Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z dpf i sondą lambda 2.0TDI CAGB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam w A5 następujące błędy:

2 Faults Found:
5188 - Diesel Particle Filter
P2463 00 [167] - Excessive Soot Accumulation
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 157868 km
Date: 2015.01.07
Time: 20:17:51
5104 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2237 00 [101] - Pump Current Open Circuit
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 157868 km
Date: 2015.01.07
Time: 20:17:56

Po wypięciu czujnika G450 i wpięciu było dobrze przez 15sekund. Sondę rozpinałem i spinałem. Auto jest po remoncie głowicy pękła w 3 miejscach nad zaworami wydechowymi. Błędy powstały po 150km od złożenia silnika. Nie od razu. Po trasie gaśnie filtr i się zapala. Według mnie nie może przeprowadzić wypalania bo jest błąd z sondy lambda poza tym z dpf. Może ktoś się wypowie.

Edytowane przez VTG
Opublikowano (edytowane)

No napewno się nie wypali dopóki nie zniknie błąd sondy ze sterownika silnika

Edytowane przez lukas309
Opublikowano

Pierwszy zapalił się DPF po godzinie MIL On i check. Może sonda spowodowana jest dpf? Po drodze w trasie gasł filtr i się zapalał.

Opublikowano

Pierwszy błąd mówi o zbyt dużym zapelnieniu filtra sądzą i możliwe jest że to wywołało błąd sondy lambda , sprawdź zapełnienie filtra w pierwszej kolejności

Opublikowano

42gramy chyba może czujnik różnicy ciśnień.

Opublikowano

42gramy chyba może czujnik różnicy ciśnień.

Chyba czy napewno ???? czujnik różnicy ciśnień ma inny kod błędu - 5253 , jaki przebieg masz ???? Jakieś inne błędy są w sterowniku silnika ??? filtr wypalisz serwisowo z tym zapełnieniem (powinieneś)sądzą ale musisz najpierw wyeliminować błąd sondy

Opublikowano

Jak się go pozbyć.

Opublikowano

Albo masz uszkodzona wiazke albo sama sonde - trzeba sprawdzic.

Opublikowano

Albo masz uszkodzona wiazke albo sama sonde - trzeba sprawdzic.

Wiązka ok a jak sprawdzić sondę? Nie mogło to wyniknąć z zapchanego filtra dpf?

Opublikowano

Raczej naodwrot, zapchany DPF wynika przez blad sondy.

Opublikowano

Albo masz uszkodzona wiazke albo sama sonde - trzeba sprawdzic.

Wiązka ok a jak sprawdzić sondę? Nie mogło to wyniknąć z zapchanego filtra dpf?

Jak dla mnie to podczas prac związanych z naprawą głowicy uszkodzono sondę i przez to nie wypala sie DPF.

Jej wymiana załatwi sprawę.

Opublikowano (edytowane)

Nie uszkodzono sondy bo sam robiłem głowicę. Sonda została w dpfie i wypiąłem wtyczkę.

Dzisiaj wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, na nowy bosha nic to nie zmieniło. Oczywiście zadaptowałem go.

Próbowałem wypalić dpf serwisowo i dostałem taki komunikat.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74500ee8a6c4dd62.html

A oto parametry DPFa.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84e03f26ea7ee928.html

Edytowane przez VTG
Opublikowano

Czy przy takim zapchaniu filtra jakiekolwiek wypalanie coś da ? Chyba norma do wypalenia to 35g powyżej filtr do kosza - mogę się mylić w tej kwestii.

Opublikowano

Dzisiaj wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, na nowy bosha nic to nie zmieniło.

A co by to mialo zmienic skoro nie on jest problemem?

Moze masz od kogos pozyczyc sonde na podmianke zeby sprawdzic czy to na pewno sonda. Mozesz tez sprobowac kupic nowa jesli pewny ze wiazka jest w porzadku.

Opublikowano

:) Jutro zamawiam sondę Lamda. To jest błąd jej pompy jonowej.

Opublikowano

:) Jutro zamawiam sondę Lamda. To jest błąd jej pompy jonowej.

I jak ... pomogła wymiana tej sondy ? Czy było to coś innego ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...