Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Brak wyłącznika poduszki pasażera??


sebhend

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawości zadzwoniłem do ASO.

Nie wyłączają poduszek, ale można sobie zamówić zestaw, który będzie umożliwiał włączanie i wyłączanie poduszki.

Do tego trzeba podpisać stosowne oświadczenie.

Później zobaczę co na ten temat napisali w instrukcji obsług

ile ten zestaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje to ten wył to opcja, ja mam ten wył i po wyłączeniu święci sie kontrolka "passenger air bag off" obok wyłącznika ESP ale znajomy w roczniku 2002 nie ma tego cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w B6, ale w B5 jak się zdejmie tą osłonę na boku deski rozdzielczej (ta sama co do bezpieczników, tylko z drugiej strony), to tam jest taki dynx, co się go rozłącza i poduszka nie wypala. Sporo szybciej niż vag i nie potrzeba kompa.

W B6 pod deklem nie ma nic co by świadczyło o tym, że można tym rozłączyć poduszkę- sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Ja się podjąłem doposażenia w wyłącznik samodzielnie. Kupiłem lampkę podsufitki z kontrolką wyłączenia poduszki pasażera, wyłącznik na kluczyk, wiązkę do schowka od wersji z wyłącznikiem.

Wszystko podłączyłem, kontrolka po przekręceniu zapłonu zapala się i gaśnie, po wyłączeniu kluczykiem wywala błąd związany z rezystancja poduszki pasażera czy coś w tym stylu, świeci kontrolka AIR BAG na desce rozdzielczej.

Wie ktoś czy trzeba jakoś sterownik poduszek przekodować, czy może były różne moduły i trzeba wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Ja się podjąłem doposażenia w wyłącznik samodzielnie. Kupiłem lampkę podsufitki z kontrolką wyłączenia poduszki pasażera, wyłącznik na kluczyk, wiązkę do schowka od wersji z wyłącznikiem.

Wszystko podłączyłem, kontrolka po przekręceniu zapłonu zapala się i gaśnie, po wyłączeniu kluczykiem wywala błąd związany z rezystancja poduszki pasażera czy coś w tym stylu, świeci kontrolka AIR BAG na desce rozdzielczej.

Wie ktoś czy trzeba jakoś sterownik poduszek przekodować, czy może były różne moduły i trzeba wymienić?

hej, Bart-S sam montował taki wyłącznik, fajnie by było gdyby wrzucił to do działu zrób to sam.

Ile dawałeś za te elementy, były to nowe z ASO czy używki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka lampka podsufitki???Ja mam oryginalnie wyl/wl poduszki i zadnej lampki w suficie nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka lampka podsufitki???Ja mam oryginalnie wyl/wl poduszki i zadnej lampki w suficie nie ma

Koledze chodzi o kontrolke "passenger air bag off" która świeci po wył poduszki tylko ze w podsufitówce taka kontrolka była montowana w A6, przynajmniej ja tak miałem w A6 z 2003 roku

W A4 taka kontrolka jest obok wyłącznika ESP nad radyjkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co mówię bo taką kupiłem i raczej jest tylko i wyłącznie od Audi A4 B6. Nawet przewody fabrycznie do kontrolki puszczone bo zapala się podczas włączenia zapłonu i po chwili gaśnie. Tylko jak podłączę wyłącznik na kluczyk to wywala błąd.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie mówie ze to nie mozliwe, poprostu jeszcze sie z tym nie spotkałem w A4 zeby ta kontrolka była w podsufitówce.

Co do błędu to moze trzeba pogrzebać VAG-iem i coś przekodować/zaprogramować poduszke zeby komp nie odczytywał tego jako brak poduszki ale na ten temat niech sie wypowiedzą koledzy którzy maja pojęcie w VAG-owaniu bo ja takowego nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kto ja? :>

Mam nadzieje ze malik się nie obrazi jeśli zapodam link do jego autka http://allegro.pl/show_item.php?item=875261555 na przed ostatnim zdjęciu widać dokładnie tą kontrolkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no taka lampke jak u malika to tez mam,chcial bym zobaczyc jak wyglada ta w suficie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heeh dopiero tu trafiłem... :decayed:

Dorzucając pare groszy od siebie: dezaktywacja poduszki pasażera jest dostępna jako opcja od samego początku produkcji B6. Do wyłaczenia poduszki pasażera służy stacyjka montowana w schowku (przedział pasażera). Dezaktywując poduszkę pasażera odłączamy także prawą kurtynę.

Są 2 rodzaje instalacji deaktywacji poduszki - przed 2003r i od 2003r. Pierwsza różnica polega na umiejscowieniu wskaźnika wyłączenia poduszki. Do 2003 znajdował się on w panelu oświetleniowym w podsufitce (od 2003r. wkaźnik zawędrował na konsolę środkową - zamiast szuflady na monety wchodzi tam LED AIRBAG OFF + zaślepki lub inne przełączniki dodatkowego wyposażenia tj. PDC lub elektryczna roleta tylnej szyby w sedanie). Tak to wygląda u mnie:

light.JPG

Kolejna różnica to stacyjka - do 2003r. IMO była lepiej wykonana: dobrej jakości bębenek, dobry plastik i podświetlone napisy na przednim panelu stacyjki. Po 2003r. pojawił sie plasitkowy badziew bez podświetlania - wyboru zbyt dużego nie mamy ponieważ stacyjka jest powiązana z kluczem dlatego jeśli dorwiemy używkę z 2002 a autko mamy z 2004 to i tak trzeba będzie wymienić przełącznik (klucz nie pasuje - no chyba że ktoś chce przekładać bębenek ;))

Wygląd stacyjki – do 2003:

schoweknew.jpg

…i od 2003:

schowek.JPG

Jeśli chodzi o rezanie – koszt nowego przełącznika w ASO to ok. 160zł. Do tego dochodzi jeszcze oprawka styków:

- przełącznik i oprawa styków stosowana do 06.2002 czyli VIN >= WAUZZZ8E*3100000

8E0 919 237 5PR – 168zł

4B0 973 605 A – 21zł

- przełącznik i oprawa styków stosowana od 06.2002 czyli VIN >= WAUZZZ8E*3100001

5P0 919 237 B – 160zł

7L0 972 776 – 5zł

Samo zamontowanie przełącznika i uzupełnienie wiązki schowka nie będzie stanowiło problemu. Jeśli nie pokusicie się o nowy schowek wystarczy wyciąć otwór na stacyjkę w górnym lewym rogu starej „szafy”. Wiązkę schowka uzupełniamy o 5 przewodów (do 2003) lub o 3 (od 2003) – wynika to z braku dodatkowego oświetlenia stacyjki. Dalsza część wiązki (tam gdzie wpinamy się wtyczką wiązki schowka) najprawdopodobniej fabrycznie jest przygotowana pod wyłącznik – przynajmniej tak było u mnie. Gniazdo ma obsadzone piny 3 i 6 które są połączone z odpowiednimi pinami wtyczki sterownika AIRBAG (analogicznie 83 i 81 – kabelki fioletowo-żółty i fioletowo-biały). Są to sygnały ON i OFF ze stacyjki. Masę i ewentualne podświetlenie przełącznik bierze z wiązki schowka.

W tym momencie zaczyna się najmniej przyjemna część – wskaźnik wyłączenia poduchy jest obowiązkowym elementem całego układu. Jeśli go nie podłączymy na zegarach wywali nam kontrolkę AIRBAG (w sterowniku zapisze się błąd zamknięcia obwodu lampki). Cała zabawa polega na tym aby podpiąć LED do sterownika AIRBAG – i tutaj leży pies pogrzebany, ponieważ aby dorwać się do kostki trzeba zrzucić konsolę środkową (tunel, radio/RNS-E, panel klimy, wkładki środkowe, wajchę ręcznego, osłonkę lewarka). Wszystko po to aby podłączyć dwa kabelki (masę i zasilanie) do pinów 70 i 65 (65 będzie już obsadzony z innego źródła, mostkowałem się tuż przed kostką).

Nie wiem jak to dokładnie wygląda w przypadku „do 2003” – na ile wiązka jest tam przygotowana. Jeśli okazałoby się, że trzeba tachać przewody przez słupek A i dach aż do panelu oświetleniowego to chyba lepiej sobie darować i rezać konsolowy wariant, będzie bliżej ;) Oznacza to rezygnację z szufladki, no chyba że planujecie wrzucić LED w jakieś mniej przystępne miejsce, np. półkę pod kierownicą :D

Dla fanów estetyki – oto lista wymaganych części:

8E1 941 567 5PR – 15zł (ramka mocowania przełączników)

8E1 919 234 5PR – 55zł (LED wyłączenia poduchy)

8E1 941 516 5PR – 16zł (zaślepka prawa)

8E1 941 515 5PR – 16zł (zaślepka lewa)

4D0 971 636 D – 13zł (oprawa styków LEDa)

Teoretycznie stary przycisk ESP możemy przełożyć jednak prawdziwy estetyk zaopatrzy się w przełącznik wyprofilowany pod resztę zaślepek ;) (ori z szufladki jest zaokrąglony):

8E1 927 134 A – 73zł

Na allegro cały potrzebny zestawik (ramka z kompletem „przycisków”) dorwiemy za ok. 50zł (tutaj przykład naszego forumowego kolegi czakiego: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=873126032)

Po wszystkim zostaje już tylko zakodowanie sterownika AIRBAG pod dodatkową funkcję przy pomocy interfejsu VAG (niestety zwykły fejs OBD2 od Viakena nie dał rady, poratował mnie dopiero HEX+CAN i VAG 704.1). W moim przypadku w grę wchodził sterownik AIRBAG 8E0 959 655 J montowany od rozpoczęcia rocznika modelowego 2003 (wersja 8.4 – poduszki z przodu, w bokach foteli oraz kurtyny boczne). Za deaktywację poduszki odpowiada 4-ty bit (wartość 0=brak modułu dezaktywacji, 1=z dezaktywacją). Kodowanie przed operacją wyglądało następująco: 0010602. Aby uruchomić dodaną opcję zmieniłem na 0011602. Tutaj proszę ostrożnie – jeśli macie inną konfigurację niż moja, lepiej sprawdzić czy dobrze zmieniacie kodowanie – wszelkie prace w tej części rezania robicie na własną odpowiedzialność. Przydaje się nowszy soft VAG – np. w 704.1 po najechaniu na indeks kodowania pojawia się chmurka z dokładnym opisem kodowania poszczególnych bitów.

I to by było na tyle – jutro postaram się uzupełnić powyższy opis o jakiś przejrzysty schemat. Miłej lektury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek dasz ten schemat ?

Mam pdc przod i tyl + zaslepki wiec potrzebuje tylko przelacznik kolo zmieniarki po 2003 i zaslepke z podswietlanym napisem tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wieczorem wrzucę schemat :good:. Potrzebujesz dokładnie tych części które wymieniłeś + oprawa styków dla przełącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...