mlody1 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Witam, zdazyło mi się juz dwa razy że po zgaszeniu auta załąncza się went, chłodnicy , dodam że audi nie łapie temperatury nie był włączony klimatronik . Ciekawe czego bo koledze tez tak się zdażyło. jest to b8 2009 r 2.0 tdi cr 143kn
RALF76 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 najprawdopodobniej wypalał się dpf i stąd po zgaszeniu wentylator chodził...
bigjasiu Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Tak jak koledzy napisali wyżej, DPF przeszedł w procedurę wypalania a ty w tym momencie wyłączyłeś silnik zwracaj uwagę na obroty silnika przed zgaszeniem, jak będziesz miał w okolicach 1000 obr/m i basowy dźwięk silnika to albo go przegoń ze stałymi obrotami powyżej 2000, albo go nie gaś. Ja z niewiedzy zgasiłem go dwa razy i wyskoczył mi komunikat (proszę zredukować poziom oleju), a olej był wymieniany ok 4 tyś wcześniej i 200 pelenów w plecy...
kuebk Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Watpie w wypalanie sie DPFa jesli nie bylo 90* na liczniku.
skrab Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Nie musi być 90st.Wystarcz że będzie 70stopni,,,
Yaro1 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Nie musi być 90st.Wystarcz że będzie 70stopni,,, Zgadza się
kuebk Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 (edytowane) e musi być 90st.Wystarcz że będzie 70stopni,,, Nie musi być 90st.Wystarcz że będzie 70stopni,,, Zgadza się Bardzo ciekawa sprawa, ale naprawde to tak nie jest. Do wypalania filtra potrzebne jest EGT na poziomie 550-600* co wyklucza niedogrzanie czegokolwiek. Edytowane 8 Stycznia 2015 przez kuebk
Yaro1 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 e musi być 90st.Wystarcz że będzie 70stopni,,, Nie musi być 90st.Wystarcz że będzie 70stopni,,, Zgadza się Bardzo ciekawa sprawa, ale naprawde to tak nie jest. Do wypalania filtra potrzebne jest EGT na poziomie 550-600* co wyklucza niedogrzanie czegokolwiek. Napisałem z obserwacji swojego samochodu, zdarzało się że wskazówka temperatury cieczy była na ok. 70st. i proces wypalania się rozpoczął.
kuebk Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Proces wypalania moze sie rozpoczac w kazdej chwili, to co mialem na mysli to to ze gdy regeneracja trwa (zostaly juz osiagniete odpowiednie temperatury przed i za DPFem) to nie ma mozliwosci zeby tempeatura plynu chlodzacego na desca byla mniejsza niz 90*. Jednakze jesli masz 70* i wlasnie zaczal sie proces wypalaniaa to DPF nie zdazylo sie jeszcze nagrzac na tyle zeby wentylatory mialy po co dzialac.
RALF76 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Proces wypalania moze sie rozpoczac w kazdej chwili, to co mialem na mysli to to ze gdy regeneracja trwa (zostaly juz osiagniete odpowiednie temperatury przed i za DPFem) to nie ma mozliwosci zeby tempeatura plynu chlodzacego na desca byla mniejsza niz 90*. Jednakze jesli masz 70* i wlasnie zaczal sie proces wypalaniaa to DPF nie zdazylo sie jeszcze nagrzac na tyle zeby wentylatory mialy po co dzialac. Na desce 90 nie oznacza w silniku 90 - może być 80 stopni w silniku a na desce 90 pokazuje i wówczas dpf się wypala.. Edytowane 9 Stycznia 2015 przez RALF76
lukas309 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Proces wypalania moze sie rozpoczac w kazdej chwili, to co mialem na mysli to to ze gdy regeneracja trwa (zostaly juz osiagniete odpowiednie temperatury przed i za DPFem) to nie ma mozliwosci zeby tempeatura plynu chlodzacego na desca byla mniejsza niz 90*. Jednakze jesli masz 70* i wlasnie zaczal sie proces wypalaniaa to DPF nie zdazylo sie jeszcze nagrzac na tyle zeby wentylatory mialy po co dzialac. Na desce 90 nie oznacza w silniku 90 - może być 80 stopni w silniku a na desce 90 pokazuje i wówczas dpf się wypala.. Rygorystyczne wymogi względem filtra dpf podejmuje sterownik w momencie wypalania serwisowego, regeneracja normalna zostanie przeprowadzona w każdych warunkach bo sterownik zwiększy dawkę paliwa Itp. Ja od razu widzę kiedy się rozpocznie regeneracja bo szybko temp. Płynu osiąga 90 stopni a nigdy mi się nie zdarzyło aby temp. Płynu była mniej niż 90 nawet jak się zatrzymam w zimę gdzie w normalnych warunkach by spadła, sterownik nie pozwoli podczas wypalania na spadek temp w silniku a jedzenie po trasie specjalnie w przypadku AUDI jak dla mnie jest bez sensu bo i tak musimy osiągnąć poziom zapełnienia sądzą który jest zapisany w sterowniku aby filtr zaczął się wypalić, ja zjechałem z trasy K-ce - łódź i spr poziom sadzy i było 19,5 g dlaczego ????? przecież temp. Spalin zapewne osiąga 600 to dlaczego się nie wyaplil , regeneracja nastąpiła po 2 dniach akurat w mieście bo poziom sadzy osiągnął 24g jedyny plus jeżdżenia po trasie jest taki że podczas wypalania nie potrzebny jest wzrost dawki paliwa bo spaliny maja temp. robocza i nie ma problemów z olejem jak u niektórych, dodatkowo moim zdaniem auto jezdzone po trasach mniej zapełnia filtr popiołem i olejem .......... Edytowane 9 Stycznia 2015 przez lukas309
kuebk Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Na desce 90 nie oznacza w silniku 90 - może być 80 stopni w silniku a na desce 90 pokazuje i wówczas dpf się wypala.. Przeciez zawsze pisalem o temperaturze na desce, nawet jak koledzy wczesniej pisali o temperaturze plynu chlodzacego to 70* plynu chlodzacego nie bedzie pokazywane jako 90* na desce. Rygorystyczne wymogi względem filtra dpf podejmuje sterownik w momencie wypalania serwisowego Regeneracja serwisowa odbywa sie w dokladnie taki sam sposob jak normalna. bo i tak musimy osiągnąć poziom zapełnienia sądzą który jest zapisany w sterowniku aby filtr zaczął się wypalić, ja zjechałem z trasy K-ce - łódź i spr poziom sadzy i było 19,5 g Przeciez gramy to nie jedyny parametr uwzgledniany do regeneracji, jest jeszcze roznica cisnien. przecież temp. Spalin zapewne osiąga 600 to dlaczego się nie wyaplil To akurat mocno zalezy od stylu jazdy, do takiej temperatury potrzebne jest stale obciazenie silnika. Zreszta tez w takich warunkach EGT ~600*, DPF ~500* nastepuje regeneracja pasywna ktora nie jest kontrolowana przez sterownik - wtedy tez ilosc wypalonych gramow sadzy z DPFa bedzie zalezec od dlugosc trasy pokonanej z odpowiednim obciazeniem. dodatkowo moim zdaniem auto jezdzone po trasach mniej zapełnia filtr popiołem i olejem Oczywiscie ze tak, silnik generuje najwiecej pierwiastkow ktore musi DPF wylapac przy niskich predkosciach obrotowych i niskim EGT.
RALF76 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Regeneracja w trasie to tzw regeneracja pasywna i prawdopodobnie nie wymaga 600 stopni a ponad 400 oraz brak jest dodatkowego dotrysku paliwa. Fakt jest taki że regeneracja następuje przy odpowiednim poziomie sadzy więc teoretycznie można jeździć dwa dni w trasie i trzeciego dnia po mieście zacznie się procedura wypalania dpf dlatego należy obserwować czy przed zgaszeniem silnika nie trwa właśnie ta procedura i pozwolić dokończyć wypalanie.. Edytowane 9 Stycznia 2015 przez RALF76
kuebk Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) To czy akurat odbywa sie regeneracja pasywna czy tez aktywna nie zmienia przeciez temperatury w jakiej DPF sie optymalnie wypala. Edytowane 9 Stycznia 2015 przez kuebk
lukas309 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Dla mnie różnica ciśnień i ilość sadzy w filtrze w momencie wypalania będzie zawsze osiągać wartość zgodna, czyli taka która się pokrywa bo jak się coś wypełnia to przepustowość się zmniejsza wiec różnica ciśnień będzie również na tyle duża i dojdzie do regeneracji dlatego podaje ilość sadzy jako główny parametr bo u mnie wartość graniczna to 24g a różnica ciśnień to główny parametr i najważniejszy ale sterownik zawsze bierze dwa parametry pod uwagę A co wypalania serwisowego to że ono odbywa się w taki sam sposób to ja wiem tylko że trzeba spełnić parę warunków aby ja rozpocząć a przy normalnej nie muszę mieć np . 1/4 baku paliwa itp. A co do regeneracji pasywnej w moim wypadku musiałem jechać 180 km/h aby do niej doszło na 6 biegu zapach w aucie jest fajny ...... Edytowane 18 Stycznia 2015 przez lukas309
mlody1 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 OK to już wiem AUDI mam już 7-miechów i juz 3 razy to zaopserwowałem, nie wiem czy to dużo , autem nie jezdze codzienie a lata miasto i troche trasy (15km) Bedze zwracał na to uwage dzieki z gory
STANIV Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 ja dolewam http://allegro.pl/protec-dpf-super-clean-do-filtra-czastek-stalych-i4963767407.html nie osiąga temperatury a wypala dpf jeżdżę przeważnie po mieście. POLECAM
RALF76 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 ja dolewam http://allegro.pl/protec-dpf-super-clean-do-filtra-czastek-stalych-i4963767407.html nie osiąga temperatury a wypala dpf jeżdżę przeważnie po mieście. POLECAM Długi czas to stosujesz?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się