Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu i pęknięty wał korbowy


kamilek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w listopdzie wymieniłem kompletny rozrząd, auto zrobiło na nim 4 tys km i zaczęło głośniej chodzi, po kilku dniach urwało mi się koło pasowe na wale. Mechanik założył nowe lecz dostaje bicia, zdjął miskę i prawdopodobnie ( ja tego nie widziałem dopiero mam jechać to zobaczyć) jest pęknięty wał korbowy. Możliwe, że mechanik odwalił jakąś lipę, że ten wał pękł? Chciałem żeby zdjął koło zębate i sprawdził klin to usilnie twierdził, że to wał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie to właśnie bo na wcześniejszym rozrządzie przejeździłem trochę za dużo, prawie 101 tysięcy i nic a nic sie nie działo, a tu raptem 2 miesiące i taki zonk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w listopdzie wymieniłem kompletny rozrząd, auto zrobiło na nim 4 tys km i zaczęło głośniej chodzi, po kilku dniach urwało mi się koło pasowe na wale. Mechanik założył nowe lecz dostaje bicia, zdjął miskę i prawdopodobnie ( ja tego nie widziałem dopiero mam jechać to zobaczyć) jest pęknięty wał korbowy. Możliwe, że mechanik odwalił jakąś lipę, że ten wał pękł? Chciałem żeby zdjął koło zębate i sprawdził klin to usilnie twierdził, że to wał.

Trudno stawiać diagnozy na odległość ale te koło pasowe to sie urwało czy odkręciły sie śruby? Jest ono przykręcone czterema śrubami do koła paska rozrządu przykręconego do wału. Podczas każdorazowego demontażu koła pasowego te cztery śrubki należy zamontować nowe lub zakręcić je na jakimś kleju do połączeń rozłącznych. Jeżeli koło sie odkręciło to nie wykluczone, że mechanik do montażu użył starych śrub, które z czasem sie poluzowały i koło odpadło.

Edytowane przez rikardo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie twój mechanik "ambitnie" wymienił centralna srubę i słabo ją dokręcił. Przez te dwa tysiące luśne koło zniszczyło przylgnię na wale. Bardzo częsta usterka w silnikach montowanych poprzecznie( golf III, seat alchambra,ford galaxy) na koniec śruba się urywa i masz po rozrządzie. Teraz wymiana dolnego koła rozrządu nic ci nie da bo i tak będzie bicie, musisz wyrównac przylgnię wału, a to można zrobić jedynie po wyjęciu go z silnika ( są magicy którzy robią to na silniku, z róznym skutkiem). W pęknięty wał jakoś nie wierzę, choć cuda się zdarzaja...Niech mechanik pokaże ci ten pęknięty wał, jeżeli cos kręci, znaczy...patrz wyżej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urwanie śrub koła pasowego może być nie przyczyną tylko skutkiem pęknięcia wału.

Taką sytuację miał braciak w AVG, silnik od kilkunastu tysięcy chodził dziwnie , coś w nim lekko głucho pukało :decayed:

Później urwało się właśnie koło pasowe ( ścięte śruby mocujące)

po ponownym zamocowaniu koła silnik już naprawdę stukał , zrobił może dwadzieścia kilosów i zesrał się całkiem :naughty:

Sekcja zwłok wykazała że przyczyną problemu była urwana śruba drugiej podpory wału, w jej następstwie w tym miejscu z powodu zmęczenia materiału ukręcił się wał .

A w wyniku braku pewnego połączenia części wału współpracującego z pierwszym cylindrem z resztą , występowały tak dynamiczne kątowe przyspieszenia, że ścięło śruby koła pasowego :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie wał jest ukręcony, to powiedz mi co spierd..ił mechanik, żeby był taki skutek ? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak to wał, ukręcił się na pierwszej korbie. do końca chodził na szczęście góra ani nic więcej nie dostało. poluzowały się śruby na głównej panewce i stąd dostał tego bicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...