Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Chipował ktoś już multitronica ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bart-S,

mam na myśli coś innego - samo podejście do klienta.

nie może być tak, że silnik dostaje oprogramowanie od innego typu [180] i generacji [bxx].

co więcej, silnik otrzymał oprogramowanie od BDH [które de facto nigdy nie było montowane z multi], które miało znacznie większy moment, co akurat dla tej skrzyni jest nienajlepsze. przecież można było użyć oprogramowanie od BDG @multi, które samo z siebie ma ograniczony moment do 310Nm [względem 350Nm w manualu].

chodzi jedynie o to, byś wziął przed wizytą wszystkie opinie pod uwagę.

Opublikowano

No cóż, szczerze przyznam że do tej pory polecano ich jako fachowców od napraw CTV a nie jako tunerów. I jeśli o ten element chodzi to rzeczywiście (szczególnie czytając wasze sugestie), mam pewne obawy.

Wizyta w SS i tak będzie - cieknie mi olej z simeringu, już po czasie wymiany filtra no i nawet jeśli nie będę wzmacniał auta to i tak chcę dołożyć 7 lamelę - mając nadzieję że wydłuży to mocno żywot skrzyni (furakiem mam zamiar pojeździć jeszcze przez 2 lub 3 lata, biorąc pod uwagę mój obecny roczny przebieg - nakulam do 200/220tyś). Sugerując się tym co znalazłem na A4K i AKP nie znam bardziej polecanego warsztatu od CTV. Cena jaką zaproponowali za usługę też wydaje się przystępna (ok 3tyś.), gdzie Pan z ASO zapytany o te same czynności na dzień dobry postraszył mnie jakimś wałkiem za 5tyś. (teraz już nie wiem czy koleś nie znał się i strzelał częściami z kapelusza - nie mam pojęcia co dokładnie wymienia się dokładając "7th" - z początku wydawało mi się że tylko lamela i sterownik 155C - a teraz już sam nie wiem).

Hmm fajna propozycja z softem BDG (o tym silniku wciąż trąbię broniąc tuningu multi) - ciekawe jak z realizacją takiego pomysłu...

Opublikowano
Hmm fajna propozycja z softem BDG (o tym silniku wciąż trąbię broniąc tuningu multi) - ciekawe jak z realizacją takiego pomysłu...

Chcesz zapodać?

To będziesz musiał dwa brakujące cylindy wyrezać. 4 już masz więc powinno być z górki :decayed:

SS wgrał do AYM (V6) soft od BDH (V6). BDG to też V6. Reszta w poście Meszruma wyżej.

Opublikowano

Hmm a jak mam dołożyć te dwa cylindry - zmieszczą mi się? :mysli::polew:

A tak na poważnie, nie wiedziałem że się nie da. Co prawda zastanawiałem się nad tym czy nie ma tutaj znaczenia fakt że mówimy o R4 vs. V6 - jednak pewności nie miałem - znów dał znać o sobie brak wiedzy. OK. Kolejna lekcja za mną. Panowie wybaczcie mi moje głupie pytania - ale to naprawdę moje pierwsze kroki w "świecie" tuningu.

Czyli idać za ciosem "generacji" - np. programu BLB z multi (nie wiem czy coś mocniejszego wyszło z CTV w R4) do AVF też nie polecicie? Zatem pozostaje tylko indywidualne strojenie.

Opublikowano

BArtek wszystko fajnie ale R4 a nie V4 :naughty: :naughty:

Opublikowano

:doh1: :polew: racja :good:, poprawione :decayed:

Opublikowano

Dobra Panowie program już dotarł z Ingolstad, więc jutro mam się wstawić w Sserwisie. Jeśli macie jeszcze coś do dodania to z chęcią wysłucham a jak nie to może jutro wieczorem powiem co mi wyśrubczyli w sserwisie :cool:

Opublikowano

Hmmm no cóż, zobaczymy jutro co i jak. Na pewno wspomnę że wiem o przypadku Pawła i ostrzeże ich że takiego druciarstwa sobie nie życzę, bo będziemy inaczej rozmawiać. Bo cóż więcej mogę zrobić...

Opublikowano

To trzeba im było to powiedzieć ZANIM zrobili (im) ten soft :decayed: Może by się przestraszyli :naughty:

Jedyne co możesz zrobić to wyszarpać od nich oryginalny soft przed flashem. I może zrobić logi PRZED flashem. Po flashu oczywiście też :kox:

----

(...) dotarł z Ingolstad(...)

Sam sobie dopowiedziałeś czy to oficjalna wersja SS? :mysli:

Opublikowano

(...) dotarł z Ingolstad(...)

Sam sobie dopowiedziałeś czy to oficjalna wersja SS? :mysli:

Chodzi o to uaktualnienie silnika przed modem, że P. Sopa był w Niemczech i przywiózł tą aktualizacje o której wspominałem wcześniej.

Oczywiście powiem im że chce logi przed i po do porównania a o gwarancji już nie wspominam, bo jeśli mają coś zdupcyć to niech lepiej w ogóle tego nie robią :gwizdanie:

Opublikowano

Tomku ja póki co odpuszczam (szczególnie po tym co przeczytałem tutaj i na AKP) - przynajmniej jeśli chodzi o czip. Skoro jednak się zdecydowałeś - mam nadzieję że uda im się trafić z programem i zarówno autko jak i skrzynia będą śmigać prawidłowo.

Jeśli chodzi o pytania które miałem przygotować - chodził mi jeszcze po głowie temat przeróbki/podmianki skrzyni na tę z 2.7TDI (chociaż nie wiem czy to możliwe - to już nowa generacja multi [01J->0AN], nie wiem na ile różnią się gabarytami/konstrukcją ale moment który wytrzymuje jest - jak na CTV z tamtego okresu - imponujący = 380nM). Jednak tak jak napisałem, póki co daję sobie spokój z chipem więc temat nieaktulany.

Z tego co mnie jeszcze interesuje to:

- ostatnio p.Sopa nie potrafił powiedzieć czy moja skrzynia ma 6 czy 7 lamelek, próbowałem się czegoś dowiedzieć we własnym zakresie i... wg. testu obrotów przy kickdownie wychodzi na to że mam 7 - przy 110km/h mam 1800rpm, wbijam pedał w podłogę i oborty skaczą do 3200rpm a następnie powoli do 4k. Kłóci się to jednak ze sterownikiem zainstalowanym w skrzyni - ma końcówkę 155Q a to element montowany w skrzyniach z 6 lamelkami (numer sterownika sprawdziłem VAGiem). No i teraz już sam nie wiem co mam o tym myśleć... Ponoć fabrycznie w B6 żadna skrzynia nie wyszła z 7 lamelami - jeśli już to dokładali ją w ramach akcji serwisowej. U mnie przy przebiegu 100tyś padł sterownik - być może wtedy serwis coś wymieniał ale w historii serwisowej nic na ten temat nie ma.

- jeśli chodzi o modyfikację/dodanie 7 lamelki - p.Sopa stwierdził że nie ma potrzeby wymiany sterownika - jedyne co zrobią to wgrają mu nowy soft... Tego też nie czaję - wydawało mi się że skoro dodajemy tarczę to jednak sterownik powinien być inny (no chyba że ta cała numeracja to ściema i obie części różnią się tak naprawdę softem?)

- co dokładnie wymienia się przy modyfikacji skrzyni na 7 lamelek? Do tej pory wydawało mi się że z części potrzebne są tylko lamela i sterownik ale ostatnio słyszałem też coś o jakimś wałku za 4/5tyś (źródło - koleś z ASO, potwierdza to też historia serwisowa u HiRide'a - farciarz załapał się na modyfikację jak jeszcze auto było w niemcowni)

- ostatnia rzecz o którą chcę spytać dot. eksploatacji a dokładniej używania opcji S. Ostatnio ktoś pytał na forum o przełączanie na S w trakcie jazdy. Do tej pory robiłem tak bez wyrzutów sumienia ale HiRide zwrócił mi uwagę na to że nie da się wrzucić S z D bezpośrednio z powodu blokady (najpierw trzeba zwolnić blokadę przyciskiem) - być może o czymś to świadczy bo np. z S na D można już przełączyć bez żadnego problemu. To jak to jest - można wrzucać S podczas jazdy czy też trzeba wybrać dane przełożenie zanim ruszymy i wtedy ewentualnie pozostaje zrzucenie na D gdy tryb sport już nam się "znudzi"...?

Opublikowano
- ostatnia rzecz o którą chcę spytać dot. eksploatacji a dokładniej używania opcji S. Ostatnio ktoś pytał na forum o przełączanie na S w trakcie jazdy. Do tej pory robiłem tak bez wyrzutów sumienia ale HiRide zwrócił mi uwagę na to że nie da się wrzucić S z D bezpośrednio z powodu blokady (najpierw trzeba zwolnić blokadę przyciskiem) - być może o czymś to świadczy bo np. z S na D można już przełączyć bez żadnego problemu. To jak to jest - można wrzucać S podczas jazdy czy też trzeba wybrać dane przełożenie zanim ruszymy i wtedy ewentualnie pozostaje zrzucenie na D gdy tryb sport już nam się "znudzi"...?

O to pytałem jak byłe wymieniać olej w skrzyni i powiedziano mi że można bez problemu zmieniać z D na S i odwrotnie, powiedzieli jeszcze że S używają więcej osoby w terenach górzystych, bo silnik jest dłużej trzymany na biegu i auto hamuje silnikiem.

Niektórzy to już chyba histeryzują jak słyszą multitronic i najlepiej by go nawet nie dotykali..

Dobra zbieram się do SS :naughty: jak wrócę to się odezwę.

Opublikowano

Tomku ja póki co odpuszczam (szczególnie po tym co przeczytałem tutaj i na AKP) - przynajmniej jeśli chodzi o czip. Skoro jednak się zdecydowałeś - mam nadzieję że uda im się trafić z programem i zarówno autko jak i skrzynia będą śmigać prawidłowo.

Jeśli chodzi o pytania które miałem przygotować - chodził mi jeszcze po głowie temat przeróbki/podmianki skrzyni na tę z 2.7TDI (chociaż nie wiem czy to możliwe - to już nowa generacja multi [01J->0AN], nie wiem na ile różnią się gabarytami/konstrukcją ale moment który wytrzymuje jest - jak na CTV z tamtego okresu - imponujący = 380nM). Jednak tak jak napisałem, póki co daję sobie spokój z chipem więc temat nieaktulany.

Z tego co mnie jeszcze interesuje to:

- ostatnio p.Sopa nie potrafił powiedzieć czy moja skrzynia ma 6 czy 7 lamelek, próbowałem się czegoś dowiedzieć we własnym zakresie i... wg. testu obrotów przy kickdownie wychodzi na to że mam 7 - przy 110km/h mam 1800rpm, wbijam pedał w podłogę i oborty skaczą do 3200rpm a następnie powoli do 4k. Kłóci się to jednak ze sterownikiem zainstalowanym w skrzyni - ma końcówkę 155Q a to element montowany w skrzyniach z 6 lamelkami (numer sterownika sprawdziłem VAGiem). No i teraz już sam nie wiem co mam o tym myśleć... Ponoć fabrycznie w B6 żadna skrzynia nie wyszła z 7 lamelami - jeśli już to dokładali ją w ramach akcji serwisowej. U mnie przy przebiegu 100tyś padł sterownik - być może wtedy serwis coś wymieniał ale w historii serwisowej nic na ten temat nie ma.

- jeśli chodzi o modyfikację/dodanie 7 lamelki - p.Sopa stwierdził że nie ma potrzeby wymiany sterownika - jedyne co zrobią to wgrają mu nowy soft... Tego też nie czaję - wydawało mi się że skoro dodajemy tarczę to jednak sterownik powinien być inny (no chyba że ta cała numeracja to ściema i obie części różnią się tak naprawdę softem?)

- co dokładnie wymienia się przy modyfikacji skrzyni na 7 lamelek? Do tej pory wydawało mi się że z części potrzebne są tylko lamela i sterownik ale ostatnio słyszałem też coś o jakimś wałku za 4/5tyś (źródło - koleś z ASO, potwierdza to też historia serwisowa u HiRide'a - farciarz załapał się na modyfikację jak jeszcze auto było w niemcowni)

- ostatnia rzecz o którą chcę spytać dot. eksploatacji a dokładniej używania opcji S. Ostatnio ktoś pytał na forum o przełączanie na S w trakcie jazdy. Do tej pory robiłem tak bez wyrzutów sumienia ale HiRide zwrócił mi uwagę na to że nie da się wrzucić S z D bezpośrednio z powodu blokady (najpierw trzeba zwolnić blokadę przyciskiem) - być może o czymś to świadczy bo np. z S na D można już przełączyć bez żadnego problemu. To jak to jest - można wrzucać S podczas jazdy czy też trzeba wybrać dane przełożenie zanim ruszymy i wtedy ewentualnie pozostaje zrzucenie na D gdy tryb sport już nam się "znudzi"...?

powiem Ci ze dobrze robisz odpuszczajac temat czipa...mysle ze od tego momentu zaczalbys wydawac duze sumy i zaczalby sie placz.Przedewszystkim multi najczesciej padala z silnikiem 2.5 tdi 163 km ktora miala 310 nm czyli tyle co 1,9 tdi.Skrzynie padaly w tych silnikach przy przebiegu mniej wiecej 100 tys a czasami i mniej.Pozostaje sporo pytan na ktore nikt odpowiedzi nie zna lub nie udzieli.Np dlaczego te skrzynie z 2.5 tdi padaly szybciej niz te w 1.9?Z powodu 163 km ?(napewno nie z powodu NM)A moze z powodu zlego oprogramowania skrzyni?Tego sie nigdu nie dowiemy.Najbardziej co mnie interesuje to wszelkie nowe softy i aktualizajce dla silnikow 1,9 tdi i skrzyn multi ktore to wspolpracuja z tymi silnikami-zapewne od czasu wgrania u mnie jakiegos softu pojawilo sie juz kilka nowych i hmmm lepszych.Wlasnie na takim sofcie zalezaloby mi najbardziej.Gdybym mieszkal w niemcowni to sprawa bylaby prosta bo podejscie w ich aso do klienta jest powazne a u nas juz nie.Nawiazujac do silnika 2,7 tdi z multi.Z checia bym sie dowiedzial czy ta skrzynia tez tam kleka czy nie :mysli: w kazdym razie gdyby byla zrobiona dobrze to NM przestaja byc ograniczeniem.Dowodem na to jest skrzynia cvt montowana we lfagowym modelu Lexusa gdzie silnik elektryczny i spalinowy generuja stale a nie chwilowo okolo 580 NM :good: podobno ta skrzynia w tym aucie to najlepsze cacko.

PS.nie moge chocbym chcial przezucic z D na S bo jest blokada.Dopiero jak sie zatrzymam wcisne hamulec i przycisk na wajsze to wtedy moge zmienic z D na S lub z S na D.

U was jest inaczej ?

Opublikowano

chcial przezucic z D na S bo jest blokada.Dopiero jak sie zatrzymam wcisne hamulec i przycisk na wajsze to wtedy moge zmienic z D na S lub z S na D.

U was jest inaczej ?

jak wcisniesz guzik na wybieraku w czasie jazdy to na bank tez przelaczysz na S, bez dotykania hamulca. w TIPie jest tak samo ale bez stresu przelaczam miedzy S a D bo to tak naprawde zmiana programu tylko.

a guzik jest zabezpieczeniem zeby za kazdym razem ruszajac nie wrzucac S.

na moje to nie ma zadnego stresu.

Opublikowano

PS.nie moge chocbym chcial przezucic z D na S bo jest blokada.Dopiero jak sie zatrzymam wcisne hamulec i przycisk na wajsze to wtedy moge zmienic z D na S lub z S na D.

U was jest inaczej ?

Naciskam przycisk na gałce, blokada puszcza i bez problemu wchodzi S z D. Na bank nie trzeba wciskać hamulca albo się zatrzymywać :)

Mariusz sprawdź proszę numer sterownika w swojej skrzyni - bardzo się to przyda :good: ...No i czekamy aż Tomek wróci :wink4:

Opublikowano

Witam Panowie, już wróciłem i jestem nieco zawiedziony, ale o tym to za chwilę.

Po Pierwsze ktoś tu pisał o zamianie skrzyni multi z A6, więc jest to rzecz raczej nie wykonalna z dwóch powodów, o których mi powiedział P. Sopa. Pierwszy z nich to że Can w A4 jest 16bit a w A6 32bit więc komputer się nie połączy ze skrzynią i odwrotnie. Drugi powód to, że ta skrzynia już ma wbity nr. nadwozia w sterowniku i po prostu nie będzie działać w innym samochodzie.

Co do programu pod mój silnik to jest on pisany przez Niemiaszków w ABT i wtedy jest brana pod uwagę skrzynia, przebieg i nie jest wgrana mapa z jakiegoś innego silnika jak to miało miejsce u Pawła.

A jeśli chodzi o ten wysoki Nm u Pawła to w przypadku tej skrzyni jest on zmienny, gdyż wszystko zależ, kiedy się go sczyta u mnie na pierwszym biegu komputer pokazał 500Nm. Tak mi to tłumaczył P. Sopa a uważam, że chyba wie co mówi skoro się tym zajmuje 29lat. Ja oczywiście też nie jestem specem w tej dziedzinie i mogłem tu coś źle napisać, więc proszę o wyrozumiałość.

No to teraz jak sprawa wygląda u mnie. Na dzień dzisiejszy zostały u mnie zrobione 2 aktualizacje softu silnika (najnowsza jest bodajże 4 dni stara) i 3 aktualizacje skrzyni. Muszę przyznać że zauważyłem jakby auto lepiej się zbierało, muszę jeszcze V-max sprawdzić :naughty: Zdiagnozowali mi skrzynię i z nią wszystko OK. Powodem dla którego P. Sopa odmówił mi zrobienia chiptuningu jest w tych silnikach wadliwy napęd pompy olejowej, stwierdził że już mi coś tam szumi metaliczne (już było o tym trochę tematów na forum) od razu zapytałem o koszt takiego zamiennika, w sumie nie tak drogo (pompa, łańcuch, zębatka i jakieś tam zawleczki(ogólnie wszystko)) to 1050zł a w Polsce zamiennik zębatkowy w ASO to 4200zł, ktoś kiedyś pisał na forum. Tylko żeby była euro gwarancja na 2lata to trzeba to u nich zamontować, a za robociznę chcą 730zł. Później do tego dochodzi chip za 1100zł bo faktura nie jest mi potrzebna.

Więc muszę się teraz z tym przespać, policzyć czy mi się to kalkuluje i zdecydować.

Opublikowano

Uhh no to koszty się robią trochę spore... Na Twoim miejscu pewnie bym sobie odpuścił...

Co do moich pytań:

- nie miałem na myśli przekładki skrzyni z A6. Multi pod 380nM wyszło w B7 2.7TDi, silnik BBP, 180PS - skrzynia "0AN" model JBB.

- pytałeś o modyfikację skrzyni na 7 lamel (3 pytanka które dałem powyżej)?

Opublikowano

no to szału nie ma , trochę kasy trzeba wsadzić

Opublikowano

No może gdyby nie ta pompa...

Tak jeszcze z innej beczki - co do aktualizacji softu silnika i skrzyni. Jestem w stanie sprawdzić aktualne wersje VAGiem? Jak wygląda koszt aktualizacji - czy ASO powinno to robić za free (licząc tylko za roboczogodziny) czy też trzeba za to normalnie bulić (Tomek płaciłeś coś za to?). Gdzie mogę znaleźć info o aktualizacjach - ile ich było, jakiś wykaz - czy takie informacje są ogólnie dostępne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...