Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż miski olejowej. Najłatwiejszy sposób.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ostatnimi czasy z silnika zaczęły dobiegać dziwne dźwięki. Po odpaleniu w zimniejsze dni (zimny , gęsty olej) jest tragedia. Dźwięk jakby zacierały się wałki w podstawkach. Gdy olej osiągnie ok 60 stopni dźwięk praktycznie zanika i słychać tylko delikatne wysokie popiskiwanie przy dodaniu gazu do ok 2 tyś obr. Dodatkowo sporo głośniejszy zrobił się łańcuch napinacza. Szklanki w normie (słychać tylko delikatnie cykanie). Przejeździłem tak ok 3 tyś km i zaczęło mnie to martwić. Wpadłem na pomysł , że to wina zatkanego smoka. W tej chwili mam zalany olej LM 5w40 ale wcześniej niemiec latał na 10w40 i to pewnie swoje zrobiło. Mój mechanik z którego czasem korzystam potwierdził moje domysły i krzyknął 200zł za zdjęcie i założenie miski. Wydaje mi się , ze to dość drogo i chciałbym zrobić to samemu. Teraz pytanie jak ? Podnosić silnik czy opuszczać sanki? Wiem , ze w ADR podobno da się to łatwo zrobić ale tylko tyle wiem.

Opublikowano

ze w ADR podobno da się to łatwo zrobić ale tylko tyle wiem.

łatwo tego nie da się zrobić i wg mnie 200 zł wcale nie jest dużo przy ilości czasu jaki trzeba na to poświęcić.

Opublikowano (edytowane)

Wiesz nie twierdze , że ktoś chce mnie naciągnąć itp. Po prostu za te 200zł mam bańkę LM , filtr i uszczelkę pod mise. Gdybym zrobił to sam nie byłoby dużego wydatku. Jestem w stanie robić wszystko ale nie mam podnośnika ani kanału , do tego robię na podwórku także temat upierdliwy. Chyba lepiej dać te 200 i spokój niż się potem leczyć.


Ok decyzja podjęta zrobię to u mechanika tym bardziej , że zszedł z ceną do 150zł. Powiedzcie mi tylko dwie rzeczy. Po pierwsze czy użyć płukanki LM żeby ruszyć ten cały syf przed zdjęciem miski? Po drugie czy uszczelkę (erling) pod misę wkładać na sucho czy może przesmarować ją na wszelki wypadek silikonem. Mam reinzosil-t przezroczysty do 200c. Podobno jeden z lepszych.

Edytowane przez Mesiah
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

my uszczelkę kładziemy na odtłuszczą miskę, nie zdarzyło się żeby cieklo

Opublikowano

Nie no odtłuszczenie obowiązkowo. Przemyślę jeszcze sprawę.

Opublikowano

Napisz kolego jak silnik wygladał po zdjeciu miski i czy pomogł ten zabieg ;)

Opublikowano

Taa standard. Zawsze pisze. Boje sie co to będzie. Nawet jeśli okaże się , że to nie tego wina to lepiej tam zajrzeć.

Opublikowano

Cierpliwości życzę :)

Opublikowano

Przyda się.

Słuchajcie a jak jest z samą pompą? Na co patrzeć po jej wyjęciu? Wykazuje jakieś oznaki zużycia czy wystarczy ją wyczyścić? Nie będzie tak , że zostanę bez auta bo trzeba będzie pompy szukać? W ogóle jest ona rozbieralna bez problemów?


Jestem właśnie po założeniu miski. Nagaru TONA. Smok prawie czysty ale w sitku milion małych syfów. Przez rozbiórką wlałem płukankę LM pro line i widać pomogła i jest skuteczna. Nalot był "ruszony".. Miskę musiałem skrobać. Blok w środku tez nalot ale mnie. Wypsikałem kwasem i wyczyściłem ile mogłem. Pompa brak śladów zużycia i zero luzów. Jedynie gładź zaworu była widocznie porysowana (pewnie nagar się tam dostał) ale sam zawór chodził poprawnie i bez większych oporów. Pompa wróciła na miejsce. Po zalaniu świeżym LM 5w40 (POLECAM , TO NAJLEPSZY OLEJ). i odpaleniu w temp ok 10-12c zero mojego piszczenia. Łańcuch napinacza ucichł o 2/3 (prawie go nie słychać) , szklanki zamilkły kompletnie. Nie ten silnik. Jutro z rana po nocy sprawdzę jeszcze czy piszczenie nie powróci.

Kupując auto z 1.8/1.8t zalecam zaraz po płukać silnik i zwalać miskę. To obowiązek w tych motorach. To już trzeci który widziałem w takim stanie. Wszystkie były jeżdżone na cholernym 10w40.

Opublikowano

Ile tam u siebie realnie masz zrobione na tym silniku ? ;)

Opublikowano

257 tyś. Rozrząd był jeszcze na starym typie tłumika i rolki. Mechanik oglądał śruby przy silniku i takie tam. Stwierdził , że raczej realny przebieg. Fotel nie wytarty , kiera i reszta jak nowa. Więcej jak 300 nie przejechał. Kompresja od 14.2 do 14.5 wiec bdb. Problem jest tylko jeden. Odpaliłem auto po nocy i dźwięk powrócił. Miska i tak była do zwalenia ale problem nie ustał. uto wylądowało na noc u mechanika. Jutro rano będzie słuchał. Tak czy inaczej w weekend zwalam napinacz i lookne na sitko w nim zamontowane. Jak trzeba będzie wymienię i łańcuch i napinacz na nowy.

Opublikowano

Pewnie napinacz juz "kuleje" i dzwieki sie rozchodza od pokrywy... Dawaj znac co tam z maszyna :)

Opublikowano

To raczej nie dźwięk tarcia łańcucha o obudowe tylko taki jęk. W filmiku trzeba się wsłuchać dobrze. Od 20s najbardziej to słychać.

Opublikowano

Witam Wszystkich

Posiadam Auto z1996 roku z silnikiem 1,8t  AEB z którym walczę od dłuższego czasu.

Autku brakuje ciśnienia oleju. Aktualnie ściągnąłem misę olejową jest to misa bez czujnika.

Czy pasowałaby do tego silnika miska z czujnikiem?

Jak można podnieść ciśnienie oleju w pompie od AEB?

pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, jacandrzej napisał:

Jak można podnieść ciśnienie oleju w pompie od AEB?

hmm, a jest w ogóle coś takiego?

Bo zwykle spadek ciśnienia oznacza tylko jedno.

12 godzin temu, jacandrzej napisał:

Czy pasowałaby do tego silnika miska z czujnikiem?

ps a co chcesz tym osiągnąć?

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

Witaj Pieterb

Zazwyczaj da się podnosić ciśnienie zwiększyć napięcie sprężyny w zaworze zwrotnym. Ale może ktoś ma doświadczenie dokładnie z tą pompą? 

Miska z czujnikiem-możliwość podpięcia wskaźników. 

 

Pozdrawiam

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...