Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny chrobot skrzyni multitronic [FILM]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Koresponduję już z niektórymi kolegami od jakiegoś czasu w tym temacie, ale nadal nie jestem pewien ocb.

Posłuchajcie na filmiku:

Dźwięk w tej chwili jest słyszalny dużo głośniej (nagranie z początku grudnia).

Zarówno na D przy niskiej prędkości (20-30 km/h) jak i na N jak samochód wolno toczy się z górki.

Mechanicy - od sasa do lasa. Jeden chce robić za 600 zł bez rozbierania skrzyni, drugi za 2000 zł + olej, ale sam nie jest pewien co to i jak rozłoży skrzynię to na pewno się dowie...

Trochę strach tak w ciemno ryzykować...

Chętnie poznam Wasze opinie. A może ktoś miał coś podobnego?

Najbardziej podobny wydaje się problem kolegi w tym temacie:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/291436-stukot-na-biegu-jalowym-luz-lozyska-polosi-w-skrzyni/

Ale pisze tylko o biegu jałowym...

Przejrzałem chyba wszystkie tematy na forum ale nikt chyba nie opisywał takich objawów jak u mnie...

Pozdrawiam,

M.

Opublikowano

Pokaż BartS on te skrzynie zna bardzo dobrze

Opublikowano

Mam podobny problem, z tym że u Ciebie jeśli dobrze słyszę brzmi to jak falowanie, u mnie za to przy prędkościach do 50km/h kiedy naciskam gaz i odpuszczam to z silnika słychać taki jakby "chrupot", szczególnie zauważalne jest to w mieście z wiadomych względów. Ostatnio też zauważyłem, że jest ogromna zmiana charakterystyki silnika jak przerzucam z N na D, wiem że normą jest zmiana, ale jestem na to wyczulony i rok temu jeszcze to nie było tak zauważalne.

Zamierzam to zdiagnozować i będę informował.
Specyfikację auta mam podobną, też a4b8 2008 rok, 2.0 TDI multitronic przelatane 185tyś.

Opublikowano

Mam podobny problem, z tym że u Ciebie jeśli dobrze słyszę brzmi to jak falowanie, u mnie za to przy prędkościach do 50km/h kiedy naciskam gaz i odpuszczam to z silnika słychać taki jakby "chrupot", szczególnie zauważalne jest to w mieście z wiadomych względów. Ostatnio też zauważyłem, że jest ogromna zmiana charakterystyki silnika jak przerzucam z N na D, wiem że normą jest zmiana, ale jestem na to wyczulony i rok temu jeszcze to nie było tak zauważalne.

Zamierzam to zdiagnozować i będę informował.

Specyfikację auta mam podobną, też a4b8 2008 rok, 2.0 TDI multitronic przelatane 185tyś.

Przebieg kwalifikuje dwumas do wymiany. Ale sprawdziłbym także poduszki pod silnikiem i skrzynią.

Opublikowano

Mam podobny problem, z tym że u Ciebie jeśli dobrze słyszę brzmi to jak falowanie, u mnie za to przy prędkościach do 50km/h kiedy naciskam gaz i odpuszczam to z silnika słychać taki jakby "chrupot", szczególnie zauważalne jest to w mieście z wiadomych względów. Ostatnio też zauważyłem, że jest ogromna zmiana charakterystyki silnika jak przerzucam z N na D, wiem że normą jest zmiana, ale jestem na to wyczulony i rok temu jeszcze to nie było tak zauważalne.

Zamierzam to zdiagnozować i będę informował.

Specyfikację auta mam podobną, też a4b8 2008 rok, 2.0 TDI multitronic przelatane 185tyś.

No właśnie u mnie właściwie nie czuć "jest ogromna zmiana charakterystyki silnika jak przerzucam z N na D". W tym tygodniu jadę do nowego magika. Zobaczymy co powie. To już 4 w sumie:)

Dodaję dwa nowe filmiki - wydaję mi się że teraz słychać bardziej, choć mogą to być już moje paranoje:)

Film 1: bez obrazu, za to dźwięk wyraźny:

Film 2: z obrazem, żeby pokazać prędkość/obroty:

Jestem już całkiem bezsilny, dlatego znowu Was angażuję - może komuś coś przyjdzie do głowy:)

Pozdrawiam,

M

Opublikowano

otwórz maskę , obok zbiorniczka na płyn chłodniczy G-12 włóż rękę i złap za przegub wewnętrzny półosi jesli bedziesz miał zdrowo wyczuwalny luz góra dół, to masz luz łożyska w skrzyni i na 100 % to jest dzwięk od tego.

pozdrawiam


Mam podobny problem, z tym że u Ciebie jeśli dobrze słyszę brzmi to jak falowanie, u mnie za to przy prędkościach do 50km/h kiedy naciskam gaz i odpuszczam to z silnika słychać taki jakby "chrupot", szczególnie zauważalne jest to w mieście z wiadomych względów. Ostatnio też zauważyłem, że jest ogromna zmiana charakterystyki silnika jak przerzucam z N na D, wiem że normą jest zmiana, ale jestem na to wyczulony i rok temu jeszcze to nie było tak zauważalne.

Zamierzam to zdiagnozować i będę informował.
Specyfikację auta mam podobną, też a4b8 2008 rok, 2.0 TDI multitronic przelatane 185tyś.

No właśnie u mnie właściwie nie czuć "jest ogromna zmiana charakterystyki silnika jak przerzucam z N na D". W tym tygodniu jadę do nowego magika. Zobaczymy co powie. To już 4 w sumie:)


Dodaję dwa nowe filmiki - wydaję mi się że teraz słychać bardziej, choć mogą to być już moje paranoje:)

Film 1: bez obrazu, za to dźwięk wyraźny:

Film 2: z obrazem, żeby pokazać prędkość/obroty:

Jestem już całkiem bezsilny, dlatego znowu Was angażuję - może komuś coś przyjdzie do głowy:)

Pozdrawiam,

M

Dla mnie dźwięk ten jest oznaką luzu w obudowie skrzyni łożyska, sprawdź luz góra dół.

Opublikowano

otwórz maskę , obok zbiorniczka na płyn chłodniczy G-12 włóż rękę i złap za przegub wewnętrzny półosi jesli bedziesz miał zdrowo wyczuwalny luz góra dół, to masz luz łożyska w skrzyni i na 100 % to jest dzwięk od tego.

pozdrawiam

Mam podobny problem, z tym że u Ciebie jeśli dobrze słyszę brzmi to jak falowanie, u mnie za to przy prędkościach do 50km/h kiedy naciskam gaz i odpuszczam to z silnika słychać taki jakby "chrupot", szczególnie zauważalne jest to w mieście z wiadomych względów. Ostatnio też zauważyłem, że jest ogromna zmiana charakterystyki silnika jak przerzucam z N na D, wiem że normą jest zmiana, ale jestem na to wyczulony i rok temu jeszcze to nie było tak zauważalne.

Zamierzam to zdiagnozować i będę informował.

Specyfikację auta mam podobną, też a4b8 2008 rok, 2.0 TDI multitronic przelatane 185tyś.

No właśnie u mnie właściwie nie czuć "jest ogromna zmiana charakterystyki silnika jak przerzucam z N na D". W tym tygodniu jadę do nowego magika. Zobaczymy co powie. To już 4 w sumie:)

Dodaję dwa nowe filmiki - wydaję mi się że teraz słychać bardziej, choć mogą to być już moje paranoje:)

Film 1: bez obrazu, za to dźwięk wyraźny:

Film 2: z obrazem, żeby pokazać prędkość/obroty:

Jestem już całkiem bezsilny, dlatego znowu Was angażuję - może komuś coś przyjdzie do głowy:)

Pozdrawiam,

M

Dla mnie dźwięk ten jest oznaką luzu w obudowie skrzyni łożyska, sprawdź luz góra dół.

OK, w weekend sprawdzę ten luz, choć jestem laikiem i od góry nie wiem za co szarpać:)

Dla mnie dźwięk ten jest oznaką luzu w obudowie skrzyni łożyska, sprawdź luz góra dół.

Smolkers jesteś mistrzem! Zgadza się, jest spory luz. Mechanicy nie potrafili tego zdiagnozować, to ciekawe czy będą potrafili naprawić... Masz jakiś patent na to? W sensie jakie części kupić? Ile w takim przypadku może kosztować robocizna? Pytam bo wolałbym żeby mnie nie oszwabili:) No i czy muszę się za to zabierać natychmiast, czy nie jest to jakas mega nagląca sprawa (w sensie auto się nie rozsypie)?

otwórz maskę , obok zbiorniczka na płyn chłodniczy G-12 włóż rękę i złap za przegub wewnętrzny półosi jesli bedziesz miał zdrowo wyczuwalny luz góra dół, to masz luz łożyska w skrzyni i na 100 % to jest dzwięk od tego.

pozdrawiam

Mam podobny problem, z tym że u Ciebie jeśli dobrze słyszę brzmi to jak falowanie, u mnie za to przy prędkościach do 50km/h kiedy naciskam gaz i odpuszczam to z silnika słychać taki jakby "chrupot", szczególnie zauważalne jest to w mieście z wiadomych względów. Ostatnio też zauważyłem, że jest ogromna zmiana charakterystyki silnika jak przerzucam z N na D, wiem że normą jest zmiana, ale jestem na to wyczulony i rok temu jeszcze to nie było tak zauważalne.

Zamierzam to zdiagnozować i będę informował.

Specyfikację auta mam podobną, też a4b8 2008 rok, 2.0 TDI multitronic przelatane 185tyś.

No właśnie u mnie właściwie nie czuć "jest ogromna zmiana charakterystyki silnika jak przerzucam z N na D". W tym tygodniu jadę do nowego magika. Zobaczymy co powie. To już 4 w sumie:)

Dodaję dwa nowe filmiki - wydaję mi się że teraz słychać bardziej, choć mogą to być już moje paranoje:)

Film 1: bez obrazu, za to dźwięk wyraźny:

Film 2: z obrazem, żeby pokazać prędkość/obroty:

Jestem już całkiem bezsilny, dlatego znowu Was angażuję - może komuś coś przyjdzie do głowy:)

Pozdrawiam,

M

Dla mnie dźwięk ten jest oznaką luzu w obudowie skrzyni łożyska, sprawdź luz góra dół.

OK, w weekend sprawdzę ten luz, choć jestem laikiem i od góry nie wiem za co szarpać :)

Dla mnie dźwięk ten jest oznaką luzu w obudowie skrzyni łożyska, sprawdź luz góra dół.

Smolkers jesteś mistrzem! Zgadza się, jest spory luz. Mechanicy nie potrafili tego zdiagnozować, to ciekawe czy będą potrafili naprawić... Masz jakiś patent na to? W sensie jakie części kupić? Ile w takim przypadku może kosztować robocizna? Pytam bo wolałbym żeby mnie nie oszwabili:) No i czy muszę się za to zabierać natychmiast, czy nie jest to jakas mega nagląca sprawa (w sensie auto się nie rozsypie)?

up

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...