Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pomiar ciśnienia sprężania


Lenio21

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zassie oleju to sie dławi spada z obrotów, wpada w drgawki i puszcza duze kłeby dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukaszo, to mój miał identyczne objawy jak się spieszyłem i na zimnym mu przycisłem (zaraz na początku jazdy)

Zero mocy a za sobą mgła białego dymu, zgaszenie silnika i ponowne odalenie tylko pozostaje.

Wiem że turbo mi puszcza i to sporo, z resztą jak czysciłem VNT to sprawdziłem i ma bardzo duże luzy na wirniku - przy mocniejszym parciu na wirnik, łopatki dotykały muszli :/

A ja myślałem ze jak zassie olej to w ciągu sekundy obrotomierz się zamyka.

W jakim przypadku tak się dzieje?

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje auto ma prawie 20 lat wiec turbo ma prawo sie skonczyć. Zjawisko które opisujesz nazywa sie rozbieganie silnika i polega na tym ze gdy turbo jest tak rozwalone ze puszcza ogromne ilosci oleju silnik wysokopręzny moze zacząc pracować na samym rozgrzanym oleju ale bardzo zadko wystepuje to w silnikach grupy VW, inzynierowie zabezpieczyli nasze silniki przed takim zjawiskiem klapą gaszącą która w razie takiego zjawiska po przekręceniu kluczyka odcina dopływ powietrza. Rozbieganie wystepowało głownie w silnikach Renoult i na youtubie jest masa filmików. W naszych silnikach gdy przegazujesz silnik i zassie oleju to wpadnie w drgawki i zrobi sie masa dymu.

Filmik rozbiegania silnika. https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=85114404&v=Po5siJ5E_lg&x-yt-ts=1422579428

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w którym miejscu jest ta klapka gasząca?

moje turbo jak czyściłem VNT też ma luzy ale łopatki jeszcze nie dotykają muszli ( przy naciąganiu rdzenia )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde turbo ma luzy są jakieś wytyczne do max luzu ale głównie chodzi o to żeby wirnik nie dotykał ścianek, żeby wirnik swobodnie się obracał i żeby nie puszczal oleju.

Klapa gaszaca jest przed zaworem egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nowe turbo albo te regenerowane ma luz - dla kazdej turbiny producent podaje dopuszczalne luzy.

Nie jest mozliwe zeby turbina nie miala w ogole luzu, bo jest to nie mozliwe ze wzgledu na pasowania elementow.

Warto takze dodac ze przez cisnienie oleju luz miedzy panewką a wałkiem wirnika jest nieco "kasowany"

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj jeszcze raz na spokojnie obejrzałem moją butelkę z olejem; w miarę dokładnie starałem się odlać wodę i w sumie muszę Wam przyznać rację, że tego oleju tam nie jest aż tyle, żeby ilość pokryła się z ubytkiem na bagnecie.

chyba zacznę jednak od turbo... w wolnej chwili ściągnę przewód przy IC i zobaczę ile się oleju nazbierało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumacze ci ze jesli bierze ci ok 500ml to jest dobrze i nic nie kombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do luzów to zawsze sa delikatne poprzeczne, natomiast wzdłużny jest niedopuszczalny. Nie wiem dokładnie jak to wygląda w twoim przypadku ale może być zjebany separator oleju i nie scieka z powrotem. U mojego znajomego byla uszkodzona membrana i wywalalo olej odma. Co do sprężania to jak chcesz porawić możesz wlać modyfikator plus. Koszt dość spory okolo 200zl ale mi poprawilo 2-3 bary. Tylko że musi to być srodek z pewnego źródła a nie jakiś z alledrogo. Z góry mowię że to nie środek typu doktor do silnika i nie zagęszcza oleju. Sprawdziłem na własnej skórze. Pomaga szczególnie w zimie przy rozruchu. ewidentnie lżej kreci, po likwiduje suchy start i efekt utrzymuje sie nawet po wymianie oleju. Teoretycznie łączy się z metalem tworząc powłokę i mniejszym tarciu i nie wylewa sie z olejem przy wymianie. osiągi minimalnie lepsze, natomiast przesadzają w reklamie że +20%, spalanie też spadło, ale troche 0,3-05L/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do luzów to zawsze sa delikatne poprzeczne, natomiast wzdłużny jest niedopuszczalny. Nie wiem dokładnie jak to wygląda w twoim przypadku ale może być zjebany separator oleju i nie scieka z powrotem. U mojego znajomego byla uszkodzona membrana i wywalalo olej odma. Co do sprężania to jak chcesz porawić możesz wlać modyfikator plus. Koszt dość spory okolo 200zl ale mi poprawilo 2-3 bary. Tylko że musi to być srodek z pewnego źródła a nie jakiś z alledrogo. Z góry mowię że to nie środek typu doktor do silnika i nie zagęszcza oleju. Sprawdziłem na własnej skórze. Pomaga szczególnie w zimie przy rozruchu. ewidentnie lżej kreci, po likwiduje suchy start i efekt utrzymuje sie nawet po wymianie oleju. Teoretycznie łączy się z metalem tworząc powłokę i mniejszym tarciu i nie wylewa sie z olejem przy wymianie. osiągi minimalnie lepsze, natomiast przesadzają w reklamie że +20%, spalanie też spadło, ale troche 0,3-05L/100

dzięki za wskazówki

na razie nie mam zamiaru nic wlewać do silnika oprócz oleju i ON. Z pokrywa sie wstrzymałem, obserwuję olej na bagnecie i w butelce. raczej wskazania są ku turbinie. niebawem ściągnę przewód od IC zobaczyć ile się nazbierało oleju i przy okazji zerknę jeszcze raz oby się upewnić czy przewód odprowadzający olej z turbo nie jest pozaginany drożny itp...

dziś trasa 170 km. butelka aż się przelała. Wszystko wyleciało przez odmę. Na szczęście w silniku oleju jeszcze zostało. Montuje nową pokrywę ( odmę ) o numerach 038 103 469 AE. Pokrywa od 130 KM ( AWX i inne ) . Niebawem napiszę o rezultatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już trochę jeżdżę z odmą w butelce...no nie trochę bo już prawie 3tys. będzie, ale w butelce oleju z wodą jest na dnie i na szczęście nie przybywa a z podpięta odmą to dolot ssał bardzo dużo oleju.

Dolewki miałem prawie 2l na 10k km, oleju w turbo było tyle że w muszli stał olej gdy zdjąłem wąż łączący filtr z turbiną.

Jedyne wyjaśnienie to uszkodzona membrana w zaworze ciśnienia odmy który jest zamontowany na pokrywie zaworów, zamówiłem zamiennik za jakieś 30zł ciekawe czy coś da.

Poza tym mój afn cieknie od góry i od dołu, z miski oleju jak i z pokrywy zaworów (króciec odmy ten wychodzący z bloku silnika i tak wymienię dla "świętego spokoju", a znając moje szczęście też cieknie, bo od góry widać że jest upocony)

Gdy uszczelnię dziada to też napisze o rezultatach :wink:

Lenio, Ty pisałeś że masz ciśnienia w porządku to innego wyjścia nie ma - zawór w pokrywie zaworów nie spełnia swojego zadania.

Ja u siebie niestety nie wiem jakie są ciśnienia na cylindrach, przed wymianą wtrysków będę musiał podjechać do wujka mechanika i skorbić go żeby pożyczył przyrząd do pomiaru :decayed:

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro olej leci ci po całym silniku to nie dziw sie ze musisz tyle dolewać ...... w dziale sprzedam jest teraz fajny OCT na sprzedaż wydaje sie ze bedzie pasował po ori rurkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka miski jest w jednym miejscu upocona, najwięcej leci z pokrywy zaworów xD

Zdaje sobie sprawę ze przez te nieszczelnosci ubywa olej i daje mi przekłamany obraz tego ile faktycznie oleju spił silnik.

OCT chciałem sobie kiedyś zrobić ale najpierw wymienie zawór odmy i dopiero wtedy sprawdzę czy dalej dolot będzie ciągnął olej.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


dziś trasa 170 km. butelka aż się przelała. Wszystko wyleciało przez odmę. Na szczęście w silniku oleju jeszcze zostało. Montuje nową pokrywę ( odmę ) o numerach 038 103 469 AE. Pokrywa od 130 KM ( AWX i inne ) . Niebawem napiszę o rezultatach.

no i czas na wnioski:

rożnica po przejechaniu 400 km trasy kolosalna! Ani grama oleju w butelce. Po przejechaniu pierwszych dziesiątek km butelka została wyczyszczona przez tylko i wyłącznie wydobywającą się parę wodną ( z butelki zlałem tylko olej i wsadziłem ją z powrotem ). Na dziś dzień w butelce na dnie znajduje się troszkę wody oraz ta biała maź co u innych użytkowników OCT.

Oleju na miarce nic nie ubyło.

Pokrywa o powyższych numerach pasuję P&P. Jedynie przewód odmy muszę wymienić ( podaje nr jeśli ktoś by również wymieniał pokrywę 038103493AE )

Mam nadzieję, że wymiana pomoże na dłuższy czas. Mam również zdjęcia jakby ktoś był zainteresowany.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka pokrywe wymieniales? Ten separator na pokrywie czy cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka pokrywe wymieniales? Ten separator na pokrywie czy cos innego?

tak jak wyżej pisałem, wymieniałem pokrywę zaworów ale tylko dlatego że zamontowany w niej na stałe separator ( odma) była niesprawna. są silniki, w których można wymienić samą odmę. W ATJ niestety tak nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Z uwagi na to że szukam przyczyny nadmiernego zużycia oleju w swoim 1.9 tdi BRB z DPF 360 tys. przebieg autentyczny i wskazaniu w innych postach na mój problem (coraz większy ubytek oleju ok. 0,5 l na 1000 km)  zdecydowałem się na pomiar kompresji mojego silnika. Pomiar wyszedł następująco: 1 - 2,3 bara, 2 -2,8 bara, 3-  2,8 bara, 4 - 2,8 bara. Powtórzył mechanik pomiar na 1 cylindrze wyszło 2,3 bara, choć nie wiem czy już akumulator się trochę nie rozładował po kolejnych próbach, tym bardziej, że miał jakiś problem na początku z odczytem na 1 cylindrze bo widziałem że dochodziło pow. 2,5. Mechanik stwierdził, że ta różnica może wynikać z nieszczelności zaworów. Na świecach żarowych były oznaki spalania oleju. Panowie teraz pytanie, czy te wartości mieszczą się w normie i czy zdecydować się na wymianę uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy.  Proszę o sugestie.  

Pozdrawiam

Skibi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...