przemek1259 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Witam, poniżej daje wam zdjęcie, na zdjęciu numer 1 to zaznaczone na czerwono, podczas dodania większej ilości gazu syczy, tak jak by zasysało powietrze, a podczas gaszenia silnika, gdy silnik przestanie pracować, przez jakieś 1 - 1.5 sekundy syczy tak jak by spuszczał powietrze. Co to jest? Tak ma być? A na zdjęciu nr 2 z dokładnie tego miejsca co zaznaczone (z tego łączenia jakby) wydobywa się olej. Z pod spodu jak dam palca to widać że jest tam olej bo później mam go na palcu, zakleić to taśmą? Wygląda na to, że leje się to z tego łączenia co wciska się jedno w drugie (?). Z góry dzięki wielkie za pomoc
benyA4 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Kolektor w ALT tak syczy, nic nadzwyczajnego. Olej na czworniku odmy to tez nic dziwnego, gdyz czwornik ten odprowadza opary z glowicy a z oparami zawsze idzie olej.
przemek1259 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 Kolektor w ALT tak syczy, nic nadzwyczajnego. Olej na czworniku odmy to tez nic dziwnego, gdyz czwornik ten odprowadza opary z glowicy a z oparami zawsze idzie olej. Więc mam rozumieć, że nie próbować tego uszczelniać? I opary odprowadza ta okrągła "puszka" tak?
benyA4 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 to jest czwornik odmy, po lewej na twoim zdjeciu. Olej nie powienien tam wyciekac . Gdyz wraz z olejem moze tam byc zasysane lewe powietrze.
przemek1259 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 No to jak w końcu? Wcześniej pisałeś że to nic dziwnego że wycieka olej bo to odpowietrzenie. A teraz że nie powinien wyciekać. Więc?
benyA4 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 tak to jest czwornik i on powinien odprowadzac olej na dół silnika a powietrze do kolektora dolotowego, w silniku ALT nie spelnia tej funkcji i olej wedruje z powietrzem. Przez co masz go na tej harmonijce . Nalezy do wyczyscic i zalozyc tak by nie bylo wyciekow.
przemek1259 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 wyczyścić ten czwórnik tak? Czym to przeczyścić? Czy można taśmą zakleić łączenie tego czwórnika z tą harmonijką? Żeby olej się nie wydostawał czy nie bardzo?
benyA4 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 nafta dobrze to wymyje. Mozesz użyc tasmy ale odpornej na wysoka temperature. Zwykla izolacja nic tu nie da.
przemek1259 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 Czyli mogę okleić ten czwórnik taśmą oraz tą harmonijkę? Nie zatkam tym żadnego wylotu powietrza czy coś w tym stylu? I czy mogę od razu okleić tą rurkę wchodzącą w trójnik od tyłu? Tą grubą?
benyA4 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 uklad ssacy jak i podcisnienia powinny byc szczelne. Te harmonijki dosc czesto pekaja w ALT wiec nie tylko ty bedziesz mial na tasme.
enrike2 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Masz rację u mnie też na taśmę jest he
przemek1259 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 Masz rację u mnie też na taśmę jest he A pojawia ci się olej na tym czworniku? Czy jest czysto?
enrike2 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Na czworniku czysto mam może u Ciebie po prostu oring puszcza koszt 3zł chyba
przemek1259 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 Ale jaki oring? Tam na tych łączeniach czwórnika? Gdzie taki oring mogę kupić w ogóle? Bo tak to wygląda jak by właśnie na łączeniach przeciekało...
benyA4 Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 oring jest tylko na polaczeniu pokrywy zaworow z czwornikiem, reszta spasowana na wcisk.
kiko79 Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 u mnie też wilgotno pod tą harmonijką. Nie kapie, ale jak się palcem przejedzie to złącze jest w oleju. Jak bym nie kręcił i nie ściskał, to i tak czwórnik jest jakby xle spasowany z rurą dolotową. Kolejny błąd konstrukcyjny?
Majki1985 Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Mi syczało zawsze jak klima byla wlaczona
Dajmon Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Witam, poniżej daje wam zdjęcie, na zdjęciu numer 1 to zaznaczone na czerwono, podczas dodania większej ilości gazu syczy, tak jak by zasysało powietrze, a podczas gaszenia silnika, gdy silnik przestanie pracować, przez jakieś 1 - 1.5 sekundy syczy tak jak by spuszczał powietrze. Co to jest? Tak ma być? A na zdjęciu nr 2 z dokładnie tego miejsca co zaznaczone (z tego łączenia jakby) wydobywa się olej. Z pod spodu jak dam palca to widać że jest tam olej bo później mam go na palcu, zakleić to taśmą? Wygląda na to, że leje się to z tego łączenia co wciska się jedno w drugie (?). Z góry dzięki wielkie za pomoc Na tym zdjęciu, pod zaznaczonym czerwonym "okręgiem" po prawej stronie - znajduje się przepustnica. W przepustnicy znajduje się ruchome skrzydło, które reguluje dopływ powietrza do silnika. Przed tym ruchomym skrzydłem występuje zasysane powietrze przez silnik, które przyjmuje ciśnienie atmosferyczne (takie jakim oddychamy). Natomiast za tym skrzydłem jest już podciśnienie, czyli ciśnienie wyższe. Podczas uruchamiania się silnika i po jego gaszeniu słychać syk powietrza, który wynika z wyrównywania się ciśnień po obu stronach ruchomego skrzydła. Jest to normalne. Co do usmarowanego czwórnika od strony łączenia z dolotem, to również jak mój przedmówca "benyA4" pisał - normalne. Tylko, że do pewnego stopnia. Jak wiesz, tamtędy ma być zasysane tylko odseparowane od oleju powietrze. Czyste powietrze. Niestety czwórnik nie jest w stanie poradzić sobie z oddzielaniem oparów olejowych od powietrza. Zapewne jak samochód był nowy to pewnie ten czwórnik radził sobie dobrze. Należałoby jednak uwzględnić, że wówczas z pod pokrywy zaworów (z dekla), takiej ilości oparów wtedy nie było. U co nie których kolegów jest ich bardzo dużo (oparów), stąd na łączeniu skrapla się ten olej. Połączenie jest wilgotne. Można umyć/wyszorować taki czwórnik oraz cały dolot (również przepustnicę) ale z biegiem czasu ponownie on i reszta elementów ponownie zostanie umorusana. Można tam wprowadzić izolację na zasadzie owinięcia tego połączenia, by skroplony olej nie kapał. Nie ma tam żadnej uszczelki. Elementy wchodzą na wcisk. U mnie nie kapie. Nie mam aż takiej tragedii. Nie mam wilgotnego połączenia. Z zewnątrz jest u mnie sucho. Uszczelka/oring znajduje się na króćcu czwórnika, który to króciec wkładany jest w otwór dekla. Pozdrawiam.
przemek1259 Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Opublikowano 19 Lutego 2015 Mi olej nie kapie, po prostu jest od spodu wilgotne od oleju, żeby kapało to nie
xsebo1 Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 Syczenie to sprężarka klimy, w alt pracuje cały czas. Wyłącza się do 2% sterowana elektromagnetyczne, nie jak w starszych konstrukcjach sprzegielkiem. Po wył silnika spuszcza powietrze a latem wodę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się