Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wali dym / gniazdo bagnetu korek wlewu. Zatkana odma? 1.9 BRB


slawek.odi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie na tym forum.

Problem zauważyłem dzisiaj podczas wymiany termostatu, wcześniej nie mogę powiedzieć jak było bo nie wiem.

także po odkreceniu korka wlewu oleju bucha z niego jak z lokomotywy, z gniazda bagnetu tak samo.

Po ściągnięciu węża z odmy, włożeniu bagnetu i zakręceniu korka wlewu oleju, widać że bardzo niewiele wydobywa się oparów ze skrzyni korbowej.

Tak jakby odma była przytkana. Jest to możliwe?

Macie jakieś pomysły??

Dla porównania w drugim aucie z silnikiem AWX nie ma tego problemu a przejechane ma 270.000 km

Co mnie jeszcze niepokoi to, że po odpaleniu rano i przejechaniu ok 300 metrów auto zaczyna kopcić na niebiesko. Po 5 minutach problem znika,

i auto nie puszcza dymków. Dodam że autem dziennie robię ok. 170km

https://www.youtube.com/watch?v=lRuHr2lcJjg

Audi A4 B7 Avant

1.9 TDi

116 KM

BRB

z DPF

Rok 2008

231.000 km

olej Liqui Moly 5W30 LongLife III

Z góry wielkie dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że zawór odmy w pokrywie zaworów nie spełnia swojego zadania.

W takim stanie lepiej nie jeździć z zakręconym korkiem oleju bo ciśnienie wysra Ci uszczelki.

Możesz zdemontować pokrywę i spróbować zawór odmy przeczyścić np. benzyną ekstrakcyjną lub przedmuchać sprężonym powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo odma albo uszczelka pod głowicą /ewentualnie uszczelniacze ale raczej odma .. tak myśle po filmiku na to wskazuje ehh żaden ze mnie mechanik ale widziałem juz podobne przypadki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo odma albo uszczelka pod głowicą /ewentualnie uszczelniacze ale raczej odma .. tak myśle po filmiku na to wskazuje ehh żaden ze mnie mechanik ale widziałem juz podobne przypadki...

Uszczelka pod głowicą raczej nie, nie ubywa ani płynu w chłodnicy ani oleju. Nie mieszają sie też olej z płynem, ze zbiorniczka nie śmierdzi spalinami...

A jeśli chodzi o tą odmę to nie mam pojęcia czy da sie to w jakikolwiek sposób wyczyścić... czy trzeba nową pokrywę... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305992-Zasada-działania-odmy-w-pokrywie-zaworów-1.9-TDI-BRB#entry4343397

Możesz spróbować otworzyć dekielek i sprawdzić w jakim stanie jest membrana.

Najlepiej zdjąć pokrywę i dokładnie wymyć bo może się okazać że kanaliki są zapchane?

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sprawdzić odmę ale wydaje mi sie ze wszystko jest ok, jaki przebieg auta ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odkręceniu korka kazdy jeden 1.9 bedzie tak chodził, co do bagnetu to dziwna sprawa na zimnym tez tak sadzi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, a wg. mnie coś jest nie tak bo na filmie słychać jak olej bulgocze a korek jest unoszony... w dieslu to normalne ze korkiem bedzie pufał ale nie aż tak.

Z bagnetu to dopiero pufa, albo ma mocno zapchaną odmę albo już ma wysmarkaną uszczelkę pod głowicą?

Sławek przybywa Ci oleju, ubywa płynu chłodzącego?

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, a wg. mnie coś jest nie tak bo na filmie słychać jak olej bulgocze a korek jest unoszony... w dieslu to normalne ze korkiem bedzie pufał ale nie aż tak.

Z bagnetu to dopiero pufa, albo ma mocno zapchaną odmę albo już ma wysmarkaną uszczelkę pod głowicą?

Sławek przybywa Ci oleju, ubywa płynu chłodzącego?

Wysłane z mojego GT-I9100

Narazie nic nie zauwazylem, Wszystkie plyny w normie. Spokojnie w zbiorniczku. Dodam zaraz jeszcze jeden filmik krecony za dnia.

Tak to wzglada za dnia... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze czym powinieneś się zająć to wspimnianą odmą.

Jeśli odma okaże się w porządku to będziemy myśleć dalej.

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie z twoim silnikiem jest wszystko ok. Każdy brb,avf czy awx tak robi. Mój avf też tak miał od samego początku i wszystko było wporzadku przez długie lata mojego użytkowania. Teraz mam 2.0 i jest to samo. Jak chcesz to szukaj dziury w całym, a ja Ci gwarantuję że nawet po kapitalnym remoncie silnika ten objaw pozostanie ( dymienie z korka). A co do dymu z wydechu jak auto zimne to może to jest para wodna.

Edytowane przez grami121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczne objawy, przyczyną była zatkana odma. Nie jest to normalne ponieważ w momencie wyciągnięcia miarki oleju słychać upust powietrza (ciśnienie którego nie powinno tam być). Wymiana pokrywy zaworów (038103475 N/P/T AA) na inną używaną i wszystko wróciło do normy. Nowa to koszt ok. 700 zł. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny objaw co kolega. Silnik również BRB. Jeszcze pewnie będzie potrzebna uszczelka pod pokrywę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to są spaliny? czy raczej opary oleju? Jeżeli to spaliny to masz oprócz zatkanej odmy, przedmuchy na cylindrach, uszkodzone (zużyte) pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden silnik nie jest szczelny w 100% dlatego jest odma aby opary miały ujście. Pokrywa jest rozbieralna wiec lepiej przed kupnem zobaczyć czy problem leży w pokrywie (wątpię). Uszczelka jest gumowa i jeśli nie jest peknieta to smaruje się ja olejem i zakłada ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...