BartiOG Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Witam, otóż jakiś tydzień temu samochód zaczął szarpać, szarpie na wszystkich biegach, z reguły przy obrotach koło 1700-2000. Na zimnym silniku problem był mniej widoczny im cieplejszy tym bardziej. Wczoraj natomiast po trasie niedługiej ( 60km) strasznie szarpał oraz nastąpił prawie całkowity brak mocy. Czy ktoś może z was orientuje się co to jest ?
kamiltgk Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Sprawdz Kolego egra, bo może on powoduje te szarpania, jeśli sie nie zamyka to będzie odczuwalny spadek mocy. Poszukaj na forum bo jest tego sporo na temat szarpania w tym przedziale obrotów.
BartiOG Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Wymieniłem filtr powietrza i paliwa bo były już w delikatnie mówiąc nie najlepszym stanie. Co do egr to przczytałem cały ten temat: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242914-szarpie-podczas-przyspieszania/. Jako, że jestem dość "świeży" nie jestem pewny który to ten egr, poniżej dodaje foty jakby ktoś mógł zaznaczyć to byłbym wdzięczny. Czy mi się wydaje, że widać na silniku mieszanine sadzy z olejem, czyli to o czym wspomniano w tamtym temacie, czy to tylko siła autosugesti? W każdym bądź razie olej skądś leci. Edytowane 31 Stycznia 2015 przez BartiOG
kamiltgk Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Na 3 zdjęciu kolo bagnetu masz egra połączonego z przepustnicą. Ten pierwszy od kolektora to właśnie nieszczęsny egr;-)
BartiOG Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Dzięki wielki, ja go szukałem po lewej stronie. A jeszcze powiedz mi są jakieś większe problemy z jego demontażem ? Btw, A ropą można go wyczyścić żeby się jeszcze dziś przejechać czy poczekać do poniedziałku i kupić specjalny preparat ? Edytowane 31 Stycznia 2015 przez BartiOG
kamiltgk Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Szczerze to większego problemu nie ma, jak dobrze pamiętam to są 3 ampule i 1 torx. Wyjmowałem razem z przepustnicą. Wymieniłem filtr powietrza i paliwa bo były już w delikatnie mówiąc nie najlepszym stanie. Co do egr to przczytałem cały ten temat: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242914-szarpie-podczas-przyspieszania/. Jako, że jestem dość "świeży" nie jestem pewny który to ten egr, poniżej dodaje foty jakby ktoś mógł zaznaczyć to byłbym wdzięczny. Czy mi się wydaje, że widać na silniku mieszanine sadzy z olejem, czyli to o czym wspomniano w tamtym temacie, czy to tylko siła autosugesti? W każdym bądź razie olej skądś leci. Zastanawia mnie jedna rzecz na 3 fotce, czemu tam nie ma gruchy sterującej klapki kolektora??, mam ten sam silnik i ta grucha jest!. Dobrze było by jak ktoś mądrzejszy by się wypowiedział:-/Btw, A ropą można go wyczyścić żeby się jeszcze dziś przejechać czy poczekać do poniedziałku i kupić specjalny preparat ? Zawsze czyściłem benzyną ekstrakcyjną, ale wydaje mi się że ropą też będzie dobrze:-) Edytowane 31 Stycznia 2015 przez kamiltgk
BartiOG Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 Hmm nie mam pojęcia czemu jedyne co było przerabiane to w pruszczu gdańskim rozwiązanie pompy olejowej na to z 1.9 tdi ale to chyba nie ma nic do rzeczy, jutro rano postaram się to zdemontować i dam znać jak mi poszło. Jeszcze raz dziękuje za pomoc
kamiltgk Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Hmm nie mam pojęcia czemu jedyne co było przerabiane to w pruszczu gdańskim rozwiązanie pompy olejowej na to z 1.9 tdi ale to chyba nie ma nic do rzeczy, jutro rano postaram się to zdemontować i dam znać jak mi poszło. Jeszcze raz dziękuje za pomoc Nie ma nic do rzeczy bo u mnie też jest przerobiona od 1.9 i grucha jest. Ostatnio walczyłem z tą gruchą, miałem dziurę w membranie i stąd ta ciekawość . Daj znaka jak ci poszło z tym egrem Pozdrowionka
SotoM Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Kolektor z klapami wirowymi ma silnik z dpfem. Zajrzyj do egru Edytowane 31 Stycznia 2015 przez SotoM
kamiltgk Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 To jaką funkcje pełni u mnie ta grucha? skoro ja nie mam dpfa.
64driver Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Grucha steruje ciśnieniem turbo. Czy podczas tego szarpania, autko dymi mocno na czarno?
BartiOG Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Opublikowano 1 Lutego 2015 (edytowane) A więc dzisiaj rano zdemontowałem egr, zasyfiony nieziemsko, zresztą tak jak wszystko dookoła. Teraz będę go czyścił: Teraz parę pytań, jako że chce mieć wszystko zrobione jak trzeba, a kto pyta nie błądzi Czy to wystarczy wyczyścić czy wymienić na nowe ? A ten element czy można wyrzucić i zastąpić go aluminiową płytka o grubości 1,5mm i otworze fi 9 ? A to myślę tylko wyczyścić bez demontażu, czy może radzicie coś jeszcze zdemontować i porządnie wyczyścić ? Może też na coś konkretnego zwrócić uwagę, np. żeby nic nie powpadało do środka ? Sory za taki spam zdjęciami, ale chyba nikomu to nie przeszkadza a pozwala łatwo rozeznać się w sytuacji Jeszcze do czyszczenia mam płyn do kominka to on powinien się nadać idealnie 64driver Tak jak się przygazuje to dymi Edytowane 1 Lutego 2015 przez BartiOG
kamiltgk Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 (edytowane) Ładnie zapeklowany masz ten egr, mój aż tak nie był , wyczyść wszystko tylko uważaj tam przy kolektorze żeby nic nie wpadło. Jeśli chodzi o zaślepke z otworem fi 9 możesz odrazu zakładać nie zaszkodzi , ja zrobiłem to ze 3miesiące temu i jest malina, miałem szarpanie delikatne wiadomo w jakim zakresie obrotów. Założyłem coś takiego tylko musiałem te dwie uszczelki dać, bo mi się egr blokował o zaślepke, a wtedy zero mocy Edytowane 1 Lutego 2015 przez kamiltgk
SotoM Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Jak już miałeś egr wymontowany to trzeba bylo go spr-ośke pod kontem luzu poprzecznego a za miast zaslepiać go mogłeś odkręcić dekielek i wyjąć zębatke środkową aby nie było napędu na ośke. To jaką funkcje pełni u mnie ta grucha? skoro ja nie mam dpfa. no to dałem ciała...to nie wiem czemu jeden ma inny nie ma. Ja w brd już ich nie mam wogóle została sama poruszająca się ośka. Jak auto nie ma dpfu to nie trzeba wiercić otworów.
BartiOG Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Opublikowano 1 Lutego 2015 Kamiltgk zamówiłem podobny zestaw z allegro są dwie płytki jedna 1,5 mm i druga 4mm, tylko tą 1.5 mm zakładałeś ? SotoM a dlaczego nie wiercić otworów ? To wtedy na dobrą sprawę mógłbym po prostu odłączyć egr i nie stosować żadnych zaślepek? Z tym, że to podobno obciąża turbosprężarkę
kamiltgk Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 (edytowane) Tak tylko zakładalem tą 1.5mm i wywierciłem otwór fi 9, Grzesiu a powiedz mi jak bym wyciągnął tą zębatke środkową, to nie będzie żadnego checka albo błędu? Wtedy zaślepka idzie pełna i będzie dobrze. Nie wiem jak jest z turbo gdy zaślepiony egr, ale ja przez egra mialem takie sceny, dymił szarpał jak wściekły i takie dziwne dzwieki szurania były:-/, pojeździłem tak z pół roku i vnt czyściłem bo zaczął przeładowywać. Później z wyłączoną kostką i było ok, oprucz checka:-), a teraz zaślepka z otworem. Edytowane 1 Lutego 2015 przez kamiltgk
SotoM Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 (edytowane) otwór sie rozwierca tylko ze wzgledu jesli w aucie jest DPF a jesli BLB nie ma dpfu to nie bedzie sypał błedem. jak masz zaslepke to pewnie tez masz czały czas bład (nie zapalajacy kontorlek) zapisany w pamieci ESU silnika o zbyt niskiem przepływie spalin - to z winy ze przepustniczka egru otwiera sie i sie blokuje o zaslepke, w tym momencie jest opór dla silniczka (modułu zaworu EGRu) podaje sygnał do ECU silnika bo nie wykonuje pełnego zadanego ruchu - OTWÓRZ a jak wyjmiesz ten trybik to silniczek bedzie pracował w pełnym zakresie ale nie bedzie sie przepustniczka otwierac - ona jest i bedzie cały czas zamknieta (to tosamo co bys miał włozoną zaslepke aby spaliny nie dochodziły do kolektora ssacego)wiec juz dodatkowo zaslepka jest nie potrzebna. moje filmiki przy sprawdzaniu EGRu - mi auto tez sie zmuliło i postanowiłem poszukac przyczyny wiec winowajca okazał sie EGR - takie były jego usterki - dostała nowy EGR. - wytarty kanał i pierscien uszczelniający - klapa nie szczelna non stop spaliny dostaja sie do dopalenia - w 0:25 wyrabia sie tulejka przez która przechodzi ośka Edytowane 1 Lutego 2015 przez SotoM
piotrsob1 Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Wyczyść wszystko i poskładaj z powrotem. Jeżeli będzie występowało poszarpywanie tylko podczas delikatnego przyspieszania w zakresie obrotów 1600-2200, to wtedy zaślepka z otworem powinna pomóc. Jeżeli będzie szarpało także w innych sytuacjach plus brak mocy, to na próbę zaślep całkiem dopływ spalin do EGR-a, jak pomoże, to EGR do wymiany, albo zostawić zaślepkę i soft do korekty , bo błąd EGR-a pewny
kamiltgk Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 otwór sie rozwierca tylko ze wzgledu jesli w aucie jest DPF a jesli BLB nie ma dpfu to nie bedzie sypał błedem. jak masz zaslepke to pewnie tez masz czały czas bład (nie zapalajacy kontorlek) zapisany w pamieci ESU silnika o zbyt niskiem przepływie spalin - to z winy ze przepustniczka egru otwiera sie i sie blokuje o zaslepke, w tym momencie jest opór dla silniczka (modułu zaworu EGRu) podaje sygnał do ECU silnika bo nie wykonuje pełnego zadanego ruchu - OTWÓRZ a jak wyjmiesz ten trybik to silniczek bedzie pracował w pełnym zakresie ale nie bedzie sie przepustniczka otwierac - ona jest i bedzie cały czas zamknieta (to tosamo co bys miał włozoną zaslepke aby spaliny nie dochodziły do kolektora ssacego)wiec juz dodatkowo zaslepka jest nie potrzebna. moje filmiki przy sprawdzaniu EGRu - mi auto tez sie zmuliło i postanowiłem poszukac przyczyny wiec winowajca okazał sie EGR - takie były jego usterki - dostała nowy EGR. - wytarty kanał i pierscien uszczelniający - klapa nie szczelna non stop spaliny dostaja sie do dopalenia - w 0:25 wyrabia sie tulejka przez która przechodzi ośka To ładnie miałeś tego egra podjechanego, muszę swojego jeszcze raz wyjąć i sprawdzić tak jak na filmiku. Dobry patent z tym trybikiem, sprawdzę czy będzie lepiej się zbierał z zamkniętym egrem. Ciekawe jak jest ze spalaniem, bo jak miałem odpiętą kostkę od egra i był check to wiecej palił i czy przy zamkniętym całkowicie egr spalanie nie wzrasta??
SotoM Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Wyjęcie trybiku to to samo co zaślepka jak będę miał okazję to wezme egr ten uszkodzony i nagram filmik (odgapię od piotrsob1) z tym że tez z wymontowanym trybikiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się