milio86 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Witam na wstępie dodam że szukałem i czytałem wszędzie na forum i sa podobne przypadki ale z tego co wyczytałem to nic konkretnie nikt nie pisze co do tego, kończy się tylko na domysłach bo do końca się nie znam wiec proszę o pomoc. Posiadam a4 b6 z silnikiem 1,9 tdi AVF od paru miesięcy i od kąt jeżdżę zauważyłem ze jakby brakuje mu trochę mocy, posiadałem wcześniej a3 1,9 tdi AGR 90 kucy i był żwawszy bardziej. Od kat jeżdze to wymieniłem rozrząd z pompa wody wyregulowałem pompowtryski, olej, wszystkie filtry i wyczyściłem EGR. autko pali w granicach 5,8 6,0 l/100km... podpinałem autko pod vaga nic nie pokazywał błędów więc wszedłem w bloki pomiarowe i sprawdzałem lecz nie znam się do końca wiec prosiłbym o pomoc z waszej strony na forum: wszystko robiłem na rozgrzanym silniku i na jałowym biegu. blok 003 - 882/min 250.0mg/str 235.2mg/str 58.2% na jałowym biegu: blok 010 - 249.9 mg/str 984.0 984.0 0.0% powyżej 3000rpm: blok 010 - 705.6 mg/str 984.0 1428.0 40.0% na jałowym: blok 011 - 882/min 1056.0 984.0 19.9% cyl 1 cyl 2 cyl 3 cyl 4 blok 013 - - 0,82 mg/str 0,33 mg/str 0,09 mg/str 0,35 mg/str blok 015 - 882/min 5.5 mg/str 0,60 l/h 0.0 mg/str blok 023 - -8,0 21,0 18,0 -14.0 z góry dziekuje za pomoc jeżeli cos sie domyslacie i beda potrzebne logi dynamiczne i statyczne napiszcze a dam to na forum.
spanky Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 zrob komplet dynamicznych i statycznych
milio86 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2015 a których bloków? 003, 010 011 023 których jeszcze??
lukaszooo Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Polecam przeczytać temat FAQ Diagnostyka, masz tam opisane jak zrobić i jak wstawić logi.
milio86 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2015 dzieki własnie statyczne zrobiłem:) czytałem jeszcze zrobie dynamiczne jutro bo potrzebuje drugiej osoby:) a powiedzcie mi statyczne w BS też zrobić?
lukaszooo Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Zrób 11 w BS. Logując 11bs zobacz czy sztanga gruszki porusza się ok 18mm.
milio86 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2015 ok ale powiem ci że sztanga to sie rusza ale nie aż tyle jak piszesz obserwowałem to 1 cm,, ale spoko 011BS tez zrobie i dodam:)
lukaszooo Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Czyli geometria do czyszczenia, jak dodasz logi będziemy pewni na 100% Edytowane 21 Stycznia 2015 przez lukaszooo
milio86 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2015 Przesyłam logi:) niestety 011BS nie mogę zrobić bo nie mam pełnej wersji:/ ale podjadę do kuzyna on ma pełna.. zrobiłem nawet 13 18 i 23 grupę proszę tez zobaczyć. mam nadzieje ze nie przeszkadza wam w takiej formie jakiej wystawiłem Statyczne: 003- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e2aa46c088031f4.html 008- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d330adbdcd225e0.html 010- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/fd325a77faf332e3.html 011- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/beba60187fe8c374.html 013- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3117ed017f22647.html 015- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6d15a77549794e4.html 018- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1091e9d26d969238.html 023- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/94b87b80d4c0ea7a.html Dynamiczne: 001- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/92343fb2995f7dff.html 003- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/947564d111dac030.html 004- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/56dc37b43ded29e2.html 008- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e52ad2a1e9112d5.html 010- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a6201a240a66dee2.html 011- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43008614dd36d743.html 013- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77209710a0874f6c.html 018- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c610e463685f8dfb.html 023- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c0baa04524a6a15.html z góry dziekuje za analize:)
lukaszooo Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Rozrząd robiłes ?????? przepływka jest ok, turbo trzyma cisnienie nawet ładnie więc chyba zle patrzyłes na tą sztange, korekcje na pompkach sa w normie, BIPy też choć widać ze pompka na 2 cylku musi troszke podlewać ale i tak pompki masz zdrowe. Ogólnie motorownia zdrowa, nie wiem jak z EGR bo według mnie najlepiej mozna sprawdzić jego działanie recznie/wizualnie. Sprawdz jak sprawuje sie vakum, jesli podcisnienie jest ok to lej Motula i nie daj wkręcić sie w bezsensowne wymiany.
milio86 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Dziękuje za analizę czyli po prostu trzeba brać pod uwagę ze autko swoje waży i ze sobie coś wkręcałem:) Rozrząd robiłem kompletny części z serwisu z pompa wody 10 000 km temu przy przebiegu 197 000 km niby autentycznym po przeglądzie przed kupnem TUV w Niemczech ;p olej zalewam co 12 000 km teraz już Liqi Moly TOP TEC 4600 5w30 w normie 505.01 wcześniej castrola 5w30 EDGE akurat na początku raz zalałem bo autko mam od 4 miesięcy i dolałem w sumie razem ze 300ml gdzieś przez te 12kkm. ... ale chyba to nie jest źle tak myślę EGR czyściłem i naprawiałem bo ciekł ale to sprawdzę sobie go w weekend czy chodzi po prawnie chyba że jest do wymiany bo z tych dziurek cieknie wcześniej z grzybka ciekło i to zrobilem zaginając bardziej ta blachę na nim i pomogło:/ Jeszcze regulowałem pompo-wtryski do tego przy wymianie rozrządu i zastanawiam się nad wymianą uszczelnień na pompkach koszt nie duży w sumie a dbać trzeba ...aha rozrząd wcześniej jak sprawdzaliśmy z mechanikiem był trochę przestawiony ale nie pamiętam o ile... ale wydaje mi się że trzeba go jeszcze ustawić lekko jak myślisz?? Edytowane 21 Stycznia 2015 przez milio86
lukaszooo Opublikowano 22 Stycznia 2015 Opublikowano 22 Stycznia 2015 musiał bys dac statyczne 4. Napinacz rozrządu wymieniałes ??? spore rozbierznośco masz na nim najpierw -1,1 potem + 1,1. Jesli nie masz zadnego problemu to nic nie ruszaj .
milio86 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2015 tak napinacz też wymieniłem wszystko właśnie pasek, napinacz, pompa, rolke . właśnie też zauważyłem i jakoś tak mi sie to nie podoba trochę, możne jeszcze raz wyregulować pompki bo wczoraj zobaczyłem ze na postoju pali 0,8l w sumie nie dużo mam nadzieje ze nic sie z nimi nie dzieje....:/ wezme napinacz zobaczę czy napięty tak jak po wymianie :/ i statyczne 004 dam wieczorem.
lukaszooo Opublikowano 22 Stycznia 2015 Opublikowano 22 Stycznia 2015 regulować pompki czyli co robisz ????? pompowtrysk ustawia sie raz i sie go nie rusza to nie włącznik od swiateł zeby nimi kręcić jak sie podoba .................
milio86 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2015 czyli odkręcam pokrywę ta czarna i po kolei każdy odkręcam kontre krece imbusem aż poczuje opór cofam o 180 stopni i tak każdy kolejny oczywiście gdy pompo wtrysk jest na maksa wciśnięty wałkiem wtedy to robie dla każdego po kolei... logi zrobiłem tak jak chciałeś 004 i jeszcze raz 13 i 23 grupe też zobacz jak możesz Statyczne: 004- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab8884e4eb05e01f.html 013- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9bf7c49032055bf.html 023- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46af6a14365f8226.html dodam że na jałowym czuć tak lekko ze nie równo chodzi.
lukaszooo Opublikowano 22 Stycznia 2015 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Napisze jeszcze raz śruby kulowe nie są od przestawiania ich jak sie podoba...... Synchro masz lekko przestawione ale nie jest zle, niektórzy ustawiają tak celowo i twierdza ze silnik ładniej pracuje ja ustawiam zawsze na 0 jesli jest to mozliwe. Te silniki tak maja ze nie równo pracują, jesli chciał bys utopić kilka tysi to mozesz pokombinować aby równo chodził.
milio86 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2015 Dzięki wielkie lukaszooo za zerknięcie na to wszystko:) akurat przy pompkach po prostu nie chciałbym żeby mi padł ten drugi ale z kolei jak wszystko gra i mieści się w normie to nie będę ruszał i kombinował bo tak ten silnik od początku miał z ta praca na jałowym więc puki zostawiam to wszystko jeszcze raz dzięki:) przynajmniej nauczyłem się robić logi
szogun0 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Na skończony pompowtryskiwacz regulacja nie pomaga.
milio86 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2015 racja w sumie:) a powiedz mi jeszcze a synchro może jednak ustawić żeby było ok z nim jak myślisz??
lukaszooo Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Tu sie muszą wypowiedziec tunerzy jak ustawiają, u mnie na nowym napinaczu mechanicznym na biegu jałowym idealnie 0,0 przy dynamicznych wskakuje na -0,6. Kiedys gdziesz czytałem ze jesli ustawi sie na +1,1 to bedzie mniej palił a jesli na -1,1 to bedzie łądniej chodził ile w tym prawdy nie mam pojecia niech wypowie sie ktos mądrzejszy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się