BeyerBrown Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, Panowie (i Panie ) powiedzcie mi czy ciśnienie oleju mierzone przy 100st.C ma prawo spaść w porównaniu do referencyjnego pomiaru wg. ELSY (pomiar przy ok.80st.C) z: 1,7bar (80st.C) do 1,1bar (100st.C) przy 760rpm 3,5bar (80st.C) do 2bar (100st.C) przy 2000rpm ? Wartości wymagane ([email protected]): 1,5bar (760rpm) i 3bar (2000rpm) Olej (Millers 5W40) i filtr (Knecht) wymieniony miesiąc temu, przed wymianą zrobiona była płukanka. To norma czy coś zaczyna niedomagać? Edytowane 26 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
sławek85 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 U siebie mierzyłem przed płukanką było 1,5bar na wolnych obrotach auto rozgrzane mierzone przed wyminą oleju po wymianie nie wiem jak jest bo nie mierzyłem ale na pewno nie gorzej . filtr mann olej valvoline 5W40 w czasie mierzenia i taki sam po wymianie
BeyerBrown Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Masz tak na styk to ciśnienie... ale lepiej niż u mnie :/ Na VAG-u/VCDS-ie kontrolka ciśnienia cały czas pokazuje Ci "OK" w 17-Instruments? Pesymistyczne mechaniory straszą mnie obróconymi panewkami, inne, że z winne są popychacze zaworów... czy coś w głowicy, nie pamiętam. Optymistyczne zaś twierdzą, że to coś z pompą, że się np. tylko obluzowała lub, że smok się zatkał Jakie byłyby objawy powyższych uszkodzeń? Edytowane 26 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
Dev Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 masz zabity żużlem smok w pompie, z tym ze nie łatwo jest do niego sie dostac
BeyerBrown Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Tzn? Wyciągając pompę (a procedura demontażu nie wygląda na specjalnie upier...czasochłonną wg. ELSY ) wyciągam też smoka, dobrze kombinuję? Smoka/pompę da się w prosty sposób wyczyścić czy trzeba ją rozbierać? Edytowane 26 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
BeyerBrown Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2015 W czwartek jadę na warsztat, na razie na samo zajrzenie czy nie ma szlamu w misce Ponoć często zalega na dnie po płukankach... Sprzedawca pompy (który na razie nie chce mi jej sprzedać ) zasugerował też bym zamontował oryginalny filtr, bo spotkał się w życiu z sytuacją, że nawet markowe zamienniki potrafiły nie utrzymywać właściwego ciśnienia, ciekawe...
sławek85 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 (edytowane) u mnie przy (100st.c)było mierzone i było 1,5 -1.6 dla tego taki pomiar bo manometr miał dużą skalę ściągana była miska i czyszczony smok . kontrolka oleju mi się nie zapala .raz się zapaliła ale to była wina czujnika . wymian na ori z aso i chodzi już ponad rok do tej pory jak było by cos nie tak to dawno by silnik padł Edytowane 27 Stycznia 2015 przez sławek85
BeyerBrown Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2015 u mnie przy (100st.c)było mierzone i było 1,5 -1.6 dla tego taki pomiar bo manometr miał dużą skalę ściągana była miska i czyszczony smok . kontrolka oleju mi się nie zapala .raz się zapaliła ale to była wina czujnika . wymian na ori z aso i chodzi już ponad rok do tej pory jak było by cos nie tak to dawno by silnik padł A przed czyszczeniem jakie miałeś ciśnienie? Jaki masz olej i filtr?
sławek85 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 nie wiem ale tez się nie świeciła .czyszczenie było zabiegiem profilaktycznym najpierw była miska ściągnięta , wyczyszczony smok zmiana oleju . po roku jazdy ,pomiar przed płukanką taki jaki podałem mi wyszedł i zmian oleju olej 5W40 valvoline i filtr mann . taki olej wlewam od zakupu w sumie ma już prawie 3 lat
BeyerBrown Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2015 Wymiana filtra na ori nie pomogła. W przyszłym tygodniu kupuję używkę pompę. Na wszelki wypadek, gdyby okazało się, że miska i smok nie są zawalone syfem.
Pawelkiwi Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Chłopie czego Ty się doszukujesz. Wszystko masz ok. Jak masz za dużo kasy to wydaj ją na budowanie studni w Sudanie.
Dev Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Ok ale nie do końca. Chce ściągać miche to niech ściąga. Nie robi tego za Twoją kasę.
BeyerBrown Opublikowano 2 Lutego 2015 Autor Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) Chłopie czego Ty się doszukujesz. Wszystko masz ok. Jak masz za dużo kasy to wydaj ją na budowanie studni w Sudanie. W Sudanie Północnym czy Południowym? Hmmmm... Chcesz powiedzieć, że po rozgrzaniu się oleju do tych 100st jest dopuszczalne, że ciśnienie w jego obiegu spada do 2 bar (@2000rpm) i 1 bara na wolnych (760rpm)? I normalne jest, że w VCDS-ie czujnik (wymieniony raz na zamiennik, a potem na nowy ori z ASO) krzyczy, że ciśnienie jest poniżej minimum (na wolnych obrotach)? A co powiesz o takim przypadku - jadę 180km/h non stop przez dystans ok.150km (na niemieckiej autostradzie ) i gdy puściłem w pewnym momencie nogę z gazu a obroty silnika spadły poniżej +/-1500rpm to na FIS-ie zapaliła mi się czerwona oliwiarka OIL PRESSURE (olej wtedy rozgrzał się do ok. 115-120st.C) To normalne zjawisko w tych silnikach, że oliwiarka ma prawo zapalić się po takiej jeździe??? Pytam bez żadnych złośliwości. Edytowane 2 Lutego 2015 przez BeyerBrown
Dev Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Smok do czyszczenia, jeżeli bedzie czysty to masz pompę do wymiany
BeyerBrown Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) W czwartek odstawiam auto do mechanika, w razie czego będzie miał też pompę do podmiany. Dev, miałbyś jakiś ciekawy zestaw hamulców na tył 288 lub 300mmm wraz z jarzmami i zaciskami (+osłony pod 4x4)? Edytowane 3 Lutego 2015 przez BeyerBrown
BeyerBrown Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 mam 288/12 mm Za ile byś go odstąpił? PS. Nie mogę do Ciebie napisać na PW...
BeyerBrown Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Opublikowano 6 Lutego 2015 (edytowane) Miska i smok czyściutki, żadnego obluzowania też nie było. Pompa została więc wymieniona na inną, która wg. zapewnień jest pewniakiem i nadal jest dokładnie to samo, co opisałem w pierwszym poście Może tak ma po prostu być? Czyżby kolega Pawelkiwi miał rację i to norma (w tych silnikach)...? Czy może jednak nie, i coś innego powoduje ten spadek? Pytanie - czy 760rpm na wolnych obrotach to nie za mało? Silnikiem nie trzęsie, nic nie szumi, nie puka i nie brzęczy, można go śmiało przeciągnąć do 6300rpm. ==================================================================================== Dla potomnych - wyszukałem w ELSIE procedury pomiaru ciśnienia oleju dla silników montowanych w A4 B6 i tak: 1. 1.8T (AVJ/AMB/BFB/BEX/BKB) temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,3 bar (!!!) ciśnienie przy 3500rpm: przynajmniej 3,5...4,5 bar ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (komputer prawdopodobnie ignoruje stan czujnika ciśnienia przy niskich obrotach) 2. 2.0 (ALT) oraz 2.0FSI (AWA) temperatura oleju: co najmniej 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie na biegu jałowym: przynajmniej 2,0 bar ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 2,7...4,5 bar 3. 1.6 (ALZ) temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie na biegu jałowym: minimum 1,2 bar ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3,5 bar 4. 2.4 (AMM/BDV) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie na biegu jałowym: co najmniej 1,5 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 2,5 bar 5. 1.9/2.0TDI (AVB/AVF/AWX/BKE/BLB/BPW/BRB) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie na biegu jałowym: minimum 0,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar 6. 4.2 (BBK/BHF) temperatura oleju: ok. 90st.C ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar ciśnienie przy 3500rpm: minimum 3,5 bar ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano 7. 2.5TDI (AKE/AYM/BAU/BCZ/BDG/BDH/BFC) temperatura oleju: ok. 80st.C cieśnienie na biegu jałowym: minimum 0,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar ciśnienie przy wyższej liczbie obrotów: maximum 7,0 bar 8. 3.0 (ASN/AVK/BBJ/BGN) temperatura oleju: ok. 80st.C cieśnienie na biegu jałowym: co najmniej 1,5 bar ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3 bar 9. 2.0FSI (AWA) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 2,0 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 2,7...4,5 bar A4 B7: 10. 2.7TDI (ASB/BKN) oraz 3.0TDI (BPP/BSG) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 4,0 bar co ciekawe czujnik reaguje dopiero przy spadku do 0,7...1,1 bar !!! 11. 2.0TFSI (BGB/BPG/BWE/BUL/BYK/BPJ/BWT) temperatura oleju: minimum 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie przy podwyższonych obrotach (pomiędzy obrotami jałowymi a ok. 1200-1300rpm): 1,2...1,6 bar ciśnienie przy 2000rpm: 2,7...4,5 bar ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano 12. 3.2FSI (AUK/BKH) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 3,4 bar 13. 4.2FSI (BNS) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,5 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 3,5 bar Sprawdziłem jeszcze jak sprawa wygląda w przypadku niektórych silników montowanych w A4 B8: 14. 1.8TFSI i 2.0TFSI (wszystkie wersje czteroliterowe) temperatura oleju: minimum 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie przy obrotach jałowych: 1,2...2,1 barciśnienie przy 2000rpm: 1,6...2,1 bar ("skandalicznie" mało, podejrzewam, że niektórzy mechanicy już by kapitalny remont sugerowali )ciśnienie przy 3700rpm: 3,0...4,0 barfaza docierania silnika:ciśnienie przy 2000rpm: 3,0 do 4,0 bar 15. 3.2FSI (CALA) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar 16. 3.0TFSI (CAKA/CCBA/CGWC/CGXC/CHMB/CMUA) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar 17. 3.0TDI (CDUC/CLAB/CKVB) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 0,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar 18. 2.0TDI (CJCB) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 0,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 1,4 bar 19. 2.0TDI (CAGA/CAGB/CAGC/CAHA/CAHB/CMEA) temperatura oleju: przynajmniej 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie przy obrotach jałowych: przynajmniej 0,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 2,0 bar I na koniec ciekawostka z A8 D3: 20. 6.0W12 (BHT/BSB/BTE) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: minimum 0,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3,0 bar ciśnienie przy wyższej liczbie obrotów: maximum 7,0 bar czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (ciśnienie przy obrotach jałowych prawdopodobnie jest ignorowane) Jak widać dla każdego silnika są przewidziane inne normy pomiarowe i jedne np. wymagają rozgrzania oleju do co najmniej 90st.C, inne zaś mierzy się przy ok. 80st.C (m.in. 3.0 ASN), by wynik był wiarygodny. Gdy ktoś więc mówi: "kolego, musi być tyle i tyle, bo u mnie tak jest", to powinien też podać jaki ma silnik w swoim aucie, bo można czasem dojść do błędnych wniosków... Edytowane 28 Lipca 2015 przez BeyerBrown
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się