Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż układu SAI


Buchcio080

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Znalazłem taki oto artykuł

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/235106-DIY-B6-1-8t-Vacuum-line-and-Check-Valve-removal-simplification

i chętnie zrobił bym taką czystkę u siebie. tylko jest problem. Angielski nie jest moją mocną stroną a zdjęcia nie są dobrej jakości. Czy mógł by ktoś to dobrze przetłumaczyć bądź łopatologicznie wyjaśnić co odłączyć i co z czym później podłączyć, aby silnik działał właściwie? Dodam, że jestem mechanikiem i grzebanie mi nie straszne. Pozdrawiam. PS ten artykuł nie jednemu się przyda ;D

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od poszukania zaślepki na wyjęty zawór combi coby nie zacząć wyciągać co zbędne a na końcu wkładać sam zawór z powrotem.

Wbrew nazwom to nie jest zawór EGR, więc ta ori zaślepka w ASO nie będzie pasować - inny rozstaw śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręc kombizawór od głowicy na jego podstawie wycinasz z blachy i robisz dwa otwory na śruby, zaslepka gotowa, mozesz dac troche silikonu i przykrecasz do głowicy. Wywalasz rurki metalowe od kombi do pompy, pompe z przewodami, robisz zaslepke do otworu w filtrze powietrza ( korek od pepsi pasuje idealnie :)). Węzyk sterujacy kombizaworem przycinasz troche i wpinasz do z tyłu n112 jest tam wolne wjeście z tyłu zaworka takie odpowietrzenie w ten sposób zaworek masz zapętlony i eliminujesz możliwość zaciagania przez zaworek lewego powietrza, zostaje jeszcze wyłączenie w sofcie układu sai, też opisać? :) i gotowe.

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo, z ecu to ja bym poprosił bo nie szukałem.

Teraz raczej starałem się naprawić układ, ale jak coś znowu padnie to nie widzę innego wyjścia jak wyjąć.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak silnik reaguje po Usunięciu tego ustrojstwa. Wiem że ta pompa pomaga rozgrzać kata.Więc gdy wpakuje downpipe teoretycznie nie będzie potrzebna. Czy mam rację? Słyszałem Też taką wersję że ta pompka przedmuchóje układ odpowietrzenia silnik. Czy jest taka możliwość że gdy ją usunę odma i cały układ Będzie się szybciej zapychać

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok juz zapomnialem ze to dmuchalo po odpaleniu :) dodatkowo mam wylaczona w ecu wiec jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, przy wymianie kata na DP. Odpiąłem wtyczkę od SAI, aby odkrzacz mi nie chodził :)

Czy może to mieć na coś wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko czy tą cienką rurkę która jest razam z rurką od sai przykrencona do pokrywy zaworów

idzie do tipa też usuwa się

Wysłane z mojego HTC One S przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wypiłem wtyczkę po założeniu dp. Ale auto dalej przygasa tak jak by się SAI załączało nie kumam

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wypiłem wtyczkę po założeniu dp. Ale auto dalej przygasa tak jak by się SAI załączało nie kumam

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Odpioles i zaslepiles przewod od kombizaworu?

Wysłane z mojego Q8HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wypiąłem tylko kostkę.. Trzeba coś jeszcze robić?

Czy może lepiej wpiąć kostkę z powrotem do czasu wycięcia tego z softu?

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez sambo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie tylko odpielem wtyczkę bo nie miałem czasu na wyalenie reszty. Ale mam wrażenie ze auto się zachowuje jak by ta pompa chodziła bo tak trochę zawyje światła przygasną jak był by większy pobór prądu. Zawsze myślałem że to przez tą pompę ale dalej tak robi

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh, czytam was i nie wierzę. Czytać panowie ze zrozumieniem, dokładnie, od deski do deski.

1) Jest link do świetnie napisanego tematu i nawet język angielski nie powinien być barierą skoro są obrazki.

2) Jest mój temat o naprawie/regeneracji układu, długi, ale jest w nim raczej wszystko. Więc według mojego tematu można sobie porównać co wywalić i jak to się nazywa.

3) Układ jest prosty i banalny, wywalasz wszystko a w ecu może sobie nawet zostać, co ci szkodzi jeden błąd, że układ nie działa.

4) Po co babrać się w odłączanie wtyczki od pompy która jest w trudno dostępnym miejscu skoro wystarczy wyjąć bezpiecznik lub przekaźnik ulokowany w skrzyneczce ecu.

5) Odłączając pompę dalej będzie otwierany zawór combi, więc i spaliny dalej będą szły na pompę bo nie będzie dmuchane powietrze. Zaślepka musi/powinna być i już.

Edytowane przez soulmaster3m
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi czy jak zostawię SAI podłączona a mam DP to będzie jakis problem?

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka jest na wierzchu a że byłem w kanale podczas montażu dp to ja wypiłem. I napisałem również że wywale to ustrojstwo jak będzie czas. Także czytać ze zrozumieniem

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałeś, że wywalisz, a że nie masz czasu na wywalenie co wcale nie jest jednoznaczne. ;)

Poczytaj się czasem ;)


Btw, oczywiście wyjęta wtyczka została dobrze zabezpieczona przed wilgocią i wodą ogólnie, co nie? ;)


Btw2. https://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_air_injection

Btw3. http://www.knowyourparts.com/technical-articles/egr-secondary-air-systems/

Nie odpowiem na PW bo nie ma sensu każdemu pisać tego samego. Zostawię wiadomość tutaj.

Jako, że czytacie i nie rozumiecie to powtórzę coś co już pisałem w swoim temacie o naprawie SAI.

Masz CATa, przyda się SAI choć być nie musi, nie masz CATa, czyli masz DP, po uj ci SAI, ale to tylko moje zdanie bo ja też czytam i nie rozumiem i oglądam tylko obrazki.

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...