Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regenarcja Napędu Pompy oleju 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Miał być kupiec na moją pompe,ale profilaktycznie ją rozebrałem aby sprawdzić luzy Gniazda napędu pompy... Jak się okazalo luzy są dosyć duże więc jako ze posiadam sprzęt na firmie to postanowilem zregenerować gniazdo w którym osadzony jest "Imbus". (Dodam że jestem w tym Temacie Laikiem,ale wydaje mi się że to nic trudnego)

Standardowo to gniazdo ma Imbus średnicy 6mm... powiększyłem to gniazdo do 7mm oraz dorobiłem imbusik który to napędza pod te Gniazda...

Takie luzy byly:
http://youtu.be/8_alFnR25zQ
Tak gniazda mniej więcej wyglądały na zdjęciu:
41f929b6b137090fmed.jpg


Tutaj już przygotowana Elektroda pod drążenie nowego Gniazda:
998ae0e6d45913bbmed.jpg

Na tym zdjęciu już na maszynie po Automatycznym Centrowaniu elektrody do Osi Elementu:
0866411a76edde97med.jpg

Na tym zdjęciu Detal już po drążeniu,z nowym Gniazdem na Imbus pod 7.1mm .
Standardowa długość tego 6-kątnego Gniazda to jakieś (z tego co wymierzyłem)

28mm... Na taką tez długość wydrążyłem nowe Gniazdo.
28b9e2d093c33d27med.jpg


Tutaj już Poskładane w Całość :D
903089738e9d8c5emed.jpg

Tutaj jeszcze Foto przed Drążeniem gniazda w wałku :) W trakcie Auto Centrowania do Osi Detalu :)
926597b90279042emed.jpg

No i Gniazdo na wałku :
237715fa514a3260med.jpg

Dorobiony imbus (przed przycięciem na wymiar i hartowaniem),pasowanie :)
24b1cd3cfb9c36demed.jpg

Tutaj jeszcze różnica w grubości Imbusika:
d514883f0cff4785med.jpg

Mierzyłem twardość oryginalnego Imbusika i tego co dorabiałem i hartowałem - Obydwa mają 54Hrc

Na filmiku jak widac Brak Luzów w Gnieździe Pompy:
http://youtu.be/3vEuWHLw8o8

A tutaj Gniazdo na wałku:
http://youtu.be/b-0jrOQYCY0

Tutaj już pompa Gotowa :)
818a02e9d3c4d58bmed.jpg


Dziękuje za Uwage... Czytała Krystyna Czubówna :D
POzdro

Edytowane przez !Grześ
Opublikowano

Hehe KubSon sam widziałeś dzisiaj na własne Oczy że Wszystko jest Okej :)
Działa,kręci się... luzów żadnych nie ma :)

Opublikowano

Witam.Podepne sie pod temat moja pompa pojechala do regeneracji a jeszcze chcialbym wymienic lancuszek i napinacz czy do tej wymiany trzeba sciagac caly przod?

Opublikowano

Witam.Podepne sie pod temat moja pompa pojechala do regeneracji a jeszcze chcialbym wymienic lancuszek i napinacz czy do tej wymiany trzeba sciagac caly przod?

tak

Opublikowano

Za duży jak na VAG.

Opublikowano

kolego jaki miałeś przebieg ?

Opublikowano

coś około 250tyś km bo kupiłem samochód z cofanym licznikiem :kox:
Pompa wyciągnięta z samochodu z przebiegiem licznikowum 190tys + 60 tyś cofnięty... czyli 250tys

Opublikowano

Witam, ja także będę pod koniec miesiąca dawał do regeneracji pompę w moim 2.0 TDI BPW. Mam zatem pytanie do kolegów jak dobrać się do tej pompy, chodzi mi głównie jak zdjąć misę oleju? czy trzeba wyciągać silnik czy jest jakieś inne prostsze rozwiązanie. Mile był by widziany jakiś poradnik co trzeba rozebrać żeby się nie potrzebnie nie narobić. Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Do wyjecia miski nie trzeba wyjmować silnika. Po krótce Ci opiszę tą operacje. Na początek spuść oliwę, następnie zrzucasz przednie koła, odkręcasz przednią łapę silnika, tą przymocowaną do miski. Nie wiem jak u Ciebie,ale ja mam Brd i musiałem wykręcić kompresor klimy, więc poprzedzasz to zdjęciem paska wieloklinowego. Kompresor podwieś jakimś drutem do karoserii, nie odkrecaj przewodów od kompresora,żeby nie rozszczelnić klimy. Następnie odkręć śruby miski z części przedniej przy chłodnicy, bo jak uniesiesz silnik dostęp będzie gorszy. Teraz odkręcasz poduszki silnika od wózka i z silnikiem jedziesz do góry ile się da. Ja użyłem do tego belki do podnoszenia silników. Następnie odkręcasz wózek, ale tylko z przednich mocowań, tych co jest przykrecony stabilizator. Jak wózek jest opuszczony, bierzesz się za odkręcanie dwóch najgorszych śrub miski, czyli tych co są pomiędzy silnikiem a skrzynią. Do tego będzie Ci potrzebny dlugi klucz imbusowy z tzw. kulką chyba 5 ale nie jestem pewny. Następnie odkręć resztę śrub miski, opuść trochę silnik i micha wychodzi. Nie zapomnij odkręcić na początku rur od turbo i icka , żeby ich nie uszkodzić podczas unoszenia silnika. Pewnie o czymś zapomniałem bo sporo tego.

Edytowane przez grami121
Opublikowano

Ja z koleji kól nie demontuje-nie ma potrzeby

wyjmuje cały drążek stabilizatora wraz z alupodstawami silnika

Sruby miski imburs 5 i 10mm

Opublikowano

Ja z koleji kól nie demontuje-nie ma potrzeby

wyjmuje cały drążek stabilizatora wraz z alupodstawami silnika

Sruby miski imburs 5 i 10mm

Ja też tak robię, ale ciężar kół robi swoje i potem wózek ciężko idzie na swoje miejsce do góry, dlatego je zdejmowałem. Zapewne da się zrobić bez ściągania kół.

Opublikowano (edytowane)

Panowie orientuje sie ktos czy w 2.0 BMP ( poprzeczniak w passacie b6) trzeba wywalać cały zespół wałków z pompą oleju czy idzie wymienic sam zabierak wyciągając tylko pompę oleju?

Edytowane przez Bartollo
Opublikowano (edytowane)

Kolejna regeneracja gniazda :)

9697df8c727ee72fm.jpg

I efekt Końcowy :)

dee380ed6bbde80em.jpg

Na zdjęciach Nowy imbus o dwóch wymiarach 7mm na 20mm długości który wchodzi w Gniazdo na wałku,natomiast reszta imbusika pozostała w oryginalnym wymiarze 6mm z racji tego,że gniazdo samej pompy nie bylo wyrobione i można było spokojnie zostawić stary wymiar.

Na dwóch zdjęciach porównanie grubości imbusa oryginalnego i nowego (Nowy zostanie jeszcze przycięty na wymiar oryginalnego i zahartowany)

3eb458fc1b6b246am.jpg

b7d2b9dbc115d7acm.jpg

9d8e68998264c4aem.jpg

a5b5dfdba2bd9fbbm.jpg

d3d576e63c064e36m.jpg

0a2ab9222e08b001m.jpg

A tak wygląda imbus po 235tyś km przebiegu :)

0fc909f34a8ab12bm.jpg

Edytowane przez !Grześ
Opublikowano (edytowane)

Czyli jak rozumiem po zdjęciu misy zostaje odkrecenie kasety od bloku trzeba coś znaczyć ustawiać ? Konkretnie chodzi mi o BPW

Edytowane przez wilu8
Opublikowano

Noszę się z zamiarem wymiany rozrządu i tu powstaje pytanie: czy przy okazji warto zajrzeć do pompy oleju?!

Mam silnik 2,0 TDI 16V BRE z 2006r-czy on ma już napęd kołowy czy łańcuch?

Opublikowano

Zaglądanie do napędu pompy oleju za pomocą imbusa nie ma nic wspólnego z rodzajem napędu wałków.

Wymiana rozrządu nie ma nic wspólnego z tym sprawdzeniem chyba że na zasadzie przy okazji tej roboty.

Opublikowano

Panowie mam pytanie czy trzeba coś zaznaczać ustawiać jak chce wymienić "imbusik" chodzi mi o ułożenie kół zębatych itp. a może posiada ktoś jakaś fotorelacje albo filmik?

Opublikowano

Do samego imbusa nie trzeba.

Zdejmujemy miskę, wyciągasz zegera i wyciągasz imbus.

Potem odkrecalem sama pompę oleju i masz piękne dojście do gniazda, wkładasz imbusa i spr luz.

Ciekawe jakiego będziesz miał imbusa -pełnego czy z nagwintowanymi otworami...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...