Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek spod rozrządu - simmering? Może coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam wyciek oleju, na początku miałem nadzieje że to miska olejowa, bo dół był cały mokry, o co w sumie przy takiej pogodzie nie trudno, jednak jak wszedłem pod auto to widać było że leci gdzieś z góry. Próbowałem jeszcze sam to zlokalizować, lewa pokrywa sucha, pod prawą lekko brudno ale nie ma tragedii, bynajmniej nie tyle żeby to było to, po przewodach, odmach też nic nie było widać. Dałem do mechanika z czym innym i przy okazji zdiagnozował, że ten wyciek jest spod rozrządu czyli simmering wału. Wymył silnik, zapalił, pochodził trochę i mówi że z każdej strony sucho tylko z przodu coś się zaczynało pocić. Na razie tematu nie rozgrzebuję, bo za bardzo środków nie mam, a to grubsza robota, obserwuję jak szybko olej spiernicza, jak będzie bardzo to będę to musiał zrobić.

I teraz moje pytanie, czy ktoś ogarniał temat samodzielnie, najlepiej ktoś z okolic, kto byłby skory do pomocy ;)?

Jest może jakiś manual na forum, jak się dobrać do rozrządu, bo nie znalazłem nic konkretnego? Rozrząd był wymieniany 30tys temu więc ewentualnie bym tylko paski pozmieniał, chyba że finanse pozwolą to już po całości razem z rozrządem przy jednej robocie. Ewentualnie czy z przodu silnika jest jeszcze jakieś inne miejsce skąd może lecieć?

Opublikowano

Witam

Mam wyciek oleju, na początku miałem nadzieje że to miska olejowa, bo dół był cały mokry, o co w sumie przy takiej pogodzie nie trudno, jednak jak wszedłem pod auto to widać było że leci gdzieś z góry. Próbowałem jeszcze sam to zlokalizować, lewa pokrywa sucha, pod prawą lekko brudno ale nie ma tragedii, bynajmniej nie tyle żeby to było to, po przewodach, odmach też nic nie było widać. Dałem do mechanika z czym innym i przy okazji zdiagnozował, że ten wyciek jest spod rozrządu czyli simmering wału. Wymył silnik, zapalił, pochodził trochę i mówi że z każdej strony sucho tylko z przodu coś się zaczynało pocić. Na razie tematu nie rozgrzebuję, bo za bardzo środków nie mam, a to grubsza robota, obserwuję jak szybko olej spiernicza, jak będzie bardzo to będę to musiał zrobić.

I teraz moje pytanie, czy ktoś ogarniał temat samodzielnie, najlepiej ktoś z okolic, kto byłby skory do pomocy ;)?

Jest może jakiś manual na forum, jak się dobrać do rozrządu, bo nie znalazłem nic konkretnego? Rozrząd był wymieniany 30tys temu więc ewentualnie bym tylko paski pozmieniał, chyba że finanse pozwolą to już po całości razem z rozrządem przy jednej robocie. Ewentualnie czy z przodu silnika jest jeszcze jakieś inne miejsce skąd może lecieć?

Może lecieć z pod uszczelki napinacz łańcucha rozrządu :wink:
Opublikowano

Sprawdź zaślepki na wcisk. U mnie rzygało tam właśnie i kolega z forum mi o nich powiedział. Tylko kup oryginały.

no ale nie mialby z przodu zarzygane, tylko bardziej na wysokosci skrzyni dopiiero, wiem bo juz to przerabialem :-) a simmering z przodu od walu korbowego jest na wcisk, nie ma z nim tyle roboty

Opublikowano

Noo ale najpierw trzeba się do niego dostać i zrzucić cały przód, chłodnice no i sam rozrząd i tego się boję, bo nie wiem czy zabierać się za to samemu. Mechanior jak powyczyszczał od spodu to mówił, że tylko sprzodu się pocił, ale przy takiej pogodzie trudno dokładnie obejrzeć skąd leci i czy tylko z przodu bo po przejechaniu kilku km wszystko i tak mokre pod spodem, rozchlapuje się po całym dole :/ Jedyne co jeszcze zrobiłem to odchyliłem obudowę rozrządu od góry i w prawej obudowie jak poświeciłem do środka to było widać na dole że się świeci mokre ale nie było jakieś ujeb.... wszystko, w lewej wydaje mi się że było sucho.

Opublikowano

Jeżeli nie masz zaufanego mechanika, to radze samemu zrzucić pas przedni :-) naprawdę nie ma z tym filozofii dużej, chlodnice od kpiny odchylasz żeby czynnika nie zgubić i po problemie :-) a masz pewność że sam wszystko sobie skrecisz jak należy :-)

Opublikowano

Byłem wczoraj w AutoDanecki w Piekarach żeby rzucili okiem na te moje wycieki, diagnoza jest taka, że napewno spod rozrządu simmeringi, do tego uszczelki pod napinaczami łańcucha no i przy jednej robocie uszczelki pod deklami.
Znacie kogoś, kto ogarnia temat, robił to samemu i byłby skory do pomocy i zrobienia tego ze mną, bo sam to wolałbym się za to nie zabierać?

Opublikowano

Witam, podłącze się do tematu, mam podobny problem, wycieka mi na uszczelniaczu na wale od strony rozrządu. Rozebrałem cały przód i stoje na śrubie centralnej na wale, jak ją odkręcić i dla pewności by nie popsuć ta śruba ma gwint prawy?

Opublikowano

tak, sruba na walku jest z prawym gwintem

Opublikowano

tak czytam i czytam różne wątki i między innymi powiązałem moje wycieki z tym że śmierdzi mi w kabinie na postoju na wolnych obrotach, a to z koleji powiązałem z ezektorem i odmą, tzn że początek tego wszystkiego może leżec po stronie ezektora i odmy, mogą być nie drożne, ciśnienie się cofa, wywala uszczelki, olej kapie na kolektor czy inne rozgrzane elementy i śmierdzi w kabinie, gromadzi mi się trochę oleju pod korkiem... wiem że wycieków to nie rozwiąże ale postanowiłem od tego zacząć, wymienić odmę, wyczyścić ezektor jak się będzie dało, przy okazji wyczyścić i zaadaptować przepustnicę...

Moje pytanie jest takie czy to jest ta odma?

http://allegro.pl/waz-odma-przewod-odmy-audi-a4-b5-a6-c5-2-4-2-8-i5088523912.html

Czy ta odma wchodzi pod kolektor? Jest może jakiś tutorial do tego na forum, bo nie mogłem znaleźć?

Czy przepustnica jest na jakiejś uszczelce?

W razie gdyby nie dało się udrożnić, ezektor tylko w ASO, czy jest jakaś opcja zastosować zamiennik?

http://allegro.pl/oryginalny-ezektor-zawor-vw-audi-058133753-d-b-aso-i5062121381.html

Opublikowano

Moje pytanie jest takie czy to jest ta odma?

WÄĹť / ODMA / PRZEWĂD ODMY AUDI A4 B5 A6 C5 2.4 2.8 (5088523912) - Allegro.pl - WiÄcej niĹź aukcje.

tak - to ta odma


Czy ta odma wchodzi pod kolektor? Jest może jakiś tutorial do tego na forum, bo nie mogłem znaleźć?

Nie, jest za kolektorem


Czy przepustnica jest na jakiejś uszczelce?

tak, ale one sa demontowalne i raczej nie zniszczone


W razie gdyby nie dało się udrożnić, ezektor tylko w ASO, czy jest jakaś opcja zastosować zamiennik?

ezektor kupuj tylko oryginalny

Opublikowano (edytowane)

dzięki wielkie

jeszcze jedno, tą odmę da się wymienić tylko od góry, czy będzie konieczność od dołu coś pokombinować?

ewentualnie jeszcze znalazłem że przyczyną smrodu w kabinie może być pochłaniacz oparów czy jakś tak, a dokładniej przewód idący do niego może być nieszczelny... może komuś się przyda jakby szukał przyczyny

http://a6forum.pl/zapach-benzyny-w-audi-a6-c5-2-4-t1793-15.html


a czy ta odma też się zapycha? jak już tam będę grzebał to wolałbym wszystko posprawdzać i nie wiem czy ją zamawiać?

https://www.google.pl/search?q=odma+silnika+a4+2.4&biw=1266&bih=904&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=QsD2VNv0O8m8ygP524KgDw&ved=0CB8QsAQ#imgdii=_&imgrc=GNYTkBvRuDKppM%253A%3BpvftyAZ5s-v_rM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.partz.home.pl%252Fallegro%252Fod007_04.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Farchiwum.allegro.pl%252Foferta%252Frurka-odmy-odma-audi-a4-a6-a8-vw-passat-v6-2-4-2-8-i3063484493.html%3B480%3B640

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3131342015210-HP111_301-O8354-przewod-odpowietrzajacy-skrzkorbowa.html

Dzwoniłem dzisiaj do Audi, nowy ezektor 120zł, ale zastanawiam się czy by jednak nie kupić tego z linku na allegro, w końcu to też oryginał od dealer'a Audi. Gdyby po rozebraniu udało mi się stary reanimować to ten z aukcji mogę zwrócić w ciągu 14 dni, a w Audi mi powiedzieli że nie ma możliwości zwrotu...

Edytowane przez akrak
Opublikowano

Nie da sie reanimowac

Opublikowano

a tą druga odme, krótką tez zamawiać? jak ta długa będzie zapchana to ta też?

Opublikowano (edytowane)

Będę na dniach wymieniał obydwie to napisze jak ta dolna wyglądała - ale z tego co znalazłem info w sieci to ona jest też ostro zawalona.

Żeby ją sięgnąć na pewno trzeba tą plastikową rurę co dochodzi do przepustnicy ściągnąć ( jedna śruba na hex ) , ty chyba w AGA nie masz układu powietrza wtórnego to będziesz miał więcej miejsca za głowicami :)

Edytowane przez Banan
Opublikowano

przepustnicę i tak będę ściągał żeby zobaczyć jak wygląda, wyczyścić, więc wszystko co do niej dochodzi i tak będę demontował :) daj znać jak ogarniesz temat, bo ja teraz w weekend nie dam rady więc pewnie następny to bym odrazu tą drugą odmę też zamówił.

Opublikowano

Jak już przepustnica ściągnięta będzie to aż żal nie wymienić - ja płaciłem 40 zł za Toprana tą krótką więc szkoda oszczędzać :)

Opublikowano

Jak już przepustnica ściągnięta będzie to aż żal nie wymienić - ja płaciłem 40 zł za Toprana tą krótką więc szkoda oszczędzać :)

Bardzo odbiega od ori ten torpan ? Bo zastanawiam się nad tą dolną i górną :wink:

Opublikowano

Jak już przepustnica ściągnięta będzie to aż żal nie wymienić - ja płaciłem 40 zł za Toprana tą krótką więc szkoda oszczędzać :)

Bardzo odbiega od ori ten torpan ? Bo zastanawiam się nad tą dolną i górną :wink:

Nie, jest w porzadku, ja od 2 lat mam wstawione tylne czesci odmy z toprana

Opublikowano

Nie no, orginały mają chore ceny moim zdaniem, tą długą zamówiłem za 80zł, a krótka u mnie 53zł i się właśnie zastanawiam czy ją też zamawiać, oba Topran, jedyne co to po ezektor pojade do ASO 120zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...