje tylko z obudową?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, Ronivw napisał:

Ten termostat występuje tylko z obudową?

Kiedyś obudowa była rozkręcana, teraz tylko w obudowie, oczywiście ori z serwisu. Termostaty otwierające się przy 82 stopniach mogą być do innej strefy klimatycznej np. Hiszpania Włochy

Edytowane przez pivvo
Opublikowano

No właśnie ciekawa sprawa bo moje autko przyjechało z Włoch. :-/ Może tym bardziej warto u mnie zmienić.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 20.01.2017 o 23:04, michael130 napisał:

Koledzy dzisiaj wymieniłem termostat oryginalny z Aso . Przerąbane z wymiana , ale temperature 90 stopni trzyma cały czas . Nie ma żadnych wachan temperatury , trzyma cały czas . Musi być oryginalny z Aso . Gdy będziecie wyieniac kupcie sobie jeszcze oringi . Nie trzeba demontować alternatora ?.

Witam

Czy możesz opisać szczegółowo jak wymienić ten termostat w silniku CAHA ? Co jest potrzebne szczególnego do wymiany ?

Dzięki.

Opublikowano

Dziś zakupiłem nowy orginalny  termostat 03L121111AD w VW Bełtowski . Taka przyjemność kosztowała mnie 240zł. 6 teo jestem umówiony na wymiane plus czyszczenie EGRu bo zaczeło cieknąć. Jeśli coś pomoże ta wymiana to zaraz się pochwalę. Pozdrawiam

Opublikowano

U mnie pomoglo. Jak zlapie 90 to tak stoi. Ale wymiana gorzej niz przerabana.... masakra

Opublikowano
Dziś zakupiłem nowy orginalny  termostat 03L121111AD w VW Bełtowski . Taka przyjemność kosztowała mnie 240zł. 6 teo jestem umówiony na wymiane plus czyszczenie EGRu bo zaczeło cieknąć. Jeśli coś pomoże ta wymiana to zaraz się pochwalę. Pozdrawiam
A więc tak. Odebrałem autko od mechanika no i miłe zaskoczenie [emoji5] Przy temperaturze otoczenia +5 stopni , ogrzewanie wewnętrzne na 21stopni i spokojnej jeździe przez około 8km temperatura w końcu wskoczyła na 90 [emoji3] Nawet próba spokojnej jazdy 120km/h i nic 90 stopni. Od początku czyli ponad 2lata jeździłem tak i myślałem, że ten typ tak ma. Dla innych mających dylemat powiem tyle, że warto zmieniać na nowy org VW 03L121111AD. Pozdrawiam 6411f1b68d775259daa80c874b52765b.jpg2745860bb1e589fa255176592f76b590.jpg

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Myślę że trzeba jasno oddzielić 2 przypadki:

1) auto się nie nagrzewa i wieje zimne powietrze wewnątrz - w tym przypadku wg. mnie walnięty termostat i jest cały czas otwarty.

2) auto się nagrzewa do 90 tylko przy ostrym ciśnięciu. Przy normalnej jeździe jeżeli temperatura jest na "-" auto pracuje w zakresie 50-70 st. C ale nawet gdy wskazówka leży na 50 st. C ogrzewanie działa normalnie. Tak jest u mnie. 

Czytałem w kilku innych postach o 2-gim termostacie. Na 100% jest w automatach ale czy jest w manualach zdania są podzielone. 

Opublikowano

orientujecie się jakie idą na pierwszy montaż? MAHLE, BEHR?

Opublikowano

kup tylko oryginalny w aso , on ci da pewność, ze będzie dobrze działal . za dużo roboty z wymianą 

Opublikowano

Ja u siebie profilaktycznie wymieniełem termostat przy okazji wymiany rozrządu (2.0 TDI CAHA)....W życiu nie słyszałem żeby ktoś marudził tak przy wymianie tego elementu :/ Nie dość że marudzili przy wymianie to sama wymiana również nie poszła za dobrze bo uszkodzili uszczelke co powodowało ubywanie płynu - nie byli zadowoleni ze musieli zabierac sie do tego tematu jeszcze raz :)


20161111_132416.jpg

20161111_132408.jpg

Opublikowano

Jest możliwość rozebrania tej obudowy? może można wymienić sam wkład w tej obudowie i na nim będzie napisana firma.

Opublikowano
6 minut temu, pilKOZAK napisał:

Jest możliwość rozebrania tej obudowy? może można wymienić sam wkład w tej obudowie i na nim będzie napisana firma.

Mogę zobaczyć czy da się to otworzyć ale wydaje mi się, że obudowa jest zgrzana :/

Opublikowano

Byłaby fajna informacja dla potomnych. Zastanawiam się jeszcze nad chłodzeniem EGRu przez obieg płynu i szybkością nagrzewania silnika. Może ktoś ma wiedzę na ten temat...

Opublikowano

Nie cudujcie tylko kupcie oryginalny a bedzie spokój na kolejne 200tys kilometrów . Koszt nowego około 200zl chyba jest niższy z kosztem jego wymiany 

Opublikowano
Myślę że trzeba jasno oddzielić 2 przypadki:
1) auto się nie nagrzewa i wieje zimne powietrze wewnątrz - w tym przypadku wg. mnie walnięty termostat i jest cały czas otwarty.
2) auto się nagrzewa do 90 tylko przy ostrym ciśnięciu. Przy normalnej jeździe jeżeli temperatura jest na "-" auto pracuje w zakresie 50-70 st. C ale nawet gdy wskazówka leży na 50 st. C ogrzewanie działa normalnie. Tak jest u mnie. 
Czytałem w kilku innych postach o 2-gim termostacie. Na 100% jest w automatach ale czy jest w manualach zdania są podzielone. 
U mnie jak w opcji 2 i po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy.
Pierwszą zimę jeżdżę z dobrym termostatem i jestem w szoku. Mniejsze spalanie Dpf wypala się raz na 3 tygodnie a wcześniej ciągle się załączało wypalanie. Nie ten samochód! Co do ogrzewania w środku to proponuje poszukać w ustawieniach MMI załączenie funkcji dogrzewania wnętrza załanczającej się poniżej 5 stopni na dworze. Pozdrawiam

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...