KaczorComp Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Witam Mojemu znajomemu pękł dzisiaj jeden tłok w AFN-ie. Po rozmowach z różnymi mechanikami dowiedział się że a Afn-ach bardzo często pękają tłoki. Czy ktoś spotał się z takim zdarzeniem?? a jęsli tak to czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje??
krzysiek23 Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 moze mial juz z 1mln km przejechane,osobiscie i na forum raczej nie pamietam takiego przypadku....afn raczej jest jednym z najwytrzymalszych modeli silnikow audi
spetsnaz Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Witam Mojemu znajomemu pękł dzisiaj jeden tłok w AFN-ie. Po rozmowach z różnymi mechanikami dowiedział się że a Afn-ach bardzo często pękają tłoki. Czy ktoś spotał się z takim zdarzeniem?? a jęsli tak to czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje?? mam pytanie.. ilu było tych mechaników??
jaro4444 Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Tłoki w AFN pękają tak jak i w 1Z albo AHU. Pękają na wysokości górnego pierścienia, poziomo. Przyczyną jest najcześciej lejący wtrysk i bardzo wysokie EGT albo jeżdzenie na "oranżadce" . W AFN nagminne też są problemy z zaworem przelewowym pompy oleju, wycierającym się wałkiem pośrednim i odpadającymi grzybkami zaworów na skutek wyrabiających się prowadnic trzona zaworu, padającymi hydraulicznymi popychaczami zaworów. Przeciętnie raz w miesiącu jest na warsztacie silnik TDI po którymś z tych zoonków. Jednak wszystkie one mają od 200 kkm w górę (niektóre blisko 600 kkm).
spetsnaz Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Tłoki w AFN pękają tak jak i w 1Z albo AHU. Pękają na wysokości górnego pierścienia, poziomo. Przyczyną jest najcześciej lejący wtrysk i bardzo wysokie EGT albo jeżdzenie na "oranżadce" . W AFN nagminne też są problemy z zaworem przelewowym pompy oleju, wycierającym się wałkiem pośrednim i odpadającymi grzybkami zaworów na skutek wyrabiających się prowadnic trzona zaworu, padającymi hydraulicznymi popychaczami zaworów. Przeciętnie raz w miesiącu jest na warsztacie silnik TDI po którymś z tych zoonków. Jednak wszystkie one mają od 200 kkm w górę (niektóre blisko 600 kkm). pękania tłoków w AFN`ach nie można określić jednak jako "bardzo częsta usterka", są one w większości spowodowane zaniedbaniami właściciela auta. [br]Dopisany: 06 Październik 2008, 22:13_________________________________________________ Przeciętnie raz w miesiącu jest na warsztacie silnik TDI po którymś z tych zoonków. wg mnie jedynym powodem jest duża ilość wyprodukowanych jednostek napędowych.
marewel Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Lejące wtryski,i poprzedni wlasciciel to najwieksze wady AFN i pochodnych tdi.
jaro4444 Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Spetsnaz a gdzie napisałem, że TDI to kible? Po prostu statystyka i przebiegi robią swoje... Pękanie tłoków nie jest "bardzo częstą usterką" w AFN, a po prostu zdarza się. Za to urywanie się grzybków zaworowych jest już "dość częstą usterką"
spetsnaz Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Spetsnaz a gdzie napisałem, że TDI to kible? Po prostu statystyka i przebiegi robią swoje... Pękanie tłoków nie jest "bardzo częstą usterką" w AFN, a po prostu zdarza się. Za to urywanie się grzybków zaworowych jest już "dość częstą usterką" Luzik bałem się tylko, że ktoś może odebrać to jako potwierdzenie tego co napisał użytkownik KaczorComp: "Po rozmowach z różnymi mechanikami dowiedział się że a Afn-ach bardzo często pękają tłoki." Co do grzybków, to ich pękanie spowodowane jest najczęściej przez duży przebieg (zmęczenie materiału/wypalenie), bądź słabe smarowanie, fakt.. zdarza się
jaro4444 Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Co do grzybków, to ich pękanie spowodowane jest najczęściej przez duży przebieg (zmęczenie materiału/wypalenie), bądź słabe smarowanie, fakt.. zdarza się Pękanie grzybków spowodowane jest wycieraniem się prowadnic zaworowych i "kiwaniem" się zaworu na boki. Najpierw silnik powoli traci moc bo spada szczelność i stopień sprężnia, później przez uderzanie w przylgnie zaworową jedną stroną, a nie całym odwodem na raz, grzybek "odłamuje sie" od trzonka bo go to "uderzanie" przegina raz w jedną stronę raz w inną aż odlamie od trzonka. Krótkie prowadnice zaworowe i problemy z zaworami dopiero pokażą swoje "uroki" w silnikach PD - już dziś zaczynają się nagminnie pokazywać "kwiatki" z tym związane :gwizdanie: Tak czy inaczej wolę zdrowego AFN jak współczesnego TDI z DPF, piezowtryskami Siemensa, padającymi napędami pompy oleju i pękającymi głowicami. (ale mam B7 TDI )
DaRo4422 Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Ja mam AFN w Passacie b5 Fl <to straszny składak- kupiłem go już takiego za niewielką kasę i starszy nim tera ciska> mam go już 3rok<270 000km i 0 usterek. Odpala od 1 "kopa" i w porównaniu do mojego awx, afn to igła a awx
xavier Opublikowano 7 Października 2008 Opublikowano 7 Października 2008 to jakaś głupia plotka nie glupia plotka ;d tylko najprawdziwsza prawda, mam już taki sklejony na biurko i robi mi za popielniczkę najczęściej pada tłok na 3cim cylindrze ( najkrótsza droga od dolotu ). Tłoki pękają najczęściej z powodu przeładowania i padniętej przepływki (obie usterki jednocześnie). Mechanizm usterki jest taki... turbina przeładowuje, więc mamy duużo powietrza, przepływomierz zaniża czyli mamy mało paliwka. w wyniku czego mamy kosmiczny wzrost egt... i pewnego razu przy włączaniu się do ruchu albo wyprzedzaniu... KABOOOM a co do sceptyków, ja mam taki tłoczek, sąsiad też ma taki tłoczek. z tym, że mój jest chip'owany a sąsiada niet
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się