NektorA4B6 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Witam w mojej B6 pojawia się uciążliwy problem. Wstyd mi z kimkolwiek jechać, bo owe zjawisko zdarza się często, ale nie zawsze. Wyobrażając sobie jadę drogą i skręcając obracam kierownicą w prawą stronę by za chwilę prostować koła kręcąc kierownicą w przeciwną stronę i tu pojawia się problem. W momencie prostowania kół zapala się kontrolka układu hamulcowego (tylko kontrolka wykrzyknika w czerwonym kole) przy czym trzy razy piszczy krótkim dźwiękiem i parokrotnie mrugając. Zdarza się to tylko skręcając w prawo. Kręcąc kierownicą w miejscu taki przypadek się nie pojawia gdyby ktoś zapytał. Niedawno wymieniłem zdarte tylnie klocki hamulcowe wraz z reperaturkami. Wciąż czujnik reaguje. Słyszałem, że kontrolka hamulca może mieć swoje powiązanie z układem kierowniczym. Olej wspomagania w normie przy czym mam uszkodzoną maglownicę. Czy to może być przyczyna? Mam nadzieję, że nie mam uszkodzonych czujników.
Lukasz_mk2 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 sprawdź co pokaże VAG, może problem leży po stronie czujnika skrętu, ale w tym wypadku by się chyba raczej zapalała trakcja, a nie (!)
nitroo Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Sprawdź też poziom płynu hamulcowego w razie czego.
uhu2 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Obstawiam zle zakodowany czujnik skretu.
Gość cwiara Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Jak Nitroo pisze. Sprawdzić poziom płynu hamulcowego. Miałem kiedyś to samo
ShatyMK Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 (edytowane) Dziwne, u mnie z miesiąc temu pojawiła się taka sama sytuacja, w sumie nie zwróciłem uwagi ale jak teraz czytam ten post to faktycznie błąd pojawia się podczas skręcania. Pierwsze co sprawdziłem to poziom płynu hamulcowego, okazało się ze jest na pograniczu minimum więc to właśnie mogło być przyczyną. Pewnie przy skręcaniu płyn pływał i czujnik pewnie łapał czasami stan poniżej minimum W domu znalazłem butelkę DOT4, (termin ważności minął w 2012) dolałem do max, jednak stwierdziłem że płyn hamulcowy u mnie pewnie jest dużo starszy niż ten z butelki. Postanowiłem domowym sposobem bez spuszczania płynu przez zaworki trochę wzbogacić i odświeżyć płyn, więc wyciągnąłem strzykawką zawartość zbiorniczka tyle ile mogłem, zalałem nowy płyn, powciskałem trochę hamulec aby płyn się wymieszał, ponownie wyciągnąłem płyn i zalałem świeży. Uzupełniłem poziom płynu znów na max. Przez kilka dni sprawdzałem poziom płynu, cały czas był max, nie zaobserwowałem ubytku niestety błąd wrócił. Dalej przy skręcaniu lub gwałtownym przyspieszaniu pojawi się kontrolka hamulca i trzykrotny sygnał dźwiękowy. Dziś spróbuję przeczyścić styki Pytanie do wtajemniczonych, czy jest szansa że wlałem za dużo płynu i czujnik sygnalizuje teraz tak jakby przepełnienie? Czy czujnik poziomu pokaże błąd tylko wtedy gdy płynu jest za mało? Obecnie płyn jest z milimetr nad kreską MAX i taki poziom się cały czas utrzymuje. @NektorA4B6 - Daj znać czy udało Ci się rozwiązać problem. Edytowane 18 Lutego 2015 przez ShatyMK
bin85 Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Czujnik pokazuje tylko za niski poziom płynu,
robson84 Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 witam ja miałem to samo . przy skręcie wyskakiwała mi kontrolka . Ale też przy hamowaniu miałem bicie . 1. dolałem płynu hamulcowego 2.wymieniłem przednie tarcze z klockami i wszystko było już ok . Nic się nie wyświetlało i nic nie biło przy hamowaniu
ShatyMK Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 U mnie po dolaniu płynu jednak problem całkowicie został wyeliminowany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się