Pawel_M Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Czy ktoś próbował lub zakładał do A4 b5 1.8TQ AEB skrzynię biegów z S4 b5 ?? Czy skrzynia pasuje bez przeróbek do silnika 1.8T ?? Jak to wygląda z przełożeniami względem seryjnej skrzyni ?? Zastanawiam się czy jest sens zakładać skrzynię 6-tkę do silnika zmodzonego na 300 / 300+ ??
jacek70 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Chcesz rady - no to Ci dam. 300 koni lub więcej to z ekonomią spalania nie wiele ma wspólnego. A właśnie do tego tylko jest potrzebna skrzynia szóstka. Ta moc to do upalania, więc jak pisałem 6 zbędna.
lelum Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Czy ktoś próbował lub zakładał do A4 b5 1.8TQ AEB skrzynię biegów z S4 b5 ?? Czy skrzynia pasuje bez przeróbek do silnika 1.8T ?? Jak to wygląda z przełożeniami względem seryjnej skrzyni ?? Zastanawiam się czy jest sens zakładać skrzynię 6-tkę do silnika zmodzonego na 300 / 300+ ?? Skrzynia siada bez przeróbek, ma inne flansze przegubów wewnętrznych, nie wiem jak z rozrusznikem. Trzeba wymieniać tylny dyfer, wybierak. S4 b5 1.Gang 3,500 2.Gang 1,889 3,Gang 1,231 4,Gang 0,967 5,Gang 0,806 6,Gang 0,684 R.Gang 3,455 przeł. główne 4,111 Przełożenia skrzyni (1.8T) (ozn. siln.: AEB, ANB, APU, ARK) » Skrzynia manualna » Bieg: 1 3.500 » Bieg: 2 2.118 » Bieg: 3 1.300 / » Bieg: 4 1.029 / » Bieg: 5 0.838 / » Wsteczny: 3.444 » Główne: 3.700
Pawel_M Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) Ekonomia mnie nie interesuje bo auto i tak na trasie pali mało. Bardziej jestem ciekaw różnic przy codziennym użytkowaniu, wiadomo skrzynia dłuższa to obroty mniejsze ale wszystko kosztem przyśpieszenia.... Odnośnie pasowania skrzyni z S4 czy zakładając taką skrzynię zakładam również tą cienką przekładkę między silnik a dzwona skrzyni ?? Czy sprzęgło z dwumasem może pozostać 1.8T ?? Edytowane 3 Lutego 2015 przez Pawel_M
davidlive Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) Pytanie nastepne. Czy jest inna skrzynia 6 biegów pasująca do b5Q? Te od esy strasznie drogie. A np skrzynia od a6 c5 podejdzie ? Edytowane 11 Lutego 2015 przez davidlive
pawelwor Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Jak chcesz długą skrzynię to sprawdź czy pasowałaby z 2.5 TDI
davidlive Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Pewnie by podeszła ale chyba za dluga ;-)
Pawel_M Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) Chcesz rady - no to Ci dam. 300 koni lub więcej to z ekonomią spalania nie wiele ma wspólnego. A właśnie do tego tylko jest potrzebna skrzynia szóstka. Ta moc to do upalania, więc jak pisałem 6 zbędna. Czy ktoś próbował lub zakładał do A4 b5 1.8TQ AEB skrzynię biegów z S4 b5 ?? Czy skrzynia pasuje bez przeróbek do silnika 1.8T ?? Jak to wygląda z przełożeniami względem seryjnej skrzyni ?? Zastanawiam się czy jest sens zakładać skrzynię 6-tkę do silnika zmodzonego na 300 / 300+ ?? Skrzynia siada bez przeróbek, ma inne flansze przegubów wewnętrznych, nie wiem jak z rozrusznikem. Trzeba wymieniać tylny dyfer, wybierak. S4 b5 1.Gang 3,500 2.Gang 1,889 3,Gang 1,231 4,Gang 0,967 5,Gang 0,806 6,Gang 0,684 R.Gang 3,455 przeł. główne 4,111 Przełożenia skrzyni (1.8T) (ozn. siln.: AEB, ANB, APU, ARK) » Skrzynia manualna » Bieg: 1 3.500 » Bieg: 2 2.118 » Bieg: 3 1.300 / » Bieg: 4 1.029 / » Bieg: 5 0.838 / » Wsteczny: 3.444 » Główne: 3.700 Prawdę mówiąc olałem trochę temat zakładania skrzyni z S4 bo skrzyni z dłuższymi przełożeniami nie potrzebuję a jedynie chciałem mieć kolejne przełożenie bo piątka przy normalnej jeździe jest za krótka. Dzisiaj miałem chwilę i z informacji jakie podał lelum na temat przełożeń skrzyń 1.8T i S4 wynika że skrzynia szóstka wcale nie jest dłuższa pomijając ostatni bieg a jest nawet krótsza. Jedynie drugi bieg w skrzyni S4 jest minimalnie dłuższy bo przy 6000obr jest o niecały 1km/h szybsza. Pozostałe biegi przy tej samej prędkości obrotowej mają mniejszą prędkość niż skrzynia z 1.8T Więc teoretycznie auto ze skrzynią z s4 przy wyższych prędkościach będzie szybciej się napędzać niż na skrzyni typowej z 1.8T... Edytowane 3 Marca 2015 przez Pawel_M
marcindlug Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 przeciez to golym okiem z przelozen widac ale jest ten 6 bieg ktory jest mega przydatny na trasy jako ciekawostke dodam ze aktualnie w moim Q siedzi ADR i napedy z s4. da sie, dziala, jezdzi sie po miescie calkiem fajnie, w trasie 6 bieg, ~130km/h i 3tys obr na kolach 15"
Pawel_M Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) przeciez to golym okiem z przelozen widac ale jest ten 6 bieg ktory jest mega przydatny na trasy jako ciekawostke dodam ze aktualnie w moim Q siedzi ADR i napedy z s4. da sie, dziala, jezdzi sie po miescie calkiem fajnie, w trasie 6 bieg, ~130km/h i 3tys obr na kolach 15" Jak siadłem i sobie policzyłem to też to zauważyłem ale większość osób na tym forum pisze że skrzynia z s4 jest długa. Czy łącząc skrzynię s4 z silnikiem 1.8 zakładałeś tą cienką przekładkę która jest w 2.7 ?? co z rozrusznikiem i sprzęgłem ?? Edytowane 3 Marca 2015 przez Pawel_M
marcindlug Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 Akurat nie ja skladalem to do kupy ale przekladka lezy w garazu, sprzeglo i rozrusznik z adr zostal
davidlive Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 Ja mam alj czyli fabrycznie juz dłuższe przełożenia jak na quattro. Jaki kod tej skrzyni dawałeś, wał tez trzeba inny ? Mnie własnie tego 6 biegu na trase brakuje zawsze
BazylGT Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Jaki kod tej skrzyni dawałeś, wał tez trzeba inny ? Jak masz piątkę, to wał będzie potrzebny od 6-biegowej. Jeszcze powinieneś wziąć pod uwagę przełożenia mostu i skrzyni. Nie każda "para" pasuje jak należy - oczywiście będzie to jeździć, ale któryś z mechanizmów różnicowych może się szybciej poddać. Trzeba sprawdzić po kodach jakie mosty pasują bez problemów do skrzyni którą chcesz włożyć. Np. S4 ma przełożenie 37/9 i z tego co kojarzę pasują prawidłowo tylko mosty DQA i DAK. Możesz zobaczyć jaki masz most i dopasować skrzynię lub odwrotnie.
marcindlug Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Skrzynia 6b wymaga innego walu. U mnie siedzi komplet skrzynia/wal/dyfer z s4
Pawel_M Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Opublikowano 5 Marca 2015 Ja mam alj czyli fabrycznie juz dłuższe przełożenia jak na quattro. Jaki kod tej skrzyni dawałeś, wał tez trzeba inny ? Mnie własnie tego 6 biegu na trase brakuje zawsze U mnie przy AEB potrzebuję skrzynię, wał, most, całą kasetę lewarka zmiany biegów łącznie z cięgnami, półosie i zwrotnice ( ewentualnie mogę założyć mniejsze zabieraki ) U ciebie z tego co wiem temat półosi i zwrotnic odpada bo fabrycznie masz większe przeguby i większy wieloklin, natomiast reszta jak u mnie.
davidlive Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Tak, ale ajl ma dłuższa skrzynie niz aeb i podobno ten sam most co s4, muszę to sprawdzić, został by wybierak i wał do wymiany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się