gandi Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Witam Przed sezonem zimowym wykonałem dla felg aluminiowych taki oto zabieg - według mnie tani i skuteczny
lukaszooo Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Czy ja wiem czy skuteczny skoro mase czarnych kropek z zabrudzeń stałych pozostała, klej po ciężarkach szpeci .... Do detalingu sporo brakuje
gandi Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Opublikowano 17 Lutego 2015 a czym można by te kropki zlikwidować oraz klej po ciężarkach niestety niczym nie szło tego zmyć
hutch1 Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Każdy ma swoją metodę bardzo dużo informacji możesz zdobyć na stronie www.kosmetykaaut.pl polecam.
lukaszooo Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Klej ciężko usunąć jakimś środkiem, ja usuwam go nożem tapicerskim a potem poprawiam benzyna ekstrakcyjna i odrazu rozpuszczam smole. Następnie mycie, glinka i na koniec twardy wosk. Po takim zabiegu przy myciu samym karcherem brud ładnie schodzi.
hutch1 Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Do usuwania brudu metalicznego niezastąpiony jest ironx http://www.detailer.pl/sklep/mycie-kol/218-car-pro-iron-x-iron-remover.html
kqba Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 (edytowane) A jak się ma Tenzi Krwawiąca Felga do IronX? Czy skuteczność jest podobna? Edytowane 18 Lutego 2015 przez kqba
Griffe Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Jeśli to pochodne od Tenzi PriX a zakładam, że tak to dośc podobnie. Trochę gorszy a wiele tańszy.
jacek70 Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Trudne zabrudzenia usuwam benzyną extrakcyjną. Potem kercher i szampon z woskiem. Są czyste bez żadnych śladów i to wystarczy. Oczywiście benzyna tylko sporadycznie raz na rok. Przy częstym myciu fury szampon z woskiem jest wystarczający.
michalchelm Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Klej z ciężarków po wcześniejszym zmoczeniu środkiem do usuwania kleju zdrapuje plastikową skrobaczką do szyb (popularny kartonik np. http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/akcesoria-zimowe/ice-scrapers-and-brushes/skrobak-do-szyb-619394/),testowałem na 2 kompletach felg i nie powstały żadne uszkodzenia, wcześniej próbowałem robić to nożykiem monterskim i niestety nie udało się uniknąć zadrapań.
Denis Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 Tuga świetnie sobie radzi z zaszczurzonymi felgami
BolekB6 Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Najlepszy do usuwania resztek po kleju z ciężarków jest " rozcienczalnik nitro " :]
Pogodny Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 Odradzam pomysły niczym z forum VW jak tanio coś zrobić... Albo tanio albo dobrze - jedno z drugim zawsze się będzie gryźć. Co do czyszczenia felg trzeba wziąć pod uwagę dwie rzeczy: Dekontaminację, która polega na usunięciu smolistych kropek, klejów itp oraz deironizację mającą na celu rozpuścić metaliczne drobinki np z klocków, które są wbite w lakier i w przypadku smoły i opiłków dotyczy to również karoserii zwłaszcza dolnych partii drzwi, błotników... Tar & Glue remover - tak można nazwać produkty, które mają za zadanie usunąć wszelką smolę. Środki te również nadają się do usunięcia naklejek, klejów po naklejkach czy naklejanych oznaczeń np. na klapie bagażnika.SNB MAC PRICKBORT MAC 124 - 1L USUŃ SMOŁĘ ZOSTAW WOSKProdukt do usuwania smoły.- bezpieczny dla lakieru- preparat nie jest tłusty- - dla lepszego efektu stosuj na suchej powierzchni- przy zachowaniu odpowiedniego czas działania produktu, Prickbort usunie smołę, a zostawi wosk lub sealant.Kilka słów ode mnie, bardzo fajnie sobie radzi ze smołą. Jedyną jego wadą jest to, że przy zaaplikowaniu na mokrą nawierzchnie, jego właściwości tracą się błyskawicznie przez co rozpuszczalność smoły spada do zera.NIELSEN TAR AND GLUE REMOVER 1L - USUNIE SMOŁĘ I KLEJNielsen Tar&Glue Remover jest to bardzo skuteczny preparat do usuwania smoły, kleju oraz pozostałości żywicznych z szyb oraz elementów lakierowanych .Środek bardzo łatwy w użyciu: należy go nakładać za pomocą szmatki lub opryskiwacza, następnie odczekać około minuty. Nie czekając do wyschnięcia nadmiar spłukać lub zetrzeć czystą szmatką.Dodam od siebie, że jako jeden z nielicznych świetnie radzi sobie na mokrej nawierzchni. Do dekontaminacji głównie używam właśnie Nielsena, gdzie nie chcąc dopuścić do zasychania delikatnie zraszam wodą karoserię nie spłukując Nielsena przez co jeszcze może przez dłuższy czas podziałać.Filmik obrazuje jak radzą sobie T&G removery ze smołą:http://www.youtube.com/watch?v=wu8E4JWQegQTestowałem jeszcze T&G Removera z AngelWax. Póki co pozostaje przy Nielsenie, dobry produkt za dobre $. Deironizacja to nic innego jak usunięcie poprzez rozpuszczenie metalicznych zanieczyszczeń wbitych w lakier karoserii czy lakierowanych felg.Wraz z dekontaminacją lakieru, czyli usunięciem smoły, deironizacja to również podstawa jeśli chodzi o przygotowanie lakieru do korekty maszynowej lakieru.Filmik przedstawiający działanie produktu deironizującego: Efekt krwawienia został uzyskany poprzez dodanie jakieś chemii, nie pamiętam jakiej, ale ma to za zadanie pokazania w którym miejscu odbywa się rozpuszczanie metalicznych zanieczyszczeń.Po zaaplikowaniu, po kilku minutach warto ponownie spryskać np. felgę i wypędzelkować zakamarki itp.CAR PRO IRONXIronX to przełom w dziedzinie oczyszczania lakieru(również tego na felgach). Usuwa zanieczyszczenia metaliczne, rozpuszczając je. Ani glinka, ani pre-wax cleaner nie jest w stanie usunąć tych elementów. Po spryskaniu dolnych części drzwi, błotników i felg IronX pozostawia czerwone, spływające strużki metalu, dające wrażenie 'krwawienia' auta :-) . Użycie glinki i IronX gwaratuje idealne, 100% oczyszczenie lakieru. Sam IronX daje bardzo dużą różnicę wizualną, szczególnie na powierzchni felg aluminiowychTENZI PRIX 1L + ATOMIZER, FELGI BĘDĄ KRWAWIĆSuper skuteczny preparat do usuwania zanieczyszczeń metalicznych z felg i lakieruGotowy do użycia, preparat o neutralnym pH przeznaczony do usuwania zanieczyszczeń metalicznych (drobnych cząstek metalu) z powierzchni lakieru samochodowego oraz felg. Doskonale usuwa spieczone pod wpływem temperatury zanieczyszczenia z pyłu hamulcowego i drogowego, które przywierają do elementów karoserii oraz felg.W momencie kontaktu preparatu z zanieczyszczeniami metalicznymi, zachodzi chemiczna reakcja, podczas której wydziela się czerwona barwa dająca efekt „krwawiących felg”.ZASTOSOWANIE- felgi aluminiowe- karoseria samochodowaMETODA UŻYCIA gotowy do użycia nanosić spryskiwaczem zmywać wodą pod ciśnieniem.Przed użyciem zapoznać się z kartą charakterystyki niebezpiecznej mieszaniny chemicznej. Upewnić się , że powierzchnia nie jest gorąca. Wstrząsnąć preparat i spryskać powierzchnię felg. Odczekać około 5-6min., do momentu wystą pienia efektu „krwawiących felg”. Następnie zmyć wodą pod wysokim ciśnieniem. Nie dopuścić do wyschnięcia produktu na czyszczonej powierzchni.W taki sam sposób działa deironizator od Tuga Alufel, który po aplikacji przybiera konsystencję gęstego żelu przez co dłużej siedzi na feldze/karoserii. Cena/jakość moim zdaniem przebija konkurencję
hutch1 Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 Nic dodać nic ująć popieram i sam stosuje te preparaty !
Marcin Gugu33 Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 juz nie długo preparaty pojdą w ruch przed zimą wiec trzeba sie zaopatrzyc a widze dobre preparaty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się