krzysztof 36418 Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 A4 b7 1.8 t (BFB) Q Wymiana sprzęgła Odłączenie akumulatora (+ lub-) Demontaż osłon silnika Odkręcamy wal napędowy od skrzyni 6 śrub klucz ampul 6mm Wieszamy wal na wydechu (uważamy na uszczelkę przegubu nie zgubić zniszczyć) Odkręcamy 4 śruby u samego dołu skrzyni Odkręcamy wspornik wydechu klucz 13mm (foto wspornika) Odkręcamy półosie (przeguby) od skrzyni 2x po 6 śrub (klucz m 10 spline) Demontujemy osłonę termiczną po prawej nad przegubem 3 śruby (klucz ampul 6mm) Osłona termiczna Odłączamy sterowanie biegami 2 śruby 13mm i jeden ampul 8mm +1 kostka z prawego boku skrzyni Z lewej strony musimy wypiąć przewód zasilający siłownik wysunąć metalową zawleczkę i ostrożnie wysunąć przewód Po wypięciu przewodu zdjąć kapturek z odpowietrznika założyć na przewód coby nam nie kapało na łepek. Zawleczka trzymająca przewód zasilający siłownik (pozycja zabezpieczona) Zawleczka trzymająca przewód zasilający siłownik (pozycja odbezpieczona) zaznaczony odpowietrznik z tąd zdjąć kapturek Kapturek na przewodzie zasilającym siłownik Następnie 2 nakrętki klucz 13mm od dolnej poduszki Odkręcamy łoże skrzyni po 3 śruby z każdej strony (klucz 18mm) Jak odkręcimy łoże to cały zespół napędowy trochę nam opadnie ja do momentu odkręcenia wszystkiego podparłem lewarkiem trapezowym a może to być cokolwiek co nam podtrzyma skrzynie np. drewniany klocek. Odsuwamy jak najdalej się da Odkręcony wał wraz z odkręconym łożem skrzyni Odkręcamy 3 X13mm śruby wspornika poduszki od skrzyni X śruby wspornika skrzyni O 2 nakrętki 13 mm przykręcone do łoża skrzyni Okręcamy skrzynie dookoła razem około 10 śrub w tym 2 trzymające rozrusznik i 4 wykręcone wcześniej Skrzynia jest ciężka pomoc 2 osoby wskazana Po wyjęciu skrzyni Żeby odkręcić sprzęgło musimy zablokować wał korbowy ja zrobiłem to jak na foto Odkręcamy sprzęgło po przekątnej 6 śrub ( ampul 6mm) Po demontażu sprawdzamy kolo dwumasowe W razie potrzeby odkręcamy dwumase 6 śrub (spline m10) Przed odkręceniem koła warto zaznaczyć położenie względem wału nie zawsze jest kołek ustalający bądź jak w moim przypadku niesymetryczne 2 śruby Zaznaczone otwory są bliżej siebie Montaż w odwrotnej kolejności . Koło dokręcamy moment 60 Nm +1/4 orbotu (tj 90 stopni). Docisk 35 Nm wszystko dokręcamy na krzyż . Śruby od dwumasy , docisku, półosi, wału posmarować lekko klejem do gwintów. „ryjek „ delikatnie posmarować smarem do łożysk (X ryjek) Kulkę łapy sprzęgła posmarować smarem do łożysk (O kulka łapy sprzęgła) może sie komus przyda jest to moja pierwsz porada wiec proszę o wyrozumialość 1
kawowy19 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 na pewno everybody będą Ci wdzięczni Trzeba to przenieść do działu "Warsztat - zrób to sam"
rafal9119 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Też bede musiał latem wymienić sprzęgło. ile tobie to czasu zajeło??
azure Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 I to wszystko bez odkręcania sanek? Jak długo szarpałeś się z tym? Czy do poprawnego montażu sprzęgła potrzebny jest jakiś nastawnik?
SebolA4 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Bardzo dobry opis wykonanej pracy. Przy okazji pytanie.Czy przed odkreceniem walu od skrzyni należy zaznaczyć dokladne miejsce jak był przykrecony? Czy to moze miec znaczenie gdyż w moim przypadku po wymianie sprzęgła w Q ze skrzynią 5 biegową mam lekkie drgania budy idące na moje odczucia z wału właśnie.Zastanawiam się co może być przyczyną bo nie zaznaczylem miejsca przykrecenia, czy wał może być razem wyważony ze skrzynią? Jest to mega denerwujące i pojawia się przy ok.85 km/h. Będę wdzięczny za sugestie
krzysztof 36418 Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Opublikowano 22 Lutego 2015 rafal9119 demontaż 2.5h montaż 3.5h skrzynia k....sko ciężka azure bez odkręcasz tylko loże skrzyni 6 śrub. nastawnik nie potrzebny z powodu wagi skrzyni ciężko jest wycyrklować żeby wałek wszedł na miejsce i nie rozwalić słoneczka. sebola4 wału nie musisz oznaczać (ja tego nigdy nie robiłem) jedyne co to po odpaleniu zapaliły się kontrolki (abs esp) po przejechaniu kilku m zgasły brak błędów w sterowniku. posprawdzaj podporę wału i krzyżaki (przeguby) i pokombinuj z ustawieniem poduszki tej z przodu jeżeli masz głuche stuknięcie przy zmianie biegów 1-2-3 mi pomogło.
azure Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 No to Krzysiu dobra robota, dzięki za opis. Jak mi nie daj Panie będzie trzeba to sam sobie ogarnę, bo znając okolicznych speców najpierw będą kręcić głową, później zrobią i coś schrzanią, a na końcu będę musiał poprawiać po nich. Sama robota wygląda na niewiele trudniejszą niż w aucie FWD z silnikiem poprzecznie osadzonym.
krzysztof 36418 Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Opublikowano 24 Lutego 2015 do zrobienia tylko piwo poczebne
kawowy19 Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 teraz już wiadomo dlaczego tak sprawnie Ci poszło
krzysztof 36418 Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Opublikowano 26 Lutego 2015 bez tego sie nie zaczyna roboty przecież to jest pomoc naukowa
Arcus Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Też przez to przechodziłem tyle, że w c5. Założyłem z awx-a. Robota taka sobie - napewno lepsza niż w poprzecznym. No i narozkręcać się trzeba
gr8stuff Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Jakby co to mam sprzęgło LUK do 1.8T do sprzedania wraz z paragonem. Jak coś to PW.
azure Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Jakby co to mam sprzęgło LUK do 1.8T do sprzedania wraz z paragonem. Jak coś to PW. Czy to giełda... ?
Awake90210 Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 rafal9119 demontaż 2.5h montaż 3.5h skrzynia k....sko ciężka azure bez odkręcasz tylko loże skrzyni 6 śrub. nastawnik nie potrzebny z powodu wagi skrzyni ciężko jest wycyrklować żeby wałek wszedł na miejsce i nie rozwalić słoneczka. sebola4 wału nie musisz oznaczać (ja tego nigdy nie robiłem) jedyne co to po odpaleniu zapaliły się kontrolki (abs esp) po przejechaniu kilku m zgasły brak błędów w sterowniku. posprawdzaj podporę wału i krzyżaki (przeguby) i pokombinuj z ustawieniem poduszki tej z przodu jeżeli masz głuche stuknięcie przy zmianie biegów 1-2-3 mi pomogło.Jak Nawiązując do tematu poduszki tej przedniej. Strasznie "waliło" przy zmianie 1-2-3. wymieniłem, w zasadzie nie było juz co wymieniac bo sie poducha rozpadła. Troszke pojeździłem i moje pytanie. Jak ustawić mocowanie tej poduszki zeby juz nie stukało?? Przebieg w tej chwili 268tys. poduszka pod skrzynią i poduszki pod silnikiem ok.
kqba Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 Dobra robota. Wymiana w przypadku AVF będzie prawdopodobnie taka sama (poza wałem, którego niestety nie mam)? Czy przy wymianie trzeba jeszcze wymienić simering na wale silnika?
Patryk Kiełek Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Jaka cena dobrego sprzęgła ? Do 1.8t
KoWaL_89 Opublikowano 23 Października 2017 Opublikowano 23 Października 2017 W dniu 2.08.2017 o 14:20, Patryk Kiełek napisał: Jaka cena dobrego sprzęgła ? Do 1.8t LUK 500 zł
niedzwiedz250 Opublikowano 9 Marca 2019 Opublikowano 9 Marca 2019 (edytowane) Gdyby kogoś przy robocie spotkało to co mnie przy odpinaniu wału od skrzyni... Edytowane 21 Marca 2019 przez niedzwiedz250
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się