Gracjan Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 przede wszystkim podgrzej dobrze odpowietrzniki jak będziesz płyn wymieniał bo może się okazać że zaraz 4 zaciski będą do zrobienia czemu mam podgrzać i czmeu może okazac się że do wymiany 4? Żebyś nie ukręcił odpowietrznika... Jak ukręcisz zostanie ci rozwiercenie, gwintowanie na większy, trochę kłopot...
Dev Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Gracjan, wszyscy rozumiemy ze miałeś traumatyczne wspomnienia z ukladem hamulcowym w swoim aucie ale nie strasz niepotrzebnie chlopaka bo nie ma potrzeby. w zeliwnym zacisku odpowietrznik o wiele łatwiej jest odkrecic jak w alu.
lukaszooo Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 oczkowy kluczyk 11 i z wyczyciem trzeba szarpnąc ewentualnie delikatnie puknąc, nie powinno byc problemów.
przemek11 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2015 Płynu i tak sam nie wymienisz bo do tego potrzeba 2 osób. wiem doskonale że sam nie odpowietrze bo nie raz już to robiłem, nie raz odpowietrzałem wiec wiem co i jak, tak samo i z odkręceniem tego odpowietrznika, zazwyczaj nie było problemów Tylko nie wiem i dlatego zapytałem jak wymienić płyn aby nie zapowietrzyć całego układu, bo z tym juz troche trzeba pokombinować zakładasz wezyk na odpowietrznik, koniec wsadzasz do słoika/butelki wazne aby naczynie stało wyzej niz zacisk wtedy zrobi sie syfon i powietrze nie bedzie sie cofac. no ale przecież pomimo tego że słoik będzie wyżej niż zacisk (żeby powietrze sie nie cofało) to co to da jak zanim w tym wężyku będzie płyn to i tak jest najpierw w nim powietrze i jak nacisne pedał po czym go puszcze to chyba zassie mi powietrze do układu. czy nie, czy się myle? Zaczynasz od wyssania starego płynu ze zbiorniczka i zalania nowego a do którego momentu mam wyssać płyn ze zbiorniczka? ile to będzie możliwe i od razu nalać nowy? później z pompowaniem dolewać? Nastepnie prawy przedni, lewy tylny i prawy tylny a czemu nie zaczyna się od koła które jest najdalej od pompy? czyli prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód
Dev Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Uklad hamulcowy z ABSem odpowietrza sie w nastepujacy sposob : Lewy przód a potem prawy tył, potem prawy przód i lewy tył
przemek11 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2015 Uklad hamulcowy z ABSem odpowietrza sie w nastepujacy sposob : Lewy przód a potem prawy tył, potem prawy przód i lewy tył nawet nie wiedziałem myślałem że zawsze od najdalszego koła. A napisałeś odpowietrza, a czy to samo ma się do zmiany płynu, też w taki sposób? I w sumie nie zapytałem, a jak poznać czy np pompa nie jest zapowietrzona?
lukaszooo Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Pytanie 1. Sam dasz sobie rade nie jest ci potrzebna druga osoba, to nie maluch ze trzeba naciskac zakrecac i tak cały czas. Pytanie 2. Zrób tak jak ci mówie i nic ci sie nie bedzie cofac. Pytanie 3. Wyssij tyle ile sie da i zalej nowy, tyle w temacie. Twoim najważniejszym zadaniem bedzie kontrolowanie aby w zbiorniczku cały czas był płyn, jesli go zabraknie sam tego nie ogarniesz. Gdy pompa jest zapowietrzona po nacisnieciu pedału czyć ze powoli opada i jest miekki.
przemek11 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 Gdy pompa jest zapowietrzona po nacisnieciu pedału czyć ze powoli opada i jest miekki. a jeśli jest to przy wymianie powinna sie odpowietrzyć czy to nie jest takie proste? Pytanie 2. Zrób tak jak ci mówie i nic ci sie nie bedzie cofac. zapytam dla pewności, czyli w chwili gdy bede miał nałożyć ten węzyk na odpowietrznik wąż ma być pusty jak i słoik? i jeszcze jedna sprawa, robić to oczywiście na zgaszonym silniku?
lukaszooo Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Jesli nic nie ruszałes i nie pękł ci przewód to układ nie jest zapowietrzony. Jesli tak by sie stało to raczej bys tego sam nie ogarnoł, w takiej sytuacji pomaga tylko podcisnienie podłączone pod zaciski a czasem tak jak było u mnie aby odpowietrzyć pompe trzeba było odkręcić wszystkie zaciski, bezposrednio pod przewody podawać podcisnienie a na zbiorniczek płyn z cisnieniem. Widze ze strasznie sie boisz, wszystko ma byc puste, jak naciszniesz 3 razy na pedał to zrozumiesz po co jest wężyk i jakie to proste. Nie ma róznicy czy zgaszony czy nie, na odpalonym masz wspomaganie od serwa i łatwiej pompować, ja zawsze robie na zgaszonym po co wdychac spaliny. Edytowane 26 Stycznia 2015 przez lukaszooo
przemek11 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 jak naciszniesz 3 razy na pedał to zrozumiesz po co jest wężyk wiem po ci mi weżyk, i wiem jakim cisnieniem to leci no raczej nie jest zapowietrzony, ale pytam przy okazji i też gdyby kiedyś cos się stało. a boje sie bo nie chciałbym zapowietrzyć bo słyszałem żę przerąbane jest potem to całe odpowietrzać
przemek11 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 Nie mam Dev bo nie miałem czasu nawet odkręcać koła, a późnym wieczorem już mi sie nie chce. W sobote planuje się zabrać za to, zobaczyć mniej wiecej co tam się stalo, czy tylko np gumka osłaniająca tłoczek jest dziurawa i napchało się syfu i dlatego go zblokowało, czy tak jak Ty mówisz że coś grubszego, głębiej
Dev Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Zacisk ma 20lat, wiec nie licz na "gumkę"
przemek11 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 czasem warto liczyć na "gumke" gdy zmieniałem tarcze i klocki z tyłu z prawej strony gumowa osłona tłoczka była przecięta a sam tłoczek za cholere nie chciał wejść do środka (za pomocą specjalnego "klucza" ) dopiero po małym wysyłku i litrze wd40 i kreceniu w prawo i w lewo zaczął w koncu prawidłowo działać więc mam cichą nadzieje że to może być tutaj tez przyczyną że się przyblokował. a jak nie to wtedy bede myślał konkretnie bo jednak chciałbym ograniczyć "zbędne wydatki" do minimum bo musze kilka innych rzeczy doprowadzić do prawidłowego stanu ale oczywiście zrobie zdjęcie i Ci podeśle, tzn tutaj bo wiadomości widze że masz zablokowane
lukaszooo Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 zestaw naprawczy to koszt kilkudzisięciu złotych a hamulce to ostatnia rzecz na ktorej mozna oszczedzac.
przemek11 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 tak wiem, pisałem tam wczesniej że komplet wszystkich gumek/uszczelek 20 pare zł mi powiedział w motoryzacyjnym a 12 zł za gumke osłaniającą tłoczek i jakieś jeszcze 3 inne chyba. Też jestem tego samego zdania że na hamulcach nie ma co oszczędzać tylko u mnie jest kwestia taka czy dam rade to ogarnać sam i może to jest błachostka czy bede musiał dogadać sie z Dev'em i mu wysłać zacisk
Dev Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 sam to tylko narobisz bałaganu gumki zmienisz, może do tego dochodzi mechanizm od recznego
przemek11 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2015 Dziś niestety powtórzyła się sytuacja (nie liczyłem, że się nie powtórzy) zanim odczułem że lekki opór mam to już świeciło i przyszło mi do głowy pytanie, jaki wpływ ma to na tarcze? czy jak sie uporam z problemem to ona jeszcze spełnia swoje funkcje, czy po takim nagrzaniu raczej bardzo słabo? nie pytam tez o klocki, bo wiadomo że się starły w iluś %
Dev Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 tarcza i klocki do wywalenia, łożyska też, zacisk spalony, płyn do usuniecia z zacisku ciekaw jestem jak długo masz jeszcze ochotę podcierac sobie d...pe szkłem ?
przemek11 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2015 ciekaw jestem jak długo masz jeszcze ochotę podcierac sobie d...pe szkłem ? nie zrozumiałem aluzji tarcza i klocki do wywalenia, łożyska też, zacisk spalony, płyn do usuniecia z zacisku tego właśnie się obawiałem :/ płyn to i tak bede chciał zmienić. w jakim sens zacisk spalony? i czmeu łożyska do wymiany? mogły się zapiec lub coś podobnego?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się