Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Panowie (i Panie :) ) powiedzcie mi czy ciśnienie oleju mierzone przy 100st.C ma prawo spaść w porównaniu do referencyjnego pomiaru wg. ELSY (pomiar przy ok.80st.C) z:

1,7bar (80st.C) do 1,1bar (100st.C) przy 760rpm

3,5bar (80st.C) do 2bar (100st.C) przy 2000rpm

?

Wartości wymagane ([email protected]): 1,5bar (760rpm) i 3bar (2000rpm)

Olej (Millers 5W40) i filtr (Knecht) wymieniony miesiąc temu, przed wymianą zrobiona była płukanka.

To norma czy coś zaczyna niedomagać?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

U siebie mierzyłem przed płukanką było 1,5bar na wolnych obrotach auto rozgrzane mierzone przed wyminą oleju po wymianie nie wiem jak jest bo nie mierzyłem ale na pewno nie gorzej . filtr mann olej valvoline 5W40 w czasie mierzenia i taki sam po wymianie

Opublikowano (edytowane)

Masz tak na styk to ciśnienie... ale lepiej niż u mnie :/ Na VAG-u/VCDS-ie kontrolka ciśnienia cały czas pokazuje Ci "OK" w 17-Instruments?

Pesymistyczne mechaniory straszą mnie obróconymi panewkami, inne, że z winne są popychacze zaworów... czy coś w głowicy, nie pamiętam.

Optymistyczne zaś twierdzą, że to coś z pompą, że się np. tylko obluzowała lub, że smok się zatkał :)

Jakie byłyby objawy powyższych uszkodzeń?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

masz zabity żużlem smok w pompie, z tym ze nie łatwo jest do niego sie dostac

Opublikowano (edytowane)

Tzn? Wyciągając pompę (a procedura demontażu nie wygląda na specjalnie upier...czasochłonną wg. ELSY :) ) wyciągam też smoka, dobrze kombinuję?

Smoka/pompę da się w prosty sposób wyczyścić czy trzeba ją rozbierać?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

czyscisz tylko smoka

Opublikowano

W czwartek jadę na warsztat, na razie na samo zajrzenie czy nie ma szlamu w misce :)

Ponoć często zalega na dnie po płukankach...

Sprzedawca pompy (który na razie nie chce mi jej sprzedać :) ) zasugerował też bym zamontował oryginalny filtr, bo spotkał się w życiu z sytuacją, że nawet markowe zamienniki potrafiły nie utrzymywać właściwego ciśnienia, ciekawe...

Opublikowano (edytowane)

u mnie przy (100st.c)było mierzone i było 1,5 -1.6 dla tego taki pomiar bo manometr miał dużą skalę ściągana była miska i czyszczony smok . kontrolka oleju mi się nie zapala .raz się zapaliła ale to była wina czujnika . wymian na ori z aso i chodzi już ponad rok do tej pory jak było by cos nie tak to dawno by silnik padł

Edytowane przez sławek85
Opublikowano

u mnie przy (100st.c)było mierzone i było 1,5 -1.6 dla tego taki pomiar bo manometr miał dużą skalę ściągana była miska i czyszczony smok . kontrolka oleju mi się nie zapala .raz się zapaliła ale to była wina czujnika . wymian na ori z aso i chodzi już ponad rok do tej pory jak było by cos nie tak to dawno by silnik padł

A przed czyszczeniem jakie miałeś ciśnienie? :)

Jaki masz olej i filtr?

Opublikowano

nie wiem ale tez się nie świeciła .czyszczenie było zabiegiem profilaktycznym najpierw była miska ściągnięta , wyczyszczony smok zmiana oleju . po roku jazdy ,pomiar przed płukanką taki jaki podałem mi wyszedł i zmian oleju olej 5W40 valvoline i filtr mann . taki olej wlewam od zakupu w sumie ma już prawie 3 lat

Opublikowano

Wymiana filtra na ori nie pomogła. W przyszłym tygodniu kupuję używkę pompę. Na wszelki wypadek, gdyby okazało się, że miska i smok nie są zawalone syfem.

Opublikowano

Chłopie czego Ty się doszukujesz.

Wszystko masz ok.

Jak masz za dużo kasy to wydaj ją na budowanie studni w Sudanie.

Opublikowano

Ok ale nie do końca.

Chce ściągać miche to niech ściąga.

Nie robi tego za Twoją kasę.

Opublikowano (edytowane)

Chłopie czego Ty się doszukujesz.

Wszystko masz ok.

Jak masz za dużo kasy to wydaj ją na budowanie studni w Sudanie.

W Sudanie Północnym czy Południowym? ;)

Hmmmm...

Chcesz powiedzieć, że po rozgrzaniu się oleju do tych 100st jest dopuszczalne, że ciśnienie w jego obiegu spada do 2 bar (@2000rpm) i 1 bara na wolnych (760rpm)? I normalne jest, że w VCDS-ie czujnik (wymieniony raz na zamiennik, a potem na nowy ori z ASO) krzyczy, że ciśnienie jest poniżej minimum (na wolnych obrotach)?

A co powiesz o takim przypadku - jadę 180km/h non stop przez dystans ok.150km (na niemieckiej autostradzie ;) ) i gdy puściłem w pewnym momencie nogę z gazu a obroty silnika spadły poniżej +/-1500rpm to na FIS-ie zapaliła mi się czerwona oliwiarka OIL PRESSURE (olej wtedy rozgrzał się do ok. 115-120st.C)

To normalne zjawisko w tych silnikach, że oliwiarka ma prawo zapalić się po takiej jeździe???

Pytam bez żadnych złośliwości.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Smok do czyszczenia, jeżeli bedzie czysty to masz pompę do wymiany

Opublikowano (edytowane)

W czwartek odstawiam auto do mechanika, w razie czego będzie miał też pompę do podmiany.

Dev, miałbyś jakiś ciekawy zestaw hamulców na tył 288 lub 300mmm wraz z jarzmami i zaciskami (+osłony pod 4x4)?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

mam 288/12 mm

Opublikowano

mam 288/12 mm

Za ile byś go odstąpił?

PS. Nie mogę do Ciebie napisać na PW...

Opublikowano

zadzwon jutro, nr ponizej

Opublikowano (edytowane)

Miska i smok czyściutki, żadnego obluzowania też nie było.

Pompa została więc wymieniona na inną, która wg. zapewnień jest pewniakiem i nadal jest dokładnie to samo, co opisałem w pierwszym poście :facepalm:

Może tak ma po prostu być?

Czyżby kolega Pawelkiwi miał rację i to norma (w tych silnikach)...?

Czy może jednak nie, i coś innego powoduje ten spadek? :mysli:

Pytanie - czy 760rpm na wolnych obrotach to nie za mało? Silnikiem nie trzęsie, nic nie szumi, nie puka i nie brzęczy, można go śmiało przeciągnąć do 6300rpm.

====================================================================================

Dla potomnych - wyszukałem w ELSIE procedury pomiaru ciśnienia oleju dla silników montowanych w A4 B6 i tak:

1. 1.8T (AVJ/AMB/BFB/BEX/BKB)

temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,3 bar (!!!)

ciśnienie przy 3500rpm: przynajmniej 3,5...4,5 bar

ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano

czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (komputer prawdopodobnie ignoruje stan czujnika ciśnienia przy niskich obrotach)

2. 2.0 (ALT) oraz 2.0FSI (AWA)

temperatura oleju: co najmniej 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie na biegu jałowym: przynajmniej 2,0 bar

ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 2,7...4,5 bar

3. 1.6 (ALZ)

temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie na biegu jałowym: minimum 1,2 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3,5 bar

4. 2.4 (AMM/BDV)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie na biegu jałowym: co najmniej 1,5 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 2,5 bar

5. 1.9/2.0TDI (AVB/AVF/AWX/BKE/BLB/BPW/BRB)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie na biegu jałowym: minimum 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar

6. 4.2 (BBK/BHF)

temperatura oleju: ok. 90st.C

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar

ciśnienie przy 3500rpm: minimum 3,5 bar

ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano

7. 2.5TDI (AKE/AYM/BAU/BCZ/BDG/BDH/BFC)

temperatura oleju: ok. 80st.C

cieśnienie na biegu jałowym: minimum 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar

ciśnienie przy wyższej liczbie obrotów: maximum 7,0 bar

8. 3.0 (ASN/AVK/BBJ/BGN)

temperatura oleju: ok. 80st.C

cieśnienie na biegu jałowym: co najmniej 1,5 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3 bar

9. 2.0FSI (AWA)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 2,0 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 2,7...4,5 bar

A4 B7:

10. 2.7TDI (ASB/BKN) oraz 3.0TDI (BPP/BSG)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 4,0 bar

co ciekawe czujnik reaguje dopiero przy spadku do 0,7...1,1 bar !!!

11. 2.0TFSI (BGB/BPG/BWE/BUL/BYK/BPJ/BWT)

temperatura oleju: minimum 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy podwyższonych obrotach (pomiędzy obrotami jałowymi a ok. 1200-1300rpm): 1,2...1,6 bar

ciśnienie przy 2000rpm: 2,7...4,5 bar

ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano

12. 3.2FSI (AUK/BKH)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 3,4 bar

13. 4.2FSI (BNS)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,5 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 3,5 bar

Sprawdziłem jeszcze jak sprawa wygląda w przypadku niektórych silników montowanych w A4 B8:

14. 1.8TFSI i 2.0TFSI (wszystkie wersje czteroliterowe)

temperatura oleju: minimum 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy obrotach jałowych: 1,2...2,1 bar
ciśnienie przy 2000rpm: 1,6...2,1 bar ("skandalicznie" mało, podejrzewam, że niektórzy mechanicy już by kapitalny remont sugerowali :P )
ciśnienie przy 3700rpm: 3,0...4,0 bar
faza docierania silnika:
ciśnienie przy 2000rpm: 3,0 do 4,0 bar

15. 3.2FSI (CALA)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar

16. 3.0TFSI (CAKA/CCBA/CGWC/CGXC/CHMB/CMUA)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar

17. 3.0TDI (CDUC/CLAB/CKVB)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar

18. 2.0TDI (CJCB)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 1,4 bar

19. 2.0TDI (CAGA/CAGB/CAGC/CAHA/CAHB/CMEA)

temperatura oleju: przynajmniej 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy obrotach jałowych: przynajmniej 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 2,0 bar

I na koniec ciekawostka z A8 D3:

20. 6.0W12 (BHT/BSB/BTE)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: minimum 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3,0 bar

ciśnienie przy wyższej liczbie obrotów: maximum 7,0 bar

czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (ciśnienie przy obrotach jałowych prawdopodobnie jest ignorowane)

Jak widać dla każdego silnika są przewidziane inne normy pomiarowe i jedne np. wymagają rozgrzania oleju do co najmniej 90st.C, inne zaś mierzy się przy ok. 80st.C (m.in. 3.0 ASN), by wynik był wiarygodny.

Gdy ktoś więc mówi: "kolego, musi być tyle i tyle, bo u mnie tak jest", to powinien też podać jaki ma silnik w swoim aucie, bo można czasem dojść do błędnych wniosków... :facepalm:

Edytowane przez BeyerBrown

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...