Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budowa i działanie silnika 3.2 V6 FSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Może nie ma kompletnie ciśnienia oleju?! Dziwne trochę, że skoro po obrotach ręcznych wszystko się napinało nagle po odpalaniu strzeliło (tym bardziej, że części były nowe).

EDIT:

Jedyne co mi przychodzi na myśl to:
- nie dokręcone koła zębate (nastawniki) na wałkach
- źle ustawiony rozrząd (czy blokady na 100% pasowały po dwóch/trzech obrotach?)
- brak ciśnienia oleju, a tym samym cofnięcie się napinacza choć przy nowym sprężyna powinna go przytrzymać
- jeśli były montowane nowe hydropopychacze (czy raczej hydrauliczne kompensatory luzu) powinno się odczekać przynajmniej 30 minut przed pierwszym uruchomieniem (muszą się "ułożyć").

Edytowane przez radekrp90
Opublikowano

Jestem od nie dawna posiadaczem A4 w B8 z silnikiem 3.2 V6 FSI w QUATTRO które ma już przelatane 200 000. Jestem narazie na etapie rejestracji auta. Później będę chciał dać do serwisu i zrobić wszystko co tylko powinienem zrobić na początku. Więc pytanie do was, co byście radzili zrobić w pierwszej kolejności i jaki ten olej wlać syntetyk, półsyntetyk MOTULA a może co innego byście doradzili. Oczywiście będę chciał też wymienić rozrząd tylko jeszcze nie wiem gdzie. Jestem z Warszawy i jeszcze tak naprawdę nie wiem jaki warsztat wybrać, gdzie mnie nie skasuja i zrobią tak jak należy. więc proszę o rady.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jakieś odpowiedzi???

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ponawiam pytanie kolegi (z tym, ze kolega napisal o a4 b8 a tu juz siedzi inny silnik), jakieś sugestie co zrobic po zakupie? Co sprawdzic? i Jaki jest koszt wymiany rozrzadu teraz?

Opublikowano

Możesz sprawdzić, przestawienie wałka rozrządu VAGiem i będziesz wiedział czy czeka Cię robienie rozrządu czy nie. U mnie 220 tys. km i odpalam po tygodniu stania np. i nawet nie zadzwoni łańcuchem przez ułamek sekundy. Samochód z Niemiec i tam na gwarancji w 2008 wymieniali cały silnik także pewnie teraz już mam poprawione wadliwe napinacze itd.

Opublikowano

Cześć,

Jestem tutaj nowy.

Nie chciałem zakładać nowego tematu ponieważ pytanie dotyczy właśnie 3.2 FSI a konkretnie jednego elementu.

Na zdjęciu zaznaczyłem część której nazwy nigdzie nie mogę znaleźć a mój problem jest taki, że w miejscu gdzie kończy się wężyk zaczęło się pocić olejem (zaznaczone strzałką).

Sprawa dość uciążliwa szczególnie zapachowo i dość nieestetycznie to wygląda.

Wężyk jest cały, opaska również, to wygląda jakby było jakieś uszczelnienie połączenia wężyka i jego wejścia. Zauważyłem, że jak silnik jest wyłączony to element na który nachodzi wąż jest luźny (można poruszać ok 1mm) natomiast na włączonym jest zassany (:)) i wtedy powstaje minimalna szczelina.

Nie wiem czy dobrze to opisuje :)

Pozdrawiam

silnik.jpg

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie tego silnika:

Czy taki dźwięk jak na filmiku poniżej jest normalny? (Chodzi mi o dźwięk bzyczenia/buczenia przy wchodzeniu na obroty a nie o cykanie)

 

 

Opublikowano

W moim 3.2 nie słychać tego terkotania. Co prawda silnik cyka ale to chyba akurat normalne.

Co do samego rozrządu to co należy wymienić aby mieć spokój z tematem na kolejne 100k km?
Mechanik wycenił mi na 8-10 tys. za wymianę, a czytałem, że ludzie zamykali się w 5 tys.

Opublikowano

Panowie jak to jest z tym olejem, a mianowicie jaka klasyfikacja?

C3 midsaps czy raczej fullsaps Acea A3/B3?

Czy ten model audi posiada tzw. katalizator TWC?

Opublikowano
2 godziny temu, gordo napisał:

Panowie jak to jest z tym olejem, a mianowicie jaka klasyfikacja?

C3 midsaps czy raczej fullsaps Acea A3/B3?

Czy ten model audi posiada tzw. katalizator TWC?

A3/B4

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czy ktoś już wymieniał odmę?

Gdzie jest zlokalizowana?

Opublikowano

Panowie ile wchodzi płynu chłodniczego do naszych 3.2?

Opublikowano
W dniu 29.08.2020 o 10:02, gordo napisał(a):

Panowie ile wchodzi płynu chłodniczego do naszych 3.2?

11 litrow

Opublikowano (edytowane)

Witam. Czy ten silnik w B7/C6 jest taki sam w B8? Czy jest możliwy swap 3.2FSI z A4/A5 B8 do A4 B7?

Edytowane przez WallEast

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...