Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprzegło i dwumasa w 2.0 ALT - wymiana ?


chrzanio

Rekomendowane odpowiedzi

Mechanik mówił, że jak się trochę pojeździ to się układ jeszcze odpowietrzy

kurde skąd się tacy mechanicy biorą? spróbuj z kimś odpowietrzyć wysprzęglik ewentualnie grawitacyjnie to zrób.

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, skąd kupić komplet ? Piszecie o cenach i firmach, których nie ma na allegro, a jedyny pewny nowy komplet od LUKa jest u sprzedawcy, który ma urlop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi a4 b7 ALT 120tys przebiegu i komplet do wymiany. Takze nie ma reguly czy jest to 100tys czy 300tys.... kola w benzyniakach tez padaja bez konkretnej przyczyny.... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, amator34 napisał:

kola w benzyniakach tez padaja bez konkretnej przyczyny.... 

Styl jazdy ma bardzo duży wpływ na  żywotność dwumasy i całego sprzęgła więc główną przyczyną takiego stanu rzeczy są użytkownicy auta. Ten przebieg 120tys to mocno podejrzany ale to pozostawmy bez komentarza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, styl jazdy. Jeżeli ktoś jadąc na 5 biegu i obroty ok 2tys (lub poniżej) i nagle wciska gaz do oporu bo chce wyprzedzić to dwumas szybko padnie. Do delikatnego rozpędzania to może jeszcze. No chyba, że ruszacie z piątki? :)

 

Edytowane przez aiwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ten wątek... i wygląda na to, że padła mi dwumasa... autem telepie na wolnych obrotach i podczas przyspieszania. Problemy z silnikiem wykluczone (zresztą był wymieniany silnik i dużo osprzetu przy okazji) ale dwumasa i sprzęgło od nowości to samo, a auto ma najechane 300kk i nie wiem ile było kręcone :) 

U Was też tak trzęsło całą budą jak padła dwumasa? - dodam że mam 2.0 ALT

Edytowane przez Kary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wcześniej skapitulowało sprzęgło i zaczęło się ślizgać. Aczkolwiek też było trochę czuć przy dynamicznej zmianie biegów jak stukało.  Weź Luka jak coś.  Albo mechanik coś popierdzielił albo Sachs ma u mnie bardzo słaby docisk i łapie wysoko. W każdym razie średnio zadowolony jestem z wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło to ogólnie łapie wysoko w tych samochodach więc to nie wina słabego docisku tylko tak poprostu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, jak było zamontowane nowe, to przez jakiś czas palec podniosłem i jechało, co wkurzało w drugą stronę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem u siebie dwumasę i sprzęgło (komplet LUKa) Wibracje ustały, a samochód chodzi bardzo ładnie. Wbrew obiegowym opiniom, że w tym aucie sprzęgło łapie wysoko u mnie tak nie jest. Sprzęgło po wymianie łapie troszkę poniżej środka wysokości. Chodzi bardzo miękko, bez żadnych oporów. Przed wymianą, czyli jak sprzęgło było w kiepskim stanie faktycznie łapało wysoko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysoko to pojęcie względne :)

U mnie łapie powiedzmy 3/4 odległości od wciśniętego pedału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest z wymianą dwumasy na jednomas? Czy coś trzeba jeszcze wymienić czy tylko kupuje kompletne sprzęgiełko na jednejmasie, podmieniam i będzie hulać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupujesz gotowy kit typu valeo to wszystko w zestawie jest. Jeśli dobierasz ze starszych modeli grupy vag, gdzie był jednomas, to trzeba kupić dedykowane śruby do docisku i koła zamachowego, bo są krótsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2020 o 08:47, przem8 napisał:

Jeśli kupujesz gotowy kit typu valeo to wszystko w zestawie jest. Jeśli dobierasz ze starszych modeli grupy vag, gdzie był jednomas, to trzeba kupić dedykowane śruby do docisku i koła zamachowego, bo są krótsze.

Dzięki. Kupie jednomas bodajże Valeo. Komplet za tysiaczka. Ogólnie dwumasa na dzień dzisiejszy pracuje tak jak na filmie ? szarpanie przy zmianie biegów jest okrutne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jednomasie będą wibracje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jednomas w a3 z 1,8t od ponad 40tys i jazda bajka, niczym się nie różni od jazdy na dwumasie. Może w silnikach wzdluznych jest inaczej ale wątpię.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ba. znam tych co mają w 1.9 tdi jednomas i nie narzekają. w 1.8T jednomas to bardzo dobry zamiennik dwumasy. po co ładować tyle siana ;) jak już to na zamówienie specjalne obite kevlarem pod większe moce ;) chociaż taki jednomas też swoje zniesie

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...