Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8 ADR + LPG Jaki olej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a ja jestem świeżo po zakupie a4 z96 roku i chyba zaraz zejde na zawał bo mam zalaną mineralnym lotosem!

Opublikowano

Pisze się, ze doinwestowaną kupiłem :grin: Płucz motor i lej LM

Opublikowano

Pisze się, ze doinwestowaną kupiłem :grin: Płucz motor i lej LM

ale jak to zrobić?

Opublikowano (edytowane)

Rozgrzewasz motor do temp roboczej i dolewasz płukankę z linku do oleju. Na tej mieszance auto ma popracować ok 15 min bez jeżdżenia i gazownia. Następnie spuszczasz tą breje i zalewasz świeży olej (instrukcje masz na puszcze).

Płukanka pro line , jest jeszcze biała tańsza ale m być taka jak w linku : http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-plukanka-pro-line-2662-i4809925864.html

Olej to LM synthoil 5w40 i taki ma być nie inny http://allegro.pl/liqui-moly-synthoil-high-tech-5w40-5-1307-i5230452361.html

Linki z allegro służą tylko do zobrazowania Ci produktów. Zakupy rób na forum np u Dzika. Dostaniesz 100% ori i w dobrej cenie. Aha do tego filtr oleju knecht lub mann nie filtron. W razie jeszcze jakiś pytań pisz do mnie na pw nie ma co śmietnika robić.

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano

Panowie co myślicie o Castrol Magnatec 5w30 c3 ?? Używam go ale nie jestem w 100℅ pewny, był lany taki to leje

Opublikowano (edytowane)

Mesiah, jak miałem zalany w 1.8 ADR olej marki olej, mineralny 15W40 od okolo 2 lat, okolo 300 tys. przejechane, brak wyciekow, to robie plukanke LM pro line i moge lac LM Synthoil High Tec 5W40 czy dac jeszcze 10w40 pomiedzy jakis(mam sprawdzony Castrol Magnatec 10W40)? Tylko z drugiej strony te silniki wg forum nie lubia 10W40.

Wyczytalem ze wg instrukcji do tych silnikow zalecany jest 10W40 polsyntetyk, ale jest nie zalecany wg forum bo powstaje nagar. Od 2000 roku juz zalecaja 5W40 pelen sytetyk.

Edytowane przez vwiater
Opublikowano

Kto wam kaze wlewac castrole? Najgorsze oleje jakie są, ja leje do adr valvoline maxlife i auto elegancko jezdzi 10W40.

Opublikowano

Spoko, ja do 80 B3 90r. 1.8 PM leje przepalony przez Golfa II Mobil 15W40 i jeździ, wymiana z filtrem co 20 tys. km. Jednak ADR są chyba mniej wytrzymałymi konstrukcjami.

Opublikowano

Na odowiedz od mesiaha nie doczekasz sie, jego już nie ma na tym forum i pewnie nie wróci :D

Opublikowano

Od 2000 roku juz zalecaja 5W40 pelen sytetyk.

JA leje Havoline 5W40 i wszystko jest w porządku,

Opublikowano

Darko, przesiadałeś się z minerała 15W40 czy po prostu zawsze lałeś 5W40? Płukasz silnik przy wymianie oleju? Co ile zmieniasz olej? Jak praca silnika?

Opublikowano

Darko, przesiadałeś się z minerała 15W40 czy po prostu zawsze lałeś 5W40? Płukasz silnik przy wymianie oleju? Co ile zmieniasz olej? Jak praca silnika?

po kupnie zalany został 10W40 bo nie wiem co tam było,zrobione około 3 tys.km,

potem już cały czas 5W40 Havoline co około 9-10 miesięcy,

płukanki nie robiłem,zmiana co 10 tys.km,

silnik pracuje normalnie,żadnych wycieków nie widać,

od wymiany do wymiany dolewam może ze trzy setki oleju ,

Opublikowano (edytowane)

Witam
Czy spalanie oleju około 300 ml na 1000 km to powód do poważnych zmartwień ?
Samochód nie kopci , natomiast delikatnie się "poci " wiec trudno nazwać te 300 ml spalaniem ;)
Do tej pory Mobil 10w40 , od dzisiaj Valvoline 10w40 MaxLife

Edytowane przez kacper624
Opublikowano
6 minut temu, kacper624 napisał:

Witam
Czy spalanie oleju około 300 ml na 1000 km to powód do poważnych zmartwień ?
Samochód nie kopci , natomiast delikatnie się "poci " wiec trudno nazwać te 300 ml spalaniem ;)
Do tej pory Mobil 10w40 , od dzisiaj Valvoline 10w40 MaxLife

Jak na zwykły 1.8 to może być już nieciekawie.. Gdyby to było 300 ml na 10 tysięcy km to wtedy luz.

Opublikowano

Zwykły
Pytanie tylko czy jeśli on faktycznie spala 300 setki a nie gdzies sie saczy bo tak jak powiedzialem silnik jest spocony troszkę to czy za nim tego widać by nie było poprostu ?

Opublikowano

Może po prostu masz gdzieś jakiś większy wyciek ?

Opublikowano
28 minut temu, kacper624 napisał:

Zwykły
Pytanie tylko czy jeśli on faktycznie spala 300 setki a nie gdzies sie saczy bo tak jak powiedzialem silnik jest spocony troszkę to czy za nim tego widać by nie było poprostu ?

3 setki to zdecydowanie za dużo.. Nie dowiesz się, jeżeli nie wjedziesz na kanał i nie zdejmiesz osłony spod silnika. Może spod miski, podstawy filtra, z samego filtra.. dużo jest tutaj możliwości ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...