lukaszooo Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) Witam panowie, od dłuższego czasu bawie sie vagiem i silniki 1.9Tdi mam rozgryzione prawie pod każdym względem . Ostatnio zdarzyło mi sie robić b5 z silnikiem 1.8 benzynka i nie wiedziałem zbytnio co od czego. Dział diagnostyki głownie jest poświęcony TDI o PB jest bardzo mało info, dodatkowo B5 to juz stare auto i główni rezacze i fachowcy dawno o nich zapomnieli. Chciał bym abyśmy wspólnie dla potomnych rozgryźli i opisali poszczególne grupy a następnie poszczególne kolumny do diagnozowania najczęstszych usterek. Jedyny wartościowy temat jaki znalazłem lecz jest tam straszny natłok info wiec mało czytelne. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/285275-allcharakterystyka-poszczegolnych-blokow-pomiarowych-w-programie-vag-com/ PS. Bede modyfikował tego posta jesli dostarczycie jakieś mądre info, prosze tez o nakierowanie które grupy trzeba logować przy danej usterce. Narazie prosze o info które grupy należy logować dokonując diagnozy. Przepływomierz w TDI główne parametry z przepływki podane są w grupie 03,08 a jak w PB ?? Sonda Lambda Sonda ma napiecie 1v oporność która zależy od temp spalin i wynosi 0,1-0,5 grupa 07 kolumna 2 czyli 1V który pod wpływem oporu daje wynik ok 0,4V grupa 08 ?? grupa 09 to samo co 07 ?? Dynamicznie trzeba cos logować ??? Sądy są dwie, w kolektorze i za katalizatorem która grupa jest do której i jaka jest zależność działania ??? Przepustnica Wiem ze położenie pedału gazu jest w 00 a położenie przepustnicy czyli silniczka krokowego ?? Kąt wtrysku 06 poszczegolne korekty wyprzedzenia zapłonu 2 kolumna korekta od temp cieczy, 3 kolumna od sondy lambda 17 mamy czas zapłonu , stabilizacja bezczynności, wyprzedzenie zapłonu Co to jest stabilizacja bezczynności ???? 19 kąt właściwy zapłonu, wyprzedzenie kąta zapłonu Czujnik Halla i Czujnik wału korbowego Jesli mamy przestawiony rozrząd to czujnik wału i halla beda podawały sprzeczne info i bedzie wyrzucało bład, które grupy dotyczą tych czujników. Od czego jest grupa 13,15,16 Które grupy są jeszcze istotne ???? Jakie są jeszcze typowe usterki tych silników ?? Dla podglądu grupy 00-30 dla 1.6 Edytowane 29 Stycznia 2015 przez lukaszooo
Galetto Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/
Dev Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Sonda w B5 jest 1Voltowa poza jednym lub dwoma przypadkami
lukaszooo Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) Dev wiem ze masz to wszystko w jednym palcu mozesz mi troszke rozjasnic kilka podstw, zacznijmy od tego które grupy logujemy do danych usterek i pomóż mi rozkminić te sądy. Na stronie ross tech jest prawie tyle samo info co w vagu. Edytowane 29 Stycznia 2015 przez lukaszooo
Marc!n Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 u mnie google jeszcze działają.. http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2104 Dynamicznie przepływka, wtryski, sondy, stukowce.
lukaszooo Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Dzieki lecz wartości mierzone dotyczą silnika np 2.6 ABC i jego diagnostyka jest opisana tutaj http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=117264 Do silników które chce ogarnąć czyli 1.6 i 1.8 w B5 nic to nie wnosi. Czy jakiś tuner mógł by powiedzieć jaki soft jest w 1.6, 1.8 a jaki np w 2.6 ABC ????? Edytowane 31 Stycznia 2015 przez lukaszooo
Marc!n Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 każdy silnik będzie miał nieco inaczej to rozrzucone.. niemniej jednak w poliftowych TB się to pokrywa. Wolnossący silnik nie ma tyle osprzętu i niebardzo jest po co tam logi robić.. a sondę, przepływkę, czy zapłon nie trudno rozpoznać w vcdsie. Najprościej jest zająć się tym co wyrzuca błędy, zagłębianie się w logi może sopwodować, że zawsze coś nam nie będzie w pracy silnika pasować choć będzie ok P.S. A to chodzi Ci tylko o 1.6? To co podałem uwzględnia poliftowe 1.8 i 1.8T, a to już coś. Wiem, że najlepiej by było do każdego silnika mieć taką rozpiskę..
lukaszooo Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 Głownie interesują mnie przedlifty 1.6 1.8 i takie chciał bym rozgryść, same logi są małe istotne. Intersuje mnie rozgryzienie np gdzie jest pokazane połozenie przepustnicy czyli silniczka krokowego, gdzie jest wartość wymagana masy powietrza a gdzie jest wynik z przepływki, która grupa jest do sondy w kolektorze a która do tej w wydechu. Sprawa wydawała sie prosta ale taka nie jest. Nurtujące mnie dzis pytanie to jaki soft sterownika jest w poszczególnych modelach a4. Czy soft i rodzaj wyswietlania info w vagu to np EDC 15 czy to zupełnie cos innego ???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się