Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opóźnione spadanie obrotów po naciśnięciu sprzęgła w Audi A4 B6 2.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no to o czym w takim razie mówił serwis?  Może G22 w tym miejscu zastąpili czym innym w innym miejscu ale czym i gdzie to jest? Przecież dobrze słyszałem że coś podobnego do tego mówił ze jest ale przez telefon to ciężko się gadało....

Opublikowano

a nie będzie tak że czujniki na kołach są najpierw połączone z jakimś czujnikiem który jakby scala obroty z kół i daje konkretnie dalej na ECU? Bo koleś z którym gadałem to na te ustrojstwo nie mówił że to jest impulsator ani czujnik prędkości na skrzyni czy cuś tylko po prostu czujnik i coś tam jeszcze do tego podawał ale gadka z nim była nerwowa i nie szło się dokładnie podpytać o szczegóły bo kazał by ustalić konkretnie o co chodzi i wtedy przyjechać do nich i zamówić (mało informacji można było od niego wyciągnąc )

Opublikowano

Tym zajmuje się sterownik ABS. Ale prędkość auta, nijak ma się do wolnych obrotów jak dla mnie...  więc może jeszcze o coś innego mu chodziło, może czujnik położenia wału, albo wałka rozrządu ? 

Opublikowano
1 minutę temu, kamil-vag napisał:

może czujnik położenia wału, albo wałka rozrządu ? 

nie nie to nie miał na pewno na myśli.  

A istnieje możliwość że te czujniki skoro sa w przegub wkręcone ze mogą również się zabrudzić? Może przegub które także się przecież zużywa również tam spowodował jego zabrudzenie i teraz są zakłucane odczyty z nich. To by miało senes,  może faktycznie one już przekłamują i takie jajca się dzieją? Tego jeszcze nikt nie testował... 

Opublikowano

W VAGu jest możliwość sprawdzenia co pokazują czujniki z każdego koła, tylko działa to na małych prędkościach...

Wysłane z Xiaomi Mi 4 LTE przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
22 minuty temu, kamil-vag napisał:

Ale prędkość auta, nijak ma się do wolnych obrotów jak dla mnie...

tak tylko te czujniki licza obroty wiec moze pelnia tu role g22 i nie tylko licza predkosc ale i obroty na kołach czyli posrednio obroty na skrzyni wiec gdy sa zakłucane odczyty to moga byc jajca przy zmianie biegów, zle oczyty do rzeczywistych obrotow silnika wiec zle jest dobierana dawka paliwa podczas zmiany biegow przez co najpierw sie podbijaja a potem wolno opadaja... to ma sens i cos podobnego mi tłumaczył koles co w oplu robił sporo lat

Opublikowano

No to VAG na kolana, wchodzisz w ABS, bloki pomiarowe i tocząc się sprawdzasz czy czujniki pokazują te same wartości... 

Opublikowano
7 minut temu, kamil-vag napisał:

No to VAG na kolana, wchodzisz w ABS, bloki pomiarowe i tocząc się sprawdzasz czy czujniki pokazują te same wartości... 

dziś to sprawdzę. Ale nadal intryguje mnie to o czym powiedział serwis. Musi coś być na wzór G22 co liczy obroty na skrzyni  (oprócz tych czujników na kołach) w B7 ALT i to niby siedzi w mechanizmie różnicowym. 

Opublikowano (edytowane)

kurde jeśli odczyt w ABS w pierwszym bloku mówi właśnie o prędkości na każdym z kół to jest ok, bo jak stoję to pokazuje 0 na wszystkich 4 kolumnach a jak zaczynam się toczyć to kolejno wchodzą 1,2,3 itp ale przy trochę większych prędkościach nie zawsze pokazuje idealnie tyle samo jest minimalne przekłamanie o 1km ale to chyba nie ma znaczenia..... to chyba czujniki na kołach mam dobre z tego wynika.   

 

Ale dziś jeszcze jedno zauważyłem i mam tu pytanie do wszystkich posiadaczy ALT.  Co im wskazuje w spalaniu chwilowym gdy samochód stoi? Normalnie i tak zawsze mi pokazywało na przykład w Golfie 4 pokazuje 0,6l i to jest spoko ale w mnie w Audi ALT pokazuje gdy się zatrzymam przynajmniej 2l na postoju jakby była podniesiona dawka i nie wiem dlaczego bo samochód chodzi idealnie równo na niskich obrotach takich jak ma mieć i dawka powinna być mniejsza.  Kiedyś jeden mechanik mi wytłumaczył dlaczego dawka paliwa na luzie gdy auto się porusza jest podniesiona o ponad 2la na jałowym gdy stoi jest 0,6l  że auta z ABS mają tak zaprogramowane aby utrzymać system ABS, ESP itp to na jałowym gdy samochód się porusza ECU musi podnieść dawkę paliwa by (system) pompa ABS nie zadusiła silnika i działała prawidłowo na odpowiednim wydatku a na jałowym po prostu by zadusiła silnik dlatego jest dodana dawka paliwa i tu mnie zastanawia dlaczego u mnie nie ma 0.6l tylko 2l na jałowym tak jakby już ECU właśnie podniósł dawkę bo myśli może że to konieczne bo samochód się porusza, tylko ze test w bloku 1 ABS temu zaprzecza bo widać że czujniki dobrze wskazują pomiar z kół.  To by tłumaczyło podbijanie obrotów  podczas zmiany biegów skoro jest podniesiona dawka paliwa nie potrzebnie gdy się wrzuci inny bieg i wciśnie sprzęgło. Ja bym tu powęszył w tej elektronice co na co ma wpływ i jak to działa i dlaczego na jałowym jest taka dawka?  

W ogóle moim zdaniem to że na zimnym nic się nie dzieje a na gorącym dopiero zaczynaja sie nie domagania to właśnie wskazuje bardziej na elektronikę bo tak się zaczyna zachowywać uszkodzona z reguły i tu bym szukał przyczyny a nie w nieszczelnościach bo jeżeli one były by główną przyczyną to za równo na zimnym i ciepłym by były te same nie domagania a tak nie jest. Owszem jak sporo użytkowników napisało że gdy jakieś tam drobne nieszczelnosci naprawili to się poprawiło to się zgodzę moze tak być i nie zaprzeczam bo również ma jakieś to znaczenie na to być może ale nie naprawiło to nikomu w 100%.  

Edytowane przez robertsobol1983
Opublikowano
Godzinę temu, robertsobol1983 napisał:

kurde jeśli odczyt w ABS w pierwszym bloku mówi właśnie o prędkości na każdym z kół to jest ok, bo jak stoję to pokazuje 0 na wszystkich 4 kolumnach a jak zaczynam się toczyć to kolejno wchodzą 1,2,3 itp ale przy trochę większych prędkościach nie zawsze pokazuje idealnie tyle samo jest minimalne przekłamanie o 1km ale to chyba nie ma znaczenia..... to chyba czujniki na kołach mam dobre z tego wynika.   

 

Ale dziś jeszcze jedno zauważyłem i mam tu pytanie do wszystkich posiadaczy ALT.  Co im wskazuje w spalaniu chwilowym gdy samochód stoi? Normalnie i tak zawsze mi pokazywało na przykład w Golfie 4 pokazuje 0,6l i to jest spoko ale w mnie w Audi ALT pokazuje gdy się zatrzymam przynajmniej 2l na postoju jakby była podniesiona dawka i nie wiem dlaczego bo samochód chodzi idealnie równo na niskich obrotach takich jak ma mieć i dawka powinna być mniejsza.  Kiedyś jeden mechanik mi wytłumaczył dlaczego dawka paliwa na luzie gdy auto się porusza jest podniesiona o ponad 2la na jałowym gdy stoi jest 0,6l  że auta z ABS mają tak zaprogramowane aby utrzymać system ABS, ESP itp to na jałowym gdy samochód się porusza ECU musi podnieść dawkę paliwa by (system) pompa ABS nie zadusiła silnika i działała prawidłowo na odpowiednim wydatku a na jałowym po prostu by zadusiła silnik dlatego jest dodana dawka paliwa i tu mnie zastanawia dlaczego u mnie nie ma 0.6l tylko 2l na jałowym tak jakby już ECU właśnie podniósł dawkę bo myśli może że to konieczne bo samochód się porusza, tylko ze test w bloku 1 ABS temu zaprzecza bo widać że czujniki dobrze wskazują pomiar z kół.  To by tłumaczyło podbijanie obrotów  podczas zmiany biegów skoro jest podniesiona dawka paliwa nie potrzebnie gdy się wrzuci inny bieg i wciśnie sprzęgło. Ja bym tu powęszył w tej elektronice co na co ma wpływ i jak to działa i dlaczego na jałowym jest taka dawka?  

W ogóle moim zdaniem to że na zimnym nic się nie dzieje a na gorącym dopiero zaczynaja sie nie domagania to właśnie wskazuje bardziej na elektronikę bo tak się zaczyna zachowywać uszkodzona z reguły i tu bym szukał przyczyny a nie w nieszczelnościach bo jeżeli one były by główną przyczyną to za równo na zimnym i ciepłym by były te same nie domagania a tak nie jest. Owszem jak sporo użytkowników napisało że gdy jakieś tam drobne nieszczelnosci naprawili to się poprawiło to się zgodzę moze tak być i nie zaprzeczam bo również ma jakieś to znaczenie na to być może ale nie naprawiło to nikomu w 100%.  

Cześć, a jakby spróbował odłączyć sterownik abs czyli wyjąć bezpiecznik ? może sterownik abs przekłamuje i zwiększa dawkę paliwa dodam jeszcze że gdy odpalę samochód gdy jest zimny silnik na postoju dodam gazu to obroty szybko opadają a gdy się trochę nagrzeje to od razu wolniej opadają poprzez wciśnięcie pedału gazu na ciepłym silniku słychać jak obroty jeszcze są podniesione czyli pedał gazu puszczony a obroty jeszcze nie opadają to tak jakby ecu nie reagowało natychmiast po puszczeniu pedału gazu  występuje jakieś opóźnienie, też miałem taki przypadek że jechałem samochodem i zaciął mi się termostat i spadała temperatura płynu chłodniczego do 60 stopni to obroty szybciej opadały coś musi być powiązane z temperaturą płynu chłodniczego wiem że dawka zmienia się jak silnik się rozgrzeje możę spróbować odłączyć czujnik temperatury płynu chłodniczego może coś pomoże będzie wiadomo. :) 

Opublikowano

?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

0.6 u mnie pokazywało w awx, W alcie na postoju 1.1 do 1,2 .Oczywiście bez klimy :)Co nie zmienia faktu że na mieście z klimą w korkach 14 litrów nie jest rzadkością,temu zakładamy gaz:decayed:

Edytowane przez zaldar
Opublikowano
0.6 u mnie pokazywało w awx, w alcie na postoju 1.1 do 1,2 
Idąc na logikę, wykluczajac ponadnormalne obciążenia osprzętu. Tak trudno przyjąć że przy zamkniętej przepustnicy silnik dostaję więcej powietrza niż powinien przez między innymi niesprawne zaworki i stara się wysterowac dawkę paliwa?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Niech pali ile chce,gaz po 1.95,nie będę go dusił dla litra i jeżdził na ubogo :)

Opublikowano
W dniu 23.09.2017 o 22:14, xsebo1 napisał:

Tak trudno przyjąć że przy zamkniętej przepustnicy silnik dostaję więcej powietrza niż powinien przez między innymi niesprawne zaworki i stara się wysterowac dawkę paliwa?

zgadza się tylko że jakby dostawał więcej powietrza niż potrzebuje to by sonda wskazywała że jest za ubogo na postoju i od razu korekta krótka szła by w górę na ubogo by wyrównać dawkę a tak nie jest u mnie sonda stoi idealnie i nie musi nic na postoju korygować - sprawdzone Vagiem. Zresztą mam sterownik Stag Qnext OBD i chodzi igła dawka nie musi nawet sterownik po OBD nic za wiele poprawiać po tym jak go ręcznie wcześniej po korektach wyregulowałem, więc gdyby tak było że łapie dodatkowe powietrze to od razu sonda by to pokazała a tak nie jest. Zresztą taki przypadek miałem w Fokusie że na postoju korekta szła na ubogo by wyrównać nadmiar powietrza w stosunku do paliwa i tu właśnie był wężyk odpowietrzania skrzyni korbowej pęknięty którym dostawało się dodatkowe powietrze a tu tak nie jest dlatego po raz kolejny raz wykluczam nieszczelności w moim chociażby ALT.

Poza tym u mnie spalanie gazu na Qnext OBD spadło do poniżej 10l/100km ale to w trasie dom - praca 26km w jedną stronę (52km dziennie na kółku) poza miastem. Średnia gdy zaczynam troche jezdzic po mieście (u nas nie ma korków mała miejscowość) to nie przekracza 11l/100km gdzie wcześniej na starym sterowniku i starych wtryskach mniej niż 11.5l/100km nie chciał wziąć a nie wspomnę że i do 13l na 100km również czesto się zbliżał.......     

Opublikowano

Cześć, u siebie chyba znalazłem przyczynę tych obrotów a mianowicie odłączyłem czujnik położenia pedału sprzęgła obroty szybko spadają i jest zupełnie inaczej ale sprawdźcie u siebie będzie potwierdzenie że to jest to .

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

ale to chyba na odlaczonym nie powinno byc ok hm ?a moze poprostu po odlaczeniu jest podobnie jak z odlaczeniem przeplywki ze brane sa wartosci domysne z Ecu nie wiem...

ja swoj czujnik sprawdzalem vagiem juz nie pamietam w jakich to bylo blokach ale wciskajac sprzeglo zmienialy sie wartosci z 0 na 1

Opublikowano

Ale to nie działa na takiej zasadzie odłącz czujnik i zobacz czy bedzie ok jak będzie ok to Ci wytłumaczę jak działa ten czujnik, ten czujnik to nic innego jak platynki które się zwierają i rozwierają przy wciskaniu sprzęgła nic skomplikowanego

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

napisz mi tam na pw jak sie do niego dostac bo jeszcze tam nie zagladalem to zerkne moze w weekend

Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.10.2017 o 22:53, Michał Kalita napisał:

Cześć, u siebie chyba znalazłem przyczynę tych obrotów a mianowicie odłączyłem czujnik położenia pedału sprzęgła obroty szybko spadają i jest zupełnie inaczej ale sprawdźcie u siebie będzie potwierdzenie że to jest to .

Ja ten czujnik wymieniłem na nowy oryginalny i nic to nie zmieniło - poza tym że w portfelu ubyło....

Zresztą nie można jeździć na odłączonym czujniku pod sprzęgłem bo nie działa wtedy ani tempomat ani system ESP więc lipa a na pewno przynajmniej u mnie nie był on przyczyną..... 

Edytowane przez robertsobol1983

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...